Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Dere er så skjønne Cindi :rodmer:

Vakker kone, kjekk mann og underbar skjønn baby!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

Hei dere! Herregud, jeg burde skamme meg! :fnise:

Jeg har forsvunnet ut i mammaverden, og kom liksom aldri tilbake. :P

Lille trille er nå brått blitt over et halvt år gammel. Tiden flyr virkelig, og jeg tenker hun er året før jeg rekker å snu meg. Hun er 6,5 mnd og i stadig utvikling. Senest i dag har hun begynt med noe nytt. I dag så "krabbet" hun for første gang. Ikke sånn proft, men hun brukte først armene på å dra seg fremover, og så bena for å skyve seg fremover, og så bena og armene om hverandre, litt som en meitemark :ler:

Hun begynte jo å rulle rundt allerede da hun var 2 mnd gammel, og har en stund nå kommet seg veldig fint frem ved å rulle rundt og rundt og rundt, og så dytte seg med armene, eller skyve med bena eller knærne for å komme seg rundt. Men hun kom seg liksom bare rundt sin egen akse, også måtte hun rulle rundt for å komme til neste "location" før hun reise seg opp på armene og dyttet seg i riktig retning med hodet.

Det virket nesten som om hun ikke helt så poenget med å lære seg å krabbe ordentlig, fordi hun jo uansett kom seg akkurat dit hun skulle på en ganske kjapp måte. :fnise: Men i dag var det tydeligvis nok. Jeg hørte noe voldsom roping fra stua da jeg holdt på å gjøre klart kakefatet til gjestene som skulle komme, og da jeg kom viste det seg at hun jo bare ropte "mammaaaaaaaaaa!!! Kom da!!!! Dette MÅ du bare se!!!! Jeg har øvd!! Jeg klarte det!!!" Stolt som en hane viste hun sine nye talenter, også lo hun sin gode snøftelatter. (Hun har begynt å le med nesa de siste dagene. Hahaha!! Det ser bare helt fantastisk humor ut, det hun rynker på nesa og snøfter mens hun ler. Tror muuuuligens hun har sett meg gjøre det når jeg poengterer for mannen min at "nå var jeg egentlig litt tørr i humoren med vilje")

Det er artig å se de utvikle humor og personlighet. Og her om dagen viste hun til og med sjalusi overfor andre barn. Det var første gang hun har gjort.

Jeg roste et annet barn, og hun ble helt knuuuuust i øynene og satt ut i hulkegråt. Lille jenta mi som faktisk nesten aldri gråter. (Bortsett fra bæsj, sulten, trøtt) Jeg jublet "åååååh så flink!!!" Og hun bare "hva jeg??" Og lyste opp. Også hørte hun "så flink du var nå Ole!!" Og da forvandlet ansiktet seg fort kan du si.

Jeg ser jo at lille jenta mi vokser. Og det tok meg så på sengen at hun ble sjalu over det. Men samtidig spennende og gøy. Den lille deigklumpen min har en personlighet! :ler:

Hun er en fantastisk unge! Hun er morsom, blid og herlig. Hun får meg til å le hver eneste dag, og hun er kjempenysgjerrig. Det elsker jeg! Og mannen min er... Fantastisk!

Han er virkelig alt jeg håpte på, og tusen ting mer. Gud jeg elsker den mannen!

Han tar virkelig godt vare på meg, og får meg til å føle meg spesiell hver dag. Jeg er evig takknemlig, og har stor respekt for tålmodigheten og omsorgsevnen hans. Jeg merker jo at jeg ikke alltid gir like mye, etter å ha brukt 12 timer av dagen på å ha en baby helt inntil meg hele tiden. Da blir jeg jo ikke helt overhungrig på nærhet når kvelden kommer. Og det burde jeg virkelig ta meg i, for han fortjener ALL omtanke i verden. Men han er veldig tålmodig fordet. Og i morgen skal vi endelig kunne vie hverandre 100% oppmerksomhet. For da skal vi ha barnevakt en hel natt SAMMEN, uten babyen i samme leilighet. Det vil si, babyen blir hjemme i sin seng, og etter leggetid stikker vi på hotell. :rodmer: Vi skal spise middag på en superfin restaurant, også skal vi sove på hotell sammen etterpå. (Jeg gruer meg selvsagt noe helt for jævlig, men det sier jeg jo ikke til han...)

Familiesituasjonen ellers er vel den samme. Mye drama med svigermor som vanlig. Etc etc. Vi velger å prøve å holde det til det minimume av vår hverdag, så vi snakker minst mulig om det.

Så hverdagen i det Cindiske hjem består av trilleturer, babysang, barseltreff, trening, strandliv, besøk av og hos gode venner og mykje kjærleik. Hverdagen er FIN! :hjerte:

Jeg stortrives som mamma, og vi tenker en del på når/om vi skal ha flere, og samtidig så prøver vi nå å bli flinkere til å også skvise inn litt ekteskapstid. Det må vi bli flinkere til. Virkelig. Omså bare en kinotur i måneden.

Så, hvordan går det med dere? Hvis noen leser dette da :P (can't blame you if you don't :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre Cindi!! :) Godt at ting er som de er nå. Og jenta di høres helt herlig ut!! :rodmer:

Kjærestid er superviktig :opplyser: Det er nok noe de aller fleste må jobbe litt med når det er blitt familieforøkelse.... Supert med hotelltur da :nigo: Hvem skal passe vesla den natten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søster og kjæresten skal komme hit å passe henne. :) Det passer i grunn finfint, for de bodde her litt under byggingen av barnerommet for noen uker siden, så trilla har sett henne en del og trives godt i hennes selskap. Søster er ganske lik meg i stemmen, måten å pludre på og samme ansiktstrekk og latter. Så det er nok litt ekstra trygt pga det. :biggrin:

Nå åler hun seg fremover på gulvet her som bare det. Hvorfor ville jeg egentlig at hun skulle lære seg å krype? Når kan jeg nå gå på do? :ler:

Neida, det er herlig å ha en unge som henne. Aktiv, blid og lærevillig :) Mammas lille solstråle!

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå åler hun seg fremover på gulvet her som bare det. Hvorfor ville jeg egentlig at hun skulle lære seg å krype? Når kan jeg nå gå på do? :ler:

Neida, det er herlig å ha en unge som henne. Aktiv, blid og lærevillig :) Mammas lille solstråle!

Det var lenge siden jeg har vært her inne i dagboka!

Så bra å høre at du trives. Ang aktive unger... Skjønner godt hva du mener :) og så fungerte det fint så lenge hun var i grinda/senga mens jeg dusja osv, men nå har hun begynt å reise seg og deiser ned i ukontrollert fall så nå er det ENDA mer spørsmål om når jeg kan gå på do! haha :)

Hvordan går det med eksemen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Cindi! Syns det har vært litt vel stille her i det siste ;) Med meg går det bra, er 6+0 i dag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lenge siden jeg har vært her inne i dagboka!

Så bra å høre at du trives. Ang aktive unger... Skjønner godt hva du mener :) og så fungerte det fint så lenge hun var i grinda/senga mens jeg dusja osv, men nå har hun begynt å reise seg og deiser ned i ukontrollert fall så nå er det ENDA mer spørsmål om når jeg kan gå på do! haha :)

Hvordan går det med eksemen?

Haha! Ja, de blir jo ikke akkurat mindre mobile. Tror kanskje jeg er litt sent ute med innkjøp av lekegrind hvis det skulle vært et alternativ? :P Hun kommer vel bare til å bli superfrustrert over å ikke kunne komme seg dit hun vil.

Eksemen er mye bedre! Bare ikke i nakken, den er enda ille. Men vi har fått en ny salve nå som vi prøver. :)

Har dere hatt sånn merke i nakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg Cindi! Syns det har vært litt vel stille her i det siste ;) Med meg går det bra, er 6+0 i dag :strix:

Åååh så gøy!!!!!!!!!! Har tenkt på deg flere ganger. Nå ble jeg glad!!!! :biggrin::strix: Gratulerer! Gleder meg til å følge deg! :klemmer: Håper graviditeten din blir kjempefin! Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååh så gøy!!!!!!!!!! Har tenkt på deg flere ganger. Nå ble jeg glad!!!! :biggrin::strix: Gratulerer! Gleder meg til å følge deg! :klemmer: Håper graviditeten din blir kjempefin! Hvordan er formen?

tihi :klemmer: Takk!! :strix: Jo, formen er ok. Gråter hele tiden og er veldig sliten, men ellers ok :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keljo

Haha! Ja, de blir jo ikke akkurat mindre mobile. Tror kanskje jeg er litt sent ute med innkjøp av lekegrind hvis det skulle vært et alternativ? :P Hun kommer vel bare til å bli superfrustrert over å ikke kunne komme seg dit hun vil.

Eksemen er mye bedre! Bare ikke i nakken, den er enda ille. Men vi har fått en ny salve nå som vi prøver. :)

Har dere hatt sånn merke i nakken?

Ikke sent ute med lekegrind! Vår er 6 mnd og sitter og krabber selv, veldig greit å ha henne i lekegrinda når jeg skal på toalettet, dusje, sette på en vask eller andre småting. Så slipper du å komme inn i stuen og se at hun har revet ned og knust lampa. Er jo ikke lenge hun aksepterer å være der av gangen, men veldig glad for at vi har den så jeg kan gjøre ting hjemme når ikke mannen er her, uten å være bekymret for hennes sikkerhet :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tihi :klemmer: Takk!! :strix: Jo, formen er ok. Gråter hele tiden og er veldig sliten, men ellers ok :jepp:

Hehe! Det er litt overveldende, men det kommer seg. :) andre trimester var superdeilig!

Ikke sent ute med lekegrind! Vår er 6 mnd og sitter og krabber selv, veldig greit å ha henne i lekegrinda når jeg skal på toalettet, dusje, sette på en vask eller andre småting. Så slipper du å komme inn i stuen og se at hun har revet ned og knust lampa. Er jo ikke lenge hun aksepterer å være der av gangen, men veldig glad for at vi har den så jeg kan gjøre ting hjemme når ikke mannen er her, uten å være bekymret for hennes sikkerhet :)

Kanskje jeg skulle vurdere det da. Er vel ikke så vanskelig å få tak i brukt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keljo

Hmmmm... Kanskje jeg skulle vurdere det da. Burde jo være greit å få tak i brukt. :)

Jeg kjøpte på Finn. De hadde brukt den til 2 barn, men var like fin. Opprinnelig pris var 1600, kjøpte den for 350. Stor og romslig! Vet ikke hvor i landet du bor, men i Osloområdet lå det mye ute på Finn. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vi skal ha lekegrind når vi flytter nå. Vaskekjeller, så da er jeg nødt til å kunne etterlate Vesla et trygt sted! Har sett meg ut park-a-kid fra Babydan :jepp:

Håper vi får til å sees snart! :strix:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fy fela så trøtt jeg er! O_o

De siste dagene har minidivaen ikke hatt det så greit. Hun har rett og slett hatt en totalsvitsj i personligheten. Gått fra å være en smørblid liten frøken med gode rutiner til å bli kjempesint, gråte masse og ha total vegring for leggerutiner.

Hun virker ikke til å ha vondt noe sted, for hun er like blid når jeg løfter henne opp, men noe plager henne. Skulle ønske jeg kunne snakke babysk.

Hun hylskriker når hun skal legge seg. Jeg har prøvd å trøste, kose, løfte henne opp, synge, stryke på kinnet, gå ut og inn av rommet, snakke rolig til henne, sitte stille ved siden av sengen, men... virker ikke som om noe av det er fasiten. Hun har vært ekstra grinete på dagtid også, og gråter hysterisk når jeg er ute av syne, og gir seg ikke før jeg løfter henne opp. Helst skal hun sitte på fanget og bli underholdt. Bæreselen var heller ikke bra nok, det måtte bæres ordentlig må vite.

Er dette separasjonsangst? Noe annet? "Straff" fordi vi hadde barnevakt lørdag?

Hun har vært ekstra grinete de siste to ukene, men det har toppet seg de siste dagene. Roet seg litt ned igjen på dagtid i dag, men var like ille når natten kom.

I natt gråt hun, og jeg var våken nesten hele natten, også våknet hun 06, og har hatt full fart helt til klokken 20 nå. Jeg kjenner jeg er trøttere enn trøttest, men kan ikke sove enda, for i morgen er siste dag før vi reiser på 3 uker ferie, så da må leiligheten være klar, alt må være pakket og mye praktisk må ordnes. Jeg har sortert klær i dag, og ble ikke helt ferdig, så må i alle fall pakke mine egne klær før jeg legger meg. Så får jeg pakke hennes klær i morgen (nå ligger de jo uansett inne på rommet der hun sover, så jeg kommer ikke til.)

Det skal ikke være så lett å være mamma. Helst så vil jeg bare dulle og nusse og susse hele tiden, og passe på at hun aldri trenger å gråte, eller trenger å være redd. Men jeg kan jo ikke alltid være der. Noen ganger må man jo faktisk også tisse. :P

Jeg er nok i overkant selvutslettende til tider, og det kan i de verste periodene gå mange dager uten at jeg har tid (tar meg tid?) til å lage meg en kopp ordentlig kaffe eller spise ordentlig mat (nå lager da som oftest mannen middag da, sånn siden han vet jeg ikke prioriterer spising fremfor barnegråt). I går rakk jeg en kopp pulverkaffe og et knekkebrød, og i dag så bestemte jeg meg for at jeg skulle være streng, så etter hun hadde fått første flasken og blitt skiftet på så skyndtet jeg meg å koke en kanne med kaffe og et egg, også spiste jeg faktisk egg med kaviar og drakk masse kaffe. Minidiva fikk lov til å tygge på tannkremtuben i mens jeg telte skjeer til kaffen (hvordan går det an å dette SÅ fort ut av tellinga? :fnise: ) så da kjøpte jeg meg tid til det i dag.

Løsningen på "mamma trenger å rydde i klærne før ferien" ble at hun fikk lov til å spytte så mye hun ville på singleten min som jeg skulle kaste. :P Hun skjønner visst når det er ting som egentlig ikke er helt innafor, for av en eller annen merkelig grunn så underholder en tannkremtube eller en gammel singlet MYE mer enn babyleker. :ler:

Vi skal være borte i hele 3 uker, så jeg innser jo at det ikke er noe poeng å pakke med seg klær som er "akkurat passe" nå, for de kommer jo bare til å ta plass i kofferten underveis. Hun vokser jo i rasende fart lille jenta vår. Hun blir bare finere og finere, og rarere og rarere :hjerte:

Nå fikk jeg tatt meg en pust i bakken her, så må vel "hive meg rundt" og ta siste rest av klesskapet.

Har deres barn hatt en brå "personlighetsforandring" i 7 mnd alder? Går det over? Hva kan det skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...