Gå til innhold

Focklop og lillemor <3


Focklop

Anbefalte innlegg

*bilde av frøken Strøken slettet*

Endret av Focklop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fantastisk skjønn hun er, og så våken og blid :) Den fargeleggings-boka er det en sånn "typisk" fargeleggings-bok med ulike motiver til å fargelegge? Som de til barna, bare i "voksen-utgave" ? Kanskje jeg skulle prøvd meg på det jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk skjønn hun er, og så våken og blid :) Den fargeleggings-boka er det en sånn "typisk" fargeleggings-bok med ulike motiver til å fargelegge? Som de til barna, bare i "voksen-utgave" ? Kanskje jeg skulle prøvd meg på det jeg også :)

Hun hilser og sier takk! :biggrin::hjerte: Hihi :)

Boken heter "Den hemmelige hagen", den inneholder mange avanserte motiver av blomster, blader og trær. Det er også noen dyr og andre gjenstander "gjemt" i noen av motivene :) Det var faktisk mer krevende enn jeg trodde, for det er veldig små detaljer! Noen passer fint å fargelegge med tusj-penn, andre med fargeblyanter. Artig tidsfordriv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jammen E har bestemt seg for at hun skal sove gjennom hele natta, det var ingen engangshendelse! Så herlig :) Men hun sover nå mindre på dagtid, og vi bruker laang tid på å legge henne om kvelden. Men vi har kommet inn i en fin rutine for leggetiden, først pysj, så mat, deretter legges hun i vuggen. Og har hun først sovnet der sover hun over natta! Trikset for å få henne til å sovne er foreløpig å svøpe henne inn i et helseteppe og bysse henne i søvn, jeg håper vi kan venne av henne det med tiden, for det er ikke akkurat ideelt at hun ikke lærer seg å sovne inn selv. Men når de er så små tar man gjerne minste motstands vei, så vi får ta konsekvensene deretter :P

Nå sitter jeg og gjør litt "kosearbeid" på pc'n, jeg har kjøpt ny og nå må jeg sortere og føre over alle fonter og brushes fra den gamle. Perfeksjonisten i meg fryder seg over å sortere ting i egne mapper, haha. Det regner i bøtter og spann i dag, så det passer fint å sette seg ned i photoshop og tegne litt mens frøken Strøken snorker i senga si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin hun er! :) så deilig at hun sover da.

Hun er supersøt!! :strix: Og så blid, da!

Takk! :biggrin::hjerte: Hun er like blid som dagen er lang (nesten)! Er så morsomt når hun tar pauser midt i måltidet bare for å gi oss tidenes største glis! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så nydelig! :lillesky:

Godt med leggingen, når sovner hun?

Mhmm :hjerte: Stolt mamma! :rodmer:

Det varierer når hun sovner, men som regel mellom rundt kl 21. Ikke senere enn 23. I dag har hun hatt ganske gode hviler på dagen, og den siste duppen ble litt lang, derfor ble hun ikke lagt før nå... Tviler også på at hun sover over natta nå som hun har sovet så mye på dagen, men vi får se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rett i mine teorier og frøkna våknet kl 4 i natt for mat. Deretter sov hun til kl 8 og da var det bare å stå opp :) Ellers har hun vært skikkelig grinete i dag. Vil ikke sove, virker mett, men har enormt sugebehov. Heldigvis tar hun smokken bedre enn før! Prøvde å trille en tur i finværet, men hun sov veldig lett og vrælte for hvert femte minutt... Virker ikke som hun er særlig glad i å sove i vogna, egentlig :/

Nå ligger hun i senga og sutter febrilsk på smokken - hun har enda ikke sovet ordentlig siden vi sto opp! Og så er jeg uforklarlig sliten attpåtil i dag, føler jeg ikke klarer å gi henne det hun trenger. Jeg får prøve å gi henne litt mat igjen og evt. gjøre litt husarbeid mens hun sitter i bæresæle, satser på at hun sovner da :)

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk vi lagt E i seng kl 1930! :biggrin: Hun våknet nettopp for mat, men det går greit siden vi satt opp til nå uansett (serie på netflix er skummelt).

Jeg sitter og titter på ulldresser til høsten allerede, jeg. E har ikke brukt så mye ull, mest fordi det jeg kjøpte ble aalt for stort og har ikke sett behovet for det. Men så tenkte jeg på dette med sommerull... Skal det ha noe avkjølende effekt? De melder så varm sommer, så er veldig redd for at hun blir for varm :/

Jaja. E har vært noe grinete i dag, men hun eelsker den nye babygymmen hun fikk i går! Hun ligger og smiler til figurene og mønstrene :fnise: Så søt. Hun storkoste seg også da jeg badet henne til kvelds, lå bare og plasket og smilte :) Fine jenta vår!

Nå skal det bli godt å få sove litt, kjenner jeg. Natta! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg nødt til å dra på et lite hasteoppdrag i stallen. Hesten til venninna mi var syk (hadde kolikk), og da hun ikke kunne dra fra jobben var jeg den eneste som kunne se til ham og være der når vetrinæren kom. Jeg var der i 4 timer, og jeg gikk maange kilometer til sammen i plaskregn for å holde hesten i bevegelse... Heldigvis kviknet han til etterhvert. Jeg har pleid å ha ham hver søndag i tre år nå, og jeg er så glad i den søte skapningen. Var vondt å se at gullet hadde det så vondt :(

Mens jeg var borte har M hatt det så gøy med veslejenta vår :biggrin: Hun er blitt mye mer våken om dagen og holder ut lenger mtp stimulering og lek. Og nå har vi vært flinke til å trene opp nakken, og det har gitt store resultater! Hun er jo flat på ene siden av hodet, stakkar, men nå ser det ut til at den verste stivheten er borte. Hurra!

I morgen har jeg bursdag, forresten! :nigo: Vi skal på hytta og grille. Jeg kjøpte en ulldress til henne siden det er så rått og kaldt, det er lett å bli klam i bomullsdrakt på hytta uansett temperatur! Gleder meg til å feire med familien, og så er jeg såå spent på hva M har kjøpt i gave... Jeg har ikke ønsket meg noe spesielt, så det blir ekstra spennende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i går ble var veldig fin! :) Vi koste oss masse på hytta til tross for at det ble litt rufsevær. Familien var samlet, og E koste seg masse med besteforeldre, onkler og tante :) Senere på kvelden inviterte jeg venninna mi, og plutselig fikk jeg også en telefon fra min andre venninne som jeg helt hadde glemt hadde tatt turen oppover fra Gudbransdalen på konfirmasjon, så hun fikk tid til å komme innom hun også! :biggrin: Da ble jeg så glad! Ingenting er som å ha de to beste jentene på besøk :hjerte:

Jeg hadde som sagt ikke ønsket meg noe spesielt i år, men jeg fikk fine gaver! Jeg fikk gavekort på en hud og velvære-klinikk fra samboer, og det skal brukes med omhu! Tror jeg kanskje skal farge og nappe brynene og ta en sånn LVL-behandling med farge(vippeløft). Så fikk jeg også et gavekort fra Stormberg, så da skal jeg kjøpe meg en ny regnjakke. Den jeg har nå er alt for liten(gravidkiloene holder godt fast enda!), så jeg har ikke kunnet dra ut og trille i regnvær. Gleder meg til jeg kan dra ut og trille i ny jakke, hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med dagen som var! :)

Gratulerer med dagen som var! :blomst:

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser det ut som E har begynt å gå inn i andre soverutiner :) Nå foretrekker hun å være mye våken på dagen med kortere hviler, og sover hele natta! :biggrin: Nå har vi begynt med leggingen rundt kl 20, og hun sovner etter et måltid på ca 130ml. Hun våkner da rundt kl 5-6 om morgenen, noe som passer perfekt for da kommer mannen seg opp om morgenen ;)

Nå har jeg rett og slett vondt i smilemusklene etter å ha lekt og dullet så mye med E. Hun er så blid og pratsom i dag! Jeg ble nødt å ringe mannen da hun lå på stellebordet, jeg har aldri hørt henne slik før, hun var så ivrig på å fortelle noe. "Æææååhhææ! OOÆÆH, æoææhåå!!!!" :ler: Og de smilene hun gir oss om dagen... Ah, jeg smelter! :rodmer: Så herlig å se at hun er så fornøyd.

Men nå høres det ut som hun ikke vil sove. Får se om hun vil prate litt mer eller om hun trenger litt hjelp fra "Jon Blund"(meg) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vil jeg på helsestasjonen en tur for å veie E. Hun sover fra vi legger henne rundt kl 20, og sover til rundt 6 om morgenen. I dag måtte M vekke henne kl 6. Det er kjempegodt å ha baby som sover om natta, men nå er jeg redd hun ikke får nok mat. Spent på å se vekta senere!

Hun har forresten begynt å bite noe voldsomt på hånden sin og er mye urolig om dagen. Virker som hun kan ha vondt et sted, men det ser ikke ut som det er magen. Og i går så jeg at det er tykt slim i avføringen. Har lest at dette er tegn på tannfrembrudd? Får ta det opp på helsestasjonen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...