Gå til innhold

IQ-tråden


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Helt normalt. Jeg tror at noen tror at de forbedrer seg, mens sannheten er at de har hatt mer energi til overs når de har fått høyere score. Da jeg var heltidsstudent, alene med tre barn, jobb på si osv.. hadde jeg ti poeng lavere score enn jeg hadde da jeg var høygravid, arbeidsledig og bare alene med to barn. Folk som er småbarnsforeldre scorer visstnok noen poeng lavere i den perioden av livet, enn de gjør før og senere. Gravide skal visstnok score et par poeng høyere enn de gjør til vanlig.

Vet ikke helt hvor du har dette ifra, men kjøper det. Det virker logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, gjerne, bare å komme.

Skulle gjerne ha gjort men pakker mine ting og drar rundt 12.

 

Kan jeg få ha klemmen til gode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok denne for omtrent ett år siden, men hadde faktisk lagret resultatet. 

 

Screen_Shot_2014_11_21_at_21_24_57.png

Ett poeng unna Mensagrensa  :glare:



Anonymous poster hash: 0a18c...11c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Sarkasme er en lav form for humor, så det brukes vel ikke av folk med IQ over 120? ;)

Anonymous poster hash: 19f37...ade

 

 "sarcasm is the lowest form of wit, but the highest form of intelligence"

-Oscar Wilde 

Anonymous poster hash: 0a18c...11c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illustrert Vitenskap-testen er jo relativt dårlig, da. Jeg er halvveis i "hukommelse"-delen, og får bare opp Feil, prøv igjen, uansett hva jeg skriver inn, selv om jeg vet at tallsekvensen jeg skriver inn er riktig. Får ikke lov å gå videre. En skikkelig IQ-test forteller deg ikke om du har rett eller feil. 



Anonymous poster hash: 0a18c...11c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske skoler er ikke lagd for elever med høy iq.....

 

Tilpass deg A4 formatet eller ta konsekvensene....

 

Drittlærere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illustrert Vitenskap-testen er jo relativt dårlig, da. Jeg er halvveis i "hukommelse"-delen, og får bare opp Feil, prøv igjen, uansett hva jeg skriver inn, selv om jeg vet at tallsekvensen jeg skriver inn er riktig. Får ikke lov å gå videre. En skikkelig IQ-test forteller deg ikke om du har rett eller feil. Anonymous poster hash: 0a18c...11c

du har glemt å se etter hva det står. Halvveis i sekvensen er det et prøvespørsmål, der det står at du skal plotte inn tallene i baklengst rekkefølge. Dersom du gjør det forlengst i dette prøvespørsmålet får du beskjed om at du gjør det feil. Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder forskjell i poeng man får, så er der alltids en feilmargin. Hvor stor den er på, vet jeg ikke. Men la oss si den er 5. Dvs får du 120 har du en IQ mellom 115-125.

 

Feilmarginen er muligens noe større på en slik korttest, enn langversjonen. Kanskje så mye som 15?

 



Anonymous poster hash: 8f76e...b65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg greide å få 103 når jeg gjettet halvparten av svarene?  Syns dette var rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg greide å få 103 når jeg gjettet halvparten av svarene?  Syns dette var rart. 

 

Testen er muligens lagt opp slik at de med for eks 100 i IQ klarer å se mønstre opp til et visst punkt, så klarer de ikke mer. Så kommer de med 120 i IQ og ser litt flere mønstre før de ikke klarer mer, så kommer de med 130 som igjen ser litt flere mønstre osv. Så beregnes resultatet deretter. Man skiller de høyeste IQ-ene fra hverandre alt etter hvor de ikke klarer mer i testen. (Nå sier jeg ikke at spørsmålene som kommer etter er alltid vanskeligere enn de som kom før. Jeg ser ikke bort ifra at spm 33 kan være vanskeligere enn spm 34).

 

I noen tilfeller kan normalt intelligente få bruke 3 timer på ETT vanskelig mønster og aldri finne ut av det, fordi de ikke har intelligensen til å finne svaret. For å si det på den måten.

 

Så at du klarer halvparten av spørsmålene og at det tilsvarer rundt 100 i IQ er ikke overraskende.

 

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 8f76e...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hvordan jeg greide å få 103 når jeg gjettet halvparten av svarene?  Syns dette var rart. 

Det kan jo være at du gjettet riktig på noen av spørsmålene;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at du gjettet riktig på noen av spørsmålene;)

Jeg trykket meg nettopp gjennom testen uten å se på en eneste oppgave. Trykket helt tilfeldig, men prøvde å få omtrent lik fordeling mellom svaralternativene. Det var tydeligvis godt nok til 95.

 

Jeg har også prøvd å svare feil på alle oppgave. Noen vet jeg riktig nok ikke svaret på, så mulig jeg ufrivillig har svart riktig på et par oppgaver, men tviler litt på det. Jeg fikk da 85.

 

Det skal ikke være vanskelig å gjette seg til en over snittet god poengsum.

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykket meg nettopp gjennom testen uten å se på en eneste oppgave. Trykket helt tilfeldig, men prøvde å få omtrent lik fordeling mellom svaralternativene. Det var tydeligvis godt nok til 95.

 

Jeg har også prøvd å svare feil på alle oppgave. Noen vet jeg riktig nok ikke svaret på, så mulig jeg ufrivillig har svart riktig på et par oppgaver, men tviler litt på det. Jeg fikk da 85.

 

Det skal ikke være vanskelig å gjette seg til en over snittet god poengsum.

Da må du jo ha fått noen riktige;P

 

Jeg prøvde nettopp noe lignende selv. På den første oppgaven svarte jeg alternativ 1, andre 2, tredje tre osv. Da ble det resultatet 100.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir vekke noen uker, så hvis jeg ikke svarer på direkte spørsmål, er jeg verken sur eller overlegen:)

(Siden dette var min tråd, da;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har glemt å se etter hva det står. Halvveis i sekvensen er det et prøvespørsmål, der det står at du skal plotte inn tallene i baklengst rekkefølge. Dersom du gjør det forlengst i dette prøvespørsmålet får du beskjed om at du gjør det feil.

 

Nettopp. Du får ikke beskjed om at svaret ditt er feil, men beskjed om at du ikke har forstått oppgaven.

 

Dette fikk for øvrig jeg på illustrert vitenskaps test for noen år siden:

Samlet skåre 129.

 

Visuell: 17

Språk: 16

Hukommelse: 16

Logikk: 20

Aritmetikk: 15

(snittet er visst 10, og 20 maksimal mulig skåre)

 

 

 

Anonymous poster hash: 9ceaf...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...