Lanista1984 Skrevet 26. august 2015 Forfatter #121 Skrevet 26. august 2015 Det er nok hovedsakelig de med høyest IQ som poster. Derfor virker det som om det er mange Det er nok sikkert riktig. 3
Lanista1984 Skrevet 26. august 2015 Forfatter #122 Skrevet 26. august 2015 Fikk 117 på denne testen. Tviler på at det stemmer, har alltid vert sikker på at jeg er litt under eller rett på snittet. Jeg ser ikke på meg selv som særlig smart med andre ord Hadde vert morsomt å tatt en skikkelig test. Mensa er velig klare på at scoren du får her, er nokså lik den du får hos dem. De ti siste er rimelig tøffe.
Lanista1984 Skrevet 26. august 2015 Forfatter #123 Skrevet 26. august 2015 Fikk 130. Kan umulig stemme Fikk du den uten juks, så stemmer det. Sånn ca minus pluss 1. Kos deg med hjernen din, men ikke la den bli alene;) 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #124 Skrevet 26. august 2015 Fikk du den uten juks, så stemmer det. Sånn ca minus pluss 1. Kos deg med hjernen din, men ikke la den bli alene;) Hvorfor? Anonymous poster hash: abee5...b02
Silfen Skrevet 26. august 2015 #125 Skrevet 26. august 2015 Jeg gidder ikke ta den igjen, men de gangene jeg har gjort det så ligger jeg på rundt 120. Som jeg runder ned til 100, for jeg regner med at slike nettester er full av bullshit, dessuten gjetter jeg på halvparten av spørsmålene. 1
Lanista1984 Skrevet 26. august 2015 Forfatter #126 Skrevet 26. august 2015 Hvorfor? Anonymous poster hash: abee5...b02 Den har en tendens til å tenke klarere enn andre hjerner. Sover du alene, sover du ofte ikke godt og er mye våken. Vet ikke om det gjelder deg, men det gjelder mange med høy IQ. Det var egentlig bare det. 1
Lanista1984 Skrevet 26. august 2015 Forfatter #127 Skrevet 26. august 2015 Jeg gidder ikke ta den igjen, men de gangene jeg har gjort det så ligger jeg på rundt 120. Som jeg runder ned til 100, for jeg regner med at slike nettester er full av bullshit, dessuten gjetter jeg på halvparten av spørsmålene. Javel. Det kan du si. Men Mensa selv sier denne treffer rimelig godt. Så gidd, da vel?
Lanista1984 Skrevet 26. august 2015 Forfatter #128 Skrevet 26. august 2015 (endret) Siden jeg selv scorte veldig høyt, scorte eller skåret, så tror jeg det har lite med at KG har buet meg ut. Jeg tror det at jeg bærer våpen under amerikansk flagg, er hovedårsaken. At jeg kan fremstå som usammenhengende, tror jeg mer på har med IQ å gjøre. Jeg kan skippe noen ord fordi jeg tror de er selvsagte. Eller jeg kan prøve å få noen til å tenke. Det er bullshit at jeg prøver å fremstå som en empatisk kriger. Jeg har bare et behov for å lette trykket. Før det koker over. Så hvorfor ikke bruke en slik fin side? Hadde det ikke vært for alle anonyme, hadde denne siden vært perfekt. Tror jeg mine 139 hadde noe med å nå gjennom nåløyet? Ja. Det tror jeg. 120 i IQ brukte jeg der. 19 ekstra er bare til irritasjon. Men jeg har levd i militæret siden jeg var 21. Og en dag finner jeg en kone. Men det er så mange gale der ute så jeg ville ikke holde kaffen klar om jeg var deg. Det er så mye som ikke passer seg å skrive. Men der finnes også så mye vakkert. Som en skadet hund som blir båret ned av ei jente på 13. Og som finner livet igjen. Og ansiktet hennes i midten av krigen. Det har ingen sminke. Det er møkkete. Jeg dro henne hardt en gang vekk fra ilden. Så hardt at jeg nesten dro hennes skulder ut av ledd. De skøyt fra flere kanter og hun lå over en død bror. Men gnisten i hennes øyne forsvant aldri. Selv faren hennes smiler litt. Når hunden rister av seg det verste. Så kommer bombene. Og jeg vet at det er min tid til å stå på to ben. Jeg husker en gang når jeg var fire, muligens fem. Jeg var på en T-banestasjon i Brooklyn. Jeg hadde fått ti dollar til å bruke. Det varen lørdag. Pengene var min onkel. En tigger ba om penger til mat. Jeg ga han alt jeg hadde. Jeg gråt den natten. Fordi jeg fikk ikke noe godteri. Jeg fikk ingenting. Bare pasta med et eller annet. Jeg husker jeg syntes så synd på meg selv. Men når jeg tenker på hunden og jenta, så vet jeg hvor hjernen min er. Uansett tall. Jeg er ikke en som dreper. Jeg er en som redder liv. Når jeg kan. Men IQ er tross alt et tall. Det indre i oss betyr så mye mer. Kaster du deg rundt når noen skriker? Løper du ut på et felt hvor noen skyter? For å redde noen? Ja, da tilhører du ikke 99 prosentil. Men en promille. Jeg vil ikke ha det på meg at jeg ønsker å fremstå som noen helt. For det er jeg ikke. Jeg har et stygt rulleblad. Jeg bare sier. Vær en ok fyr. Eller dame. Uansett tall. Bare prøv. Jeg har reist 6-11 måneder i ti år. Så, ja. Jeg har retten til å være melankolsk Endret 26. august 2015 av Lanista1984
Cowboy Lotte Skrevet 26. august 2015 #129 Skrevet 26. august 2015 48. Er jo ganske mange poeng, har ikke øvd engang, så må jo være bra. 2
Lanista1984 Skrevet 26. august 2015 Forfatter #130 Skrevet 26. august 2015 48. Er jo ganske mange poeng, har ikke øvd engang, så må jo være bra. Konge! 1
Djungelvrål Skrevet 26. august 2015 #131 Skrevet 26. august 2015 Jeg ble lei halveis så det ble bare ren gjetting på halvparten. Fikk likevel en score på 103 og må si meg fornøyd med det. 1
Lanista1984 Skrevet 27. august 2015 Forfatter #132 Skrevet 27. august 2015 Jeg ble lei halveis så det ble bare ren gjetting på halvparten. Fikk likevel en score på 103 og må si meg fornøyd med det. Må ikke bli lei. Prøver du igjen vil du se at den sikkert er høyere. Uten at det betyr mye. Men å fullføre synes jeg er viktig:)
Lanista1984 Skrevet 27. august 2015 Forfatter #133 Skrevet 27. august 2015 Beklager snakket om krigene. Jeg kan åpenbart ikke holde kjeft. Jeg beklager det.
Frøkensina Skrevet 27. august 2015 #134 Skrevet 27. august 2015 Jeg har tatt den to ganger. Første gangen hadde jeg ikke sovet på over et døgn, tippet på mange mot slutten. Andre gangen brukte jeg tid på å forstå oppgavene og tiden løp ut ved ca nr 25 av 35, det ble lavere poeng enn ved det første forsøket. Ble bare grenseløst irritert, ikke bare er jeg dum, men det irriterer meg veldig å ikke få en forklaring på de jeg ikke klarte Hvordan skal man lære da? Det blir som på skolen når lærere kom med noe de ikke underbygget og ble sure hvis jeg spurte om forklaring, man må jo forstå for å kunne lære.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #135 Skrevet 27. august 2015 Kan du lanista gi oss en annen versjon, som for eksempel matte? Anonymous poster hash: abee5...b02
Lanista1984 Skrevet 27. august 2015 Forfatter #136 Skrevet 27. august 2015 Jeg har tatt den to ganger. Første gangen hadde jeg ikke sovet på over et døgn, tippet på mange mot slutten. Andre gangen brukte jeg tid på å forstå oppgavene og tiden løp ut ved ca nr 25 av 35, det ble lavere poeng enn ved det første forsøket. Ble bare grenseløst irritert, ikke bare er jeg dum, men det irriterer meg veldig å ikke få en forklaring på de jeg ikke klarte Hvordan skal man lære da? Det blir som på skolen når lærere kom med noe de ikke underbygget og ble sure hvis jeg spurte om forklaring, man må jo forstå for å kunne lære. Veldig enig. Denne gjengen er ikke ute etter å lære, bare dømme. Hvis det er en trøst, så kan du mye mer på andre felt enn mange Mensa-medlemmer:)
Lanista1984 Skrevet 27. august 2015 Forfatter #137 Skrevet 27. august 2015 Kan du lanista gi oss en annen versjon, som for eksempel matte? Anonymous poster hash: abee5...b02 Jeg er ikke noen test-guru. Husker jeg fant en del interessante i Illustrert vitenskap. Dette er liksom "den store." Jeg tror hvis man i forkant vet litt mer om symboler og hvordan de ønsker at de skal forandre seg logisk, så vil man få et høyere resultat. Men det kan være jævla irriterende, dette her:)
Frøkensina Skrevet 27. august 2015 #138 Skrevet 27. august 2015 Veldig enig. Denne gjengen er ikke ute etter å lære, bare dømme. Hvis det er en trøst, så kan du mye mer på andre felt enn mange Mensa-medlemmer:) Jo.. Men jeg tror virkelig at denne typen logisk mønsterintelligens kan læres for mange. Jeg fikk forøvrig 113 på det første forsøket og 108 på det andre uferdige. Selvfølgelig kan jeg det 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #139 Skrevet 27. august 2015 Ikke lest gjennom tråden. Fikk 120, og scorer stort sett mellom 120 og 130 på de testene jeg har tatt opp gjennom årene. Før var jeg overbevist om at jeg hadde lav iq pga tildels dårlige resultater på skolen. Har i dag en master i realfag, men har alltid slitt med matte. På vgs hadde jeg letteste matte og fikk 2. For min del kan det tenkes at prestasjonsangst spiller inn, spesielt fordi jeg tydeligvis har nokså høy intelligens. Jeg har også slitt veldig mye med konsentrasjon, og var alltid den jenta som "drømte seg bort og så ut av vinduet" gjennom hele skolegangen. Flere som har det slik? Anonymous poster hash: cfc6e...e19
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #140 Skrevet 27. august 2015 Fikk 121. Har scoret høyere tidligere på lignende tester.... De tre siste gjettet jeg på, der fant jeg absolutt ikke noe mønster. Men brukte kun 12 minutter på hele greia, så jeg burde nok brukt tiden mye bedre. Anonymous poster hash: 786a8...956 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå