Gå til innhold

IQ-tråden


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Jo.. Men jeg tror virkelig at denne typen logisk mønsterintelligens kan læres for mange. Jeg fikk forøvrig 113 på det første forsøket og 108 på det andre uferdige.

Selvfølgelig kan jeg det :nigo:

Det kan læres til en viss grad, tror jeg. Men hensikten er at så fort du får helt nye oppgaver må du kjempe fra starten av igjen. 

Uansett hvor nerdete mange av medlemmene er, så har de et poeng.

Tror ikke man kan lese seg til høyere score. Kanskje maks 5 poeng.

 

Du scorer jo høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Ikke lest gjennom tråden. Fikk 120, og scorer stort sett mellom 120 og 130 på de testene jeg har tatt opp gjennom årene.

Før var jeg overbevist om at jeg hadde lav iq pga tildels dårlige resultater på skolen. Har i dag en master i realfag, men har alltid slitt med matte. På vgs hadde jeg letteste matte og fikk 2. For min del kan det tenkes at prestasjonsangst spiller inn, spesielt fordi jeg tydeligvis har nokså høy intelligens. Jeg har også slitt veldig mye med konsentrasjon, og var alltid den jenta som "drømte seg bort og så ut av vinduet" gjennom hele skolegangen. Flere som har det slik? :vetikke:

Anonymous poster hash: cfc6e...e19

 

you and me both:)

 

 

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan læres til en viss grad, tror jeg. Men hensikten er at så fort du får helt nye oppgaver må du kjempe fra starten av igjen. 

Uansett hvor nerdete mange av medlemmene er, så har de et poeng.

Tror ikke man kan lese seg til høyere score. Kanskje maks 5 poeng.

 

Du scorer jo høyt.

Vel, man lærer jo å tenke på nye måter/se andre muligheter om man får en forklaring som man forstår. Kanskje det bare kan utgjøre 5 poeng, det aner jeg ikke. Men jeg vil tro man er forskjellige her. Tror også at tidsbegrensningen spiller ulik rolle for ulike mennesker.

Jeg synes jeg scorte lavt, men takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, man lærer jo å tenke på nye måter/se andre muligheter om man får en forklaring som man forstår. Kanskje det bare kan utgjøre 5 poeng, det aner jeg ikke. Men jeg vil tro man er forskjellige her. Tror også at tidsbegrensningen spiller ulik rolle for ulike mennesker.

Jeg synes jeg scorte lavt, men takk.

Du skårer godt over snittet.

Det som er interessant med deg er ikke tallet, men det du skriver.

 

Selv om jeg skårte høyere betyr ikke det veldig mye, tror jeg.

Jeg hadde åpenbart spandert noen glass kava og min IQ hadde fort gått ned til 95;)

 

Haha

 

Glem konkurranse-aspektet. Det er nok det som irriterer deg:)

Dette måler bare en av enormt mange sider av deg.

(Noe du selvfølgelig vet)

Endret av Lanista1984
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro jeg er noenlunde gjennomsnittelig, fikk 113 (orket ikke ta bilde, du får tro meg eller ikke tro meg). Ville kanskje ikke funnet på at jeg fikk 113 da, men :P

Anonymous poster hash: c5026...901

 

Jeg som skrev denne, så først nå at den ble anonym... 

 

Uansett, jeg tok testen på nytt i dag og fikk 119.

 

Kan legge ut bilde denne gangen da, siden jeg 'orker' i dag. Bildet blir veldig stort her, men samma det. Du ser hvertfall tidspunktet og klokkeslettet (som var nå for ti min siden).

 

Jeg vet ikke hvorfor jeg scoret høyere. Kanskje fordi jeg allerede hadde 'løst' oppgavene, men det skal sies at jeg brukte lenger tid på testen i dag.  På siste oppgave hadde jeg kun 1 min! Det var den jeg slet mest med forrige gang også. Fra 30 og oppover ble det ganske vanskelig. Eller så var det kanskje fordi jeg var trøtt da jeg tok den forrige gang.

 xldk5c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg som skrev denne, så først nå at den ble anonym... 

 

Uansett, jeg tok testen på nytt i dag og fikk 119.

 

Kan legge ut bilde denne gangen da, siden jeg 'orker' i dag. Bildet blir veldig stort her, men samma det. Du ser hvertfall tidspunktet og klokkeslettet (som var nå for ti min siden).

 

Jeg vet ikke hvorfor jeg scoret høyere. Kanskje fordi jeg allerede hadde 'løst' oppgavene, men det skal sies at jeg brukte lenger tid på testen i dag.  På siste oppgave hadde jeg kun 1 min! Det var den jeg slet mest med forrige gang også. Fra 30 og oppover ble det ganske vanskelig. Eller så var det kanskje fordi jeg var trøtt da jeg tok den forrige gang.

 xldk5c.jpg

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg som skrev denne, så først nå at den ble anonym... 

 

Uansett, jeg tok testen på nytt i dag og fikk 119.

 

Kan legge ut bilde denne gangen da, siden jeg 'orker' i dag. Bildet blir veldig stort her, men samma det. Du ser hvertfall tidspunktet og klokkeslettet (som var nå for ti min siden).

 

Jeg vet ikke hvorfor jeg scoret høyere. Kanskje fordi jeg allerede hadde 'løst' oppgavene, men det skal sies at jeg brukte lenger tid på testen i dag.  På siste oppgave hadde jeg kun 1 min! Det var den jeg slet mest med forrige gang også. Fra 30 og oppover ble det ganske vanskelig. Eller så var det kanskje fordi jeg var trøtt da jeg tok den forrige gang.

 xldk5c.jpg

 

 

 

 

 

De første oppgavene er det en viss logikk i.  I de siste så jeg ikke noen logikk og det ble bare ren gjetning fra min side.   Slet med å se noen som helst mønster i de 10 siste og gadd ikke tenke.  Utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst:

 

De første oppgavene er det en viss logikk i.  I de siste så jeg ikke noen logikk og det ble bare ren gjetning fra min side.   Slet med å se noen som helst mønster i de 10 siste og gadd ikke tenke.  Utålmodig!

 

Jeg også føler det var en del logikk i de første 20-25 oppgavene, da så jeg mønsteret og løsningen. Men så ble det verre, og de to-tre siste var også nesten ren gjetning. Jeg så etter det mest logiske svaret, kanskje det var feil?

 

Og ja, det er kjedelig med sånne tester, men jeg tenkte at jeg ville vite resultatet, så jeg har herved brukt 50 min på denne testen  :fnise:

 

Men noen av dere som vet hvorfor jeg fikk høyere score 2. gangen jeg tok testen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også føler det var en del logikk i de første 20-25 oppgavene, da så jeg mønsteret og løsningen. Men så ble det verre, og de to-tre siste var også nesten ren gjetning. Jeg så etter det mest logiske svaret, kanskje det var feil?

 

Og ja, det er kjedelig med sånne tester, men jeg tenkte at jeg ville vite resultatet, så jeg har herved brukt 50 min på denne testen  :fnise:

 

Men noen av dere som vet hvorfor jeg fikk høyere score 2. gangen jeg tok testen? 

Det er fordi det er de samme oppgavene. De fleste scorer litt høyere andre gang.

De siste er veldig vanskelige:)

Tiden er bare 30 min, men du mente vel begge gangene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke lest gjennom tråden. Fikk 120, og scorer stort sett mellom 120 og 130 på de testene jeg har tatt opp gjennom årene.

Før var jeg overbevist om at jeg hadde lav iq pga tildels dårlige resultater på skolen. Har i dag en master i realfag, men har alltid slitt med matte. På vgs hadde jeg letteste matte og fikk 2. For min del kan det tenkes at prestasjonsangst spiller inn, spesielt fordi jeg tydeligvis har nokså høy intelligens. Jeg har også slitt veldig mye med konsentrasjon, og var alltid den jenta som "drømte seg bort og så ut av vinduet" gjennom hele skolegangen. Flere som har det slik? :vetikke:

Anonymous poster hash: cfc6e...e19

 

Jepp! Har i ettertid funnet ut at det er ikke noe i veien med konsentrasjonsevnen min, men at tavleundervisning er nok ikke min måte å lære på=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er din IQ?

 

Prøv.

 

http://www.mensa.no/iq/hjemmetest/

 

 

Jeg vil avsløre min senere. 

Det skal sies jeg tok den to ganger og scorte litt høyere andre gang.

 

(IQ sier ingenting om hvem du er, hvordan du håndterer andre mennesker eller hvor stor empati du har. Jeg mener også at den sier lite om din kreativitet, eller din evne til å se folk for hvem de er - dette er bare gøy.)

 

Prøv å tenke i rytmer. Blokkene beveger seg i logiske forandringer.

 

Jeg og samboern tok nettopp testen sammen. Rett og slett bare for at vi liker å sitte å bryne på slike oppgaver. Men på de siste oppgavene klarte ingen av oss å komme frem til et fornuftig svar. Kanskje du kunne hjulpet oss litt med å se logikken? 

De oppgavene jeg tenker på er 33, 34 og 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboern tok nettopp testen sammen. Rett og slett bare for at vi liker å sitte å bryne på slike oppgaver. Men på de siste oppgavene klarte ingen av oss å komme frem til et fornuftig svar. Kanskje du kunne hjulpet oss litt med å se logikken? 

De oppgavene jeg tenker på er 33, 34 og 35.

Hvis du gir meg litt tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboern tok nettopp testen sammen. Rett og slett bare for at vi liker å sitte å bryne på slike oppgaver. Men på de siste oppgavene klarte ingen av oss å komme frem til et fornuftig svar. Kanskje du kunne hjulpet oss litt med å se logikken? 

De oppgavene jeg tenker på er 33, 34 og 35.

Oppgave 33 er litt tricky. Rett svar er oppe til høyre. Den beveger seg rett vei til tross for å være et totalt annet symbol. Det skal lages en slags U men på vei mot høyre. 

Oppgave 34 er også oppe til høyre.

Det gir litt mening, bare se på den. Bygningene er nede. Som de fleste svarene. Men de bygger seg ned i motsetning til kolonnene over. 

Oppgave 35 er nederste til høyre. Blir litt svimmel når jeg skal forklare. Det begynner en stripe i kolonne 2 til høyre. Og trekanten ligger rett.

 

Håper det hjalp litt:)

Hils din samboer.

Endret av Lanista1984
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp! Har i ettertid funnet ut at det er ikke noe i veien med konsentrasjonsevnen min, men at tavleundervisning er nok ikke min måte å lære på=)

Samme her i grunnen, jeg faller helt vekk under tavleundervisning, kjedelige greier. :P Er bare glad for at jeg har ressurssterke foreldre som tok ansvar og hjalp meg med lekser, ellers hadde jeg nok hoppet ut av vgs så mye som jeg slet meg gjennom skolegangen, rart å tenke på i dag. Skulle sånn sett ønske jeg visste at jeg hadde relativt høy iq litt før, hadde sikkert spart meg for et par liter tårer opp gjennom :P Jaja.

Anonymous poster hash: cfc6e...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgave 33 er litt tricky. Rett svar er oppe til høyre. Den beveger seg rett vei til tross for å være et totalt annet symbol. Det skal lages en slags U men på vei mot høyre. 

Oppgave 34 er også oppe til høyre.

Det gir litt mening, bare se på den. Bygningene er nede. Som de fleste svarene. Men de bygger seg ned i motsetning til kolonnene over. 

Oppgave 35 er nederste til høyre. Blir litt svimmel når jeg skal forklare. Det begynner en stripe i kolonne 2 til høyre. Og trekanten ligger rett.

 

Håper det hjalp litt:)

Hils din samboer.

 

Det hjalp litt! Klarer på en måte å skjønne 33, men 34 og 35 må vi nok bryne oss på litt til;)

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder 35; så tar du det øverste bildet, flipper det slik at oppsiden går nedover. Så legger du det bildet på bildet under. Når du da tar å kansellerer strekene som treffer hverandre, så får du svaret under der igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er tydeligvis dum, siden folk blir smartere av å ta slike tester og kan forbedre seg, mens jeg alltid havner på samme sted, pluss minus et par poeng. :Knegg:

 

post-210-0-37047500-1440785946_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tydeligvis dum, siden folk blir smartere av å ta slike tester og kan forbedre seg, mens jeg alltid havner på samme sted, pluss minus et par poeng. :Knegg:

 

attachicon.gifikkedummest.jpg

Herregud, nå må du gi deg. Du skårer kjempehøyt og ingen kan forbedre seg nevneverdig.

 

Skal jeg komme hjem til deg og gi deg en klem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tydeligvis dum, siden folk blir smartere av å ta slike tester og kan forbedre seg, mens jeg alltid havner på samme sted, pluss minus et par poeng. :Knegg:

 

attachicon.gifikkedummest.jpg

Helt normalt. Jeg tror at noen tror at de forbedrer seg, mens sannheten er at de har hatt mer energi til overs når de har fått høyere score. Da jeg var heltidsstudent, alene med tre barn, jobb på si osv.. hadde jeg ti poeng lavere score enn jeg hadde da jeg var høygravid, arbeidsledig og bare alene med to barn. Folk som er småbarnsforeldre scorer visstnok noen poeng lavere i den perioden av livet, enn de gjør før og senere. Gravide skal visstnok score et par poeng høyere enn de gjør til vanlig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...