Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som scorer høyt!!! Meld dere opp til Mensa sine tester. Er verdt et forsøk :)

Anonymous poster hash: 07a7d...224

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne også jobbet i CSI, da;)

Men uansett er det flott å lese det du skriver.

Jeg misliker uttrykket "varme hender."

En sykepleier er så mye mer enn det.

Jeg håper jeg møter deg når min tid kommer:) :)

Varme hender? Det er en medisinsk tilstand akkurat som varme føtter. Jeg har hørt et foredrag av en spesialist om dette, interessant for jeg har varme føtter. I de verste tilfellene blir det snakk om amputasjon.

Skrevet

Wow. Du er faktisk på høyde med Einstein og andre store genier (hvis resultatet er korrekt da). 

Anonymous poster hash: d90f6...d85

Mener å ha hest at nordmannen med høyest IQ solgte bilstereoer, så jeg kan ikke se for meg at IQ har SÅ mye å si.  Jeg har alltid vært over gjennomsnittet flink på skolen, men vil vel ikke si at jeg er noen Einstein heller akkurat... Det er også flere som har nevnt i tråden at de ikke var særlig flinke i matte på VGS, til tross for høy score på Mensa-testen.

• Liker 1
Skrevet

Varme hender? Det er en medisinsk tilstand akkurat som varme føtter. Jeg har hørt et foredrag av en spesialist om dette, interessant for jeg har varme føtter. I de verste tilfellene blir det snakk om amputasjon.

Nå tror jeg du misforstår. "Varme hender" brukes om antallet sykepleiere og ufaglærte hjelpere det finnes på  sykehus og institusjoner som en kommune har.

Skrevet

Jeg trenger ikke ta en IQ test jeg vet allerede at jeg ikke er nevneverdig intellektuell

Samme her. Bare omvendt. Jeg er så intelligent (og intellektuell) at jeg vet hva jeg ville fått på testen uten å ta den (145 for den som lurer)

Anonymous poster hash: 8f76e...b65

Skrevet

Jeg trenger ikke ta en IQ test jeg vet allerede at jeg ikke er nevneverdig intellektuell

Det dreier seg ikke om hvor mye du kan om kultur osv, da..

Skrevet

Det dreier seg ikke om hvor mye du kan om kultur osv, da..

Stemmer. Tror mange misforstår dette med IQ. Finnes også mange "plager" med høy intelligens som folk ikke ser ut til å tenke på.

Høy IQ er ikke utelukkende positivt.

Skrevet

Stemmer. Tror mange misforstår dette med IQ. Finnes også mange "plager" med høy intelligens som folk ikke ser ut til å tenke på.

Høy IQ er ikke utelukkende positivt.

Nei, jeg skrev litt om det. Har møtt noen såkalte genier i mitt liv. spesielt i militæret hvor de har egne roller.

Mange faller utenfor også.

Skrevet

Nå tror jeg du misforstår. "Varme hender" brukes om antallet sykepleiere og ufaglærte hjelpere det finnes på  sykehus og institusjoner som en kommune har.

Du har rett i at jeg ikke har hørt det brukt på den måten :) heller om Snåsamannen og liknende.

I så måte er det vel litt interessant i det minste at det har en vitenskapelig forklaring?

Skrevet

Du har rett i at jeg ikke har hørt det brukt på den måten :) heller om Snåsamannen og liknende.

I så måte er det vel litt interessant i det minste at det har en vitenskapelig forklaring?

Sant nok:)

Men politikere bruker det hele tiden. Og jeg kjenner en sykepleier som reagerer på det.

Skrevet (endret)

Har dere prøvd Illustrert vitenskap sin? Jeg prøvde den nå. Hadde dårligst resultat på hukommelse og best på logikk. Ble litt sutrete i hodet på hukommelsesdelen.

Slik så det ut

post-20835-0-98527700-1440539213_thumb.j

Endret av absinthia
  • Liker 2
Skrevet

Hadde vært interessant å vite hvor mange av spørsmålene dere gjetter på

Jeg fikk 130. Gjetta delvis på to spørsmål. Vurderte mellom to alternativer på begge, så det var 50% sjanse for riktig svar.

Anonymous poster hash: 9d77b...c60

Skrevet

Fikk 130. Kan umulig stemme :) 

post-91064-0-67631500-1440540826_thumb.p

• Liker 2
Skrevet

Altså, hvis gjennomsnittet i landet ligger rundt hundre så er det helt merkelig at så mange genier henger her på kg. Det er nesten så jeg ikke tror på det. Var det ikke noe sånt som to prosent av befolkningen som kvalifiserte seg til mensa-medlemskap? 

• Liker 1
Skrevet

Mulig at man scorer litt bedre på mensatesten enn man ville gjort på den ekte testen. Mensa tar jo betalt for de ordentlige testene, så det gir mening at de vil flere skal ta dem fordi de tror de har høy IQ.

Når det er sagt, så er det også ofte slik at de som er litt intelligente er litt mer opptatt av den egenskapen og mer nysgjerrig på hvor de ligger. Så det er mer sannsynlig at de i det hele tatt er interessert i en slik test.

• Liker 3
Skrevet

Fikk 130. Kan umulig stemme :)

Hvorfor?

Anonymous poster hash: abee5...b02

Skrevet

Hvorfor?

Anonymous poster hash: abee5...b02

Greit nok jeg er smart, men ikke så smart :P

Gjest Fluttershy
Skrevet

Fikk 117 på denne testen. Tviler på at det stemmer, har alltid vert sikker på at jeg er litt under eller rett på snittet. Jeg ser ikke på meg selv som særlig smart med andre ord :fnise:

Hadde vert morsomt å tatt en skikkelig test.

post-47058-0-92279500-1440602809_thumb.p

Skrevet

Altså, hvis gjennomsnittet i landet ligger rundt hundre så er det helt merkelig at så mange genier henger her på kg. Det er nesten så jeg ikke tror på det. Var det ikke noe sånt som to prosent av befolkningen som kvalifiserte seg til mensa-medlemskap? 

Det er nok hovedsakelig de med høyest IQ som poster. Derfor virker det som om det er mange :) 

• Liker 1
Skrevet

Samme her. Bare omvendt. Jeg er så intelligent (og intellektuell) at jeg vet hva jeg ville fått på testen uten å ta den (145 for den som lurer)

Så bevise det, da.

Sjelden er en så påståelig person veldig intelligent.

Men du kan være den første:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...