Lanista1984 Skrevet 25. august 2015 Forfatter #61 Skrevet 25. august 2015 Jeg prøver å dorme litt nå. Sikkert tilbake om en time.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #62 Skrevet 25. august 2015 Jeg prøver å dorme litt nå. Sikkert tilbake om en time. Sov godt Anonymous poster hash: 745c6...260 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #63 Skrevet 25. august 2015 Skjermbilde 2015-08-24 kl. 20.59.46.png Jøss, det var svært underlig, tatt i betraktning at jeg har en e- mail fra Mensa som opplyser at nettestestens maksimale skåre er 145. Sendte dem nemlig en mail etter en diskusjon omkring akkurat dette med en venninne. Du ble nok fersket der ja, og det samme gjelder for alle andre som skulle påstå at de skårer over dette også... Anonymous poster hash: 9ceaf...34e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #64 Skrevet 25. august 2015 Jeg fikk ganske høy score. 139. Jeg tror ikke jeg er veldig smart. Men jeg tror jeg er flink til å se symboler i rytme. Om det gjør meg god til å løse diverse problemstillinger? Ja. Men igjen, det sier ingenting om meg som person. De fleste her inne vil uansett ha meg innlagt. Kanskje de har et poeng. 139 er ikke tegn på et geni eller lignende. Men en som er både praktisk og teoretisk godt anlagt. Jeg tror ytterst få har høyere enn 145. De er i så fall ganske "alene." Og jeg tror ikke det er en god ting med mindre de har en jobb hvor de kan utfolde seg. Som en astronom for eksempel. Jeg tror de mellom 115 og 140, driver de fleste ledende firmaene. De som er over, er utenfor. De kan være narkomane, alkoholikere, bo i skogen. Kanskje til og med uten å vite hvorfor de er alene. I dobbelt betydning. Ingen er like. Men 0,25 % er alene. Vi ser på de som skrullinger som oftest. Med mindre de har en jobb som tilfredsstiller deres deres krav til eksistens. Jeg tror ikke de ser ned på andre mennesker, men jeg tror de blir ofte irriterte. Og det starter i barneskolen når andre "ikke følger med eller tar ting raskere." De kjeder seg. De isolerer seg. Dette er de vi burde fremdyrke. Disse ville aldri gå til krig. Disse har meninger vi burde ha lyttet til. Men i et samfunn hvor vi bare bekymrer oss om de som henger bak, glemmer vi de lyse hjernene. Og de er nok ikke veldig tålmodige. De forsvinner vekk. Og ut av samfunnet. Jeg har litt fakta bak dette. Så jeg synser ikke nå. Jeg har møtt noen i militæret som har helt egne oppgaver. En gang klarte jeg til og med å drikke en slik fyr full. Det var den mest interessante kvelden jeg har hatt. Jeg skjønte raskt at jeg ikke tilhører den gruppen, men jeg lærte enormt. Bare de små bisetningene han kom med. Men å score over 110 er bra. Og det er normal, sunn klokskap. Nok om IQ. Snakke om sex? Så høy skåre er ekstremt sjelden, utrolig interessant ! Vil du publisere hva du får på de ulike områdene på denne? http://illvit.no/iqtest Anonymous poster hash: 9ceaf...34e
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #65 Skrevet 25. august 2015 Jeg fikk også 97. Føler meg dum, særlig siden jeg trodde jeg var smart og alltid har fått høre at jeg er smart. Ble litt lei meg faktisk. Drittest!Anonymous poster hash: d63e0...c6a 97 er fullstendig gjennomsnittlig, og ingenting å skamme seg over! Ca. 50% av befolkningen vil skåre under det du fikk. Anonymous poster hash: 9ceaf...34e 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #66 Skrevet 25. august 2015 97 er fullstendig gjennomsnittlig, og ingenting å skamme seg over! Ca. 50% av befolkningen vil skåre under det du fikk. Anonymous poster hash: 9ceaf...34e Da er vel 97 langt over gjennomsnittet da Hva er gjennomsnittet? Hvordan er resultatene fordelt blant befolkningen? Anonymous poster hash: 745c6...260
physics Skrevet 25. august 2015 #67 Skrevet 25. august 2015 Fikk 121. Har fått 125 på denne testen før(2 mnd siden), men er veldig trøtt nå, så sikkert slurvet på et par av oppgavene. Hvor nøyaktig denne nettbaserte testen er, er jeg usikker på - men har tatt krigsskolens(Forsvaret) IQ-test(4 timer varighet), og bestod den. Det eneste man fikk vite var at man måtte score tilsvarende bedre enn 110 IQ for å bestå, men man fikk ikke vite hva en fikk, bare at man bestod/ikke bestod. Så sånn sett stemmer denne nettbaserte Mensatesten relativt bra. 2
physics Skrevet 25. august 2015 #68 Skrevet 25. august 2015 Da er vel 97 langt over gjennomsnittet da Hva er gjennomsnittet? Hvordan er resultatene fordelt blant befolkningen? Anonymous poster hash: 745c6...260 Hei, gjennomsnitts IQ'en er alltid 100. Det vil si, scorer man 100 tilsvarer man 50 prosentil. Et eksempel er at hvis man scorer 99 prosentil, så vil det si at i en gruppe på 100 personer, er det kun en som er smartere enn deg. 5
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #69 Skrevet 25. august 2015 Da er vel 97 langt over gjennomsnittet da Hva er gjennomsnittet? Hvordan er resultatene fordelt blant befolkningen? Anonymous poster hash: 745c6...260 Siden gjennomsnittet er 100, og fordelingen etter en normalkurve, så skårer 50% under 100, og 50% over. De aller fleste vil skåre mellom 90 og 110. Anonymous poster hash: 9ceaf...34e 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #70 Skrevet 25. august 2015 Hei, gjennomsnitts IQ'en er alltid 100. Det vil si, scorer man 100 tilsvarer man 50 prosentil. Et eksempel er at hvis man scorer 99 prosentil, så vil det si at i en gruppe på 100 personer, er det kun en som er smartere enn deg. Siden gjennomsnittet er 100, og fordelingen etter en normalkurve, så skårer 50% under 100, og 50% over. De aller fleste vil skåre mellom 90 og 110. Anonymous poster hash: 9ceaf...34e Hei:) Tusen takk for svarene med de gode forklaringene, Physics og AB Anonymous poster hash: 745c6...260
Erfaren Traver Skrevet 25. august 2015 #71 Skrevet 25. august 2015 Vil tro jeg er noenlunde gjennomsnittelig, fikk 113 (orket ikke ta bilde, du får tro meg eller ikke tro meg). Ville kanskje ikke funnet på at jeg fikk 113 da, men Anonymous poster hash: c5026...901 Husker jeg fikk 113 i IQ jeg også på mensatesten, så jeg sendte likegjerne mail tilbake til mensa og spurte hva jeg skulle med disse tallene, og ja, btw... fikk aldri noe svar, de folka som er rike på tall var sikkert opptatte med å krangle over dem. Siden vi begge har IQ tallene 113, kanskje vi er i slekt eller noe? Med så få tall klarer vi hvertfall å ta feil. Og det er vel en del av det å være menneske på godt å vondt, det å ta feil, men det stod det ikke noe om på den testen da jeg fikk disse tallene. Må nesten ringe i mårra å klage på det altså, føler meg tråkka på.
Lanista1984 Skrevet 25. august 2015 Forfatter #72 Skrevet 25. august 2015 Husker jeg fikk 113 i IQ jeg også på mensatesten, så jeg sendte likegjerne mail tilbake til mensa og spurte hva jeg skulle med disse tallene, og ja, btw... fikk aldri noe svar, de folka som er rike på tall var sikkert opptatte med å krangle over dem. Siden vi begge har IQ tallene 113, kanskje vi er i slekt eller noe? Med så få tall klarer vi hvertfall å ta feil. Og det er vel en del av det å være menneske på godt å vondt, det å ta feil, men det stod det ikke noe om på den testen da jeg fikk disse tallene. Må nesten ringe i mårra å klage på det altså, føler meg tråkka på. hehe..
Lanista1984 Skrevet 25. august 2015 Forfatter #73 Skrevet 25. august 2015 Så høy skåre er ekstremt sjelden, utrolig interessant ! Vil du publisere hva du får på de ulike områdene på denne? http://illvit.no/iqtest Anonymous poster hash: 9ceaf...34e Tusen takk, men det vil drøye noen dager. Igjen, det er bare tall. Og selv om Mensa mener denne testen er representativ for den man gjennomgår fysisk hos dem, så kan det være avvik.
Maximillian Cohen Skrevet 25. august 2015 #74 Skrevet 25. august 2015 (endret) Du ble nok fersket der ja, og det samme gjelder for alle andre som skulle påstå at de skårer over dette også... Anonymous poster hash: 9ceaf...34e Fersket? Jeg skulle bare vise hvor lite et bilde er verdt som bevis. Hele poenget var at poengsummen skulle være så høy at alle skulle skjønne at det var juks. Mitt faktiske resultat så nok mer slik ut: Endret 25. august 2015 av Maximillian Cohen 2
Lanista1984 Skrevet 25. august 2015 Forfatter #75 Skrevet 25. august 2015 (endret) Fersket? Jeg skulle bare vise hvor lite et bilde er verdt som bevis. Hele poenget var at poengsummen skulle være så høy at alle skulle skjønne at det var juks. Mitt faktiske resultat så nok mer slik ut:2015-08-25 11.24.57.jpg Hvis det betyr noe, så lo jeg i går og forsto spøken. Spesielt din kommentar om at du ikke var noe geni i samme setning;) Men høy score, da. Uansett setter jeg personlig humor foran tall:) Endret 25. august 2015 av Lanista1984
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #76 Skrevet 25. august 2015 Vil noen finne ut gjennomsnitts-IQ'en inne på forumet? Anonymous poster hash: 378a7...e75
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #77 Skrevet 25. august 2015 Vil noen finne ut gjennomsnitts-IQ'en inne på forumet? Anonymous poster hash: 378a7...e75 Jeg kan starte en tråd hvor folk stemmer Anonymous poster hash: abee5...b02
AnonymBruker Skrevet 25. august 2015 #78 Skrevet 25. august 2015 Jeg fikk 130. Burde sikkert være veldig fornøyd, men det er litt trist å tenke på hvor mye sykdommen har ødelagt hjernen min. Jeg ligger mye lavere nå enn jeg gjorde da jeg ble testet for 10 år siden. Anonymous poster hash: 9d77b...c60 Anonymous poster hash: 9d77b...c60
absinthia Skrevet 25. august 2015 #79 Skrevet 25. august 2015 Jeg skrev litt om hva som kan skje med høy score tidligere. Noen detter av. Svinner hen og bort. Sier ikke det gjelder han. Håper noen ser ham for den han er og hva han trenger av utfordringer. Tipper den norske skole ikke gjør det. Ta vare på han du, Du er i det minste smart nok til det:) Han klarer seg temmelig bra selv om det ikke ble noen høgskole på ham, fordi han aldri turte å hoppe på studiet igjen. Han tjener uansett mer enn 100 000 mer enn meg som har en bachelor og han trives i jobben sin. IQ'en kan også brukes til andre ting enn studier
absinthia Skrevet 25. august 2015 #80 Skrevet 25. august 2015 Vil noen finne ut gjennomsnitts-IQ'en inne på forumet? Anonymous poster hash: 378a7...e75 i alle forum, så tror jeg at gjennomsnittlig IQ er rundt 130, på Facebook er den litt høyere 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå