Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen


Chiquita

Anbefalte innlegg

HEI, alle sammen!

Nå har jeg tenkt på å begynne å skrive dagbok i lengre tider, men først i dag fikk jeg satt meg ned og BESTEMT meg! (Det er da så mye annet å lese her på KG, at jeg har aldri "tid") :roll:

Vel.....

Jeg og Bananmannen bestemte oss for at jeg skulle slutte på pillene i mai-00, og det gjorde jeg med glede, da jeg hadde så mange bivirkninger av dem (Trionetta)

Da hadde vi vært sammen i to år.... :D

Vi ble enige om at vi ikke skulle tenke så mye på det, emn heller ta det som det kom, da vi hadde GOD tid.....

Jeg fikk da mens til "normal" tid første mnd, men tenkte ikke så mye over det da jeg ikke fikk mens på nesten to måneder etterpå --- før det plutselig gikk opp for meg hva som muligens kunne ha skjedd.....

Jeg tok en test, og den viste :sjokk: (Svakt, men alikevell)

Jeg ble jo kjempeglad, og gledet meg til å fortelle den gledelige nyheten til min kjære, som uheldigvis var bortreis på jobb da, og skulle ikke komme hjem før to uker senere.... Jeg ville vente til han kom hjem istedet for å fortelle det over telefon, da jeg syntes det skulle bli godt å kunne være sammen med han på det tidspunktet.

Jeg fant frem en terminkalkulator, og fant ut at jeg var ca 9 uker på "vei".

Jeg levde i lukkerus, mens jeg tenkte på hvilken måte jeg skulle fortelle Bananmannen dette, osv....., og dere kan tenken dere den redselen jeg kjente da jeg oppdaget blod på papiret da jeg var på do!!!!! :sur:

Jeg ringte legen min, men fikk beskjeden "ettersom jeg ikke har vært nede hos dem og fått bekreftet graviditeten var det desverre ingenting de kunne gjøre for meg" Gjett om jeg ble forbandet!!!! det hjalp jo ikke å si til dem at jeg nettopp hadde oppdaget det selv heller!!!!

Jeg ble så forbandet, sint, lei meg, oppgitt, frustrert, osv på en gang, at jeg bare la meg ned og gråt...

Jeg husker ikke så mye av de neste dagene, men jeg husker at selvfølelsen var 0, og jeg bebreidet meg selv for det som skjedde....

Jeg bestemte meg for at ingen skulle få vite om dette - ikke engang Bananmannen :cry:

Da Bananmannen endelig kom hjem merket han fort at noe var som det ikke skulle, men jeg benektet det hele...

Det tok enda noen måneder før jeg lot han vite hva som hadde skjedd....

(Men feige meg klarte ikke si det en gang - jeg måtte skrive det ned, og la ham lese det, mens jeg gikk meg en tur.) Jeg trodde han ville legge skylden på meg også, men heldigvis var han forståelsesfull, og omtenksom...

Vi snakket mye om det etterpå, men det tok et år før jeg klarte å se hendelsen på den samme måten som Bananmannen(at fosteret ikke var levedyktig). Jeg sliter fremdeles med dårlig samvittighet, og har lovt min kjære og meg selv, at han skal få del i alt som skjer i fremtiden.

Det tok etter SA'en et år før jeg fikk mens igjen - uten hjelp, og du kan tro vi begge var glade for det (selv om det var den dagen vi forlovet oss).

Jeg tror det var noe psykisk som "løsnet" da jeg fikk bekreftet at han ville ha meg - etter det jeg hadde gjort.

Det er nå 11 mnd etter at vi forlovet oss, og jeg har hatt mens trutt og ofte i disse månedene, men har ikke alltid hatt eggløsning.

Frem til nå har vi ikke truffet helt på EL-tidspunktet, da jeg er borteboende student.

Det er først nå denne måneden at vi har hatt mye kos på "det rette" tidspunktet, men det er vel typisk at denne måneden SKAL/MÅ jeg ikke bli gravd.

Årsaken er at jeg har fått innkallelse til en operasjon jeg har ventet på i 6 år, og jeg kunne tenke meg å få den overstått nå som den endelig begynner å bli en realitet..... (Jeg fikk innkallelsen en dag ETTER eggløsningen, og da var det jo for sent)

Jeg temper og skjekker sekret og livmortapp for å være sikker på at EL har inntruffet. ANBEFALES!!!! en lærer urtulig mye om kroppen sin.

Men å vente litt lengre når vi alerede har ventet så lenge går sikkert bra.

(vi har snakket mye om det)

Vel, det får være nok for i dag, da jeg nok må lage litt mat til Bananmannen som snart kommer hjem fra jobb...

Jeg skal skrive mer senere....

Chiquita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville bare ønske deg velkommen hit som dagbokskriver, Chiquita.

Mannen din har nok helt rett i at fosteret ikke var levedyktig. Du må ikke legge skylden på deg selv, det er ikke din feil at det ikke var levedyktigt. Det er nok kroppens egen måte å ordne opp i.

Men veldig trist er det jo uansett.

Ønsker deg lykke til, du skal nok se at det lykkes for dere igjen. Så du skal ikke se bort i fra at det skjer denne mnd når det ikke passet helt i forhold til operasjonen. :)

Klem fra

Cobra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ville bare ønske deg velkommen som dagbokskriver jeg!

Ønsker deg masse lykke til videre i denne prøvetiden, ikke gi opp Chicuita, det blir deres tur også skal du se! :D

Høres ut som du har en snill og omtenksom mann, ta vare på hverandre i denne tiden, det er godt å ha noen å dele opplevelsene/følelsene med!

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ønsker deg også velkommen som dagbokskriver! :)

Det var en trist fortelling. :( Men er det virker som om du har kommet over kneika nå. Bananmannen din har helt rett i at det var fosteret som ikke var levedyktig, og det var iallefall ikke din skyld!!!

Husk at her inne kan du komme ut med alt som gleder deg eller plager deg! Jentene her er virkelig varme og godhjertede. :)

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg vil egentlig bare takke for velkomsthilsningene dere gav meg...

Lil'sis: Du har så rett som det bare går ann... Jentene her inne er helt nydelige... Det er godt å kunne ha noen å dele tanker og følelser sammen med, ja....

Vil bare si at jeg nå begynner å tvile på at EL er overstått.... Har hatt tempfall under CL i to dager nå.... Og det hjelper vel ikke på saken at jeg lå med feber de to første dagene etter "EL", og derfor ikke kan se helt klart på tempen om det er overstått, eller ikke....

DET ER TIL Å RIVE SEG I HÅRET AV!!!! :x

Tappen og sekretene har denne syklusen vært "rar", så jeg har ikke klart å tolke noe fornuftig ut fra det heller - og da gjenstod jo bare tempen å stole på... :-?

Har søkt litt råd inne på www.snartgravid.com , så får håpe de jentene der inne har noe fornuftig å si om saken

*håpehåpe*

Vel,vel.....

Nå må jeg i vei for å hente "svigers" som kommer hjem fra ferietur... (og jeg som har ferie synes godt de kunne tatt et senere fly, slik at jeg slapp å stå opp så tidlig i ferien min... :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Chiquita :D

Der er jo du også ja!!!

Jippi!! Flere trøndere!!

Leste historien din nå nettopp og kan ikke forestille meg hvor redd du må ha vært...da det sto på som værst! Så bra at du fikk fortalt Bananmannen (artig navn på´n!) tilslutt at du hadde mistet - må være forfærdelig å bære slikt for seg selv :cry:

Hvordan er dette nå...skal du i operasjon ganske snart? Og det er for tidlig enda å si om du er gravid eller ikke?

Hvis du har en liten spire, må du da utsette operasjonen? Eller kan det gjøres selvom spiren er der? (Har ikke så mye kunnskap om slike ting jeg...er det narkosen som er "skummel" for fosteret?)

Ønsker deg LYKKE TIL uansett hva som skjer, og håper vi sees inne på SM så snart som mulig!

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Zafir (og takk for sist, forresten)

Jeg har svart deg inne på din dagbok, men for å gjøre dette helt klart for andre som leser også, så tar jeg det her også; :D

Jeg har nå, etter ca 7 år i norsk helsekø, blitt kjøpt inn på et privat(?) sykehus i Sverige. (Takk kjære Trygdekontor)

Jeg skal da inn til operasjon iseptember....

Det jeg har fått opplyst er at jeg ikke kan opereres dersom jeg er gravid, dette pga narkosen/bedøvelsen, røntgenstråling, mm....

Men, jeg og Bananmannen synes det er helt greit å avbryte prøvingen litt, "bare" for å gi meg muligheten til å bli frisk.(Sliter meg en kneskade-egene ville egentlig jeg skulle sitte i rullestol(!!) frem til operasjon - det er nå ca 7 år siden skaden skjedde!!!Det hadde blitt en rolig tid det :roll: )

Sist jeg skrev trodde jeg at jeg hadde hatt EL, men jeg kan nok nå avkrefte dette, da tempene mine er veldieg lave, og ikke "etter-EL-høye", som de egentlig skulle ha vært.

Dersom dere vil, kan dere se tempene mine her

Men...

På oktober skal jeg og Bananmannen prøve med friskt mot igjen

(og dersom det ikke "skjer" noe før jul skal jeg nok kontakte lege for å begynne på utredning... Jeg må bare skifte fastlege først - vil ikke ha han samme som avviste meg da jeg aborterte sist)

I morgen skal jeg og min kjære reise på en liten "ferie" igjen, så jeg blir ikke å se her inne noe før om en ukes tid. Vi reiser nordover for å besøke noen slektninger av Bananmannen.

(Er allt vi har råd til nå, etter å ha vært 14 dager i "syden" for en mnd siden - skal vel egentlig ikke klage) :P

Sommerklem til dere alle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er vi endelig kommet tilbake igjen (ferien ble litt lengre enn hva planlagt).

Det virker som om kroppen har "hengt seg opp" igjen, da jeg i dag er på CD 40 uten tegn til EL eller MENS :evil:

Det er jo ingen stor krise nå som vi ikke prøver, men det hadde jo vært fint om jeg kunne kjenne meg "brukbar" (om dere forstår hva jeg mener)

:lol:

Vel, det var bare en oppdatering fra meg.....

STOOOOR SOMMERKLEM FRA CHIQUITA

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

I dag er jeg på CD 47, men fremdeles har ikke Mensen kommet...

(Lenge mellom hver gang en venter på å få Mens :ler: )

Hadde såvidt antydning til spotting i går, men det var så lite, at jeg kan ha sett feil....

En liten tempøkning hadde jeg i dag i allefall, så det kan jo ha vært EL-spotting også, selv om jeg egentlig ikke tror noe på det...

I dag er det under en mnd til skolen begynner igjen (29 dager fri), så en må vel bare nyte det...

Det er vel de siste dagene/ukene som går "raskest" - desverre!!!

Hilsen fra en utilfreds Chiquita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arghhh :evil:

Jeg er nå i dag på CD 52 uten å ha sett snurten til Mensen!!!!

Hadde bittelitt spotting fra CD 46 -CD 50, men det ble altså med det!!!

(Jeg som trodde jeg skulle få mens)

Jeg har SÅ lyst til å "overkjøre" TCOYF-tegnene mine og sette en Mensdag eller flere i stedet for spotting!!! (Da stemmer det i allefall litt bedre med de "gamle" syklusene mine!!!) :x

Vel,vel....

Det er enda over en mnd til vi skal begynne å PRØVE igjen, så....

Men det hadde vært greit å fått orden på det der!!!

Nå har jeg og sambo vært forlovet i ett år!!!! :sjarmor:

Du verden så fort tiden går!!!

Nå er det bare å vente på at han skal sette en dato for det neste "steget"... (han har lovt å gjøre det siden vi ble forlovet, men han har ikke kommet med det enda)

Jeg har vært innom tanken på å sette en dato selv, men har ikke helt turt!!!

Den "beste" kommentaren Bananmannen haar når jeg sier han skal sette en dato er: "8 mnd etter du har født!" Hmmmm... :P

Jeg har ikke direkte lyst til å "planlegge" å ha et barn på 8 mnd i bryllupet - det syns jeg nesten en får ta på "sparket!!!

Jeg er av den oppfattningen et vi kan begynne å sette en dato, så får vi heller utsette den dersom det ikke "passer" inn i forold til graviditet, el...

(Han vil ikke jeg skal være gravid når vi gifter oss)

Jeg vet han ikke har noe imot barn før ekteskapet, for han begynnte å "mase" om barn lenge før vi forlovet oss!!!

Vel, dette ble vel egentlig ikke så mye om graviditet, men jeg føler dette nå går hånd-i-hånd..... :blunke:

Velvel...

Bare en oppdatering fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Chiquita for koselige innlegg i min dagbok.

Stå på så skal du se spiren sitter der snart !!

Har en god feeling for deg jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...

I dag er jeg på CD 59 (eller CD 13 om jeg setter dagen med mest spotting + pittelitt blod som mensdag)

Jeg har nå i dag hatt to tempdager over CL, men jeg synes ikke det ser ut som EL-temp-økning, så jeg tar det knusende med ro!!!

Får se hva som skjer de nermeste dagene! Dessuten SKAL jeg IKKE bli gravid denne syklusen heller, for operasjonen er jo nå endelig innen "rekkevidde"!!! :sjarmor:

Hmm...

Vanskelig å oppdatere når det ikke har skjedd noe :P

Vel...

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har tempen steget enda mer, og TCOYF "bekreftet" at jeg hadde EL på CD57, eller CD11...

Jeg tror jeg bestemmer meg for å si CD11 jeg, og slippe den forvirringen!!!

I dag er jeg på CD 14!!!! :blunke:

Jeg er ikke helt enig med TCOYF, da jeg heller ville ha satt EL til CD 15, basert på tempøkningen og EL-slimet... (EL-slim dag 15, og "lav" tempøkning), men det spiller jo egentlig ingen rolle :ler:

Egentlig så er det rart hvor mye en "følger" med på sånnt, selv om en ikke prøver en tid...

Lurer på hva jeg skal gjøre for å kvitte meg med denne "manien"... ???

Vel, det er ingen som skal komme å si at jeg ikke har noen hobby :tunge1:

Er glad det er "bare" en mnd igjen før vi kan begynne å prøve igjen - det er jo egentlig "bortkastede muligheter" disse månedene....

Vel, nå hører jeg at Hotel Cæsar har begynt, så jeg må vel gå for å se.... :roll:

Tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 20 og 9 DPO....

Ømme bryster, men husker ikke om det er "normalt" for meg, eller ikke :roll:

(Vet jeg har hatt ømme bryster en gang tidligere, men da kom mensen 3 dager forsinket) :evil:

Vel, jeg og sambo har bestemt at vi ikke skal tenke så mye på prev. i neste mnd alikevell, så får vi heller se hva som skjer....

(tror ikke noe på at vi "greier" det neste mnd heller, så det er "greit", liksom)

Tilbake på "prøver-lista" på www.snartgravid.com skal jeg også fra og med neste uke av

(det er kjedelig å ikke kunne kalle seg prøver (uten å være gravid da) - blir liksom som å miste en "hobby" det :hoho: )

Vet ikke helt om jeg håper på å bli/være gravid denne syklusen, eller ikke...

Blanede følelser; er jo så mye positivt og negativt....

Tror nok jeg skal gå på apoteket i morgen og kjøpe meg en (eller to) test(er).... Må vel bli en RFSU og en CB det :-?

Tror nok jeg vil teste på lørdag el. søndag dersom tanta ikke har kommet... (Hvorfor klarer vjeg ikke å "holde" meg nå, når jeg har vært SÅ "flink" tidligere)

(Et FOR sterkt ønske om mai-barn, kanskje???) :wink:

Eller for at vi har prøvd så lenge, så det er forj**li å la en sjanse gå til spille??? (Har da ikke EL så ofte at det gjør noe!!!)

Tempen er forresten ganske fin og høy, selv om den ikke er "trifasisk"... (Og den gikk bittelitt ned i dag, men det tror jeg kanskje skal være "rettet opp" i morgen - hmmm... får jo ikke målt til rett tid i morgen - da blir jo tempen litt "forstyrret"... *sukk*)

Hmmm....

Jeg venter og ser (i allefall til helga) :oops:

Hilsen fra Chiquita - som ikke er helt sikker på hva hun ønsker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp, her er jeg igjen.... :D

Det ble ikke noe testing på meg i helga, og det er kanskje like greit, for da fikk jeg spart de pengene. Mensen kom som TCOYF anslo på mandag, så da vet jeg i allefall hvor landet ligger :wink:

Så i dag er jeg på CD 3

Jeg orker ikke å tempe enda, venter vel en uke til, tenker jeg - begynner å bli litt lei. Egentlig tror jeg at jeg skal legge termometeret "på hylla" en stund framover nå, i allefall til jeg er ferdig med operasjonen (under 1 mnd igjen!!!)

Vet ikke helt - får se hva jeg gjør når mensen er ferdig

(har alltid en "død-periode" hvor jeg ser mørkt på alt rundt mens-tider, så jeg får se når mens-tåka har sluppet taket!!!) :roll:

Har derfor bestemt meg for at jeg skal selge LadyCompen min - har jo ingen nytte av den når jeg har så ustabile sykluser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Ser at du etterlyser oppdatering i Dagboka mi :oops:....må nok innrømme at jeg var mye flinkere før. Om noen dager skal jeg prøve å skrive litt...må finne på noe å skrive om også ;) Begynner på skolen på mandag, så da skjer det noe nytt iallefall.

Men nok om meg....

Det var trist å lese om tantebesøket...selv om kanskje operasjonen er nokså viktig også, ikke sant? Forstår at du kan ha litt motstridende følelser her...ikke greit å måtte ta pause når dere egentlig vil bare utnytte hver syklus så best dere kan :(

Men jeg vil tro at det er best for din egen del å kunne fungere 100% også...en graviditet kan kanskje gjøre kneskaden værre?

Får håpe at tida frem til operasjonen vil gå superfort :)

Masse klemmer fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jippi!!!!

Nå har ENDELIG den **** tanta dratt for denne gang!!! :D

Og jeg føler meg "plutselig" så mye bedre til sinns!!!

I dag er det "BARE" 25 dager til jeg setter nesen mot Sverige for operasjon - ahhh, hvor jeg ser fram til den dagen :D !!!

Litt trist at sambo ikke kan være med da, han skal på kurs den uka. :cry:

Desuten så hadde vel fly-biletten for ham blitt MER en nok for vårt budsjett også (4500,- pr. person t/r!!!! - Jeg er glad jeg får dekket min reise av folketrygden!!!) (Er jo billigere å reise til "syden"!!!)

Vel, nå skal jeg så å få brukt min "kvinnelist" til å få lokket sambo med til sengs "tidlig" i kveld :oops:

*jippi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det bare 17 dager igjen til operasjonen!!! :D

Jeg gleder meg så mye, at det er nesten ikke til å tro....

Har også blitt bedt i bryllup til noen i slekta til Bananamannen en uke dager etter at jeg skal under kniven, men vi trot nok ikke det skal være noe problem - etter en uke skal jeg da være over det verste *håpe håpe* :roll:

Ellers så venter vi bare på EL, og tilbringer MYE tid i sengen når jeg først er hjemme :oops:

Er i dag på CD 13, og venter i følge TCOYF EL i løpet av neste uke....

Jeg skal "heldigvis" være hjemme tom onsdags morgen, og hjem igjen på torsdag, så jeg får prøve å "ta med meg" en dose når jeg drar, og håpe på det beste :sjarmor:

Hmmm...

Det skjer da så lite for tiden, at det er da ikke noe å oppdatere dagboken om heller, egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahrg!!!! :evil:

Fremdeles ingen EL!!!

Jeg er på CD 20 i dag, og har "normalt" EL i disse dager...

Trodde jeg kjente antydning til EL på onsdag, men den gang ei :cry:

Jeg trot jeg snart blir GAL av å vente på EL.... Nesten verre å vente på EL, synes jeg, enn å vente på ev. ikke-mens....

Men, men....

I dag har vi fått hentet flybillettene til vi skal i bryllup, og jeg har også fått tilsendt fly-billettene til jeg skal operere... fikk skjokk da jeg fikk se prisen på billettene - var ikke 4500,- som jeg hadde fått opplyst, men 6545,-!!! :o

DET hadde i allefall ikke lommeboka tålt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips på hvor du kan finne sjal: Hvis du har anledning til å stikke innom Trondheim Torg, så har de fine sjal på en butikk nede ved siden av bokhandelen...husker ikke navnet på butikken dessverre (Bella Donna kanskje?).

Var innom for ca 2 uker siden i samme ærend som deg, men da var de utsolgt for svarte sjal. De skulle få inn nye igjen sa damen. De er ganske tynne og "glatte selv om de er heklet.

Kanskje noe slikt du er ute etter?

Så ergelig med EL-en som ikke vil komme da!!!

Ønsker deg lykke til med operasjonen, og at du blir i fin form til bryllupet etterpå :)

Klem fra ringløse *snufs* Zafir 18+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...