Gå til innhold

husk, uansett hvor sakte du løper.. så knuser du alle på sofaen!

missdior

Anbefalte innlegg

Idag er jeg litt lei meg. Har ikke fått trent i helgen av diverse grunner (Ble allikevel 2 økter forrige uke da, får prøve 3 denne uka). Og jobben gjør meg lei meg. Jeg får ikke jobbe noe særlig mer enn de 40% jeg er ansatt. Det betyr sinnsykt lite penger. Etter alle faste utgifter er betalt sitter jeg igjen med 2500 kr omtrent. Og det skal vare en måned. For ikke å nevne at jeg har 200 kr på kortet nå, og det skal vare til lønningsdag, noe som er 21 dager unna. Hva kan man gjøre? Jeg er så lei meg. Jeg vil ha en jobb! Der jeg kan jobbe mer enn 15 timer i uka. Der jeg kan tjene litt penger. Søker på alt som finnes, men jeg får ikke napp..

Ble litt syting nå. Men jeg måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner følelsen. Det går så hardt utover selvfølelsen å sende søknad på søknad, uten å få napp. Ofte uten å få svar en gang. Krysser virkelig fingrene for at det løsner for deg snart. Bemanningsbyråer kan være et bra sted å begynne. Mange jobber utlyses jo ikke en gang.. 

Hvilken bransje er det du først og fremst orienterer deg mot? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ikke hør på Helle Bornstein. Hun er ekstrem.

2. Om du tror du ikke kan spise NOE så blir du også ekstrem. Husk at kroppen trenger mat for å drive deg.

3. Legg inn CV på alle bemanningsbyråer du finner. Veldig mange jobber blir aldri utlyst, for de finner gjerne aktuelle kandidater og ringer direkte i steden for å lyse ut.

4. Ikke vær hard mot deg selv. Du er god og flink! Du trente 2 ganger mer enn meg forrige uke :nigo: :duskedame:

(5. Jeg liker lister)

:blomst::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonGangerTo

Prøver å ikke la meg provosere av trådtittelen din.

Jeg får ikke lov av ortopeden min til å løpe (smertene minner meg på det når jeg må rekke bussen), det skyldes en meget alvorlig bilulykke for noen år siden og jeg kunne vært død nå. I det siste har jeg dessverre nedprioritert spinningen, og satset mer på å spise snop og drikke øl med kjæresten. Hvem kan klandre meg?  Kan du tenke deg hvordan det er for meg å trene med smerter hele tiden? Er virkelig lei hele treningspresset i samfunnet. Trener ikke du er du stemplet taper, lat, feit, osv. 

Så vær obs på at ikke alle kan løpe eller trene og vil heller ligge på sofaen enn å lide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Jeg får ikke lov av ortopeden min til å løpe (smertene minner meg på det når jeg må rekke bussen), det skyldes en meget alvorlig bilulykke for noen år siden og jeg kunne vært død nå. I det siste har jeg dessverre nedprioritert spinningen, og satset mer på å spise snop og drikke øl med kjæresten. Hvem kan klandre meg?  Kan du tenke deg hvordan det er for meg å trene med smerter hele tiden? Er virkelig lei hele treningspresset i samfunnet. Trener ikke du er du stemplet taper, lat, feit, osv. 

Så vær obs på at ikke alle kan løpe eller trene og vil heller ligge på sofaen enn å lide. 

Oj, veldig spesielt å klikke seg inn i en treningsdagbok for å komme med slikt oppgulp. På hvilken måte mener du missdiors trening er et angrep på deg? Hadde det beste vært om vi alle lå på sofaen i sympati? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
4 timer siden, Nori skrev:

Oj, veldig spesielt å klikke seg inn i en treningsdagbok for å komme med slikt oppgulp. På hvilken måte mener du missdiors trening er et angrep på deg? Hadde det beste vært om vi alle lå på sofaen i sympati? 

Oppgulp? Skam deg! Missdior og andre som henne bør ha empati og vise forståelse for at ikke alle som ønsker å løpe eller trene er i stand til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Oppgulp? Skam deg! Missdior og andre som henne bør ha empati og vise forståelse for at ikke alle som ønsker å løpe eller trene er i stand til det. 

Men hva i all verden har det med denne dagboka å gjøre? Nå må du forte deg inn i middagstråden og bruke kjeft fordi de ikke har empati med de som sulter. Og du må inn i alle garviditetsdsbøkene, for det finnes de som ikke kan få barn. Og du samlivsforumet drukner i tråder om kjærester, samboere, venner og ektefeller. Fysj for en skam, vet de ikke at det finnes de som er helt alene? Ærlig talt, du må jo selv se hvor urimelig du er. 

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Teriyaki skrev:

Har du prøvd å melde deg hos et bemanningsbyrå? :)

har vurdert det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Silfen skrev:

Hun antibanandamen er jo stein stokk dum.

Haha, det er helt sant! For min del kan banan være både godteri og sunt, jeg spiser det uansett ikke :lol:

15 timer siden, Nori skrev:

Jeg kjenner følelsen. Det går så hardt utover selvfølelsen å sende søknad på søknad, uten å få napp. Ofte uten å få svar en gang. Krysser virkelig fingrene for at det løsner for deg snart. Bemanningsbyråer kan være et bra sted å begynne. Mange jobber utlyses jo ikke en gang.. 

Hvilken bransje er det du først og fremst orienterer deg mot? 

Veldig! Jeg hadde jo en 80% assisterende butikksjef i lomma. Meeen, jeg hadde fem uker til med permisjon, så da var jeg ikke interessant lenger. Det sugde sinnsykt mye! :(

Bare sender man en CV til bemanningsbyrået da eller? Må undersøke det litt.

Jeg er som en potet. Har jobbet på gamlehjem, avlastningsboliger for psykisk/fysisk utviklingshemmede, boliger for psykisk/fysisk utviklingshemmede, SFO, barnehage, og butikkjobber. Tar seriøst omtrent hva som helst!

14 timer siden, willma skrev:

Huff, vært der selv.. Man mister nesten troen til slutt..

Håper det ordner seg for deg, krysser fingrene :hug: 

Takk for det! <3

11 timer siden, Nepenthe skrev:

1. Ikke hør på Helle Bornstein. Hun er ekstrem.

2. Om du tror du ikke kan spise NOE så blir du også ekstrem. Husk at kroppen trenger mat for å drive deg.

3. Legg inn CV på alle bemanningsbyråer du finner. Veldig mange jobber blir aldri utlyst, for de finner gjerne aktuelle kandidater og ringer direkte i steden for å lyse ut.

4. Ikke vær hard mot deg selv. Du er god og flink! Du trente 2 ganger mer enn meg forrige uke :nigo: :duskedame:

(5. Jeg liker lister)

:blomst::klemmer:

jeg liker også lister!!! ja, jeg har en tendes til å gå all in, eller ingenting. spiste ikke frokost i dag, men tror faktisk jeg liker det sånn. har spist to grove brødskiver med leverpostei og litt rå blomkål og stangselleri. rester fra grønnsaker med dip fra lørdagen :ler:

Skal legge inn CV! NÅ! hhehe.

Hard mot meg selv? Må jo det. Har null viljestyrke :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Jeg troooor du misforstår. Dette er min personlige treningsdagbok hvor jeg skriver om treningsøktene mine, hvordan det var, hva jeg har spist og fremgangen min. Dette er ikke en tråd som andre tråder på kvinneguiden, men en personlig dagbok. Tittelen er en påminnelse til meg selv når jeg sliter som faen på trening. Når jeg er så sliten at jeg vil spy, og føttene såvidt klarer å jogge fremover.. ja, da tenker jeg på feks samboeren min som ligger på sofaen og gnafser sjokkis. Det er jo "han" jeg mener i tittelen. Ikke alle som av naturlige årsaker ikke kan løpe osv.

Prøv å ikke ta deg nær av en treningsdagboktittel a, du tjener på det! :nigo:

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ferdig med trening allerede 09.30! DEILIG å være ferdig tidlig. Jeg er sånn som bare blir ferdig med det. Digg treningsøkt i dag også, nå er det ikke bare vondt og jævlig, men litt gøy. Måtte øke kg på beinpress feks. Det er fint. Jeg løp 1,5 km i dag uten stopp. Kunne nok en gang løpt mer, men jeg får vondt i skuldrene (??why) når jeg løper lenge. Skjønner ikke det der.

Da jeg var ferdig på mølla og gikk for å hente papir, så sa ei dame (hun tilhører eldretrimgruppa ) noe til meg. Jeg hadde headset på meg,så jeg hørte ikke og tok det av meg. Da gjentok hun det hun sa. "du er altså ei tøffa som løper! det skal du være stolt av. super innsats, du er flink". Og jeg bare ble dritflau og litt rørt og alt . Har enda ikke bestemt meg om jeg skal være fornærma eller hva jeg skal :ler:

Nå skal jeg skrubbe ned hele jævla kjøkkenet, så skal jeg dusje. Mamma kommer på torsdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, missdior skrev:

Jeg troooor du misforstår. Dette er min personlige treningsdagbok hvor jeg skriver om treningsøktene mine, hvordan det var, hva jeg har spist og fremgangen min. Dette er ikke en tråd som andre tråder på kvinneguiden, men en personlig dagbok. Tittelen er en påminnelse til meg selv når jeg sliter som faen på trening. Når jeg er så sliten at jeg vil spy, og føttene såvidt klarer å jogge fremover.. ja, da tenker jeg på feks samboeren min som ligger på sofaen og gnafser sjokkis. Det er jo "han" jeg mener i tittelen. Ikke alle som av naturlige årsaker ikke kan løpe osv.

Prøv å ikke ta deg nær av en treningsdagboktittel a, du tjener på det! :nigo:

Kredz til deg missdior, du svarte mye mer diplomatisk enn jeg noen gang kan drømme om... :fnise:

Flink du er som var ferdig allerede med trening halv ti! :5: Det er mer enn hva jeg noen gang kan drømme om, vol. II Og hurra for fremgang! Du har kanskje litt høye skuldre, sikkert ubevisst, at du trekker den opp liksom når du løper, derfor du får vondt? Bare en teori. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du er! Har du forresten vurdert pulsklokke og bånd? "vondt i skuldrene" for meg er ganske nær makspuls nemlig :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også alt eller ingenting! Derfor har jeg vært medlem av div. treningssentre sikkert 15 ganger, og hver gang er det med brask og bram jeg stormer senteret og bare: NÅ! folkens! Nå blir det andre boller!

.... til to mnd senere og jeg har trent ræva av meg hver eneste dag og er drittlei! og blir støttemedlem til bindingstiden går ut og jeg kan melde meg ut igjen...

Så i dag fikk jeg en ellipsemaskin på døren som jeg har bestilt, og så skal det bli andre boller igjen, men hjemme istedenfor på senter. Wish me luck :fnise:

og igjen. Så FLINK du er! Jeg heier på deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :danse: ikke noe er så digg som å gjøre ferdig treningen om morgenen da, skulle ønske jeg hadde tid til det oftere, men det blir som oftest kun i helgene at jeg får det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.2.2016 at 12.14, Androide skrev:

Kredz til deg missdior, du svarte mye mer diplomatisk enn jeg noen gang kan drømme om... :fnise:

Flink du er som var ferdig allerede med trening halv ti! :5: Det er mer enn hva jeg noen gang kan drømme om, vol. II Og hurra for fremgang! Du har kanskje litt høye skuldre, sikkert ubevisst, at du trekker den opp liksom når du løper, derfor du får vondt? Bare en teori. 

Nori tok seg av det skikkelige svaret :nigo:

Ja, jeg var flink! Litt støl i dag, men det er sånn det skal være. Jeg tror du har rett! Jeg løper med høye skuldre, aner ikke hvorfor!

Den 1.2.2016 at 14.52, malicious skrev:

Flink du er! Har du forresten vurdert pulsklokke og bånd? "vondt i skuldrene" for meg er ganske nær makspuls nemlig :ler: 

Var et stykke unna makspuls for å si det sånn, men plutselig bare døde skuldrene mine. Var forferdelig vondt :P

Den 1.2.2016 at 15.05, Nepenthe skrev:

Jeg er også alt eller ingenting! Derfor har jeg vært medlem av div. treningssentre sikkert 15 ganger, og hver gang er det med brask og bram jeg stormer senteret og bare: NÅ! folkens! Nå blir det andre boller!

.... til to mnd senere og jeg har trent ræva av meg hver eneste dag og er drittlei! og blir støttemedlem til bindingstiden går ut og jeg kan melde meg ut igjen...

Så i dag fikk jeg en ellipsemaskin på døren som jeg har bestilt, og så skal det bli andre boller igjen, men hjemme istedenfor på senter. Wish me luck :fnise:

og igjen. Så FLINK du er! Jeg heier på deg. 

Lykke til! Dette klarer du :nigo: vi mp være flinke og engasjere hverandre. og haha, kjenner meg sykt godt igjen i historien om den overivrige treningskvinne :fnise:

Den 1.2.2016 at 17.41, willma skrev:

Så flink du er :danse: ikke noe er så digg som å gjøre ferdig treningen om morgenen da, skulle ønske jeg hadde tid til det oftere, men det blir som oftest kun i helgene at jeg får det til...

det er så fantastisk å gjøre seg tidlig ferdig ja! for da slipper man å tenke på det resten av dagen. jeg har som regel ikke tid jeg heller, men når jeg begynner sent på jobb så må jeg utnytte tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...