Gå til innhold

husk, uansett hvor sakte du løper.. så knuser du alle på sofaen!


missdior

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Favole skrev:

Helleu! :goodbye: stalker deg litt siden jeg savner skrivinga di! Joiner deg med treningsprat når ungen er klemt ut og bekkenet forhåpentligvis gidder å oppføre seg igjen.

Nå fikk jeg lyst på kyllingsalat....

(Og shitloads med sympati ang unge som ikke sover inne.. Hoho. For et møkkakonsept.)

Hællæ! jeg har savnet å skrive, så det passer jo bra! ja, gjør det, men slapp av litt da, det er IKKE lov til å stresse med å komme i god form igjen etter fødsel. du er mamma først, og så er du kone, og en plass langt ned på lista, så er du modell. :nigo:

 

haha, jeg lurte han. sjokklufta i gangen og trilla han frem og tilbake der. så lukka jeg ytterdøra og forlot åstedet. har sovet i 20 min nå (jiiiiinx). gidder ikke trene da, spiser restene etter salaten i går og ser på real housewives..................

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Wiiiiiii :) Savnet dagbok fra deg!

det er fint å ha vært savnet! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Androide skrev:

:vinke:

Liker tittelen på boka di! Denne i samme gate motiverte meg når jeg trente til halvmarathon og var redd for å komme sist:

0ee19a4261bd36e8bf7bc206d5b047fd.jpg

Jeg ble ikke sist, men det tror jeg jaggu jeg hadde blitt nå, for jeg har i likhet med deg en unge som heller aldri sover...dvs at mor sover jo heller ikke, og unnskylder seg med hodepine og alskens for å unngå å trene. Men det må det bli en slutt på! :duskedame:

Granateple er forresten veldig godt!

 

wæ, for en motivasjonsplakat! den likte jeg sinnsykt godt. for ja, jeg har jo startet! går tregt enn så lenge, men. er det ikke slitsomt med disse små som nekter seg selv grunnleggende behov????? gikk jo veldig fint en stund, da mannen var hjemme i perm. da sov han 2x1 time hver dag. men nå.... neeej..

 

og hallo, når kvelden senker seg, ungen endelig sover, stua og kjøkkenet er sånn halvveis ok. da gidder man jo ikke dra på seg treningstøy og stikke ut. det er lov å være lat, iallefall i denne tiden med unger som ikke sover :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matlogg?

 

Frokost - to rugsprø med magerost og cherrytomat

Lunsj - rester av kyllingsalaten fra i går. uten kylling, for restene av den hadde min latere halvdel snacka til frokost.

Mellommåltid - ei gulrot

(og ja, kom ikke på å ta bilde av salaten før det var stortsett tomt! doble mengden der, og du har lunsjen min)

Middag - mengder med wok. kylling og grønnsaker all the way.

Snack - oh no, røyk på en smell. pepperkaker, de siste i boksen. men nå er det tomt. god innsats

Kveldsmat - rugsprø med skinkeost tenker jeg

DSC_3389.JPG

Endret av missdior
har spist mer vel!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, missdior skrev:

Hællæ! jeg har savnet å skrive, så det passer jo bra! ja, gjør det, men slapp av litt da, det er IKKE lov til å stresse med å komme i god form igjen etter fødsel. du er mamma først, og så er du kone, og en plass langt ned på lista, så er du modell. :nigo:

haha, jeg lurte han. sjokklufta i gangen og trilla han frem og tilbake der. så lukka jeg ytterdøra og forlot åstedet. har sovet i 20 min nå (jiiiiinx). gidder ikke trene da, spiser restene etter salaten i går og ser på real housewives..................

Jeg har heldigvis ingen modell eller fitmama ambisjoner :ler: Men holycrap det skal bli godt å røre seg på et normalt vis igjen. Hello fjelltur med bebis i bæresjal :nigo:

Tror jeg må gjøre samme greia her i helga. Her er det 20 minus i dag, regner med det holder seg slik de neste par dagene. Får åpne vinduet inne på rommet hans og legge ham i vogna der og håpe han går med på det. Trene kan du gjøre senere, i supermammastil med ungen som vekt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Har savna skriverier fra deg! :duskedame:

Så gøy at du har treningsdagbok nå, kanskje det hjelper på min motivasjon også. Du vet, nytt år og nye muligheter osv. Det å bli mamma hjalp meg ikke til å ha et sunnere kosthold akkurat, her må man ete på skift eller hive i seg det man kan! :fnise:

Fra å spise middag til "vanlig" tid har vi nå middag kl 20-ish fordi da er bebis lagt og (stort sett) sover, og da kan man faktisk smake det man spiser også :P

Grattis med ny dagbok!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Favole skrev:

Jeg har heldigvis ingen modell eller fitmama ambisjoner :ler: Men holycrap det skal bli godt å røre seg på et normalt vis igjen. Hello fjelltur med bebis i bæresjal :nigo:

Tror jeg må gjøre samme greia her i helga. Her er det 20 minus i dag, regner med det holder seg slik de neste par dagene. Får åpne vinduet inne på rommet hans og legge ham i vogna der og håpe han går med på det. Trene kan du gjøre senere, i supermammastil med ungen som vekt? :P

godt å høre! men ååh ja, gleder meg til tursesong igjen. savner fjellet.

 

jeg har lurt han godt, for han har nå sovet i to timer!!?!!? har vært og sett til han at han ikke er død , og det er han ikke. men jeg har ikke trent :ler: har gjort husarbeid. men nå er jeg nervøs ass. han sover aldri så lenge.... han er syk da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nepenthe skrev:

Jippi! Har savna skriverier fra deg! :duskedame:

Så gøy at du har treningsdagbok nå, kanskje det hjelper på min motivasjon også. Du vet, nytt år og nye muligheter osv. Det å bli mamma hjalp meg ikke til å ha et sunnere kosthold akkurat, her må man ete på skift eller hive i seg det man kan! :fnise:

Fra å spise middag til "vanlig" tid har vi nå middag kl 20-ish fordi da er bebis lagt og (stort sett) sover, og da kan man faktisk smake det man spiser også :P

Grattis med ny dagbok!

 

 

elsker deg <333333 elsker å føle meg savnet! det er awesome. ble en naturlig pause da alt bare føltes ork, men nå er jeg bækk assa :nigo: nei veit, det å bli mamma hjelper ingen med kosthold :ler: jeg har vært helt lik osm deg. vi spiste også middag i den tida da lillen sov på den tida. det gjør han nemligen ikke nå, og det er slitsomt. han sover ikke på kvelden hehehee. men hey, takk for det! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser ut som en treningsdagbok jeg kan like! Har selv en kid på 1,5 år og er i full gang med nyttårsforsettet om å bli kvitt babykiloene (som egentlig er sjokoladekilo og trenerikkekilo). So far, so good - men så er vi bare sju dager inn i det nye året da... :P Heier på deg, og følger med dagboken! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Hei hei

 

Titter innom... på grunn av sykt bra tittel på dagboka di :)

Jeg har selv presset meg til å trene styrke i dag, bæsj, det var så utrolig tungt å få ræva i gir til å trene i dag, at jeg endte opp med styrketrening... Jeg jogger jo mest, og har 1-2 dager i uken med styrketrening, men i dag så orka jeg ikke å kle på meg joggeklærne engang - det er jo sykt kaldt ute! Så jeg må jo kle meg med så mange lag, at bare tanken i dag, var nok til at jeg ble sittende en time ekstra i sofaen med kg liksom, og så droppet jeg hele turen tilslutt ;) 

Vet ikke om jeg hadde orket å trent, hvis jeg hadde hatt så små barn, så du er kjempeflink som trener !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bib_84 skrev:

Dette ser ut som en treningsdagbok jeg kan like! Har selv en kid på 1,5 år og er i full gang med nyttårsforsettet om å bli kvitt babykiloene (som egentlig er sjokoladekilo og trenerikkekilo). So far, so good - men så er vi bare sju dager inn i det nye året da... :P Heier på deg, og følger med dagboken! :) 

så bra :nigo: jeg har heller ikke babykilo lenger. veier faktisk 8 kg mindre enn da jeg ble gravid. dette er sjokkiskilo. og sørlandschipskilo. lover!

 

heier tilbake! dette klarer vi vettø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, gjest- silje skrev:

Hei hei

 

Titter innom... på grunn av sykt bra tittel på dagboka di :)

Jeg har selv presset meg til å trene styrke i dag, bæsj, det var så utrolig tungt å få ræva i gir til å trene i dag, at jeg endte opp med styrketrening... Jeg jogger jo mest, og har 1-2 dager i uken med styrketrening, men i dag så orka jeg ikke å kle på meg joggeklærne engang - det er jo sykt kaldt ute! Så jeg må jo kle meg med så mange lag, at bare tanken i dag, var nok til at jeg ble sittende en time ekstra i sofaen med kg liksom, og så droppet jeg hele turen tilslutt ;) 

Vet ikke om jeg hadde orket å trent, hvis jeg hadde hatt så små barn, så du er kjempeflink som trener !

ja, tittelen drar folk ass! og det liker vi jo. jo flere som leser jo mere press på meg til å gi dere noe kult å lese! :)

 

så flink du er! nei fytti, det er så kaldt nå at man orker jo ingenting utenfor husets fire vegger. såvidt jeg gadd å hente posten, frøys jo ihjel på vei bort til postkassa.

 

takk for det! det er forbaska ork, men fint når man først kommer seg avgårde. hadde lyst til å trene i dag faktisk, men mannen har vært på kino. tok noen situps i stad da, vet ikke om det teller... skal ta øvelsene jeg ikke trenger apparater til før jeg legger meg (haha, liksom)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, er så sliten. tar på å ha en syk 11 mnd gutt hjemme. nå venter jeg bare på et min latere halvdel skal våkne og overta det syke barnet, så skal jeg dra på senteret og trene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må le litt av de som synes det er godt med sykt barn dager, det er jo så avslappende med de kosete små som bare vil sitte i fanget :rodmer::hjerte: 

Vekk mannen, ta deg en velfortjent pause!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Favole skrev:

Må le litt av de som synes det er godt med sykt barn dager, det er jo så avslappende med de kosete små som bare vil sitte i fanget :rodmer::hjerte: 

Vekk mannen, ta deg en velfortjent pause!

hahahaha, hvem er det som har det sånn a. jeg har en sutreklegg av en unge som ikke vil være på fanget, og han vil iallefall ikke være på gulvet. så jeg fungerer som snørrsamler/klatrestativ! :ler:

 

jeg vekte han og dro på senteret og trente i 50 min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

status etter dagens trening:

- jeg syns det er ubehagelig å gjøre matteøvelsene mine blandt andre på treningssenteret. det er en veldig liten plass med matter, så er det en person der er det fort fullt. så jeg sier til meg selv at jeg tar det når jeg kommer hjem, men det gjør jeg jo ikke. misser jo 1/4 av treningsopplegget mitt. skjerpings.

- jeg må knipe mer. nå er jeg ekkel, men når jeg løper på mølle og tar i alt jeg har, så tisser jeg nesten på meg. har unngått uhell til nå, men det kommer til å skje om jeg ikke kniper mer.

- jeg er i utrolig dårlig form. jeg løper 1 km på tid, som avslutning på treningen. håper å forbedre det. løp på 9.01 i dag. det er dårlig, men håper det ikke blir fatshaming av det slik som i Helene Drage-tråden. jeg gjør jo mitt beste.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest morhjertegod

Elsker trådnavnet ditt, "husk, uansett hvor sakte du løper.. så knuser du alle på sofaen." Så enkelt, så sant!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, missdior skrev:

hahahaha, hvem er det som har det sånn a. jeg har en sutreklegg av en unge som ikke vil være på fanget, og han vil iallefall ikke være på gulvet. så jeg fungerer som snørrsamler/klatrestativ! :ler:

jeg vekte han og dro på senteret og trente i 50 min!

Tydeligvis en hel haug av de jeg jobber med :ler: Jeg har av den typen som ikke innser at han er sjuk, så han leker som vanlig i turbotempo inntil alt av energi plutselig er poff borte, han blir lynings og kortslutter helt :P 

Bra jobba frøken :duskedame: og, du løper fortsatt raskere enn de som lar det være. Dessuten kan det bare bli bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...