Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er rart, dette med å gå ned i vekt. I speilet ser jeg ikke så veldig godt at jeg har gått ned, og jeg bruker fortsatt de samme klærne som tidligere. Innimellom føles det nesten som om endringen kun eksisterer på tallene på vekta. Så plutselig skjer det noe som får meg til å merke veldig godt at jeg har gått ned! 

Det første som skjedde var at jeg skulle henge paraplyen over armen mens jeg ordnet noe. Den har jeg vanligvis måttet ha rundt håndleddet, men nå svuppet den ned over armen bare litt nedenfor albuen! Ble helt forundret et lite øyeblikk :tongue:

Det neste som skjedde var at ingen av trusene mine passet lenger. Omtrent over natten merket jeg at de var begynt å bli for store. Merket ingenting på buksene, men trusene var det altså veldig tydelig på!

Det siste nå er at jeg kan surre de mellomstore håndklærne mine helt rundt meg! Tidligere kunne jeg kun bruke dem på kroppen om jeg var alene hjemme, siden de ikke gikk helt rundt og det ble en uanstendig glipe. Nå går de rundt hele meg med en anstendig margin :fnise:

Andre som har merket vekttapet på artige måter? :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carressa
2 timer siden, Thorn skrev:

Det er forskjellig fra gang til gang, denne gangen skal jeg kjøpe noen fat fra Le Creuset. Sist gang kjøpte jeg skåler fra Green Gate. Det er mye kjekkere og mer fristende å spise den sunne maten fra fargerikt og pent servise enn fra det kjedelige hvite serviset vi har fra før! :) 

Ja, det er sant:) Jeg må nemlig finne på en kjempebelønning til meg selv som kan motivere meg til å nå normalvekt! Og så har jeg jo vært vant til å belønne, trøste, underholde osv. meg selv med mat og snacks (tydeligvis:D) og den tankegangen må jeg bort fra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Thorn skrev:

Er rart, dette med å gå ned i vekt. I speilet ser jeg ikke så veldig godt at jeg har gått ned, og jeg bruker fortsatt de samme klærne som tidligere. Innimellom føles det nesten som om endringen kun eksisterer på tallene på vekta. Så plutselig skjer det noe som får meg til å merke veldig godt at jeg har gått ned! 

Det første som skjedde var at jeg skulle henge paraplyen over armen mens jeg ordnet noe. Den har jeg vanligvis måttet ha rundt håndleddet, men nå svuppet den ned over armen bare litt nedenfor albuen! Ble helt forundret et lite øyeblikk :tongue:

Det neste som skjedde var at ingen av trusene mine passet lenger. Omtrent over natten merket jeg at de var begynt å bli for store. Merket ingenting på buksene, men trusene var det altså veldig tydelig på!

Det siste nå er at jeg kan surre de mellomstore håndklærne mine helt rundt meg! Tidligere kunne jeg kun bruke dem på kroppen om jeg var alene hjemme, siden de ikke gikk helt rundt og det ble en uanstendig glipe. Nå går de rundt hele meg med en anstendig margin :fnise:

Andre som har merket vekttapet på artige måter? :)

Så morsomt hvordan det kan skje sånn helt over natta:fnise:

Selv har jeg en singlet som jeg arvet/stjal fra mamma for mange år siden, da jeg var skikkelig tynn. Den har alltid vært tettsittende, og har vokst fra xs til large sammen med meg, på en slik måte at den hele tiden har vært stram. Den var fremdeles fin og tettsittende da jeg brukte den en kveld i forrige uke, men da jeg tok den på i forigårs hang den og slang rundt meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Carressa skrev:

Ja, det er sant:) Jeg må nemlig finne på en kjempebelønning til meg selv som kan motivere meg til å nå normalvekt! Og så har jeg jo vært vant til å belønne, trøste, underholde osv. meg selv med mat og snacks (tydeligvis:D) og den tankegangen må jeg bort fra :fnise:

Jeg har også tidligere belønnet meg med mat (og gjør det til tider fortsatt...), så jeg jobber meg også bort i fra den tankegangen. Det går heldigvis bedre og bedre! Men det er ikke bare-bare å finne matløse belønninger heller. Det må liksom være helt riktig. Jeg ble ikke helt enig med meg selv når jeg var på butikken for å kjøpe fatene, så jeg gikk tomhendt. Så nå er jeg belønningsløs foreløpig! Finner nok på noe annet etterhvert :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
13 minutter siden, Thorn skrev:

Jeg har også tidligere belønnet meg med mat (og gjør det til tider fortsatt...), så jeg jobber meg også bort i fra den tankegangen. Det går heldigvis bedre og bedre! Men det er ikke bare-bare å finne matløse belønninger heller. Det må liksom være helt riktig. Jeg ble ikke helt enig med meg selv når jeg var på butikken for å kjøpe fatene, så jeg gikk tomhendt. Så nå er jeg belønningsløs foreløpig! Finner nok på noe annet etterhvert :laugh:

Ja ikke sant, og så skal det helst ikke koste flesk for min del hvert fall. Bare så synd at det meste jeg virkelig ønsker meg koster altfor mye... Lykke til med belønningsleting :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise
 
Startvekt fra tidligere: 73 kg
Høyde: --- 170 cm
 
Startvekt for denne tråden: 68
Mål før påsken: 64
 
 

Januar 2016
13. januar (0): 68 kg
15. januar (1): 67,3 kg (-0,7 kg)
22. januar (2): 66,4 kg (-0,9 kg)
29. januar (3): -- kg (-kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): -- kg (-kg)
12. februar (5): -- kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,6 kg

Skulle gjerne gått ned 100 g til, slik at det ble et kilo, men er uansett veldig fornøyd. :)

Anonymkode: 4da5c...76f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukernavn:  Reiseglad
 

 
Startvekt fra tidligere: 69,5 kg august 2014, 63,3 kg januar 2015, 60,6 kg april 2015
Høyde: 165 cm
 
Startvekt for denne tråden: 66,8 kg
Mål før påsken: 58 kg
 

Januar 2016

01. januar (0): 66,8 kg
08. Januar (1): 65,8 kg (-1,0 kg)
15. Januar (2): 65,3 kg (-0,5 kg)
22. Januar (3): 64,3 kg (- 1,0 kg)
29. Januar (4): -- kg (-kg)
 
Februar 2016
5. februar (5): -- kg (-kg)
12. februar (6): -- kg (-kg)
19. februar (7): -- kg (-kg)
26. februar (8): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (9): -- kg (-kg)
11. mars (10): -- kg (-kg)
18. mars (11): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: - 2,5 kg

 

Hurra for skiføre også: 3,5 timers skitur, 1,5 timer spinning, 2 timer gåtur og 1 time på treningsstudio! Jeg er fornøyd med aktivitetsnivået mitt for tida, håper energien varer lenge!

Nå kommer noen uker fremover med bursdager og hotellovernattinger, jobbluncher og middager. Jeg får belage meg på at "ting" ikke går like greitt de neste 2-3 ukene. Å begrense seg er tingen...

Endret av reiseglad
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freia98
 
 

Startvekt fra tidligere: -
Høyde: 162 cm
 
Startvekt for denne tråden: 59,5 kg
Mål før påsken: 55-56-57 ish(?) kg
 
 

Januar 2016
08. januar (0):  59,5 kg
15. januar (1):  59,5 kg (-0kg)

22. januar (2):  59,2 kg (-0,3kg)
29. januar (3): -- kg (-kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): -- kg (-kg)
12. februar (5): -- kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 0,3 kg

 

Vekten fungerer enda ikke 100%. Kan gå på vekten tre ganger og den viser forskjellig hver gang (gjerne med en kilo forskjell). Etter å ha gått på den en del ganger så ser jeg hvilket svar den ender flest ganger på, så jeg stoler på det, og så får jeg heller prøve å kjøpe meg en ny vekt snart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Thorn skrev:

 

Slettet det som sto.

Skal lese ferdig tråden før jeg stiller spørsmål neste gang ;) Var nysgjerrig på belønningen bare og trengte noen tips! Green Gate er nydelig! Har selv piip(?) tekopper i ulike farger som jeg elsker! Skulle kanskje hatt en til som belønning! 

Endret av Sinnatagg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sinnatagg skrev:

Jeg ble nysgjerrig på hva du bruker som belønning jeg :D For det fikk jeg lyst til å innføre også, men jeg er litt tom for ideer til hva jeg skal ha som belønning utenom en bukett tulipaner. "Vakumhode" i dag :P 

Jeg har litt stram økonomi, så min belønning er som regel noe jeg har ønsket meg en stund, men ikke tatt meg råd til ellers. Jeg har en liste på mobilen, så når jeg kommer over noe jeg har virkelig lyst på, noterer jeg det der som en mulig vekttapsbelønning. Dersom jeg fortsatt ønsker meg det kjøper jeg det når målet er nådd! Sist gang kjøpte jeg en liten haug med skåler i ulike størrelser fra Green Gate, og denne gangen hadde jeg tenkt å kjøpe fat fra Le Creuset. Jeg liker å dandere den sunne maten min på servise som gjør meg i godt humør! :) Men jeg klarte ikke å bli enig med meg selv om hvilke farge jeg skulle velge når jeg var på Kitchn for å handle, så da ble det ingenting i dag. Det viktigste for meg er at belønningene ikke er mat og ikke klær (siden jeg skal ned ti kilo til), og at det er noe jeg vil ha glede av lenge!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sinnatagg skrev:

Slettet det som sto.

Skal lese ferdig tråden før jeg stiller spørsmål neste gang ;) Var nysgjerrig på belønningen bare og trengte noen tips! Green Gate er nydelig! Har selv piip(?) tekopper i ulike farger som jeg elsker! Skulle kanskje hatt en til som belønning! 

Og der tror jeg at jeg fant min belønning! Har siklet på de koppene tidligere, så tusen takk for tipset! Jeg har blitt en tedrikker nå som jeg ikke spiser så mye søtt lenger, så fine tekopper passer veldig bra! :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
2 timer siden, Thorn skrev:

Er rart, dette med å gå ned i vekt. I speilet ser jeg ikke så veldig godt at jeg har gått ned, og jeg bruker fortsatt de samme klærne som tidligere. Innimellom føles det nesten som om endringen kun eksisterer på tallene på vekta. Så plutselig skjer det noe som får meg til å merke veldig godt at jeg har gått ned! 

Det første som skjedde var at jeg skulle henge paraplyen over armen mens jeg ordnet noe. Den har jeg vanligvis måttet ha rundt håndleddet, men nå svuppet den ned over armen bare litt nedenfor albuen! Ble helt forundret et lite øyeblikk :tongue:

Det neste som skjedde var at ingen av trusene mine passet lenger. Omtrent over natten merket jeg at de var begynt å bli for store. Merket ingenting på buksene, men trusene var det altså veldig tydelig på!

Det siste nå er at jeg kan surre de mellomstore håndklærne mine helt rundt meg! Tidligere kunne jeg kun bruke dem på kroppen om jeg var alene hjemme, siden de ikke gikk helt rundt og det ble en uanstendig glipe. Nå går de rundt hele meg med en anstendig margin :fnise:

Andre som har merket vekttapet på artige måter? :)

Haha, sist jeg gikk ned i vekt (gikk ned fra rundt 73 til 58, så ganske mye!) følte jeg at jeg egentlig ikke merket noe. Endringene skjedde jo så sakte! Men så var jeg hjemme hos mamma og pappa en helg og av en eller annen grunn skulle jeg ha på russebuksa igjen - den jeg brukte da jeg var over 70kg, og den var ALT for stor. Sist måtte jeg ha den på de ytterste knappene på begge sider, og denne gangen brukte jeg de innerste og likevel falt buksa av. Det var en veldig deilig følelse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Linaria skrev:

Haha, sist jeg gikk ned i vekt (gikk ned fra rundt 73 til 58, så ganske mye!) følte jeg at jeg egentlig ikke merket noe. Endringene skjedde jo så sakte! Men så var jeg hjemme hos mamma og pappa en helg og av en eller annen grunn skulle jeg ha på russebuksa igjen - den jeg brukte da jeg var over 70kg, og den var ALT for stor. Sist måtte jeg ha den på de ytterste knappene på begge sider, og denne gangen brukte jeg de innerste og likevel falt buksa av. Det var en veldig deilig følelse :P

Ja, det kan jeg godt tenke meg var en deilig følelse! Gleder meg til mine klær (annet enn trusene...) blir for store! :biggrin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startvekt fra tidligere: 93,2 kg (mai 2015)
Høyde: 178 cm
 
Startvekt for denne tråden: 85,9 kg
Mål før påsken: 79,9 kg
 
 

Januar 2016
01. januar (0): 85,9 kg
08. januar (1): 85,9 kg (-0 kg)
15. januar (2): 85,4 kg (-0.5 kg)
22. januar (3): 84,7 kg (-0,7 kg)

Helt greit. Jeg betaler fremdeles prisen for all kosen i desember, kjenner jeg er veldig klar for å kvitte meg med de kiloene og kunne tenkt meg å bli ferdig med de i januar, men ser ikke helt ut som om jeg rekker det. Skal virkelig jobbe for å komme ned på 83-tallet neste uke, da jeg savner det litt :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå banket akkurat naboen på døren og hadde et stykke med napoleonskake som hun lurte på om jeg ville ha..Merkelig hvordan ting løser seg :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startvekt fra tidligere: 112 kg

Høyde: 162 cm

 

Startvekt for denne tråden: 108 kg

Mål før påsken: 100 – 99 kg

 

Januar 2016

08. januar (0):  108 kg

15. januar (1): 106 kg (-2 kg)

22. januar (2): 106,4 (+ 0,4 kg)

29. januar (3): -- kg (-kg)

 

Februar 2016

5. februar (4): -- kg (-kg)

12. februar (5): -- kg (-kg)

19. februar (6): -- kg (-kg)

26. februar (7): -- kg (-kg)

 

Mars 2016

4. mars (8): -- kg (-kg)

11. mars (9): -- kg (-kg)

18. mars (10): -- kg (-kg)


Total vektnedgang: -- kg

 

Har ikke vært så flink med trening denne uken :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, IglePigle skrev:

Okei, nå banket akkurat naboen på døren og hadde et stykke med napoleonskake som hun lurte på om jeg ville ha..Merkelig hvordan ting løser seg :nigo:

Hihi, måtte le litt nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FlyBabe
 
 
Startvekt fra tidligere: 103 kg
Høyde: 157 cm
 
Startvekt for denne tråden:(2.januar)  86 kg
Mål før påsken: 79 kg
 
 

Januar 2016
08. januar (0):  85 kg (-1 kg)
15. januar (1): 84, 8 kg (-200 g)

22. januar (2): 84, 8 kg (- 0 kg)
29. januar (3): -- kg (-kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): -- kg (-kg)
12. februar (5): -- kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,2 kg

 

Starten på året har vært veldig dårlig. Skal ta meg sammen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, FlyBabe skrev:

FlyBabe
 
 
Startvekt fra tidligere: 103 kg
Høyde: 157 cm
 
Startvekt for denne tråden:(2.januar)  86 kg
Mål før påsken: 79 kg
 
 

Januar 2016
08. januar (0):  85 kg (-1 kg)
15. januar (1): 84, 8 kg (-200 g)

22. januar (2): 84, 8 kg (- 0 kg)
29. januar (3): -- kg (-kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): -- kg (-kg)
12. februar (5): -- kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,2 kg

 

Starten på året har vært veldig dårlig. Skal ta meg sammen.

Må nesten spørre, hvordan har du kommet deg ned såå mye? I need heeelp!! Gi meg gjerne tips og triks :D

Anonymkode: 3863f...1fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarte
 
 
Startvekt fra tidligere: 76 kg i sommeren 2015 
Høyde: --- cm
 
Startvekt for denne tråden: 70,8
Mål før påsken: 65 kg
 

Januar 2016
08. januar (0): 70,8 kg
15. januar (1): -- kg (-kg) Var ikke hjemme 

22. januar (2): 69,7 kg (- 1,1 kg)
29. januar (3): -- kg (-kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): -- kg (-kg)
12. februar (5): -- kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,1 kg

Du vidunderlige 60-tall, som jeg har savnet deg :hoppendeglad: Jeg fikk en kommentar fra samboeren min at magen min hadde blitt mindre, og jeg må ærlig innrømme at det er litt godt å få høre at vektnedgangen synes. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...