Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Japp skrev:

Jeg kom dessverre borti anonym knappen da jeg la inn innlegget. AB e73 over her er altså meg.

Kjære deg. Det høres ikke godt ut at du sliter sånn med p-pillene. Sånn som du har nå, så synest jeg du bør slutte med en gang. Det er tydelig at du tåler p-pillene dårlig. En ting er at det sliter på vekta, en annen ting er at du føler deg trøtt, sliten og har lite energi med mer, sånn skal det ikke være!

Det er kjipt med voldsomme mensensmerter, men jeg tror nok det er bedre i lengden for deg. Dessuten skal det jo være mulig å få gode smertestillende for mensensmerter? Har du prøvd det? 

Har du prøvd type minipiller også? Reagerer du like sterkt på det? 
Uansett, tror det er viktig å lytte til kroppen når den reagerer så sterkt på hormonene. Vet ikke om du har testet deg for hormoner generelt, men det kan jo også være en årsak til at du reagerer sånn ekstra. At du allerede har litt for mye av de, også gjør det bare vondt verre når du går på pillene?

Det er kjipt når man føler at man mislykkes (som du ser her så er du jo ikke alene om det!), men det er faktisk helt greitt at det stanger litt nedover innimellom, så ikke la tallene på vekta gå for mye innpå deg. For det er faktisk usunt det også. Prøv å fokusere på å bli kvitt de plagene du sliter med og til å få energi igjen, så løser nok vektproblematikken seg den også med tiden:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Japp skrev:

Jeg kom dessverre borti anonym knappen da jeg la inn innlegget. AB e73 over her er altså meg.

Uff, Japp, sånn kan du ikke ha det! Det er ikke bra, hverken for barnet eller deg. Slutt med P-pillene. Har du prøvd disse rådene mot menssnerter? Hvis du er som meg, så får du et enormt salt- og søtsug når du skal ha mensen. Men du må IKKE spise hverken søtt eller salt, det gir kraftige menssmerter. I stedet må du trimme. Trimming dagen før og de første dagene under mensen hjelper mot smertene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gi deg en klem! 

:kose:

 

Jeg reagerer også selv på en spiral (Jaydess) jeg har nå, men kun i forbindelse med menstruasjon tror jeg, for kun i perioder liksom...

Derfor kan jeg virkelig forstå deg her!

Jeg får lyst til å rive av meg hodet når jeg blir sinna på barna og spiser smuler på gulvet fordi det minner om kjeks ! :fnise:

Men håper du klarer å finne en løsning på prevensjonsgreia- og at du i mellomtiden ikke henger deg for mye opp i vekta, bare vær sunn- for det hjelper på selvfølelsen og så kan vekta bare være litt i mens...

Stor klem!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på en smell i helga, og føler jeg har spist litt VEL mye i dag egentlig... 

Relativt sunt da.. får være fornøyd med det.. Og jobbe på resten av uka, men noen store resultater neste fredag tviler jeg på. :dry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ahh, nå kommer jeg, til meg å være, være veldig åpen om meg selv. Jeg sliter med vektnedgangen om dagen, virkelig :-(

Sånn var det til å begynne med da jeg var med på første tråd her inne, så løsnet det litt, for så å være utrolig vanskelig igjen nå. Jeg mistenker at p-piller er skyld i det. Til og begynne med da jeg var med her inne gikk vektnedgangen trått og på 11-12 uker gikk jeg bare ned noen få få kilo, da gikk jeg på p-piller. Så sluttet jeg med p-piller og plutselig gikk jeg ned raskt. Jeg har for 3-4 mnd siden begynt på p-piller igjen pga sterke menssmerter. Da jeg startet nå har jeg virkelig lagt merke til hvordan jeg tror p-pillene påvirker meg. For å nevne noe: utrolig kort lunte, blir så fort sur på barnet mitt noe som tærer på samvittigheten min, men det bare skjer liksom. Jeg har fått et enormt søtsug (i går gikk det ned en hel pose Matadormiks, ikke akkurat sunt!). Jeg har et sug etter all mulig feit og usunn mat. Slimhinnene mine hovner opp, så jeg går flere dager i uka med et enormt trykk over bihulene. Jeg er til vanlig makelig anlagt, men med p-piller når det nye høyder, jeg er lat og tiltaksløs og alt virker som et slit. Jeg har vanvittig ømme pupper, sånn at det er vondt å ligge på magen. Jeg føler meg oppblåst og full av vann. Jeg føler meg tidvis deppa og med dårlig humør. Det høres kanskje voldsomt ut, men har virkelig lagt merke til dette. Det er bare noen få typer jeg kan gå på, fordi det er noen med et bestemt hormon jeg virkelig ikke tåler og blir helt utafor. Jeg tror kanskje ikke kroppen min er spesielt glad i disse hormonene. Jeg vurderer å slutte igjen og heller ha veldig menssmerter, det går hvertfall over på noen dager, i stedet for å ha det som beskrevet over. I skrivende stund sitter jeg med tårer i øynene og føler meg totalt mislykket. Jeg vil så gjerne gå ned enda flere kilo for å bli sunnere så jeg har bedre forutsetting for å kunne være her i mange år for barnet mitt. Jeg vil redusere risikoen for å dø av mulige livsstilssykdommer. Jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke bare kan bestemme meg, men det virker som om kroppen lever sitt eget liv. Jeg trengte bare å få ut litt gruff. Beklager dårlig med avsnitt, men jeg skriver fra mobilen, og jeg sliter med å få til avsnitt der, noe som også irriterer meg :@

Anonymkode: ab091...e73

Jeg syns det høres fornuftig ut å vurdere å slutte, kanskje i samråd med lege? Da kan dere gjerne være i forkant med hvilke smertestillende som kan være fornuftig å forsøke, eventuelt om det finnes andre løsninger (minipille, plaster?). Jeg hadde også problemer med sterke menssmerter før jeg begynte på p-piller, men hadde jeg hatt så sterke bivirkninger som deg tror jeg at jeg hadde prøvd å takle menssmertene, altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Startvekt for denne tråden: Julevekta viste i dag, 27.12, 67,8 kg.
Mål før påsken: 60 kg
 
 

Januar 2016
08. januar (0):  67,7 Kg
15. januar (1): 66,6 kg (-1,1kg)

22. januar (2): -- kg (-kg)
29. januar (3): 66,2 kg (0,4 kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): -- kg (-kg)
 

Total vektnedgang: -1,5 kg

 

Nå har jeg det her!! Jeg MÅ legge inn maten på forhånd! Planlegge mengden dagen før, da klarer jeg meg veldig bra!!

Treningen går som smurt! Blir bedre og bedre, og raskere og raskere. Setter stadig nye rekorder. Må holde meg selv igjen for å ikke trene hver dag. Har faste rutiner på løpingen :)

 

Har til og med planlagt treningen for helga når jeg skal reise utenbys. Bor på hotell med tredemølle :D

Også SKAL jeg bli mer aktiv her inne, jeg lover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Japp skrev:

Jeg kom dessverre borti anonym knappen da jeg la inn innlegget. AB e73 over her er altså meg.

Å som jeg kjenner meg igjen i det du skrev! Legen mente jeg var sosiopat en gang i mnd siden jeg var så himla premenstruell. Jeg var helt ekstrem, på grensen til manisk depressiv. Gråt for ingenting, eksploderte for enda mindre. Måtte advare jentungen (14 år da) om at nå er mamma ei drittkjærring, så du må holde deg litt på avstand 3 dager. Å så fikk jeg skjegg! Ikke helskjegg selvsagt, men iallefall 15 stikkende småjævler som poppa fra hver bidige natt! Gikk slik i ett par år minst før jeg kjente at jeg ikke makta mer og kom meg til lege som konstanterete hormonforstyrrelser. Ikke rakettforskning det akkurat, men godt å få gehør. 

Jeg fikk satt inn spiral, og det har dempet humørsvingningene helt enormt! Omtrent fra dag 1! Jeg har slutta å være drittmamma, som er den beste bonusen! Kiloene som satt som "stuck" med p-piller, har nå endelig begynt å forsvinne, og livet føles enormt mye lettere "inni meg". Eneste aberet med spiralen så langt er at jeg blør mye, men det regner jeg med vil avta etterhvert som den har "satt seg". 2 uker med spotting, 2 uker med foss. (Beklager intime detaljer her, har liksom ikke grenser bestandig.) Alt i alt, strålende fornøyd med spiral, så om det er noe du kan benytte deg av vil jeg anbefale det. 

Ville iallefall tatt en tur til legen og snakket litt med h*n og hørt litt om råd. Naproxen er forresten super til både bihuler og menssmerter! De gikk hånd i hånd her også før. 12 omganger med bihulebetennelse i året er ganske dritt! 

Lykke til!! Og en kjempeklem! Og husk at du er ikke "deg selv" i de vonde periodene, så prøv å legg den dårlige samvittigheten i en skuff og lukk den, om så med gaffatape! <3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Japp skrev:

Jeg kom dessverre borti anonym knappen da jeg la inn innlegget. AB e73 over her er altså meg.

Dette hørtes ikke noe særlig bra ut i det hele tatt. Har du snakket med legen din om det?
Kanskje der er andre alternativer å prøve?

Jeg gir deg iallefall herved et dytt for å komme i gang! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lillsunshine skrev:

Kjære deg. Det høres ikke godt ut at du sliter sånn med p-pillene. Sånn som du har nå, så synest jeg du bør slutte med en gang. Det er tydelig at du tåler p-pillene dårlig. En ting er at det sliter på vekta, en annen ting er at du føler deg trøtt, sliten og har lite energi med mer, sånn skal det ikke være!

Det er kjipt med voldsomme mensensmerter, men jeg tror nok det er bedre i lengden for deg. Dessuten skal det jo være mulig å få gode smertestillende for mensensmerter? Har du prøvd det? 

Har du prøvd type minipiller også? Reagerer du like sterkt på det? 
Uansett, tror det er viktig å lytte til kroppen når den reagerer så sterkt på hormonene. Vet ikke om du har testet deg for hormoner generelt, men det kan jo også være en årsak til at du reagerer sånn ekstra. At du allerede har litt for mye av de, også gjør det bare vondt verre når du går på pillene?

Det er kjipt når man føler at man mislykkes (som du ser her så er du jo ikke alene om det!), men det er faktisk helt greitt at det stanger litt nedover innimellom, så ikke la tallene på vekta gå for mye innpå deg. For det er faktisk usunt det også. Prøv å fokusere på å bli kvitt de plagene du sliter med og til å få energi igjen, så løser nok vektproblematikken seg den også med tiden:)

Jeg har grublet en del i natt. Og jeg tror også det vil være bedre med menssmerter som kommer noen dager i måneden, enn å gå rundt som jeg gjør nå. Jeg har ikke forsøkt minipille, men jeg har forsøkt de fleste andre typene, noen blir jeg enda verre av enn de jeg bruker nå. Jeg har ikke vært inne på tanken på å sjekke hvorfor jeg reagerer så kraftig på dem- er det en måte å gjøre det på?

Takk for gode ord!

11 timer siden, Hulderen skrev:

Uff, Japp, sånn kan du ikke ha det! Det er ikke bra, hverken for barnet eller deg. Slutt med P-pillene. Har du prøvd disse rådene mot menssnerter? Hvis du er som meg, så får du et enormt salt- og søtsug når du skal ha mensen. Men du må IKKE spise hverken søtt eller salt, det gir kraftige menssmerter. I stedet må du trimme. Trimming dagen før og de første dagene under mensen hjelper mot smertene. 

Jeg har aldri hørt eller prøvd de rådene mot menssmerter. Akkurat nå føles det helt uoverkommelig å ikke skulle verken ha salt eller søtt, men det er vel bare kroppen som spiller meg et puss. Føler alt bare er kaos her. Dørstokkmila er også lang nå om dagen. Uff, nå er det mye klaging fra meg...

11 timer siden, Sharon90 skrev:

Ville bare gi deg en klem! 

:kose:

 

Jeg reagerer også selv på en spiral (Jaydess) jeg har nå, men kun i forbindelse med menstruasjon tror jeg, for kun i perioder liksom...

Derfor kan jeg virkelig forstå deg her!

Jeg får lyst til å rive av meg hodet når jeg blir sinna på barna og spiser smuler på gulvet fordi det minner om kjeks ! :fnise:

Men håper du klarer å finne en løsning på prevensjonsgreia- og at du i mellomtiden ikke henger deg for mye opp i vekta, bare vær sunn- for det hjelper på selvfølelsen og så kan vekta bare være litt i mens...

Stor klem!!

Takk for god ord!

10 timer siden, Thorn skrev:

Jeg syns det høres fornuftig ut å vurdere å slutte, kanskje i samråd med lege? Da kan dere gjerne være i forkant med hvilke smertestillende som kan være fornuftig å forsøke, eventuelt om det finnes andre løsninger (minipille, plaster?). Jeg hadde også problemer med sterke menssmerter før jeg begynte på p-piller, men hadde jeg hatt så sterke bivirkninger som deg tror jeg at jeg hadde prøvd å takle menssmertene, altså!

Jeg skal til lege på fredag, så får vi høre hva han sier. Jeg heller virkelig mot å bare takle menssmertene. For disse plagene med p-pillene er hele tiden, hele uka, hele måneden osv. Menssmertene er forbigående om ikke annet.

2 timer siden, Sinnatagg skrev:

Å som jeg kjenner meg igjen i det du skrev! Legen mente jeg var sosiopat en gang i mnd siden jeg var så himla premenstruell. Jeg var helt ekstrem, på grensen til manisk depressiv. Gråt for ingenting, eksploderte for enda mindre. Måtte advare jentungen (14 år da) om at nå er mamma ei drittkjærring, så du må holde deg litt på avstand 3 dager. Å så fikk jeg skjegg! Ikke helskjegg selvsagt, men iallefall 15 stikkende småjævler som poppa fra hver bidige natt! Gikk slik i ett par år minst før jeg kjente at jeg ikke makta mer og kom meg til lege som konstanterete hormonforstyrrelser. Ikke rakettforskning det akkurat, men godt å få gehør. 

Jeg fikk satt inn spiral, og det har dempet humørsvingningene helt enormt! Omtrent fra dag 1! Jeg har slutta å være drittmamma, som er den beste bonusen! Kiloene som satt som "stuck" med p-piller, har nå endelig begynt å forsvinne, og livet føles enormt mye lettere "inni meg". Eneste aberet med spiralen så langt er at jeg blør mye, men det regner jeg med vil avta etterhvert som den har "satt seg". 2 uker med spotting, 2 uker med foss. (Beklager intime detaljer her, har liksom ikke grenser bestandig.) Alt i alt, strålende fornøyd med spiral, så om det er noe du kan benytte deg av vil jeg anbefale det. 

Ville iallefall tatt en tur til legen og snakket litt med h*n og hørt litt om råd. Naproxen er forresten super til både bihuler og menssmerter! De gikk hånd i hånd her også før. 12 omganger med bihulebetennelse i året er ganske dritt! 

Lykke til!! Og en kjempeklem! Og husk at du er ikke "deg selv" i de vonde periodene, så prøv å legg den dårlige samvittigheten i en skuff og lukk den, om så med gaffatape! <3

Hehe, jeg må le litt av måten du beskriver det på. Mye av det samme, men jeg har det mer eller mindre hele tiden. Blir irritert for at jeg må skrape is av bilen på morgenen (akkurat som om det er en overraskelse i Norge på vinteren). Blir sur for alt og ingenting.

Spiral fungerer dessverre ikke for meg. Jeg har forsøkt den, men den inneholder det hormonet jeg virkelig ikke tåler. Da jeg gikk på den så ble jeg sint, gråt fordi jeg ble sint, men ble sint for samme ting igjen nesten før jeg var ferdig med å gråte. Det var hetl fryktelig, og skremmende å være i en sånn kropp.

Jeg har ikke forsøkt Naproxen, men har hørt flere og flere som anbefaler den. Skal ta en prat med legen om det på fredag.

Og takk til deg også for gode ord!

38 minutter siden, Beccy87 skrev:

Dette hørtes ikke noe særlig bra ut i det hele tatt. Har du snakket med legen din om det?
Kanskje der er andre alternativer å prøve?

Jeg gir deg iallefall herved et dytt for å komme i gang! :klem:

Takk! Jeg skal til legen på fredag. Tenkte å skrive ned stikkordsmessig hva jeg skrev i innlegget her i går, for å få med meg alle plagene jeg har med p-piller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susan Sto Helit
 
 
Startvekt fra tidligere: 79,9kg
Høyde: 163 cm
 
Startvekt for denne tråden: 65,6 kg
Mål før påsken: 60 kg
 
 

Januar 2016
08. januar (0):  65,6kg
15. januar (1): 65,0 kg (-0,6kg)

22. januar (2): 64,6 kg (-0,4kg)
29. januar (3): 64,0 kg (-0,6kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): -- kg (-kg)
12. februar (5): -- kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 1,6 kg

Her går det heldigvis fortsatt nedover. Selv med noen sosiale happenings med utskeielser, og null trening på grunn av sykdom. I tillegg til veldig hektiske dager både på jobb og privat. Jeg har ikke fått registrert fredagsvekten her før i dag...

Satser på at jeg klarer å komme i gang med trening igjen denne uka! Og at det får både litt fart på nedgangen, og hjelper litt på å stramme opp igjen kroppen.

Jeg er ganske så flink til å holde meg til matplanen/"kaloribudsjettet" i hverdagen, og det er tydeligvis her jeg får best resultater.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt
8 timer siden, Japp skrev:

Jeg har grublet en del i natt. Og jeg tror også det vil være bedre med menssmerter som kommer noen dager i måneden, enn å gå rundt som jeg gjør nå. Jeg har ikke forsøkt minipille, men jeg har forsøkt de fleste andre typene, noen blir jeg enda verre av enn de jeg bruker nå. Jeg har ikke vært inne på tanken på å sjekke hvorfor jeg reagerer så kraftig på dem- er det en måte å gjøre det på?

Takk for gode ord!

Jeg har aldri hørt eller prøvd de rådene mot menssmerter. Akkurat nå føles det helt uoverkommelig å ikke skulle verken ha salt eller søtt, men det er vel bare kroppen som spiller meg et puss. Føler alt bare er kaos her. Dørstokkmila er også lang nå om dagen. Uff, nå er det mye klaging fra meg...

Takk for god ord!

Jeg skal til lege på fredag, så får vi høre hva han sier. Jeg heller virkelig mot å bare takle menssmertene. For disse plagene med p-pillene er hele tiden, hele uka, hele måneden osv. Menssmertene er forbigående om ikke annet.

Hehe, jeg må le litt av måten du beskriver det på. Mye av det samme, men jeg har det mer eller mindre hele tiden. Blir irritert for at jeg må skrape is av bilen på morgenen (akkurat som om det er en overraskelse i Norge på vinteren). Blir sur for alt og ingenting.

Spiral fungerer dessverre ikke for meg. Jeg har forsøkt den, men den inneholder det hormonet jeg virkelig ikke tåler. Da jeg gikk på den så ble jeg sint, gråt fordi jeg ble sint, men ble sint for samme ting igjen nesten før jeg var ferdig med å gråte. Det var hetl fryktelig, og skremmende å være i en sånn kropp.

Jeg har ikke forsøkt Naproxen, men har hørt flere og flere som anbefaler den. Skal ta en prat med legen om det på fredag.

Og takk til deg også for gode ord!

Takk! Jeg skal til legen på fredag. Tenkte å skrive ned stikkordsmessig hva jeg skrev i innlegget her i går, for å få med meg alle plagene jeg har med p-piller.

Hmmm.... Dersom du ikke skal ha flere barn, kan det være ett alternativ å sterilisere seg (røske ut hele sullatmitten)?

Menssmerter og alle de svingningene av hormonnivået i kroppen kan være ei skikkelig bitch :( Håper du finner en løsning snarlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Fy fasan!

Fikk endelig gjort noe som skulle vært gjort for lenge siden, nemlig å måke snøen på verandaen! Det har altså hopet seg opp hele vinteren, ikke måken en eneste gang. Minst en halv meter med snø, og da er jo selvsagt også verandadøra umulig å få opp. Så ut av vinduet kravlet jeg. Måket og måket intent i en time. En skufle ødelagt, den andre godt i gassen.

Også så svett!! Jeg hadde kun på meg de vanlige inneklærne + sko og votter. Det rant av meg. Mye mer enn når jeg jogger!!!

I dag var det såkalt hviledag, men tror søren meg at jeg er støl i morgen i ryggen og magen.

Døra er måket fram, og ca halve dybden tatt. I morgen blir det fortsettelse.

Pga for mye å gjøre på jobb og før jobb i dag, så blei det ikke mat før middag heller. Så til kvelds hadde jeg med god samvittighet min daglige sjokolademelk (brukes som resitusjonsdrikk, også får jeg tilfredsstilt søtsuget mitt) og tre små skiver med lett majones og servelat. Nommenom :D

Ja, majones er en synd. Har noen pakker liggende som må spises opp, så er det slutt på det igjen :) Jeg kan jo ikke kaste mat, og jeg er den eneste i huset som spiser majonesen ;)

 

Håper dere har hatt en like fortreffelig dag :)

Nå planlegges morgendagens matinntak i myfitnespal :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Lite nytt skrev:

 

 

16 timer siden, Lite nytt skrev:

Hmmm.... Dersom du ikke skal ha flere barn, kan det være ett alternativ å sterilisere seg (røske ut hele sullatmitten)?

Menssmerter og alle de svingningene av hormonnivået i kroppen kan være ei skikkelig bitch :( Håper du finner en løsning snarlig! :)

Sterilisere meg kan være et alternativ, men jeg vil fortsatt ha eggløsning og mensen og dermed menssmerter. De røsker (dessverre) ikke ut alt dersom det ikke er kreft eller sterk mistanke om kreft, det er hvertfall det jeg har forstått.

Jeg er spent på hva legen sier på fredag.

 

P.S: så flink du har vært med måking :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Japp skrev:

 

Sterilisere meg kan være et alternativ, men jeg vil fortsatt ha eggløsning og mensen og dermed menssmerter. De røsker (dessverre) ikke ut alt dersom det ikke er kreft eller sterk mistanke om kreft, det er hvertfall det jeg har forstått.

Jeg er spent på hva legen sier på fredag.

 

P.S: så flink du har vært med måking :)

Vet du noe om hvorfor dem ikke tar bort alt? Hva i alle dager skal vi med eggløsning og mensen? Det er jo bare mas :(
Reagerer kroppen så negativt på at alt fjernes? Eller blir det for komplisert for legene??

 

Mer måking etter dagens middag, også jogging i kveld.

I dag viste vekta 65-tallet :D

Anonymkode: 304c9...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du noe om hvorfor dem ikke tar bort alt? Hva i alle dager skal vi med eggløsning og mensen? Det er jo bare mas :(
Reagerer kroppen så negativt på at alt fjernes? Eller blir det for komplisert for legene??

 

Mer måking etter dagens middag, også jogging i kveld.

I dag viste vekta 65-tallet :D

Anonymkode: 304c9...90a

Det blir i hvertfall unødvendig komplisert for kroppen. Da kommer man bl.a tidlig i overgangsalderen og får andre hormonrelaterte plager og må ta hormontiskudd i stedet.

Jeg hat fjernet livmor og eggstokker og er såpass plaget med bivirkninger av det, at jeg gjerne skulle hatt mensen hver måned resten av livet. :fnise:

Anonymkode: 7d655...c00

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Japp skrev:

 

Søtt og salt

Jeg forklarte meg kanskje dårlig. Du trenger ikke å unnvære søtt og salt hele tiden, bare fra dagen før mens til mensen er over. Sånn også med trimming, det er fra dagen før til ut mensperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PK her. Jeg smugsjekket vekten og jeg har gått opp to kilo!! :vekt:

Anonymkode: ce519...1fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skje ila ei uke på meg også nesten, i allefall 1kg. For meg er det vann og tarminnhold ... :Hehe:

 

Så kan godt være at du tilfeldigvis veide deg når kroppen har samlet på alt mulig, 2kilo fettvekt kan det neppe være :)

 

Snikveid meg jeg også, og spådommen var rett, ikke nedgang i forhold til sist, men nedgang i forhold til helga som gikk skeis...

Får se i morgen. Er veldig flink i ukedagene, så får bare være obs i helga ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på! Har prøvd å gå ned det siste året, men pga. studier og mye stress har jeg ikke orket å trene særlig. Nå har ting roet seg betraktelig, og jeg har kommet igang med trening og kostholdsplan, og motivasjonen er gryende! Har gått ned fra mitt tyngste noensinne, 83 kilo, for et par år siden, og har holdt meg rundt 74-75 kilo siden da. Målet er kvitte meg med ytterligere ti-tolv kilo, men det når jeg nok ikke før utpå sensommeren!

Startvekt for denne tråden: 74,1 kg
Mål før påsken: 71 kg

Endret av NuckingFutz
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharon90
 
 
Startvekt fra tidligere: 81.5 kg
Høyde: 162 cm
 
Startvekt for denne tråden: 81
Mål før påsken: 74 kg
 
 

Januar 2016
08. januar (0):  78.3
15. januar (1):  77.9kg (-0.4)

22. januar (2):  78.3kg (+0.4) (77.8 dagen etter)
29. januar (3):  76.9kg (-1.4) (eventuelt -0.9kg)
 
Februar 2016
5. februar (4):  76.6kg (-0.3)
12. februar (5): -- kg (-kg)
19. februar (6): -- kg (-kg)
26. februar (7): -- kg (-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): -- kg (-kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -4.9 kg !!!! 

Superfornøyd jeg ! :fnise:

 

Trodde vekta kom til å gjøre et hopp fordi det var en voldsomt nedgang sist. Jeg går aldri ned fort i vekt, den første kiloen bare, men det er jo vannvekt eller sånn. 

 

Så var ikke helga så veldig sunn, skulle telt kalorier, kan være jeg ikke var så mye over. Men usunt var det. 

Og såg jo i uka at jeg lå på 77 å noe hele veien, så tvilte på nedgang ;) 

 

Da får man være flink denne helga, er ved ytterst godt mot, men skal i en bursdagsfest på lørdag, håper jeg er flink og begrenser både mat og alkoholinntaket ;) 

Men startet på jobb denne uka, og har vært oppe kl 05.00 hver dag, og med to små barn, så spørs om jeg ikke blir en så spennende gjest i selskapet :sFun_sleeping:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...