Gå til innhold

Livetsrose's helt egne tråd!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flest helger for oss blir for det meste å slappe av og å kose oss hjemme. ;) Vil da også gå ut på tur med hunden. Vil også rydde litt rundt siden det er så rotete nå og er så mye koseligere når det ser reint og ryddig ut i hjemmet vårt. Men ellers er det ikke så mye planer, tar helgen som det kommer. :jepp:

Hva med deg da, @livetsrose ?

Her blir det en rolig helg, som vanlig. Mine helger er ikke spesielt spennende, og det er slik jeg liker dem. Jeg er aldri på byen eller på fest i helgene. Jeg er avholds, og gidder ikke bry meg med å kaste bort penger på alkohol. Det er bare overfladisk pjatt på byen og fester uansett.

Jeg trives godt hjemme i helgene, akkurat som i ukedagene. Denne helgen her må jeg nok rydde litt til jul, da det fremdeles ikke ser helt ryddig ut her akkurat, etter at jeg flyttet tilbake til leiligheten her i Kragerø, i slutten av oktober. Jeg har somlet en god del med utpakking, mest fordi jeg er såpass mye alene nå. Jeg har ikke mye besøk, og da trenger jeg ikke stresse med å få bort pappeskene heller. Dette kommer av at jeg har blitt litt av en einstøing, kan man si. Jeg har bryte kontakten med mange mennesker det siste året og de siste månedene, og trives enda bedre i mitt eget selskap enn noen gang før.

Så helgen går med til rydding og å pynte til jul. Utover det tenkte jeg å bake litt baguetter og kanskje et par loffer. Det blir også litt turer med hunden selvsagt, så jeg håper på fint vær, så vi kan være en god del ute.

Også blir det nok litt mer serie-titting, da jeg har begynt å se på noen nye serier, og gjenopptatt noen gamle jeg ikke har kommet så langt på. Seriene "Orange is the new black", "Scream" og "Pretty little liars" står på planen for tiden.

Jeg tenkte også å prøve å få litt tid og ro til å skrive i helgen, og da hovedsakelig annen skriving enn forums-preik! Jeg liker godt å skrive ulike tekster, slik som dikt og noveller, og jeg har også noen lengre historier jeg holder på med. Hele denne uka her har jeg hatt mange ideer og skrivelyst, men jeg har rett og slett ikke fått satt meg ned og fått dem ned på papiret.

Kort sagt: rydding, vasking, pynting, baking, glaning (på skjermen) og skriving.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:a034:

Anonymkode: 4ffe7...da7

• Liker 1
Skrevet

:a034:

Anonymkode: 4ffe7...da7

En fisk, så koselig! Etter mine lange kommentarer på korte spørsmål her, er det fint at noen andre skriver noe, så ikke dette virker som en gærnings monologer. Et søt liten fisk ... Fisker du eller liker du bare fisk? Jeg håper du bare liker dem, og ikke plukker dem opp fra havet med fiskestang! :(

Skrevet

Nå kan jeg STOLT meddele at jeg har tatt til vettet og lagd en signatur her inne, den lyder som følger:

"Marthe Charlotte Drageland
Ei ung dame på 20 år fra Kragerø - perlen blant kystbyene.
En ivrig hobbyfotograf, oppslukt lesehest, veganer, avholds og ikke-røykende aleneboende einstøing - som er nysgjerrig på livet. Ei skravlehøne som mangler filter og til tider sosiale antenner. Er det vanlig med en slik signatur?
- www.livetsrose.com"

Jeg er litt usikker på om det egentlig er positivt med en slik signatur, men nå har jeg det i hvert fall, så slipper folk å tvile på hvem jeg egentlig er. Alt som står der er sant! Også det at jeg er en alendeboende einstøing ...

Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Synes du er tøff jeg. ;):) Hvis du ikke har sett det enda så delte jeg mine tanker om hvordan jeg tror din personlighet er innpå denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/topic/983315-hvordan-ser-du-for-deg-personligheten-til-kgerne/?page=6 Hvis du ikke har lest det allerede. :smilyblomst:

Skjønner godt at du liker å drive med mye skriving, det merkes godt. :) Driver du også med brevskriving, for eksempel?

Skrevet

Synes du er tøff jeg. ;):) Hvis du ikke har sett det enda så delte jeg mine tanker om hvordan jeg tror din personlighet er innpå denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/topic/983315-hvordan-ser-du-for-deg-personligheten-til-kgerne/?page=6 Hvis du ikke har lest det allerede. :smilyblomst:

Skjønner godt at du liker å drive med mye skriving, det merkes godt. :) Driver du også med brevskriving, for eksempel?

Takk, jeg skal inne å sjekke beskrivelsen av meg selv - dette blir spennende!

Jeg skriver mye, både for meg selv i dagbokform, og offentlig på blogg, forum og lignende - der jeg deler tanker, meninger og ulike tekster (som dikt, noveller og lignende tekster i småformat). Brevskriving blir det ikke så mye av. Før hadde jeg brevvenner, men det er mange år tilbake. Det er vel mest fordi at håndskriften min er ganske uleselig for andre mennesker. Jeg liker tanken på å skrive brev, men da måtte jeg uansett skrevet ut dette fra datamaskinen, og da mister det litt av sjarmen føler jeg. Jeg forstår knapt nok min egen skrift noen ganger, mye fordi jeg skriver fort og slurvete. Nå har jeg riktignok begynt med noe nytt når jeg skriver dagbok (i frykt for at det blir umulig å lese i fremtiden), jeg skriver alt med med store bokstaver (ikke i størrelse altså). Det tar mye lenger tid, men jeg vet med meg selv at store bokstaver som er skrevet slurvete alltid er lettere å tyde, enn små.

Skrevet

@livetsrose Nå kjenner ikke jeg deg kjempegodt, men har klart å få meg opp noen tanker etter noen få poster jeg har lest av deg innpå KG. Synes du virker som en vis person for din alder, jeg tror du er også veldig forståelsesfull mot andre. Du har gode tanker og hensikter mot flest folk rundt deg, men er heller ikke redd for å si i fra om det blir for mye. Du har sterke meninger, og en sterk jernvilje når det gjelder ting som opptar deg eller som er viktig for deg. Du er ikke redd for å stå opp for det du mener er rett, jeg ser for meg en person som uansett om flest rundt deg står i mot deg så vil ikke dette stoppe deg fra å stå opp for deg sjølv og andre når dette er nødvendig. 

Jeg synes også at du har valgt deg et kjempefint brukernavn som jeg tror passer deg godt. Måten en kan se på en rose så er den ikke kun vakker men har også torner, jeg tenker da at du har kanskje opplevd mye motgang i livet ditt men alt dette har formet deg på en vakker måte. For med mye motgang følges ofte mye kunnskap og visdom med.

Dette er en god beskrivelse av meg ja! Jeg er nok meget sta og bestemt, og står opp for meg selv - om så alle sier meg imot. Jeg sier fra når nok er nok, og er ikke redd for å sette folk på plass om de går over streken.

Brukernavnet mitt liker jeg godt! Det kommer av bloggnavnet mitt. Før jeg opprettet min nåværende blogg, hadde jeg en blogg med samme navn på blogg.no, i 2012 skrev jeg dette om navnet:
"Livet er som en rose. For det kan være vakkert og ubeskrivelig fint, men ser du nærmere på roser, ser du at de har torner og kan stikke. På samme måte som roser kan livet virke utrolig vakkert noen ganger. Men om man går dypere og ser nærmere etter, vil du se noe annet. Roser er vakre helt til du stikker deg på dem ... Samtidlig som ting i livet kan virke greit, helt til du møter motgang og ser de negative sidene av ting. Derfor er det selvfølgelig viktig og fokusere på det positive ved enhver ting, Siden det alltid finnes noe negativt også. Men på samme måte må man ikke bli for blendet av ting som er bra, at man faktisk glemmer at det er en risiko for at de vonde tinga oppstår. Det er utrolig hvor mye en så enkel ting som en rose faktisk kan få meg til å gruble så mye! Jeg har det med å gruble veldig mye. Jeg er en tenkende person som setter spørsmål ved alt! Det er et tips jeg har til deg. Nemlig at du burde gruble over ting. For kanskje ikke det har noe å si der og da, men i ettertid kan de svara du finner ha stor betydning for de valgene du tar. Men på en annen side, ikke gjør som meg! Ikke gruble deg i hjel. Det er en viss grense for hvor mye det faktisk er sunt å gruble på ting, uten at man blir gal av det. Så folkens: tenk mye over ting, men sett en stopper for når nok er nok."

Det jeg skrev der er vel ganske likt som slik jeg tenker nå. Jeg ser på roser som vakre, men de har også torner. Jeg har opplevd mye vakkert i livet mitt, men også mye motgang - som igjen har gjort meg sterkere. Jeg har slite jævlig mye i løpet av det hittil korte livet mitt, for å si det på en direkte måte. Jeg har vært i de verste bølgedaler jeg kan forestille meg, og også trodd at livet har vært over. Jeg har gitt opp - og også forsøkt å ende livet. Men til syvende og sist, er jeg glad for at jeg fremdeles sitter her den dag i dag, noe som virkelig ikke er en selvfølge, med tanke på handlinger jeg har utført.

"What doesn't kill you makes you stronger" er virkelig et ordtak jeg liker, og et livsmotto! Hadde ikke jeg vært gjennom alt det jeg har vært gjennom, hadde jeg heller ikke vært så sterk. Til tross for mange år fylt med fortvilelse, sykdom og annen jævelskap, ville jeg aldri vært det foruten! Livserfaring er gull verdt, og kan føre til kunnskap, visdom en bedre forståelse for andre mennesker rundt deg.

Ville bare dele svaret mitt her også, som jeg skrev inne på tråden du linket til. Må jo ha det med her i "tråden min" :)

Gjest morhjertegod
Skrevet

Da har jeg lest gjennom innleggene her, liker deg! Du er direkte, ærlig og fornuftig. Virker ikke som du gjør deg til, har også merket meg at du ofte får frem dine poeng, uten å bli ufin, ironisk eller gjør narr av noen. Jeg er en av de som blir sjokkert over hvor mye sinne, aggresjon og latterliggjøring folk kan få ut av seg, hva gjør de så sint? Når noen har lirket ut av seg det ene etter det andre, tømt seg for gørr, føler de seg da bedre? Blir ikke klok på dette. Håper det ikke blir mye hets i denne tråden, at folk kan være hyggelige, at man kan diskutere uten å bli ufin. Men nok om det, skal følge med videre her, blande meg inn, bli litt kjent med deg, gleder meg :o)

Skrevet

Da har jeg lest gjennom innleggene her, liker deg! Du er direkte, ærlig og fornuftig. Virker ikke som du gjør deg til, har også merket meg at du ofte får frem dine poeng, uten å bli ufin, ironisk eller gjør narr av noen. Jeg er en av de som blir sjokkert over hvor mye sinne, aggresjon og latterliggjøring folk kan få ut av seg, hva gjør de så sint? Når noen har lirket ut av seg det ene etter det andre, tømt seg for gørr, føler de seg da bedre? Blir ikke klok på dette. Håper det ikke blir mye hets i denne tråden, at folk kan være hyggelige, at man kan diskutere uten å bli ufin. Men nok om det, skal følge med videre her, blande meg inn, bli litt kjent med deg, gleder meg :o)

Takk, det var hyggelig sagt! Og jeg prøver å få frem det jeg mener, uten å bli ufin eller gjøre narr av folk! Når andre mennesker ender opp med å gå til personangrep i en diskusjon, mener jeg det vitner om lite kunnskaper, dårlige argumenter (og mangel på dem),samt usikkerhet - som gjør at man må hakke på andre.

Jeg er enig i at det er mye sinne og latterliggjøring ute å går. Det virker som folk får noe ut av å rakke ned på andre, noe jeg ikke forstår. Men det vil alltid være folk som er ute etter å plage andre, lage kvalme og uhygge. Jeg ser bare på bloggen min, hvor mye drit folk får slengt ut av seg der noen ganger. Spesielt en periode i høst hvor jeg fjernet Facebook kontoen min pga. trakassering og mye uhyggeligheter. Da ble bloggen overfylt av hatefulle og stygge ytringer, selvfølgelig under "anonym".

Jeg håper også denne tråden kan bli hyggelig og interessant, uten disse tragiske menneskene som "godter seg over andres elendighet" under sine patetiske anonyme brukerkontoer eller ofte bare uten konto.

Bland deg gjerne inn og bli kjent med meg ;) Jeg har alltid mye på hjerte, og liker å snakke om det meste. Nå venter en tur med hunden, matlaging og litt serietitting, men jeg er jo innom her med jevne mellomrom.

Skrevet

ER du? Jeg vet ikke ...

Muligens, er litt usikker. Så ikke spørsmålet, får sånn 20-50 varlser om natten og da har jeg ikke alltid mulighet til å sjekke alle.

Skrevet

Okei, kjipt at du ikke selv er sikker da ;) Ja, jeg kjenner til det med varsler, det blir fort noen, om ikke man er ofte her inne.

Skrevet

Okei, kjipt at du ikke selv er sikker da ;) Ja, jeg kjenner til det med varsler, det blir fort noen, om ikke man er ofte her inne.

Jeg er her ganske ofte men jeg skriver jo en del da. Tror jeg har skrevet 300 innlegg på en dag en gang :P

Skrevet

Jeg er her ganske ofte men jeg skriver jo en del da. Tror jeg har skrevet 300 innlegg på en dag en gang :P

Såpass ja, 300 er ikke akkurat et lavt tall. Da håper jeg for din del at det var korte innlegg, så ikke du fikk krampe i armen!

Skrevet

Såpass ja, 300 er ikke akkurat et lavt tall. Da håper jeg for din del at det var korte innlegg, så ikke du fikk krampe i armen!

Tastaturet på mine datamaskiner er himmelsk, kan sitte å skrive hele dagen.

Etter å ha lest boken "Gi meg et sverd" har jeg bestemt meg for å bli forfatter, men jeg tror kanskje jeg må finne et tema. Har vurdert å kalle boken min "... og så dør du!  -En praktisk guide i barneoppdragelse-" 

Skrevet

Tastaturet på mine datamaskiner er himmelsk, kan sitte å skrive hele dagen.
Etter å ha lest boken "Gi meg et sverd" har jeg bestemt meg for å bli forfatter, men jeg tror kanskje jeg må finne et tema. Har vurdert å kalle boken min "... og så dør du!  -En praktisk guide i barneoppdragelse-" 

Det er jo bra da! Selv har jeg også et godt tastatur, da kun på macen egentlig, det på laptopen er ikke at det beste for å skrive mye. Men igjen handler det om hvor mye jeg skriver. Spesielt de dagene jeg skriver lange melding på Facebook, e-poster eller jobber med noveller og lengre tekster, blir jeg for sliten i håndledda. Nå skal det også sies at jeg fort får vondt i håndledda av annen anstrengelse, og nok har en svakhet der. Jeg sitter og tenker litt på dem med 300 innlegg, og lurer på hvor mye tid du har brukt på å skrive dette. Her spiller jo lengden en stor rolle, men jeg ser jo selv at jeg bruker i hvert fall gjennomsnittlig 5 minutter per innlegg, ikke noe mindre i hvert fall. 5x300 = 1500 minutter og er nå 25 timer, som du ikke hadde rukket på en dag med andre ord. Men det kan hende du skriver kortere enn meg, og raskere for alt jeg vet.

"Gi meg et sverd" har jeg aldri hørt om før, men etter å søke den om - tror jeg det er interessant lesing!

Det er nok en fordel å finne et tema om du skal bli forfatter ja, i hvert fall tenke ut et tema til første bok!
Tittelen virker jo interessant ;) Om du skal ha med "... og så dør du! - en praktisk guide i barneoppdragelse", kunne du jo vurdert å heller ha en lengre tittel som intro til boken, noe slikt som:

"Du skifter dritbleier, overlever en opprørsk tenåring, blir bestemor - og så dør du! En praktisk guide i barneoppdragelse."
Det kunne blitt spennende. Tittelen på selve boka er allerede lang, før du skriver noe mer enn "og så dør du"-biten. En tittel slik som "barneoppdragelse før det er for sent", "Før du dør" eller "Livet med småjævlene" kan jo være aktuelt.

Jeg håper ikke du tror jeg misliker barn altså, jeg spiner bare videre på det du skrev. Kan jeg spørre om du selv har barn eller ønsker/tenker å få det?

Skrevet

Det er jo bra da! Selv har jeg også et godt tastatur, da kun på macen egentlig, det på laptopen er ikke at det beste for å skrive mye. Men igjen handler det om hvor mye jeg skriver. Spesielt de dagene jeg skriver lange melding på Facebook, e-poster eller jobber med noveller og lengre tekster, blir jeg for sliten i håndledda. Nå skal det også sies at jeg fort får vondt i håndledda av annen anstrengelse, og nok har en svakhet der. Jeg sitter og tenker litt på dem med 300 innlegg, og lurer på hvor mye tid du har brukt på å skrive dette. Her spiller jo lengden en stor rolle, men jeg ser jo selv at jeg bruker i hvert fall gjennomsnittlig 5 minutter per innlegg, ikke noe mindre i hvert fall. 5x300 = 1500 minutter og er nå 25 timer, som du ikke hadde rukket på en dag med andre ord. Men det kan hende du skriver kortere enn meg, og raskere for alt jeg vet.
"Gi meg et sverd" har jeg aldri hørt om før, men etter å søke den om - tror jeg det er interessant lesing!

Det er nok en fordel å finne et tema om du skal bli forfatter ja, i hvert fall tenke ut et tema til første bok!
Tittelen virker jo interessant ;) Om du skal ha med "... og så dør du! - en praktisk guide i barneoppdragelse", kunne du jo vurdert å heller ha en lengre tittel som intro til boken, noe slikt som:

"Du skifter dritbleier, overlever en opprørsk tenåring, blir bestemor - og så dør du! En praktisk guide i barneoppdragelse."
Det kunne blitt spennende. Tittelen på selve boka er allerede lang, før du skriver noe mer enn "og så dør du"-biten. En tittel slik som "barneoppdragelse før det er for sent", "Før du dør" eller "Livet med småjævlene" kan jo være aktuelt.

Jeg håper ikke du tror jeg misliker barn altså, jeg spiner bare videre på det du skrev. Kan jeg spørre om du selv har barn eller ønsker/tenker å få det?

Jeg kan fint skrive et innlegg på langt mindre enn fem minutter, men det kommer selvsagt an på hvor gjennomtenkt det er. Mac sine tastatur er søppel. Liker resten av maskinvaren deres da. En del innlegg trenger ikke så mange ord, en professor sa en gang til meg: "Prøv å si det du vil si med færre ord". Jeg synes det var et godt råd. 

Du misforstod nok perspektivet til boken, jeg ville skrevet en blanding av mine opplevelser med min spesielle mor, skrevet fra hennes perspektiv som forstått av meg. På en måte. En serie anekdoter og fortellinger fra min oppvekst, løst basert på virkeligheten. Litt av poenget med tittelen er at den er fengende click  bait, den er også selvmotsigende. Dessuten består min mors oppdragelse av å fortelle en lang historie som ender med: "og så dør du!", det var måten hun advarte mot alt. 

Jeg har ikke barn, jeg ønsker ikke barn nå, men det er godt mulig at jeg får et barn om omtrent ni måneder. Kan oppdatere deg på det når jeg har administrert en graviditeststest til henne (en flaske vodka, dersom hun drikker er hun nok ikke gravid, dersom hun ikke drikker er hun nok gravid). 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan fint skrive et innlegg på langt mindre enn fem minutter, men det kommer selvsagt an på hvor gjennomtenkt det er. Mac sine tastatur er søppel. Liker resten av maskinvaren deres da. En del innlegg trenger ikke så mange ord, en professor sa en gang til meg: "Prøv å si det du vil si med færre ord". Jeg synes det var et godt råd. 

Du misforstod nok perspektivet til boken, jeg ville skrevet en blanding av mine opplevelser med min spesielle mor, skrevet fra hennes perspektiv som forstått av meg. På en måte. En serie anekdoter og fortellinger fra min oppvekst, løst basert på virkeligheten. Litt av poenget med tittelen er at den er fengende click  bait, den er også selvmotsigende. Dessuten består min mors oppdragelse av å fortelle en lang historie som ender med: "og så dør du!", det var måten hun advarte mot alt. 

Jeg har ikke barn, jeg ønsker ikke barn nå, men det er godt mulig at jeg får et barn om omtrent ni måneder. Kan oppdatere deg på det når jeg har administrert en graviditeststest til henne (en flaske vodka, dersom hun drikker er hun nok ikke gravid, dersom hun ikke drikker er hun nok gravid). 

Synes du Apple sine tastaturer er søppel? På en laptop vil jeg ikke si de er noe særlig, men det jeg har til iMacen er jeg fornøyd med. Men for meg handler det mest om å ha et tastatur som tåler mye skriving uten å gå i stykker (mange dårlige tastaturer gjør faktisk det), at det har flate taster og at jeg er vant til det, det har mye å si for hastigheten i hvert fall.

Ja, det kan være fint å si ting med færre ord, mest fordi at man klarere får frem et budskap når ikke man skriver så langt. Men jeg klarer ikke helt det der. På kommentarer, bloggen og lignende skriver jeg alltid langt, for jeg har så mye jeg skulle sagt, og jeg kan ofte ikke si det med færre ord, for at det skal bli slik jeg ønsker. Det eneste jeg prøver å begrense lengden på, er sms, da jeg HATER å skrive fra mobil, men de blir lange de også noen ganger. Og Facebook meldinger til enkelte personer, prøver jeg å begrense meg. Mest av alt handler det jo om tema, når det kommer til lengde.

Okei, da misforsto jeg nok tittelen litt. Uansett virker det spennende!

Ja, du må oppdatere meg på dette, kanskje blir du far?
:tongue: Men om du ikke ønsker barn nå, får jeg jo håpe at hun ikke er gravid. Det med vodka burde du være forsiktig med da! For hva om hun er gravid, og ikke er klar over det enda? Det beste er vel å snakke om det med henne.

Skrevet

Synes du Apple sine tastaturer er søppel? På en laptop vil jeg ikke si de er noe særlig, men det jeg har til iMacen er jeg fornøyd med. Men for meg handler det mest om å ha et tastatur som tåler mye skriving uten å gå i stykker (mange dårlige tastaturer gjør faktisk det), at det har flate taster og at jeg er vant til det, det har mye å si for hastigheten i hvert fall.
Ja, det kan være fint å si ting med færre ord, mest fordi at man klarere får frem et budskap når ikke man skriver så langt. Men jeg klarer ikke helt det der. På kommentarer, bloggen og lignende skriver jeg alltid langt, for jeg har så mye jeg skulle sagt, og jeg kan ofte ikke si det med færre ord, for at det skal bli slik jeg ønsker. Det eneste jeg prøver å begrense lengden på, er sms, da jeg HATER å skrive fra mobil, men de blir lange de også noen ganger. Og Facebook meldinger til enkelte personer, prøver jeg å begrense meg. Mest av alt handler det jo om tema, når det kommer til lengde.

Okei, da misforsto jeg nok tittelen litt. Uansett virker det spennende!

Ja, du må oppdatere meg på dette, kanskje blir du far?
:tongue: Men om du ikke ønsker barn nå, får jeg jo håpe at hun ikke er gravid. Det med vodka burde du være forsiktig med da! For hva om hun er gravid, og ikke er klar over det enda? Det beste er vel å snakke om det med henne.

Ja, og jeg skrapet opp klokken min når jeg skrev på en Macbook Air. Og tastene er på feil plass så jeg skriver som en tilbakestående klovn. 

Min mor drakk en halvliter vodka mens hun var gravid med meg og jeg klarte meg fint. Jeg regner med hun er ansvarlig nok til å ta en test. Vi prater sjeldent med mindre vi er full, hun kommer, vi drikker et par øl, puler og så drar hun. 

Skrevet

Ja, og jeg skrapet opp klokken min når jeg skrev på en Macbook Air. Og tastene er på feil plass så jeg skriver som en tilbakestående klovn. 

Min mor drakk en halvliter vodka mens hun var gravid med meg og jeg klarte meg fint. Jeg regner med hun er ansvarlig nok til å ta en test. Vi prater sjeldent med mindre vi er full, hun kommer, vi drikker et par øl, puler og så drar hun. 

Heldigvis bruker jeg ikke klokke, men det hadde garantert blitt et problem ved enhver laptop for min del. Jeg orker heller ikke ha noe hengende på hånda, det er bare rart.

Jo da, det er bra du klarte deg fint - men det er vel ikke akkurat å anbefale at folk drikker under svangerskap. For all del, det er de som har klart seg uten skader, selv når mor har drukket i store deler av svangerskapet, men det er også de som kan få skader av lite alkohol.

Da regner jeg med at hun ikke bruker prevensjon. Om hun er "ansvarlig nok" til å ta en test, skal ikke jeg uttale meg om, men det å ha sex uten prevensjon er i utgangspunktet uansvarlig nok. Og om du kun har sex med henne i fylla, ville jeg vurdert å kjøpe en pakke gummi før neste ligg altså. :fnise:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...