Gå til innhold

Illy venter på bolla

Illy

Anbefalte innlegg

12 timer siden, LillyBe skrev:

Nope, sjelden man får sympatipoeng for å ville OPP i vekt. Jeg tipper at kanskje det er noe av problemet her å, jeg ligger rundt 19-19,5 i BMI, og det er muligens litt for lavt? Selv om fettprosenten nå er vesentlig høyere enn den var da hverdagen besto av hardtrening hver dag. Der du skriver med stress @Illy er jo veldig viktig...å noe vi må prøve unngå, ikke akkurat lett i disse IVF-tider men ;) 

Jeg håper inderlig syklusen kommer tilbake etterhvert, å at det samme gjelder deg @miore. Babyer skal det nok bli uansett :) 

Samme her, fettprosenten er nok mye høyere nå enn den var da jeg trente veldig mye! Det er ganske lett å kjenne/se selv om jeg ikke har målt den verken da eller nå :) Men om det betyr at den er høy NOK, det vet jeg jo ikke. 

8 timer siden, Illy skrev:

Det mest logiske hadde vært at kroppen fungerte best på trivsesvekta si, sånn egentlig :klo: Det er visst rundt 19 hos meg også. Jeg har ikke vekt, men har ligget der de få gangene jeg har veid meg hos legen.  Men jeg tror nok jeg var over 20 ei god stund da jeg var i ferd med å bli frisk. Forbrenningen var på bånn, og kroppen i krisemodus, så den samlet på alt en periode. Kanskje det gjorde susen for syklusen.

Nøtter er virkelig greia for meg og. Veldig godt, og så tenker jeg på at de booster fruktbarheten mens jeg spiser dem. Syklus hjelper ikke akkura her, men jeg er veldig glad for muligheten til å prøve på egenhånd likevel. Og primolut høres jo fælt ut. Krysser fingrene for at kroppen bare begynner å skjønne poenget og hjelpe til! :)

Jeg syns som sagt over at det er litt snålt at den vekta kroppen legger seg på naturlig kan være for lav. Men det er egentlig fettprosenten det handler om, tror jeg. Siden den påvirker hormonproduksjonen. Jeg tror jeg har en betydelig fettprosent, selv om jeg er slank, siden jeg ikke akkurat elsker trening :P

Å ikke stresse er så utrolig mye lettere sagt enn gjort! Men det som går an er vel å prøve å spise gode, regelmessige måltider, passe på å få nok tid til søvn og kose seg med vin. Så få heller hodet gå på høygir hvis det absolutt må (mitt nekter å slutte med det).

Babyer blir det! :)

Jeg er enig, skulle jo tro at hele kroppen trivdes der den instendig prøver å befinne seg vektmessig!? Synes noe annet ville vært merkelig. Du har nok helt rett angående fettprosenten, og sånn rent intuitivt - bare ved å se i speilet - skulle jeg tro at min var høy nok, men man vet jo aldri. Kanskje kroppen ønsker seg en oversving før den føler seg sikker på at alt er ok :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg @miore. Sånn ved å se i speilet kan jeg ikke skjønne annet enn at fettprosenten er gøy nok, og vesentlig høyere enn den var (forøvrig aldri målt jeg heller). Men man vet jo ikke hva som skal til før kroppen blir fornøyd :) Hard trening (=stress for kroppen) og lav fettprosent over tid er jo det værste for fertiliteten...lav vekt, men høy fettprosent er jo vesentlig bedre iallfall :) Men da har vi noe å jobbe for! Mye nøtter, mørk sjokolade og H-melk (i kaffen/mat) er mine triks :) kombinert med mye mindre trening, hehe

Babyer skal det bli ja :) vi må bare koble ut så godt vi klarer. Jeg merker at denne påsken allerede FLYR. Kaffe og vin nytes :) å jeg tenker at det er fint å kose seg med mye kos og sex også, selv om det ikke blir barn av det :P sånn når man først har tid og lyst!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at det ikke kan være annet enn BRA ;) Oksytocin, endorfiner og stressreduksjon må vel være topp?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Illy! Legger igjen en liten påskehilsen. :) Hurra for at dere får starte opp på et nytt forsøk igjen ganske så raskt! Også håper jeg virkelig at det går seg til på jobben din. Det er jo mer enn nok å tenke på for tida, uten at du også skal gruve deg til arbeid. 

Kose deg masse nå i påska, både med mannen, kaffe og vin! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.4.2017 den 19.53, miore skrev:

Samme her, fettprosenten er nok mye høyere nå enn den var da jeg trente veldig mye! Det er ganske lett å kjenne/se selv om jeg ikke har målt den verken da eller nå :) Men om det betyr at den er høy NOK, det vet jeg jo ikke. 

Jeg er enig, skulle jo tro at hele kroppen trivdes der den instendig prøver å befinne seg vektmessig!? Synes noe annet ville vært merkelig. Du har nok helt rett angående fettprosenten, og sånn rent intuitivt - bare ved å se i speilet - skulle jeg tro at min var høy nok, men man vet jo aldri. Kanskje kroppen ønsker seg en oversving før den føler seg sikker på at alt er ok :vetikke: 

På 10.4.2017 den 7.39, LillyBe skrev:

Enig med deg @miore. Sånn ved å se i speilet kan jeg ikke skjønne annet enn at fettprosenten er gøy nok, og vesentlig høyere enn den var (forøvrig aldri målt jeg heller). Men man vet jo ikke hva som skal til før kroppen blir fornøyd :) Hard trening (=stress for kroppen) og lav fettprosent over tid er jo det værste for fertiliteten...lav vekt, men høy fettprosent er jo vesentlig bedre iallfall :) Men da har vi noe å jobbe for! Mye nøtter, mørk sjokolade og H-melk (i kaffen/mat) er mine triks :) kombinert med mye mindre trening, hehe

Babyer skal det bli ja :) vi må bare koble ut så godt vi klarer. Jeg merker at denne påsken allerede FLYR. Kaffe og vin nytes :) å jeg tenker at det er fint å kose seg med mye kos og sex også, selv om det ikke blir barn av det :P sånn når man først har tid og lyst!! 

På 10.4.2017 den 8.01, miore skrev:

Jeg tenker også at det ikke kan være annet enn BRA ;) Oksytocin, endorfiner og stressreduksjon må vel være topp?!

Det er ikke godt å vite hva som skal til for at de kroppen skal bli fornøy, men forhåpentligvis at vi er veldig snille mot den :) Det er tross alt ganske greit hvis det er sånn og. Mye verre hvis vi måtte stresse og prestere masse for å ha noen mulighet til å bli gravid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2017 den 12.18, Snotra skrev:

Heia Illy! Legger igjen en liten påskehilsen. :) Hurra for at dere får starte opp på et nytt forsøk igjen ganske så raskt! Også håper jeg virkelig at det går seg til på jobben din. Det er jo mer enn nok å tenke på for tida, uten at du også skal gruve deg til arbeid. 

Kose deg masse nå i påska, både med mannen, kaffe og vin! :biggrin:

Hei Snotra! God påske til deg også! Å få starte opp igjen så raskt hjelper definitivt på moralen. Jeg følger med på jobber på nav.no, og har oppdatert cv'en, selv om jeg ikke har tenkt å si opp helt enda. Det hjelper også :) Jeg er alene hjemme det meste av påska, men det er helt greit. Det blir bypåske, med minst én god kopp kafé-kaffe hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag syns jeg påska går litt sakte, altså. Jeg har ikke noen ordetlige påskeplaner, med fjellturer og sånt, så det er kanskje noe av greia. Mannen reiser på jobb også. Jeg har nok av skolearbeid og jobbgreier jeg egentlig må gjøre, men det kjennes helt feil. Jeg har "vanlig" fri, turnusen min er uavhengig av helligdager, men det ER tross alt påske. Planen er å i det minste gå på kafé og sitte der med pcen min og se viktig ut mens jeg drikker kaffe! Og så skal jeg gjøre en innsats for å finne  andre som ikke er på påskefjellet, og som kan komme å forstyrre arbeidet.

Jeg er omtrent 4 dpo i dag. Det kjennes ikke så veldig spennende, men det kan jo alltids skje et mirakel. Og uansett så kommer sprøytestart nærmere og nærmere. Jeg har henta de første sprøytene, og de syns jeg er for viderekommende. Her blir det nødvendig å studere instruksjonsvideoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, da går fort tiden sakte. Noen gode bøker du kan glemme tiden i, eller serier/filmer? Høres smart ut (å faktisk litt digg syns jo jeg da) å kose seg på cafe :) Hvor lenge har du fri? Fortessten kjempe bra at du følger med på NAV sine sider, og har oppdatert CVen din :) 

Hihi, Menopur-sprøytene ser innvikla ut, men er det enkleste opplegget i verden altså ;) Er jo alltids litt spennende med denne tiden mellom EL og mens da, uansett. Når forventer du å få mens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2017 den 8.02, LillyBe skrev:

Det skjønner jeg, da går fort tiden sakte. Noen gode bøker du kan glemme tiden i, eller serier/filmer? Høres smart ut (å faktisk litt digg syns jo jeg da) å kose seg på cafe :) Hvor lenge har du fri? Fortessten kjempe bra at du følger med på NAV sine sider, og har oppdatert CVen din :) 

Hihi, Menopur-sprøytene ser innvikla ut, men er det enkleste opplegget i verden altså ;) Er jo alltids litt spennende med denne tiden mellom EL og mens da, uansett. Når forventer du å få mens?

Serier/filmer blir det :) Og kanskje en bok i solveggen bare sola kommer tilbake. Det er veldig fint å gå på kafé og jobbe. Jeg har en del skriftlig arbeid som ligger til stillingen min (= ingen gjør det hvis jeg er borte), og den delen gjør jeg ofte litt av hjemmefra. Nå ligger jeg laaaangt etter, fordi jeg var sykemeldt ifbm forrige uttak, så jeg må bli ferdig denne uka. Da er det genialt å kunne gå på kafé!

Hehe, den er enkel, altså? Det kan jeg ikke tro på før jeg har fått det til en gang :fnise: Den ser kanskje litt greiere ut å sette enn Bemfola, den syns jeg var litt tung å trykke inn med en hånd. Men den blandinga da.... Jeg tror mensen kommer 21. april, senest 22.

2 timer siden, LillyBe skrev:

Gud bedre, nå syns jeg tiden går SAKTE!!!

Hahah, ja ikke sant! Skikkelig også, det må være på grunn av alle helligdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er farlig å ha fri når mens man venter på IVF-forsøk! Jeg prøver å konsentrere meg om avslapning og nettflix, men innser at jeg burde hatt en sperre på visse søkeord på Google. I det ene øyeblikket leser jeg nettaviser og chatter med ei venninne på facebook. I det neste, og uten at jeg egentlig vil, googler jeg empty follicles og selvdiagnostiserer meg :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havner også i den fella stadig vekk :ler: Jeg satser på at uttellingen blir bedre på dette neste forsøket, så du slipper å stresse mer med akkurat denne problemstillingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Illy skrev:

Serier/filmer blir det :) Og kanskje en bok i solveggen bare sola kommer tilbake. Det er veldig fint å gå på kafé og jobbe. Jeg har en del skriftlig arbeid som ligger til stillingen min (= ingen gjør det hvis jeg er borte), og den delen gjør jeg ofte litt av hjemmefra. Nå ligger jeg laaaangt etter, fordi jeg var sykemeldt ifbm forrige uttak, så jeg må bli ferdig denne uka. Da er det genialt å kunne gå på kafé!

Hehe, den er enkel, altså? Det kan jeg ikke tro på før jeg har fått det til en gang :fnise: Den ser kanskje litt greiere ut å sette enn Bemfola, den syns jeg var litt tung å trykke inn med en hånd. Men den blandinga da.... Jeg tror mensen kommer 21. april, senest 22.

Hahah, ja ikke sant! Skikkelig også, det må være på grunn av alle helligdagene.

Ja, huff!! Merker selv at ved hvert eneste ledige sekund så blir det googling....ikke bra! Men ekstremt vanskelig å styre :P 

Deilig at du har noe annet å drive med også. I morgen kommer sola tilbake, så da kan du kose deg med den :) Kjenner at jeg er lei påske nå, og altfor klar for hverdag og forsøk!!! Er så spent på åssen denne runden blir, hvilke medisiner og doser osv. Ekstremt vanskelig å klare tenke på andre ting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.4.2017 den 12.28, miore skrev:

Jeg havner også i den fella stadig vekk :ler: Jeg satser på at uttellingen blir bedre på dette neste forsøket, så du slipper å stresse mer med akkurat denne problemstillingen!

Plagsomme greier! Det er vel et forsøk på å ha kontroll, men fører bare til forvirring. Det hadde vært herlig å bli kvitt den problemstillinga, altså! Nå skal jeg være fornøyd med få eggposer, bare det er noen fine egg i dem.

På 13.4.2017 den 13.56, LillyBe skrev:

Ja, huff!! Merker selv at ved hvert eneste ledige sekund så blir det googling....ikke bra! Men ekstremt vanskelig å styre :P 

Deilig at du har noe annet å drive med også. I morgen kommer sola tilbake, så da kan du kose deg med den :) Kjenner at jeg er lei påske nå, og altfor klar for hverdag og forsøk!!! Er så spent på åssen denne runden blir, hvilke medisiner og doser osv. Ekstremt vanskelig å klare tenke på andre ting!!

Jepp, det er en type googling som fører til mer vondt en godt! Jeg regner med at jeg misforstår en del av innholdet også, siden jeg gjerne havner inn på engelske forskningsartikler med tungt språk hvis jeg lar det gå for langt :fnise: Jeg har lært at over 50 % tomme eggposer indikerer et tydelig og mystisk problem, og at legen bør gi paret råd vedrørende dere sjanser til oppnå graviditet (eller noe sånt) :overrasket:

Nå er det heldigvis ikke lenge igjen før det er mulig å få litt mer svar! Gleder meg til å ringe inn mensen, og sette den første, skumle sprøyta! :) Jeg har siste fridag i dag, og så jobber jeg i ett fram til mensen kommer.

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Illy skrev:

Plagsomme greier! Det er vel et forsøk på å ha kontroll, men fører bare til forvirring. Det hadde vært herlig å bli kvitt den problemstillinga, altså! Nå skal jeg være fornøyd med få eggposer, bare det er noen fine egg i dem.

Jepp, det er en type googling som fører til mer vondt en godt! Jeg regner med at jeg misforstår en del av innholdet også, siden jeg gjerne havner inn på engelske forskningsartikler med tungt språk hvis jeg lar det gå for langt :fnise: Jeg har lært at over 50 % tomme eggposer indikerer et tydelig og mystisk problem, og at legen bør gi paret råd vedrørende dere sjanser til oppnå graviditet (eller noe sånt) :overrasket:

Nå er det heldigvis ikke lenge igjen før det er mulig å få litt mer svar! Gleder meg til å ringe inn mensen, og sette den første, skumle sprøyta! :) Jeg har siste fridag i dag, og så jobber jeg i ett fram til mensen kommer.

Jeg skjønner jo at det er et problem hvis det skjer mange ganger/hver gang, men om det skjer én gang kan det være allverdens tilfeldigheter som har medvirket til det. Det at du ble understimulert kan jo ikke akkurat ha hjulpet på saken heller. Jeg har jo opplevd alle mulige merkelig ting, f.eks den gangen jeg begynte å blø nesten to uker inn i stimuleringen :vetikke: Kroppen er bare rar en gang i blant, og legene mine har i alle fall innrømmet at de ofte ikke aner hvorfor den oppfører seg sånn som den gjør. Jeg krysser fingrene for at dette blir et textbook-forsøk med akkurat passe antall modne egg og baby på nyåret ;)  

Kanskje like greit å skulle jobbe frem til mensen, så "spoler" du tiden litt frem til forsøket begynner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @miore, satser på at du rett og slett ble understimulert på første forsøk, å at nå med andre medisiner og høyere doser blir det et helt annet resultat. Jeg har stor tro på det :) 

Igrunn greit å jobbe ja, da går tiden fort iallfall. Jeg driver fortsatt å funderer på hvordan jeg skal gjøre det med jobb og forsøk uti mai...den tid-den sorg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, miore skrev:

Jeg skjønner jo at det er et problem hvis det skjer mange ganger/hver gang, men om det skjer én gang kan det være allverdens tilfeldigheter som har medvirket til det. Det at du ble understimulert kan jo ikke akkurat ha hjulpet på saken heller. Jeg har jo opplevd alle mulige merkelig ting, f.eks den gangen jeg begynte å blø nesten to uker inn i stimuleringen :vetikke: Kroppen er bare rar en gang i blant, og legene mine har i alle fall innrømmet at de ofte ikke aner hvorfor den oppfører seg sånn som den gjør. Jeg krysser fingrene for at dette blir et textbook-forsøk med akkurat passe antall modne egg og baby på nyåret ;)  

Kanskje like greit å skulle jobbe frem til mensen, så "spoler" du tiden litt frem til forsøket begynner? 

Ja, forhåpentligvis var det en tilfeldighet :) Nå prøver de med menopur som inneholder LH i tillegg til FSH, og kort protokoll og høyere dose, så da har de endret masse ting som kanskje var problemet. Teit at kroppen skal gjøre sånne merkelige ting. Jeg gleder meg bare til å se at det ikke gjentar seg, trenger et bevis på at ikke dette var feilen! Jeg blir litt stressa av at legen ikke kan forklare hva som skjedde, bare at det ikke skal være sånn. Men det der vet forsåvidt du også litt om!

Veldig greit med litt jobb. Det er faktisk første gang jeg ser fram til det på ei god stund nå :)

43 minutter siden, LillyBe skrev:

Enig med @miore, satser på at du rett og slett ble understimulert på første forsøk, å at nå med andre medisiner og høyere doser blir det et helt annet resultat. Jeg har stor tro på det :) 

Igrunn greit å jobbe ja, da går tiden fort iallfall. Jeg driver fortsatt å funderer på hvordan jeg skal gjøre det med jobb og forsøk uti mai...den tid-den sorg!!

Godt at dere kan snakke litt fornuft i meg! :) Jeg er veldig nysgjerrig på neste forsøk, en skrekkblandet fryd. Forhåpentligvis var det tilfeldig uflaks. Legen måtte til og med telle de antrale folliklene mine (eller hva det heter?) en gang til på etteramtalen, og konkuderte med at joda, det ER masse egg der. Jeg trodde jeg var understimulert, men jeg hadde jo flere follikler med god størrelse, så neimen om jeg vet hva jeg var :vetikke: Samtidig så må det jo være en god grunn til at de øker dosen så mye. Nå går vi for masse og gode egg!

Jobb og uttak i mai blir nesten helt sikkert kluss her og. Jeg har tenkt å søke om litt ferie. Det må jeg forresten gjøre i dag, når jeg tenker meg om! Jeg prøver å legge den til rugeperioden, så hvis uttak havner tidligere, og det krasjer, så får det heller bare bli sånn. Det er kanskje en utfordring for deg å vite at du blir sykemeldt, men ikke nøyaktig når? Det skapte mye bry for meg innen jeg ga opp og forklarte hele greia til sjefen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, satser på at Menopur gjør susen :) som du skrev tidligere, man trenger jo ikke mange egg, men NOEN/ETT av topp kvalitet :) 

Huff ja, jeg tenker meg grønn...aner ikke hva som blir best. Jeg brukte jo endel ferie forrige runde også så snart begrenset med ferie igjen, om jeg skal ha noe til sommeren også. Fikk du søkt? Fredag 5.mai tipper jeg at jeg må på kontroll, men det er krise for da har vi et viktig seminar, som såklart er langt unna så helt umulig å kombinere med kontroll...så jada, mye bekymringer :P Det beste for min del er nok å være borte 1-2 uker ved uttak, innsett og litt ut i rugingen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å sitere @LillyBe

Det er helt sant, det er ganske viktig å ha igjen litt ferie til sommeren også! Har du noe mulighet for avspasering? Jeg har fått beskjed om at jeg kan få sykemelding noen timer for å komme til kontroll. Men ser jo at det blir veldig upraktisk med et viktig seminar langt unna. Må kontrollene være på dagen ved kort protokoll? Sist fikk jeg en kontroll en dag tidligere pga. krasj med jobb. Det er flere viktige møter jeg bør være med på, og et seminar (heldigvis i nærheten av jobb, men jeg jober alt et stykke fra Oslo) de første to ukene i mars. Satser på at jeg styrer unna til det motsatte er bevist! Jeg fikk søkt om ferie, men ikke i den perioden med mest action. Jeg tror nemlig at testdato kan havne midt i en lang vakt. Det orker jeg ikke tanken på, så da prøver jeg å se om de kan gi meg litt ferie på kort varsel :)

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Illy skrev:

Glemte å sitere @LillyBe

Det er helt sant, det er ganske viktig å ha igjen litt ferie til sommeren også! Har du noe mulighet for avspasering? Jeg har fått beskjed om at jeg kan få sykemelding noen timer for å komme til kontroll. Men ser jo at det blir veldig upraktisk med et viktig seminar langt unna. Må kontrollene være på dagen ved kort protokoll? Sist fikk jeg en kontroll en dag tidligere pga. krasj med jobb. Det er flere viktige møter jeg bør være med på, og et seminar (heldigvis i nærheten av jobb, men jeg jober alt et stykke fra Oslo) de første to ukene i mars. Satser på at jeg styrer unna til det motsatte er bevist! Jeg fikk søkt om ferie, men ikke i den perioden med mest action. Jeg tror nemlig at testdato kan havne midt i en lang vakt. Det orker jeg ikke tanken på, så da prøver jeg å se om de kan gi meg litt ferie på kort varsel :)

Huff, gruer meg litt til hele kabalen kjenner jeg...jeg tipper jeg må på kontroll den fredagen pga helga som kommer, kan høre om torsdag evnt, men sikkert lite vits ha kontroll tirs og tors samme uke (siden mandagen er 1.mai). Men aner jo ikke hvordan ting blir denne runden da, dette er jo bare antakelser på bakgrunn av de andre forsøkene :) Får prøve å ikke ta sorgene på forskudd, hehe... Ja, så da har du søkt ferie i rugeperioden?! Må være godt å slippe den runden du hadde sist iallfall, men testing på langvakt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...