Gå til innhold

Illy venter på bolla

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 timer siden, Illy skrev:

Kaffe hjelper på det meste, jeg blir alltid litt glad av nybrygget kaffe og drømmer om ordentlig kaffemaskin hjemme. Og ingen forskning jeg har sett har bevist at én kopp om dagen skader fertiliteten. Det er jo antioksidanter, så kanskje det er bra til og med. Med supermensen får man drikke så mye man vil av hva man vil. Jeg har til og med skyldt på at vin sikkert er litt smertestillende og hjelper på de verste krampene. 

Vi har det, og det blir farlig godt ;) Mannen klagde over litt mageknip og -kramper i dag. Jeg bare :dry::rolleyes: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, miore skrev:

Vi har det, og det blir farlig godt ;) Mannen klagde over litt mageknip og -kramper i dag. Jeg bare :dry::rolleyes: 

Måtte bare le av mannen din 😂

@Illy har du kaffekvern? Jeg kjøper litt dyrere kaffebønner og kverner hjemme, så får jeg skikkelig fersk kaffe selvom det er vanlig trakter. Kjempegodt! Nå i julen har jeg til og med hatt litt krydder oppi, nam:)

Er forresten veldig klar for skåling i morgen☺️ blir stas å følge dere med nytt forsøk om en måneds tid (forhåpentligvis) :) 

Skrevet
3 timer siden, miore skrev:

Heldig! Kanskje det er like greit å ikke ha en sånn akkurat nå? Spørs om jeg hadde klart å stoppe etter den én kopp da :PMageknip og kramper kan ikke mennene klage over nå, altså, hverfall ikke uten å få noen blikk. Min har litt dårlig samvittighet for at det er jeg som må ta alle hormonene, men da jeg fortalte at menn kan ta pergo for sædkvaliteten i noen tilfeller, fikk han lettere panikk. Hvordan er det forresten om man har seg når man går på lutinus eller crinone? :sjenert: Altså, det frister ikke med den trusegrøten. Men det blir garantert ikke noe på meg i de periodene, for mannen frykter at da vil han og til å få i seg progesteron, og få store pupper.

52 minutter siden, LoveTrain skrev:

Måtte bare le av mannen din 😂

@Illy har du kaffekvern? Jeg kjøper litt dyrere kaffebønner og kverner hjemme, så får jeg skikkelig fersk kaffe selvom det er vanlig trakter. Kjempegodt! Nå i julen har jeg til og med hatt litt krydder oppi, nam:)

Er forresten veldig klar for skåling i morgen☺️ blir stas å følge dere med nytt forsøk om en måneds tid (forhåpentligvis) :) 

Kaffekvern har jeg! God tips :) Jeg har nespressomaskin, og det er så enkelt raskt og greit (og med koffeinfrie alternativer som er helt ok), men ikke like godt. Nå skal jeg faktisk kjøpe bønner når jeg er innom mer sentrale strøk seinere i dag. En kopp kvalitetskaffe daglig er bedre en sju halvgode koffeinfrie.

Neste forsøk da skal det gå! Da er det jo nytt år og greier. Det kan vel kanskje bli februar for oss alle nå? Med en kjedelig pausemåned i januar.

Skrevet

Jeg har fullstendig trua på forsøk i 2017! Nå har du jo kommet dit at du har en plan, og kan få god hjelp, så dette går nok veien! Ser for meg at det virkelig er året, så jeg håper virkelig du tar den helt ut på nyttårsaften ettersom du aldri vet om det blir den siste barnefrie på 18 år ;) 

Godt nytt år :) 

Skrevet
4 timer siden, Marimba skrev:

Jeg har fullstendig trua på forsøk i 2017! Nå har du jo kommet dit at du har en plan, og kan få god hjelp, så dette går nok veien! Ser for meg at det virkelig er året, så jeg håper virkelig du tar den helt ut på nyttårsaften ettersom du aldri vet om det blir den siste barnefrie på 18 år ;) 

Godt nytt år :) 

Tusen takk Marimba, og godt nyttår til deg også! :) Jeg må jo tro at du har helt rett, i løpet av 2017 må det ordne seg. Du må nyte din siste nyttårsfeiring med barnefri på 18 år. Tenk, neste år på denne tida begynner hun å bli en litt stor baby! :)

Skrevet
5 timer siden, Illy skrev:

Heldig! Kanskje det er like greit å ikke ha en sånn akkurat nå? Spørs om jeg hadde klart å stoppe etter den én kopp da :PMageknip og kramper kan ikke mennene klage over nå, altså, hverfall ikke uten å få noen blikk. Min har litt dårlig samvittighet for at det er jeg som må ta alle hormonene, men da jeg fortalte at menn kan ta pergo for sædkvaliteten i noen tilfeller, fikk han lettere panikk. Hvordan er det forresten om man har seg når man går på lutinus eller crinone? :sjenert: Altså, det frister ikke med den trusegrøten. Men det blir garantert ikke noe på meg i de periodene, for mannen frykter at da vil han og til å få i seg progesteron, og få store pupper.

:ler: av mannen din også! Om jeg blir gravid må jeg gå på lutinus i ni uker, så om ditt regime blir tilsvarende tipper jeg at han biter i seg de ordene :lur: 

Jeg føler meg ikke akkurat rålekker på lutinus, men de gangene det har blitt noe på meg har jeg timet det sånn at det er etter at trusegrøten har kommet ut :sjokk: For min del skjer det ca 5-6 timer etter at jeg tok pillen, litt avhengig av hvor mye jeg har vært i bevegelse. Da kan jeg dusje og føle meg sånn halvveis fresh, og så rekker vi å hoppe i høyet før det er på tide å sette ny pille ;) Det blir ikke maks spontant akkurat, men bedre enn ingenting! Prøvde spontant én gang mens lutinusen fremdeles var på innsida. Det ble det skrubbsår av :sprettoy:

Skrevet (endret)
På 30. desember 2016 den 14.06, Illy skrev:

Kaffekvern har jeg! God tips :) Jeg har nespressomaskin, og det er så enkelt raskt og greit (og med koffeinfrie alternativer som er helt ok), men ikke like godt. Nå skal jeg faktisk kjøpe bønner når jeg er innom mer sentrale strøk seinere i dag. En kopp kvalitetskaffe daglig er bedre en sju halvgode koffeinfrie.

Neste forsøk da skal det gå! Da er det jo nytt år og greier. Det kan vel kanskje bli februar for oss alle nå? Med en kjedelig pausemåned i januar.

Jeg har også nespressomaskin, på soverommet:fnise: Siden mannen reiser en del blir nattbordet hans en baristastasjon når han er bortreist, og jeg ikke orker å gå opp på kjøkkenet for å lage meg morgendosen med kaffe. Syns også det er litt stress å trakte for bare meg selv, da er det lettere med en kapsel. Føler meg som et skikkelig luksusdyr der jeg snur meg i sengen og trykker på en knapp, for så å tasse rett inn på badet som bare hører til vårt soverom med en kopp rykende fersk kaffe:nori:

Hvis syklusen min følger sin vante gang regner jeg med oppstart av sprøyter siste helgen i januar. Du da?:)

Edit: Lutinussex har ikke blitt en greie her i gården. Jeg blir rett og slett så sår av tablettene og den grøten at det ikke er mulig å gjennomføre noe normalt samleie, så det blir alternative metoder i stedet:fnise: Og når jeg fortalte mannen om din manns puppefrykt er det i hvert fall no go! Passer dårlig med at jeg blir *kremt* meget våryr av hormonene:sjenert: Desember har altså vært en oppfinnsom måned sånn sett..

Endret av LoveTrain
Skrevet

Godt nytt år, Illy! :) Håper det ble en fin-fin nyttårsaften - og som med alle andre her håper jeg at 2017 blir det store året. Det er godt å lese at motet holdes oppe - og jeg har trua på at snart blir det belønnet! :blomst:

Skrevet (endret)
På 2.1.2017 den 10.36, LoveTrain skrev:

Jeg har også nespressomaskin, på soverommet:fnise: Siden mannen reiser en del blir nattbordet hans en baristastasjon når han er bortreist, og jeg ikke orker å gå opp på kjøkkenet for å lage meg morgendosen med kaffe. Syns også det er litt stress å trakte for bare meg selv, da er det lettere med en kapsel. Føler meg som et skikkelig luksusdyr der jeg snur meg i sengen og trykker på en knapp, for så å tasse rett inn på badet som bare hører til vårt soverom med en kopp rykende fersk kaffe:nori:

Hvis syklusen min følger sin vante gang regner jeg med oppstart av sprøyter siste helgen i januar. Du da?:)

Edit: Lutinussex har ikke blitt en greie her i gården. Jeg blir rett og slett så sår av tablettene og den grøten at det ikke er mulig å gjennomføre noe normalt samleie, så det blir alternative metoder i stedet:fnise: Og når jeg fortalte mannen om din manns puppefrykt er det i hvert fall no go! Passer dårlig med at jeg blir *kremt* meget våryr av hormonene:sjenert: Desember har altså vært en oppfinnsom måned sånn sett..

Med nespressomaskin på soverommet er du alltid litt på hotell! Jeg er glad i den maskina, selv om jeg drømmer om en mer proff en. Det er de beste kapslene mener jeg :) Og så syns jeg at noen av de koffeinfrie variantene er gode. Det er godt gjort av nespresso, for vanligvis har jeg noen holdninger om at koffeinfri er ikke ekte kaffe og ganske poengløst.

Neimen om jeg vet helt når jeg skal starte, men det blir kanskje til noenlunde samme tid. Når i syklusen tar man første sprøyte? Neste IKM er 22. januar for meg i hvert fall. Jeg blir ikke våryr av hormonene , men mannen blir det, for han syns jeg får så fine pupper. Siden han ikke vil ha sånne selv, må vi altså være kreative vi også :P

På 2.1.2017 den 10.51, Snotra skrev:

Godt nytt år, Illy! :) Håper det ble en fin-fin nyttårsaften - og som med alle andre her håper jeg at 2017 blir det store året. Det er godt å lese at motet holdes oppe - og jeg har trua på at snart blir det belønnet! :blomst:

Godt nytt år! :) 2017 er et nytt år med nye muligheter. Jeg tror at vi er i en helt annen og mye koseligere situasjon neste jul :)

Nå er supermensen endelig over. Jeg har sikkert fått blodmangel av dette. Denne syklusen klaffer alt perfekt med tanke på jobb og slikt. Samtidig kjennes det som vi er litt mer avslappet enn vanlig fordi vi regner med at det ikke går uten mer hjelp uansett. Jeg skal til legen på torsdag, for å se hvordan det står til innvendig, og for å få vite mer om veien videre. En får voldsomt mye ultralyd og kontroller på vår klinikk. Ikke så rart egentlig, de tjener jo på det. Men jeg er fornøyd. Jeg har blitt så rar at jeg faktisk heller bruker pengene på en ultralyd enn på en middag ute for tida.

Jeg håper det blir et forsøk nå i februar! Siden vi er nokså uforklarlig barnløse, håper jeg at første forsøk kan gi noen svar. Skrekken er at ingen av eggene blir befruktet, eller at ingen deler seg normalt. Da ser jeg for meg at sjansene er små. Jeg blir litt nervøs av at legen ser ut til å mene at alt er så bra med meg, og at dette egentlig burde gått uten hjelp. For det går jo ikke, og det må være en grunn, og tenk om den er skikkelig ille. Men mest sannsynlig er det ikke så galt da. Jeg ser fram til å få vite mer, enten det går på første forsøk eller ikke :)

Endret av Illy
Skrevet

Så spennende at det kanskje nærmer seg første forsøk ☺️ Huske vi var veldig spent på hva som egentlig skulle foregå og det å sette sprøyter selv 😳😬 Her endte det med at samboer måtte sette alle sprøyter, jeg fikk det ikke til 😝 Men det fungerte for oss. 

Men vær også litt forberedt på at dere kanskje ikke får svar på hvorfor det ikke har gått av seg selv. Vi har aldri fått noen konklusjon selv om de sjekket oss begge. Men nå sitter vi her likevel med et nydelig resultat 😄👍🏼

Kan jeg spørre hvorfor dere går privat? Vi ha bare vært offentlig og er fornøyd, hit vi ble henvist av fastlege. 

Masse lykke til!!😘😘😘

Skrevet

Vi har heller aldri fått noen svar på hvorfor vi ikke klarer å lage barn på egenhånd, vi er fremdeles uforklarlig infertile selv etter at de har klart å sette barn på meg ;)

Kjenner forøvrig godt til det der med mange ultralyder! For min del er de inkludert i "pakkeprisen", men jeg rakk likevel 20 omganger med dildocam mellom august og desember :ler: 

Supermensen er endelig over her også i dag. High five for dét!

Skrevet
2 timer siden, Høstjenta skrev:

Så spennende at det kanskje nærmer seg første forsøk ☺️ Huske vi var veldig spent på hva som egentlig skulle foregå og det å sette sprøyter selv 😳😬 Her endte det med at samboer måtte sette alle sprøyter, jeg fikk det ikke til 😝 Men det fungerte for oss. 

Men vær også litt forberedt på at dere kanskje ikke får svar på hvorfor det ikke har gått av seg selv. Vi har aldri fått noen konklusjon selv om de sjekket oss begge. Men nå sitter vi her likevel med et nydelig resultat 😄👍🏼

Kan jeg spørre hvorfor dere går privat? Vi ha bare vært offentlig og er fornøyd, hit vi ble henvist av fastlege. 

Masse lykke til!!😘😘😘

Det er skikkelig spennende! Jeg blir også litt skremt av tanken på sprøytene, men jeg klarte å sette eggløsningsprøyte selv i forrige syklus (etter å ha psyket meg opp og utsatt det veeeldig lenge), så nå tror jeg at jeg kan klare alt :PDet er helt greit om vi ikke får svar hvis vi får baby :) Hmm, jeg er vel kanskje mest redd for å få et lite optimistisk svar. Hvis de skal finne et problem, så vil jeg at det skal være et som kan fikses eller omgås.

Vi går privat av litt ulike årsaker, men først og fremst fordi begge har lite fleksible jobber. I det offentlige må vi ta de tidene vi får, selv om det krasjer helt med jobb, og det er sannsynlig med krasj. Vi har også en utfordring i at vi var registrert på ulike adresser inntil nylig, selv om vi har vært samboere lenge. Den private klinikken godtar dette hvis vi kan bevise at vi har levd i et "ekteskapslignende forhold" hele tiden. Vi kan jo bare gifte oss, men har lyst til å gjøre akkurat det i en litt mer romantisk og planlagt setting.  Og så er det godt å slippe ventetid, særlig siden vi ønsker oss flere barn og den biologiske klokka tikker. Vi bor nærmest Oslo, hvor ventetiden er lang.

Tusen takk for lykkeønskninger!! :)

1 time siden, miore skrev:

Vi har heller aldri fått noen svar på hvorfor vi ikke klarer å lage barn på egenhånd, vi er fremdeles uforklarlig infertile selv etter at de har klart å sette barn på meg ;)

Kjenner forøvrig godt til det der med mange ultralyder! For min del er de inkludert i "pakkeprisen", men jeg rakk likevel 20 omganger med dildocam mellom august og desember :ler: 

Supermensen er endelig over her også i dag. High five for dét!

Så lenge de kan sette barn på uforklaring infertile også så kan jeg leve godt med diagnosen. Min teori, som oppstod langt tilbake i dagboka et sted, er at jeg ikke har normalt el-slim. De stakkars, slappe svømmerne setter seg sikkert fast i der inne og dør innen få minutter, og hvertfall innen egglerderne. Dette er en greie på engelsk i hvert fall, "hostile cervical mucus". Og i så fall skulle det jo funke bedre i laboratoriet.

Yes, nå kan supermensen holde seg langt unna framover! Alle former for mensen kan holde seg unna :)

Skrevet

Jeg har mer enn nok el-slim, helt perfekt etter boken, og likevel ingenting. Så det trenger ikke bety noe! Er mer redd for at det er livmoren som er fiendtlig innstilt, og bare angriper alt som kommer inn:fnise:

Har du snakket mer med legen? Tror jeg begynte på sprøyter på dag 2 hvis jeg husker rett (har fortrengt det meste allerede). Er kanskje greit å få en resept snarest mulig for å starte jakten på medisiner?

Skrevet
På 5.1.2017 den 14.14, LoveTrain skrev:

Jeg har mer enn nok el-slim, helt perfekt etter boken, og likevel ingenting. Så det trenger ikke bety noe! Er mer redd for at det er livmoren som er fiendtlig innstilt, og bare angriper alt som kommer inn:fnise:

Har du snakket mer med legen? Tror jeg begynte på sprøyter på dag 2 hvis jeg husker rett (har fortrengt det meste allerede). Er kanskje greit å få en resept snarest mulig for å starte jakten på medisiner?

Nei, det er ikke godt å si, altså. Men det er jo en skikkelig komplisert prosess. Egentlig er det veldig vanskelig å se for seg at en helt ny person skal vokse fram der inne, så jeg syns det er merkeligere at det som regel går enn at det ikke går. Jeg tror du har ei snill livmor :)

Denne uka har jeg jobbet alt for mye, men jeg har kommet meg til legen mellom slagene. Det blir IVF neste måned :yvonne::sjokkbla: Blandede følelser her, altså. Legen sa at jeg godt kunne fortsette med pergo noen måneder til. Så spurte vi når vi burde begynne med IVF da, og han sa det var opp til oss. Og etter litt mer prat ble det til at vi prøver neste syklus. Det blir sannsynligvis lang protokoll. Jeg hadde liksom håpet at man slapp unna med kort protokoll når man har regelmessig eggløsning, men jeg tror egentlig ikke det er noen sammenheng der. Jeg har lest litt om det nå (ok, jeg har googla mye), og skjønner at det blir i hvert fall en større tålmodighetsprøve og mer bivirkninger med lang.

Ellers har jeg EL sånn omtrent nå, så jeg satser fortsatt på å slippe unna hele greia!

Skrevet

Oi oi oi, så spennende da med IVFoppstart! Skjønner godt de blandede følelsene dine der altså, men uansett hvor skummelt og uvirkelig og litt rart som det må virke, så må det jo sikkert være kjempegodt å komme i gang! Gleder meg til å følge med, jeg har trua :) 

Skrevet

Så spennende! Når det er så vanskelig det er å oppdrive cetrotide eller orgalutran for tiden, tror jeg kanskje lang protokoll er like greit med tanke på å redusere det totale stressnivået :vetikke: Det høres jo ikke moro ut med nesespray så klart, men tenk så skuffende om du trenger mer cetrotide enn du kanskje har regnet med (og bestilt på forhånd - for det må man nå), og plutselig ikke har nok til å holde ut til uttak! Da er det litt safere å kunne stole på nesesprayen i disse tider. Noen får jo mange kjipe bivirkninger, men jeg har også hørt om veldig mange som ikke merker noe.

Jeg har for øvrig fått kort protokoll både da jeg hadde egen syklus og når jeg ikke har hatt det :) 

Skrevet
14 timer siden, Marimba skrev:

Oi oi oi, så spennende da med IVFoppstart! Skjønner godt de blandede følelsene dine der altså, men uansett hvor skummelt og uvirkelig og litt rart som det må virke, så må det jo sikkert være kjempegodt å komme i gang! Gleder meg til å følge med, jeg har trua :) 

Du har helt rett i det, det er veldig godt å komme i gang! :) Så koselig at du følger med. Siden jeg tror du er avataren din, er det forresten veldig fristene å si gratulerer med ny sveis, du ser smashing ut!

12 timer siden, miore skrev:

Så spennende! Når det er så vanskelig det er å oppdrive cetrotide eller orgalutran for tiden, tror jeg kanskje lang protokoll er like greit med tanke på å redusere det totale stressnivået :vetikke: Det høres jo ikke moro ut med nesespray så klart, men tenk så skuffende om du trenger mer cetrotide enn du kanskje har regnet med (og bestilt på forhånd - for det må man nå), og plutselig ikke har nok til å holde ut til uttak! Da er det litt safere å kunne stole på nesesprayen i disse tider. Noen får jo mange kjipe bivirkninger, men jeg har også hørt om veldig mange som ikke merker noe.

Jeg har for øvrig fått kort protokoll både da jeg hadde egen syklus og når jeg ikke har hatt det :) 

Godt poeng, det er veldig greit å slippe å stresse for å få tak i medisinene! :) Ut i fra dine erfaringer har jeg jo skjønt at man aldri vet helt hvor lang tid det tar uansett heller. Jeg fikk en sånn umiddelbar "ånei, er det så ille stelt"- reaksjon da legen sa at lang protokoll var best for meg. Men det har noen fordeler også :) Og ikke minst, er det best for meg, så vil jeg jo helst ha det!

Skrevet

Hei, hei Illy! Dæven, her blir det skikkelig spennende å følge med framover. Krysser selvsagt fingrene for at det lykkes for dere helt av dere selv denne PP, men hvis ikke blir det IVF i februar å se fram til. Jeg håper, håper, håper det blir deres tur denne gangen! :) 

Det er mulig du har skrevet om det tidligere, men jeg husker i så fall ikke så jeg må bare spørre: Har du sjekket om egglederne er tette gjennom lapraskopi? Fordi det er det som trolig blir gjort hos meg hvis det ikke funker med neste PP på dobbel pergo. 

Skrevet
8 timer siden, Snotra skrev:

Hei, hei Illy! Dæven, her blir det skikkelig spennende å følge med framover. Krysser selvsagt fingrene for at det lykkes for dere helt av dere selv denne PP, men hvis ikke blir det IVF i februar å se fram til. Jeg håper, håper, håper det blir deres tur denne gangen! :) 

Det er mulig du har skrevet om det tidligere, men jeg husker i så fall ikke så jeg må bare spørre: Har du sjekket om egglederne er tette gjennom lapraskopi? Fordi det er det som trolig blir gjort hos meg hvis det ikke funker med neste PP på dobbel pergo. 

Det kjennes veldig spennende :) Litt trist, for jeg skulle gjerne sluppet IVF, litt skummelt, for tenk hvis dette heller ikke går. Men mest gleder jeg meg :) Endelig ganske stor sjanse for å lykkes!

Jeg har ikke fått sjekket egglederne, nei. Det høres bra ut at de skal sjekke dine, for er de faktisk tette er det jo ikke noe poeng å prøve og prøve med naturmetoden og pergo og bli skuffa. Jeg har hatt to kjemiske graviditeter, med ca ett års mellomrom, og tenker kanskje det er derfor de ikke sjekker mine. Hvis ikke første IVF lykkes, skal jeg be om sjekk for endometriose. Mange år uten hormonprevensjon er en risikofaktor, og underlivssmerter og infertilitet er symptomer, så det kan nok være at jeg har en lett grad av det. Jeg skulle få det sjekket ut for noen år siden, før vi begynte å prøve. Da var jeg plaget med veldig sterke menssmerter en periode. Men så ble det bedre, og så er jeg ikke så veldig glad i leger, så da droppa jeg det. Endometriose kan evt føre til problemer med egglederne også.

Skrevet

Skjønner da godt at dere går privat :) Vi holder til i trøndelag og ventetiden her er noe helt annet enn på østlandet. Hadde vi bodd der hadde nok vi gått privat og tror jeg. Og da kan man jo litt lettere styre prosessen selv.

Men blir spennende neste måned dette da. Vårt første forsøk var helt annerledes enn nr 2 da det til slutt fungerte. Første var nok et litt testforsøk da vi jeg fikk helt andre medisiner da enn andre runde :lol: 

Håper uansett det går fort for dere uten for mange opp og nedturer :klem: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...