Gå til innhold

Lillens lille magedans

lillen

Anbefalte innlegg

Det der med drømmer tror jeg er hormonelt lillen. Jeg har drømt så mye rart etter at jeg ble gravid. Helt merkelige, men veldig realistiske ting.

jeg styrer og stresser og ordner så mye i drømmenemine om natten, at jeg nestener sliten når jegstår opp.

jeg har også hatt drømmer om sykehuset, og sykepleiere og jordmødre som gir fæle beskjeder.

En gang fikk jeg vite at jeg kanskje hadde gjort sånn at babyen hadde fått store komplikasjoner.

Jeg hadde nemlig ikke fulgt steril prosedyre når jeg tørket meg nedentil :roll: De spurte meg med alvor i blikket "hvordan tørker du deg?" eller noe sånt.

og jeg måtte jo bare svare som jeg gjorde "jeg tørker meg som jeg alltid har gjort". Da bare så de på hverandre, og jordmoren bare ristet på hodet, mens hun så på sykepleieren :riste:

Da skjønte jeg at jeg hadde gjort en stor feil.

Det var helt forferdelig da jeg drømte det, men ser jo nå at det bare var tull.

Ja,...:sjernert: skrev meg helt bort jeg nå da...

Ville egentlig bare si hei :vinke: , og se hvordan det gikk med deg.

Det er bra at smertene dine er borte. Jeg var selv til legen i uke 7 med (små)blødninger og smerter. Blødningen stoppet, men jeg hadde vondt i en del uker.

Fikk beskjed om at det var helt vanlig, synes de tok vel lett på det :roll: var jo livredd for at noe skulle være galt, men nå sitter jeg er da, og babyen ser ut som han trives veldig godt der inne.

Men nå skal jeg ikke ta opp mer plass her inne, med tullballsnakket mit.

Lykke til videre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk om du hadde vært sanndrømt. Da hadde du hatt en ex.u, og jeg hadde vært gravid igjen. Et mareritt. Helt forferdelig. Men enda verre – å måtte ta opp igjen 8. og 9. klasse? :o Det hadde vært mer enn jeg kunne levd med.

Jeg synes du suser fort avsted med disse ukene dine jeg. Nå er det straks 6 uker. Gurimalla. Om ikke lenge er det UL også. Det skal bli så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ukene dine går fort her :rosasmil:

Følger med deg med glede!

Jeg hadde også en periode med vonde drømmer. Det er visst desverre vanlig for gravide :-?

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vonde smertene har forsvunnet etter at jeg skrev om dem, og nå har jeg bare milde menssmerter innimellom.

Puppene er fortsatt ikke til å ta på! :ler:  

Kviser popper frem i hårfestet, av en eller annen grunn :roll:  

Jeg er ofte trøtt på ettermiddagen...

Lillen

5 + 6

Supert! Sånn skal det være!

Du skal være trøtt og ha ømme pupper og jeg vet ikke hva... ALT som forteller oss om underet i magen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å ha flere merkelige drømmer, merkelig sånn hormonene setter både det ene og det andre i sving. :roll:

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI :o Her har det skjedd saker og ting på den lille tiden jeg har vært borte ja!! Ny dagbok - og da skjønte jeg at det var gode nyheter i Lillen-land!

Må bare føye meg til alle andre her inne og si GRATULERER :hoppe: - det var utrolig gøy og skikkelig fortjent!! Ønsker deg alt det beste for graviditeten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei Lillen!

Må jo bare innom deg å legge igjen en liten hilsen til deg. Takk for koselig MSN prat i dag(igjen... :ler: ) Det er alltid så koselig å prate med deg!

Jeg håper så inderlig at jeg følger etter i dine fotspor nå,og at vi kanskje kan møtes med voksende mager iløpet av neste år(hvis vi ikke tør i år... :oops: )

Stoore klemmer :klem: fra Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslaget til grunnutstyr for spedbarn

5 trøyer uten ermer

5 trøyer med ermer

(avhenger av årstiden)

8 brillebukser (evnt 5-8 bodies med lang/kort arm)

4-6 sparkebukser med bein

2 bomullsjakker

2 ulljakker

2 luer (1 ull/1 bomull)

12 vaskegluter (gas)

2 tepper (ull/bomull)

3 laken og dynetrekk

4 underlag av plastfrotte

2 badehåndklær

4 vanlige store håndklær

Andre tips fra jordmor/helsesøster er :

Anbefalt str ved innkjøp til nyfødt er str 60-62.

Et gjennomsnittsbarn er 50-51 cm langt ved fødselen.

Barnet vokser ca 1cm pr uke de første 6-8 ukene..

+ har du tørketrommel vil også den krympe klærne.

Tøy som skal mot huden bør kunne vaskes på 90 grader,

og være ren bomull.

Barnetøy forøvrig bør kunne vaskes på 60 grader..

Alt nytt tøy vaskes minst 2 ganger på 40grader før bruk

for å fjerne irriterende kjemikaler i tøyet.

Barnets stelleplass bør ha romtemperatur over 25 grader.

Soverom ca 16-17 grader. Om kjøligere bruk bomullslue på barnet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare så at du lurte på det med støttestrømper :sjenert:

Det er forebyggende mot åreknuter, hjelper mot ødemer (hevelser) og bedrer blodgjennomstrømmingen.

Det er lurt å bruke hvis du står mye også.

De er stramme og dyre, de har det på de fleste apotek. Jeg kjøpte det ganske tidlig i svangerskapet, men begynte ikke å bruke de før mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å få lest litt hjemme ja, Sommerfugl! Kvelden ble fin, og magen har det bra :klem:

For en fæl og litt komisk drøm, Sandra! Jeg tror også smertene er helt normale, for jeg leser om mange som bekymrer seg for samme type smerter... Takk for koselig hilsen :klem: Takk for info om støttestrømper! :icon_smile:

Heldigvis var det bare en hormonell drøm, Matahari...men nå vet du i det minste at jeg tenker på deg :ler2: For min del synes jeg ukene suser sakte...

Skal nok klare å vende meg til de evt vonde drømmene, Murmel... Det går vel bra så lenge jeg vet at det er litt typisk :blunke:

Ja, jeg liker å ha symptomer, Havsulen! Men jeg hadde nok tenkt på den lille hele dagen uansett... :hjerte::klem:

Gleder meg egentlig litt til å merke hvor mye rart hormoner kan gjøre med en person, Silje :ler2::klem:

Tusen takk for gratulasjoner og lykkeønskinger, Kaktus :klem:

Kjempekos å prate med deg også, Lilletrollet :klem: Det hadde vært supert om vi kunne møttes med voksende mager begge to ja!!

Takk takk takk, Jinx :kyss: Det klør i fingrene etter å shoppe...med deg. Men vi får vel pent vente noen uker til! :roll:

Idag klarte Mannen å få meg til å stå opp i rett tid. Sto opp kl 9:30, da han gikk på jobb, men var forferdelig trøtt...

Nå skal jeg straks på forelesning :-)

Glemte å fortelle at jeg har fortalt pappa den gode nyheten. Han fikk vite det per telefon mandag kveld, og syntes det var kjempekoselig :hjerte:

Igår kveld fortalte Mannen sine to nærmeste kompiser, og vi fire koste oss med junkfood og film.

Jeg synes jeg har klart å legge om matvanene mine ganske bra! Det skal sies at jeg egentlig er ganske så usunn, så det skal ikke mye til for at jeg synes jeg er sunn nok... :roll:

Jeg har 1,5 liter vann liggende i kjøleskapet, og flasket fungerer som et målebeger for minimum inntak hver dag.

Jeg har klart å slutte med cola...siden det inneholder koffein. Te og kaffe har jeg aldri hatt som vane å drikke.

Jeg klarer å spise frokost! :klappe: Og når jeg er hjemme spiser jeg i tillegg lunsj!! Og middag, og kanskje kvelds... 4 måltider er kjempe-fremskritt for meg, men det skal nok bli enda bedre etterhvert...

Men føler i grunnen at jeg spiser hele tiden... Blir så fort sulten etter et måltid! :o Det er jo greit nok at man skal spise for to, men man må jo ha i tankene at spise-partneren min er like stor som en stor brødsmule! :Nikke: Og jeg tror ikke det skal så mye til for å gjøre h*n mett...

Jeg er bare så redd for å gå sulten...for det føles ikke riktig! Jeg kommer nok til å legge på meg nå allerede...

Nå må jeg avslutte!

Hurrej! Jeg er gravid! :danse:

Lillen

6 uker

:hjerte:

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillen imponerer meg nok en gang!

Hun puttet nettopp en banan i ranselen sin! :sminkedokke:

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillen!

Takk for en koselig hilsen i dagboken min!!

Så gøy å høre at alt står bra til med deg og den lille!!!!

Fortsatt god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 6 uker!!

Rare drømmer er en gravidting. Jeg drømte masse, blant annet drømte jeg at lillemor blei født på sofaen hjemme uten noe oppstyr. Senere drømte jeg at jeg fødte en gutt på hurtigbåten på tur hjem, også ingen stor deal.

Men de værste var nok da jeg drømte at jeg fødte en hel haug med kattunger, eller da jeg skulle amme en liten lyseblå gutt og melka bare oversvømte han... :hoho:

Håper du har en fin uke videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for 6 uker! :danse:

Sulten hele tiden høres kjent ut ja :ler: . Det har heldigvis roet seg nå. Men det var frustrerende å være så sulten samtidig som jeg var kvalm :roll:

Imponert over de nye matvanene dine!

Hurra for sunne deg! :klappe:

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig så sunn du klarer å være, bare du vil.. :wink: Flinking!!

Post på vei til deg!

Det er vel et begredelig utvalg (ettersom jeg forsto på Jinx da hun leita i fjor..)av mammatøy der oppe. Må nesten ta en tur nedover da..Oslo foreksempell... :sjarmor:

da kan du shoppe mammaklær & bitte små søte klær og jeg store tøffe på den kule mage og Polaren o pyret. JA, det var en god ide! Og havsul og jolie og hanni, og Sandra og alle sånne oslofolk kan man møte..

- en koselig tanke i hvertfall! :wink:

Har du hatt favoritt faget ditt i dag eller, har vel vært flink og fulgt forelesning da og spist din banan.

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var skikkelig sulten de første ukene, og la ikkeno på meg da. (De 20 kiloene kom seinere :roll: )

Det med koffein er ikke krise altså. Jeg har drukket 1 kopp kaffe om dagen, av og til to + to kopper te (Earl grey) hele svangerskapet. Jeg har hørt at koffein ikke er helt bra i forhold til størrelsen på barnet - men jeg klarer jo å få til minimum 4, 5 kilo med såpass koffeininntak. Så jeg tror du kan drikke litt cola :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
OI :o Her har det skjedd saker og ting på den lille tiden jeg har vært borte ja!! Ny dagbok - og da skjønte jeg at det var gode nyheter i Lillen-land!

Må bare føye meg til alle andre her inne og si GRATULERER :hoppe: - det var utrolig gøy og skikkelig fortjent!! Ønsker deg alt det beste for graviditeten!!

Ojsann ja, dette hadde ikke jeg fått med meg :oops: Ingen som har sladret til meg. Ikke på kg-treff engang (men nå var jeg der bare i en drøy time da...).... Men dette er jo sinnsykt store nyheter :tommelsmil: Har jo ventet og ønsket dette så utrolig lenge. Kjempeglad på dine vegne!

Håper du får en fin graviditet. Nyt og kos deg masse :)

- og takk for hilsener inne hos meg (jeg er ikke der så ofte. Bare her og koser med lille Ingvild som allerede har rukket å bli 6 måneder).

Klem ny dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn i svangerskapet?? :oops: Men du er flink lillen :Nikke:

Herlig å handle småklær, men det lista Jinx satte opp her ble nok i korteste laget for meg ja. Den ble nok både doblet og triplet før vi var i mål. Og med alle de klærne vi fikk etter fødselen trenger vi ikke gulpekluter. Det er bare å skifte på smurfen når han gulper sånn at vi får brukt alt :ler:

Håper du får en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...