Gå til innhold

Lillens lille magedans


lillen

Anbefalte innlegg

Det här ordnar sig lillen... tröttheten brukar vara värst i början, det var den för mig i alla fall.

Mediciner och läkare ordnar sig nog, det är nog smart att berätta för gravidläkaren, ja i alla fall se till att det kommer in i journalen. Arga vet jag inte om de blir (jag törs ju inte ens gå till läkare själv så jag ska kanske inte säga nåt här) men de är nog vana med patienter som både låter bli att ta sina mediciner och som överdoserar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare sov lillen! Jeg sov mye da jeg gikk gravid, men det gikk over etter 10 - 12 uker. Og kom tilbake etter uke 25 så da sov jeg på nytt :wink:

Det er tross alt sånn at kroppen mener at du trenger det når du blir trøtt. Hvile er viktig for at både mor og barn skal være fornøyde. Det kan du jo fortelle uvitende venninner. Det er mest plagsomt med graviditeten de første 15 ukene. Etter det kommer du til å føle deg i toppform - om du ikke får bekkenplager da :-?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veldig logisk og forståelsesfull hilsen, Magnhild :klem: Kanskje det hadde vært litt enklere hvis jeg hadde hatt "normale" eksamener ja! :forvirret: Men jeg har ikke slike eksamens-dager...jeg har hjemmeoppgaver/-eksamener. Det er 3 av dem, og hver skal være på 8-10 sider, om saker og ting jeg foreløpig ikke har snøring i. Det er derfor jeg stresser nå...for selv om alle har frist 1. desember, så må jeg jo få de unna, en etter en. Det hjelper selvsagt litt å være på forelesninger som tar for seg akkurat det stoffet. På lang sikt er jeg glad for at det finnes flere fag med slike eksamens-metoder, for da slipper jeg å være avhengig av å være i topp-form på en bestemt dag, også i neste semester... :-D

Takk for fin motivasjon, Meow! :klem:

Meldingene fra deg fikk meg bare i bedre humør, Kipa, så det skal du ikke tenke på... :klem:

Takk for oppmuntringen, Nydag! :klem: Jeg håper jeg slipper å plages så mye som du gjorde... :overrasket:

Håper det blir som hos deg, Furstina; trøtt bare i begynnelsen :Nikke: Takk for oppmuntringen når det gjelder medisiner... :klem:

Du har helt rett, Monja! Når man er trøtt, bør man sove, for det er et tegn fra kroppen... :Nikke: Gleder meg til å bli i toppform :Hehe::klem:

:klem: Bizzy!

Dere er så fantastisk gode å ha... :klem:

Og mens jeg leste innleggene, dukket det opp en alternativ plan i hodet mitt :klappe:

Må bare forklare noe først:

Grunnen til at jeg er så redd for å ikke klare dette semesteret/året, er jo at 20 vekttall er viktig for poengene mine (til når jeg skal inn på sykepleien), og siden det er 20 vekttall jeg skal ta dette året, er det jo lite rom for stryk-karakter... :forvirret:Jeg får 1,5 poeng for 10 vekttall og dermed 3 poeng for 20 (i tillegg til 2 alderspoeng fra og med året jeg fyller 24 -> 2005).

En annen sak er at en del av de fagene jeg har tenkt å ta, tar seg godt ut sammen på papiret, og et fag (som har "normal" eksamen 10. desember) er relevant for mine fremtidsplaner.

Plan:(?)

Jeg har jo blitt velsignet med (trolig) et års pause i utdanningen fordi jeg forhåpentligvis skal ha barn. Derfor har jeg selvsagt mulighet til å ta opp eventuelle strykfag iløpet av det året (05/06)...

Jeg mener ikke å være naiv og tro at jeg er superkvinnen, men det kan vel hende det er mulig å sitte med noen oppgaver mens jeg går hjemme med barnet...!?

Men jeg må finne ut hva som skjer om jeg evt gjør en av to eksamensoppgaver i et fag. Jeg tviler sterkt på at det går an å "lagre" halvgjort arbeid i minnet til universitetet.

Og så er jeg selvfølgelig redd for at denne planen kan gjøre at jeg bare slapper av og blir enda sløvere...

Og så må jeg se nærmere på hvilke fag det kan gå an å ta senere osv. Kan ikke utsette mesteparten av arbeidet til det året jeg skal gå hjemme heller.

Jeg har en bedre dag idag!

Mye pga dere og planen. Og fordi jeg har yndlings-forelesning idag :blunke: Jeg merker jo det at det er mye bedre odds for at jeg møter opp på yndlings-fag, enn de andre, og det viser egentlig at jeg kanskje er sløv.

Jeg må visst skaffe meg en svangerskaps-lege på egen hånd. De ringte fra gynekologen jeg har blitt henvist til av Dr. Menneskegod idag, og fortalte at gynekologen ikke hadde kapasitet, og at en annen gynekolog ved samme kontor ikke hadde avtale med kommunen, slik at det ville kostet meg 650 kroner for hver time... :forvirret:

Damen i telefonen oppfordret meg til å sjekke GuleSider og ringe rundt for å høre hvem som hadde både kapasitet og avtale med kommune (det er vel logisk at de med slike gunstige avtaler er fullbooket eller har lang ventetid... :forvirret: ).

Jeg tror jeg venter til UL på fredag, for der kan jeg spørre Dr. Gyn hva jeg skal gjøre. Det beste hadde vært om hun kunne tatt imot meg, men hun jobber jo på seksjon for barnløshet, så hun tar seg kanskje ikke av gravide...

Finnes det ikke kommunale gynekologer??

Hva med de som jobber på sykehus??

Lillen

7 uker

:hjerte:

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei på deg Lillen! :D

En liten onsdagshilsen fra meg til deg!

Det er så morsomt å lese plan-innleggene dine, for jeg kjenenr meg sånn igjen! Du er sånn som meg: Må ha en plan! Planer er vidunderlige! I alle fall når de fungerer som man vil :wink:

Ønsker deg en fin onsdag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det!! 7 uker!! :hoppe:

Ser at du planlegger for harde livet her...alltid godt å ha en plan b...men utsatte ting pleier som regel å bli nedprioritert eller glemt... :oops: så jeg satser alltid på å pine meg igjennom det jeg vet at jeg kan klare..for skal jeg gjøre det omigjen..blir det ikke gjort... :sjenert: men det er meg da....!!!!

Så gøy det blir med UL på fredag..gleder meg til å høre hvordan det går..og så håper jeg at hu har en god plan på hva du skal gjøre videre ang. gynekologoppfølging! men bare sånn på sidelinja...hvorfor må det være en gynekolog og ikke en "vanlig"-lege?:sjenert:

ØNSKER DEG EN FLOTT DAG iallefall!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Huldra! :klem: Jeg liker å ha planer ja! Er ikke så spontan av meg... :blunke: Men planleggingen min er nok også pga Mannen, for han MÅ ha plan, og derfor er det ekstra viktig for meg å ha noe jeg kan legge fram til han... :ler: Ha en super onsdag!

Utsatte ting blir gjerne nedprioritert ja, Madden, du har nok rett i det... :Nikke: Men vi får se...jeg tenker og tenker! Grunnen til at jeg ikke skal til "vanlig lege" er for det første fordi fastlegen min (Dr. Menneskegod, som jeg tviholder på) ikke holder til her jeg bor...og for det andre så syntes han det absolutt beste for meg, var om jeg gikk til en spesialist gjennom hele svangerskapet, siden jeg har den sykdommen jeg har. Og jeg synes også det må være fint å kunne gå til en som er spesialist på ihvertfall EN av de to tingene som er spesielt for kroppen min den perioden, nemlig graviditeten :blunke: Skjønner? Håper du får en super dag du og! :klem:

Jeg tenker og tenker...nye muligheter dukker opp i det kreative hodet mitt til stadighet :ler:

Grunnen til at jeg ville ha de 3 poengene for 20 vekttall, var fordi de sammen med mine 2 alderspoeng ville gitt meg 53 poeng, og dette bør absolutt være tilstrekkelig for å komme inn på sykepleien... :-D

Men nå når jeg (forhåpentligvis) ikke skal begynne på sykepleien i 2005 likevel, vil jeg få enda 2 alderspoeng før jeg skal begynne der... Og da er det ikke akkurat krise om jeg ikke klarer disse 20 vekttallene :riste:

Hvis jeg klarer 10 vekttall eller mer, vil jeg som sagt få 1,5 poeng, og med 4 alderspoeng i tillegg, vil jeg sitte igjen med 53,5 poeng i 2006... :-D

kanskje jeg skal konsentrere meg om de to fagene jeg er gått i gang med nå i dette semesteret? De er på 5 vekttall tilsammen...

Det største faget, som er på 5 vekttall alene, har jeg ikke kommet igang med i det hele tatt.

Dette må drøftes med Mannen etter skolen idag :Nikke: Så lenge han også synes det høres litt bra ut, tror jeg ikke jeg vil se på det som et nederlag selv...

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt, Sirka! Det er vel nettopp det jeg bør si til legen også; Det positive med dette, er at jeg unngår medisinene i svangerskapet! :Nikke:  Takk skal du ha... :klem:  Har du begynt på medisinene igjen, eller går det bra med deg?

Jeg måtte begynte på medisin igjen etter de første månedene, men byttet til en litt mer "ufarlig" medisin som har gode resultater når det gjelder svangerskap. Nå har jeg heller litt lavt blodtrykk :sove: , og UL viser ingen misdannelser, så jeg tror dette går så bra så... :-)

Ha en fin onsdag og lykke til med studiene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Super-Lillen!

Har ikke fått med meg hele eksamensdiskusjonen for jeg har dessverre ikke hatt tid til å lese alt i dag. Men hvis det er sånn at du gruer deg for hjemmeksamen synes jeg ikke du burde gjøre det. Hjemmeksamen er lettere på mange måter. Det som er slitsomt med hjemmeksamen er at det henegr over deg hele tiden i de dagene du har dem. Men: Du kan jobbe når du vil, ta pause når du vil, søke opplysninger på web og hos supergirlsene, bruke bøkene dine, konsultere fagfolk osv. Du har mange flere ressurser til rådighet og du trenger ikke puggelese på forhånd - bare ha en viss oversikt over hvor du finner stoff osv.

Når det gjelder faget du ikke har begynt på ville jeg har prøvd å ta eksamen likevel ( ia ellefall hvis det er hjemmeksamen). Du har ingenting å tape på det. Stryker du så er det greit nok. Står du så er det jo supert! Stryker du kan du konte og du har ikke brukt opp 1 av 3 forsøk slik det var før. Den ordningen har de nemlig kuttet ut.

Så, Lillen: FATT MOT! DETTE KLARER DU!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen Lillen! Gleder meg til å høre hvordan det var å se det lille rusket hoppe rundt.

Du, sånne studiegreier blir aldri helt som planlagt under graviditeter. Men med vakker baby i hus er ikke ting så innmari farlig. Det fikser seg alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne studiegreier blir ikke alltid som man planlegger uansett ;)

Selv har jeg bare løse planer om de neste årene, orker ikke legge noe fast, og det er selvfølgelig grunner for det. Alle har det forskjellig, men jeg synes det er bra du har begynt på høyere utdanning (det er bra jeg også har begynt :tunge1:)!

Lykke til med alt, jeg håper dere finner ut av det så du får det litt lettere. Vet godt hvordan det er å sitte og spinne slike tanker :-?

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en kjempeflink gyn. i Oslo. Han og hans kone har kontor sammen. Er ikke heeeelt sikker på om han har avtale med kommunen, men er jo verdt å sjekke opp...??? Hvis du er intressert kan du sende meg en pm så skal du få navnet. Jeg har vel ikke lov å skrive det her?? :klø:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det finnes et ufarlig alternativ for deg, Sirka! :D Takk for hilsen :klem:

Det er ikke den type hjemme-eksamen, Tyttis... Men jeg kan forstå at du misforsto :blunke: Du synes vel dette er enda bedre :ler: : Jeg har ikke et visst antall dager til rådighet, men alle dager frem til 1. desember! Og det gjelder alle 3 hjemmeoppgavene (og det er eksamen! 1 oppgave i ett fag, og 2 oppgaver i et annet...). Jeg har det ikke hengende over meg noen få dager, men alle dager! Du synes kanskje det virker som luksus å ikke ha begrenset med tid, men jeg synes ikke noe om det, for jeg orker ikke å jobbe hver dag for tiden. Og det må jeg vel egentlig :roll: Vi er alle forskjellige :kyss: Det faget jeg ikke har begynt med, er det som har to 8-10-siders oppgaver. Og jeg vet; jeg har ingenting å tape ved å levere oppgaver; gode eller dårlige, men da må jeg jo også skrive de 16-20 sidene, og da er vi tilbake til utgangspunktet... :sjenert:

Nei, dette hørtes veldig teit ut... :ler: Vet ikke hva jeg skal svare jeg :klem:

Du får melding imorgen, Matahari :klem: Helt enig...det blir plutselig ikke så innmari farlig. Men først må jeg sørge for at det blir en baby i huset... Og etter morgendagen blir alt mye sikrere :blunke:

Takk for oppmuntringen, Stas :klem:

Jeg bor ikke i Oslo, Silje... :blunke: Men tusen takk for at du bryr seg :klem:

Skriver mer senere :-D

Lillen

7 + 1

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ultralyd-dagen i morgen :hoppe:

Er veldig spent jeg :sjenert: Kan ikke forestille meg hvor masse sommerfugl-elfanter jeg hadde hatt i magen om jeg var deg :o

Ha en fantastisk fin torsdag vennen :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle dager! Du synes kanskje det virker som luksus å ikke ha begrenset med tid, men jeg synes ikke noe om det, for jeg orker ikke å jobbe hver dag for tiden. Og det må jeg vel egentlig :roll:  Vi er alle forskjellige :kyss:

Høres jeg sååå skoleglad ut? :oops:

Uff, det var ikke meningen å være så belærende, men tanken min var vel at det er alltids verdt et forsøk, at du ikke har noe å tape på det. Jeg tror at ofte så høres 20 vt veldig mye ut, og enkelte ganger er det det. Men 10 vt eksamen i semesteret uten å lese jevnlig kan gå veldig bra. Jeg tro det handler mest om om du vil klare det. Likevel har jeg stor forståelse for at andre ting er viktigere for deg nå, med babis i magen og sånn. Men jeg mente det jeg sa uansett: FATT MOT! :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke følt så mye på det med UL imorgen ennå, Bizzy! Men nå gjør jeg det...og de er store de sommerfuglene ja! :kyss:

Ingen fare, Tyttis! Jeg synes ikke du var belærende! :blunke: Og hvis du så noen krasse setninger i mitt svar, så var det fordi jeg ikke kan skrive på en bedre måte... :kyss: Alt er vel verdt et forsøk ja, men jeg må jo enten skrive de to oppgavene, eller ikke...det finnes ingen mellomting. Det er det som er så vanskelig... :tunge1: Det som tar energi og tid er jo å fylle sidene, og det er ingen vits i å "prøve" å levere bare en av oppgavene, eller en på 5 sider, og en på 6 sider... :ler:

Igår var jeg ute med venninne N og så fotballkamp :-D Det var koselig, selv om kampen ikke gikk så bra...

Nå sitter jeg og Jinx og synes synd på Ola By, som må slutte... Han føler sikkert at han har ødelagt klubben stakkar! Det må være en av de verste jobbene man har, i nedgang! Hele landet kjefter... :roll:

Jeg har ikke fått lagt fram planen min for Mannen ennå, for vi har hatt besøk av hans onkel fra igår til idag tidlig. Ble ingen forelesning idag, men det visste jeg fra før, siden jeg ikke takler morgener med besøk så bra... Vil at besøket skal dra tidligst mulig, for jeg vil ikke stå opp mens det er noen her (les: være på do) :tunge1:

Jeg nevnte det for venninne N igår, og jeg tror hun forsto, men hun sa selvsagt at det var verdt å prøve... Men som sagt, så synes jeg det er enten eller; enten fylle 16-20 sider med stoff, eller ikke... Vanskelig :(

Idag fikk jeg henvisningen min i posten (fra legen som ikke hadde kapasitet), og der sto det at diagnosen min var Svangerskap: høy risiko :klø:

Jeg har lest en del om det å være gravid med sykdommen min nå, og det er visst høyere enn normal risiko for spontanabort, fortidlig-fødsel og lav fødselsvekt. Men dette øker i takt med sykdomsforløp, så foreløpig tror jeg det går helt fint. Tror jeg har lett eller lett/moderat sykdom for tiden.

Vet ikke helt hva jeg synes om at det er sannsynlig med keisersnitt... :roll:

Nå tror jeg jeg må ha makaroni m/tomatpure, ost og chili :sikle:

Og ikveld er det endelig Homsepatrulje igjen! :klappe:

Lillen

7 + 1

Hver gang jeg skal skrive antall uker, begynner jeg å skrive D-a, på vei til å skrive hvilken dag jeg er på i syklusen. Gammel vane, deilig å vende...tar bare litt tid.

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til i morgen lillen!

Skjønner at det er endel sommerfugler i magen din nå, ja.

Og tusen takk for at du er så flink til å skrive oppmuntrende hilsener!

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg godt, Lillen! Nå har vi vel oppklart litt på MSN? Lover å ikke mase mer! Lykke til uansett! Jeg håper det aller beste for deg - og oppi alt skolegreiene må du bare nyte at magen voklser og at du om noen ganske få måneder skal sitte med en fantastisk datter elller sønn i armene!

Hvis jeg ikke får baby noen gang, lover jeg at du skal få alle de småtingene jeg har kjøpt de siste to årene! Helt sant!!!! :wink:

:idesmil:

:tommelsmil::tommelsmil::tommelsmil:

:tommelsmil:

:tommelsmil:

:tommelsmil:

:tommelsmil:

:tommelsmil:

:tommelsmil:

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...