Gå til innhold

Lillens lille magedans

lillen

Anbefalte innlegg

Takk for link, Sandra! :kyss: Den var stilig, men da jeg viste den til Mannen sa han at han heller ville ha skjorte hvor noe moro står skrevet på... ;)

Hvem har skrevet Pappaboken, Monja? Jeg vil også ha en engasjert Mann...og han er på god vei! :blunke:

Ja, legen er fantastisk, Ionaa! :Nikke: Hvis det ikke er Pappaboken som er illustrert av F.Ø., må du fortelle meg hvilken bok det er...for Mannen elsker Pondus! ;)

God helg til dere også, Madden og Silje :klem:

Flott å høre at du ikke er misunnelig, Moon! :ler2: Woohoo! Takk for praten igår! :klem:

Takk for info, Sirka! :kyss: Jeg tror på deg nå! :tunge1:

Gjør ingenting å være litt kvass i denne boken, Kipa, for jeg skjønner jo hvorfor du var det... ;) Vi har ikke benk på badet vi, men vi har en liten vegg (nesten i dusjen, men dusjen skal få vegger...), og der kan vi kanskje få plass... :Nikke: Gleder meg til post :Hehe:

Jeg har forresten bestilt abonement på "Gravid"...

Tusen takk, Jinx :hjerter: Tviler sterkt på det med barnehage, men... :ler:

Igår ringte jeg min storesøster, og hun ble henrykt!

Mange som vet: mamma, stefar og storesøster, Mannens mamma, stefar, storesøster, stesøster og svoger, venninne N, venninne J, og så har mamma fortalt en venninne av seg... :ler2:

Vi har ikke fortalt fedrene våre ennå, men hvis jeg føler for det, så ringer jeg min idag :icon_smile:

Idag har Mannen tatt de første magebildene av meg...må jo ha bilder av magen før den vokser :ler2::hjerte:

Ikveld skal jeg og venninne N more oss igjen! Skal på et show som er hysterisk morsomt... :-D

Lillen

5 + 2

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal forandre terminen med en dag, og går da ut ifra på siste menstruasjons første dag, og ingenting annet. Alt for å komme 1 dag nærmere målet :ler:

Termin: 11. juni

5 + 3

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillen!

Det høres deilig ut å bare ha gått rundt og vært gravid i en hel uke!

Fortsett med det og ha en god helg! :)

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart du må sette datoen så langt fram det er mulig! :wink:

Tenk, Lillen er allerede 5+3. JIPPIII!

Holder akkurat på med å chatte med min tantunge på 10 år på msnm. Hun er kul! Lærer henne å laste ned gøye programmer. Dataalderen har tatt ungen!

Se for deg spiren(e) dine om noen ganske få år: Data nerder! !!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillen!

Det er i hvert fall ikke "Hakkespettboka" som er illustrert av Frode Øverli (men av en som heter Lars Fiske). Kan det være den til Finn Bjelke mon tro? Men tross ikke-så-morsomme tegninger er hakkespettboka utrolig morsom og har veldig mange praktiske tips og triks som vi kommende mødre også kan ha nytte av! Så den anbefaler jeg deg absolutt å kjøpe. Det finnes jo ingen morsomme mammabøker, selv om det ikke er mangel på temaer akkurat - f.eks. utfordringer på jobben (hvordan sitte ved PC´en uten å måtte sage hull i kontorpulten), klesvalg (alt blir for smått på slutten, bortsett fra telt), mage som hopper så fælt at senga vibrerer, sex i nye posisjoner etc. etc. For ikke å snakke om alt det rare gravide får lyst på eller hva de sier til mennene sine under fødselen... Her er det mye å ta tak i, tror jeg!

Hurra for 5 + 3! Her går det unna! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forandre terminen med en dag' date= og går da ut ifra på siste menstruasjons første dag, og ingenting annet.

Det høres da veldig riktig ut! :Nikke:

Takk for praten i går/i natt. Det er godt det er andre ranglere der ute! :-)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg har spilt litt Sims2 i det siste, og det er jo typisk å få helt dilla på slike ting når man helst skulle gjort en masse fornuftige ting...

Igår ble "Lillen" forelsket i "Mannen", og han lå over hos henne. Jeg trykket på funksjonen "WooHoo" da de lå i sengen, og vips humpet de i vei Etterpå trykket jeg på "Try for a baby", og det samme skjedde. Forskjellen er nok at "WooHoo" er med prevensjon

Etter en liten stund måtte "Lillen" skifte garderobe, fordi hun begynte å få mage En stund etter det igjen, fikk hun en baby, midt på natten, på badet Nå er de en familie, og "Lillen" er tilbake på jobb etter 3 dagers permisjon

Betyr dette noe? "

- Du må jo bare ha denne i den nye lykke- boka di! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Er så glad så glad når jeg tenker på at du endelig er blitt gravid... :danse:

Kommer liksom ikke over det... :ler:

Har en mistanke om at jeg begynner igjen med samme tullet med stabile ustabile sykusser.

Så jeg orker ikke teste meg i hytt og pine.

Vet hvor stor skuffelsen blir...

Sist kom mensen 18 dager over.

Nå er jeg jo bare 10 dager over i forhold til en sen IKM... :wink:

Men skulle gjerne gått gravid sammen med deg altså... :klem:

Ha en strålende uke med å bare nyte å være gravid... :kose:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg innom igjen! La igjen gratulasjon i den andre boka da, som du så ;)

Jeg følger liksom litt med på deg og Sandra, dere er i hver deres ende av graviditeten, mens jeg går her og drømmer :ler:

:klem: Gratulerer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Må bare innom for å gi deg en kjempestooor god klem! :danse:

Gode, snille Lillen har endelig fått ønsket sitt oppfyllt!! :grinele:

:hoppe: Er sååå glad på dine vegne :hoppe:

:kyss:

:babygutt::babysmokk::babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER!!!! :P :-) :P :-)

Hvor lenge har dere prøvd Lillen?

Har dessverre ikke fått lest din forrige dagbok.

Det er håp for oss alle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er deilig å ikke gjøre annet enn å bare være gravid, Cielo! :Nikke: Men nå er det back to reality; nemlig lesing...

Har litt delte meninger om småbarn og data :ler: men vi får se, Tyttebæret... ;)

Ja, det var Finn Bjelke, LaTraviata! Tusen takk! :klappe: Jeg har funnet en moro-bok for mammaer, som tilsvarer hakkespettboken. Hakkespett bokens fulle navn er jo; Verdens beste pappa: hakkespettbok for førstegangsfedre, og den boken jeg fant het: Verdens beste mamma: oppmuntringsbok for førstegangsmødre; og den så morsom ut! :klappe: Kanskje du får svar på noen av de morsomme spørsmålene dine der?

Egentlig så er det ikke helt riktig, Moon, siden jeg ikke har 28 dagers syklus, men 29 ;) Men det er nok siste menstruasjons første dag legen går utifra uansett... :Nikke:

Takk for at du hentet den, Kipa! :kyss: Det er visst mange faktorer som spilte inn da feen bestemte at det var min tur...

Tusen takk for gratulasjon og søte ord, Tomine :klem:

glad er jeg og, Maya :klem:

Håper drømmene dine går i oppfyllelse fortere enn du tror, Stas! ;)

Tusen hjertelig takk, Capri! :klem:

Tusen takk, Apriljente! :klem: Vi har prøvd siden februar 2003...lenge ja! Det er håp for oss alle...

Lørdag kveld var morsom! :-D

Søndag var sløvedag + middag og Robinson hos svigers...

Natt til igår hadde jeg en grusom drøm :( De så ingenting på UL, og begynte å snakke seg imellom om at det nok var svangerskap utenfor livmor, og at fosteret måtte fjernes. Men jeg trodde ikke på dem, for de virket ikke sikre selv...

Samtidig var Matahari også gravid, med komplikasjoner, og alle rundt oss ble sure fordi vi holdt oss for oss selv (på skolen hvor vi tok omigjen 8. og 9. klasse).

Våknet av gråt, og ønsket at det hele skulle være en drøm...men det var så virkelig der og da, at jeg trodde på det.

Heldigvis er jeg ikke sanndrømt; Matahari kunne fortelle at hun var i rute :icon_smile: :klappe:

Igår leste jeg i 2 timer, og var egentlig fornøyd med det. Men idag har jeg forsovet meg til en forelesning... :forvirret: Jeg tror jeg skal dra på skolen likevel, for å lese...

Og kanskje treffe venninne N på skolen og dra på mini-shopping etterpå? :Hehe: Det burde motivere meg til noen timer lesing...

Derfor må jeg snart ta en dusj!

De vonde smertene har forsvunnet etter at jeg skrev om dem, og nå har jeg bare milde menssmerter innimellom.

Puppene er fortsatt ikke til å ta på!

Kviser popper frem i hårfestet, av en eller annen grunn.

Jeg er ofte trøtt på ettermiddagen...

Lillen

5 + 6

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Takk, Meow! Jeg har rettet på det nå :Nikke:

For de som lurer; jeg er ikke "Jenta fra fremtiden" :sjenert:

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Takk' date=' Meow! Jeg har rettet på det nå :Nikke:

For de som lurer; jeg er ikke "Jenta fra fremtiden" :sjenert:

:ler:

Du er morsom!

Lykke til med lesing i dag, da har du sikkert fortjent litt mini-shopping etterpå! :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Superbabe :wink:

Det er så koselig å lese her inne, din dagbok, min inspirasjonsbok :hjerte:

Takker for bokinspirasjon da har jeg bestemt at både mannen og meg skal få ny bok når vi endelig tester positivt :sjarmor:

Kos deg med magen og lesingen :wink:

Stooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst; Gratulerer så mye med barn i magen!

Lurer på om jeg bare kan spørre deg om noe..?? Vi har vært prøvere omtrent like lenge som dere, men ikke lykkes enda. Har vært inne til utredning, men ikke fått svar på prøvene våre. Hatt en runde med pergo. Mener å huske at du prøvde det? Det jeg lurer på er hvor mange kurer du gikk på, og om du gikk på det da dere enderlig lykkes? Vi skal inn til ny samtale nå snart, kanskje jeg skal be om flere pergokurer hvis det ikke er påvist noe galt med oss?

Håper du får et fint svangerskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok fortjent mini-shopping ja, Cielo, men nå tror jeg ikke det ble noe av... :roll: Men skal prøve o lese litt likevel :-)

Så koselig å lese, Bizzy! :kyss: Vi klarer ikke å bestemme oss for hvilke bøker vi skal kjøpe vi... :ler:

Bare spør i vei, Tine! :Nikke:

Vi var til utredningssamtale; de kunne ikke finne noen synlige feil på meg (innvendig UL), og mannens sædprøve var perfekt... Vi fikk resept på to kurer med Pergo; den første tok jeg i juni, og den andre nå i september...så JA, vi lyktes med Pergo :Nikke:

Jeg fikk eggløsning også uten Pergo (ihvertfall ifølge smertene mine ;) ), så Pergo var nok bare med på å forsterke sjansene. Pergo kan forlenge lutealfase og gjøre livmoren mer kapabel til å holde på et foster (pga progesteron), og det kan løsne to egg.

Hvis du vet du har eggløsning, eller vet du fikk det da du gikk på Pergotime, er det vel vanlig å prøve kuren ihvertfall 3 ganger...så det er nok en god ide å spørre om flere ;) Lykke til! :-)

Så på budsjettet og kontoer, og det er visst ikke før om et par uker at jeg kan shoppe... :ler: Budsjettet ble friskmeldt igår, da vi fikk forandret litt på lånet vårt, og dermed gikk Mannen med på at jeg kunne kjøpe vinter-boots... Og jeg trodde jeg kunne det med en gang :roll:

Men den som venter på noe godt...ja-ja!

Ble ikke så veldig motivert til å dra på skolen heller da :rodme: Får en sløvsekk jeg er!! :overrasket:

Jeg får lese litt her hjemme...

Men imorgen...da er det forelesning! :Nikke:

Lillen

5 + 6

Endret av lillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi :P

Håper du klarer å få lest litt hjemme idag da.... er ikke så lett å komme seg opp på forelsening. "Forsov" meg en liten time til jobb idag jeg.... :oops:

Men håper du får en fin kveld og at alt står bra til med magen :-)

:klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...