Zaphirre Skrevet 13. oktober 2004 #201 Skrevet 13. oktober 2004 Ja, men det står at det går an å være enige om det! Gjest, jeg vet at jeg ikke kan bestemme over min kjære, men han har en unge fra før av, jeg tror ikke han vil ha flere barn på den måten: Fælt å se ungen vokse opp å få hovedsaken av sine karaktertrekk fra moren, som han sier, han har lyst å få prege barnet i lik grad han...
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2004 #202 Skrevet 13. oktober 2004 Ja, det går an å være enige om det dersom begge parter er likt innstilt, og klarer å holde et godt familieliv rundt barna allikevel. Men det er ikke nødvendigvis så enkelt som det kan virke for deg. Man blir ikke én person selv om man finner en partner og får barn. Man er fremdeles to individer, og noen ganger fungerer det bare ikke. Hvorfor MÅ man leve sammen og være ulykkelig, når man kun har ett liv på denne jorden.... Barn blir heller ikke lykkelige av ulykkelige foreldre. Sikkert vanskelig for deg å se som bare er så innmari glad i mannen din, men... sånn er det altså for noen
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #203 Skrevet 13. oktober 2004 Fælt å se ungen vokse opp å få hovedsaken av sine karaktertrekk fra moren, som han sier, han har lyst å få prege barnet i lik grad han... Du mener vel ikke at han kommer til å holde sammen med deg kun for at han også vil "prege" barnet? (om dere skulle komme til det punkt at alt ikke var bra langer) Det høres ikke bra ut i mine ører.
Polly Ester Skrevet 13. oktober 2004 #204 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg fant denne på Familie og samliv. Altså skrevet av en som har vært barn oppi det hele... Jeg har en lignende historie som det der. Vi var fire barn, der to av oss har en far og de to yngste har den som min mor bor sammen med. Hun skilte seg fra min far og gikk fra asken til ilden. Med fire unger torde ikke min mor å bryte ut, selv om det viste seg at mannen var en tyrann og en dranker. Det ble masse juling og kjefting og aldri et rolig øyeblikk for stefar var alltid sint. Min mor levde etter prinsippet "alt for husfreden" og torde aldri si imot min stefar. Da jeg spurte som liten jente hvorfor han bodde sammen med oss, svarte moren min at "vi må jo ha en mann i huset". Zaphirre: Om det skulle bli slik at mannen din og du skulle få et barn, og så skjer det noe med mannen din. Han blir sint, voldelig og begynner å drikke. Skal du da svelge noen karameller for å la barnet vokse opp med mor og far?
opera Skrevet 13. oktober 2004 #205 Skrevet 13. oktober 2004 Har bare skumlest de siste.... Hva skulle jeg ha gjort da når han fant noe mer interessant........ Prøvde VIRKELIg før, mens og etter skilsmissen (før jeg greide å se hva han egentlig var), men nei skilles skulle han. Til nød kunne han være en stund hvis han fikk pleie sitt forhold - han villle ha delt samvær meg meg og henne. Tror nok ikke den nye er helt orienter om dette. Tror det var tvilling som kalte meg bitter fordi han slo seg opp og gjorde det "godt." Handler det liksom ikke om å bli i ekteskapet for mennene - gjelder ikke det for dem da? Uansett som en annen her nevnte - du blir skilt selv om du setter deg på bakbeina og surrer han fast til sengestolpen. Din underskrift trengs ikke dersom seperasjonen har vart to år. Hva har du tenkt å gjøre da Zaphirre dersom han fortsatt vil skilles? Og ekstra barnetrygd mister du dersom du har vært samboende i siste 12 av 18 måneder. Trenger ikke å være gift for det. Hvert år får vi alenemødre "dyneløfterskjema" der vi må "tilstå" våre faste forbindelser. (Ikke kult) Godt dere er der Mysan, Sissi og andre som har prøvd litt.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #206 Skrevet 13. oktober 2004 Liker ikke MOREN så godt.... Men jeg tror faktisk at samboer min hadde holdt ut med henne hvis ikke det var hun som kom og ville gå. Dette pga sønnen, og hans drøm om en kjernefamilie. Beklage hvis jeg synes at det blir latterlig gjest, men du sier jo selv, blir ikke enige. Synes jeg er naiv og umoden? Er dessverre ikke det, skulle ønske jeg var det.. Da hadde jeg sluppet å vite det jeg vet. Jeg er en foretrukket samtalepartner blant mine filosofiske kamerater. Er du det? Fy søren så spydig du er Zaphirre, og utifra slik du skriver til folk så kan du umulig være særlig smart oppi topplokket. Begynner bra i forklaringene dine på et voksent vis,men sklir helt ut når det skjærer igjennom så tydelig at du er en forsmådd kvinne i premenstruell overgansgsalder
Zaphirre Skrevet 13. oktober 2004 #207 Skrevet 13. oktober 2004 Ung jente i mannsdominert yrke med en målt iq på 132.
Zaphirre Skrevet 13. oktober 2004 #208 Skrevet 13. oktober 2004 Hvis han vil skilles, noe jeg tviler på, så kan jeg jo ikke gjøre annet enn å gi meg... Men da vil det være jeg som er taperen..(siden jeg får mindre betalt, er ikke det slik det regnes?). Fordi da går jeg for delt omsorg, av den enkle grunn at jeg vet han er en følsom og unik farsperson.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #209 Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er en foretrukket samtalepartner blant mine filosofiske kamerater. Er du det? Så fint for deg da Men vi vet da alle at filosofer IKKE baserer sine utsagn og meninger på fakta. Alt dem sier stammer fra deres ideer og forestillinger, rett og slett deres frie fantasi utover deres undring. Beklager Zaphirre, du holder ikke mål for det du sier. Du er uviten omkring dette emnet. Jeg er selv en alenemor, så jeg vet hva det dreier seg om. Her aner jeg en smule bitterhet ja. Du liker ikke hans eks. Er hun også alenemor? Er det derfor du har så forferdelig mye imot at alenemødre får hjelp? Zaphirre: Kast ikke stein når du sitter i glasshus. Du kan ende opp i samme situasjon enten du vil eller ikke, og da skal jeg garantere deg at du vil sette pris på støtten du får i en periode. Ronja_80
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #210 Skrevet 13. oktober 2004 Ung jente i mannsdominert yrke med en målt iq på 132. Og en slik uttalelse sier egentlig det stikk motsatte av det du prøver å formidle. Ronja_80
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #211 Skrevet 13. oktober 2004 Gjest nå. Tror det mangler et komma i det tallet jeg.
Zaphirre Skrevet 13. oktober 2004 #212 Skrevet 13. oktober 2004 Kanskje fordi jeg er utrolig lei av å gjenta meg selv. Men så kjekt at dere støtter opp om hverandre, alle alenemødre.. For dere øker jo bare i antall. Jeg baserte mine uttalselser i begynnelsen på fakta, men de falt jo til bakken. Les litt lengre bak i tid du, før du uttaler deg.
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2004 #213 Skrevet 13. oktober 2004 Joda Zaphirre, jeg har lest hele tråden og sett at du har fått med deg litt fakta. Ville bare få frem at filosofer kansje ikke er de aller mest oppegående og belærte personene når det kommer til fakta, og kansje nettopp derfor dine kjære filosofi venner liker å diskutere med deg Det blir bare mer alenemødre her til lands ja, og halvparten av grunnen til det er det menn som besitter. Jeg setter umåtelig pris på den støtten jeg har fått og får. Den har gitt meg en utmerket mulighet til å sikre fremtiden til min datter og meg på en god måte. Og jeg gir fullstendig blanke i hva du måtte mene om det. Tilbudet fins, og selvfølgelig takker jeg ja til det så lenge det er til det beste for oss to i dette hjemmet. Hva er dette opplegget ditt med å rakke ned på alenemødre? Meld deg inn i politikken og gjør noe med det da vel, hvis det er noe som virkelig plager deg her i livet. Er politikerne sin feil at vi alenemødre lever så utrolig fett på trygda vår, ikke vår. Helt ærlig, du trenger virkelig å løsne på hestehalen din. Du låter som en uviten, dømmende, gammel kjerring. Til å være en ung jente i ett mannsdominert yrke med en iq på over 130, så er du veldig, veldig snever i din holdning. Ronja_80
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2004 #214 Skrevet 13. oktober 2004 Det blir kjempefint for da er det bare de med penger som får skolegang også. Akkurat sånn som det var for noen hundre år siden.... jippiiii!!!! Det er jo her hele grunnlaget for den vanligste misforståelsen ligger - hvis folk fikk muligheten til å bestemme mer over sine egne penger (altså betale mindre skatt) vil det naturlig føre til at folk har MER penger mellom hendene - ergo kan de som vil sende barna sine på skolen gjøre dette med pengene sine
Polly Ester Skrevet 13. oktober 2004 #215 Skrevet 13. oktober 2004 hvis folk fikk muligheten til å bestemme mer over sine egne penger (altså betale mindre skatt) vil det naturlig føre til at folk har MER penger mellom hendene - ergo kan de som vil sende barna sine på skolen gjøre dette med pengene sine Mener du på fulle alvor at folk skal få lov til å bestemme om ungene skal gå på skolen eller ikke??? Hvis det da finnes noen som kan spare penger på å la være å sende ungene på skolen, hadde det sikkert vært noen som gjorde det også - og hva ville konsekvensene av det vært, tror du? Analfabeter... Du som mener at alenemødre sitter på ræva og ikke gidder å jobbe... hvis disse late alenemødrene som ikke gjør noe annet enn å sitte på kafe om dagene og dra på byen om helgene, hva tror du de ville bruke pengene sine på? Skolegang til ungene? Nei. Hvis de er så pengegriske som du og noen andre her skal ha det til, så vil ungene slippe å gå på skolen med det opplegget ditt...
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #216 Skrevet 14. oktober 2004 Kanskje fordi jeg er utrolig lei av å gjenta meg selv. Men så kjekt at dere støtter opp om hverandre, alle alenemødre.. For dere øker jo bare i antall. Jeg baserte mine uttalselser i begynnelsen på fakta, men de falt jo til bakken. Les litt lengre bak i tid du, før du uttaler deg. Nå må du gi deg, man trenger ikke å være alenemor selv om man er uenig med deg! Jeg er lykkelig gift med barnefaren, men syns likevel dine meninger er helt merkelige. Og, om vi noengang skulle skilles så er også mitt ønske å ha delt omsorg. Men, alle er ikke i en slik situasjon at det går an, og da mener jeg andre ting enn økonomiske hensyn.
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2004 #217 Skrevet 14. oktober 2004 Ung jente i mannsdominert yrke med en målt iq på 132. Da slår jeg deg i IQ,uten at det har noen praktisk betydning overhodet.... IQ kan ikke brukes til annet enn å løse logiske oppgaver. Den sier ingen ting om verken sosial intelligens eller andre ting. Ned fra hesten din med det samme!
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2004 #218 Skrevet 14. oktober 2004 Det er jo her hele grunnlaget for den vanligste misforståelsen ligger - hvis folk fikk muligheten til å bestemme mer over sine egne penger (altså betale mindre skatt) vil det naturlig føre til at folk har MER penger mellom hendene - ergo kan de som vil sende barna sine på skolen gjøre dette med pengene sine TROR DU VIRKELIG AT DET VILLE FUNGERT? Skulle vi ikke betalt noe skatt overhodet? Kanskje vi skal ta dette i en annen tråd.....
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2004 #219 Skrevet 14. oktober 2004 Mysan: Ja, jeg mener dette i fullt alvor. Jeg er imot at staten skal presse på folk skolegang
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2004 #220 Skrevet 14. oktober 2004 Og alle de som da ikke fikk noe skolegang, og altså ble analfabeter.... hvem skulle forsørget dem? Hvem ville ansatt dem? Nå flytter jeg denne videre til generell debatt under tråden om null skatt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå