Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, glassmanet skrev:

Oida. Men var det bare en av ni som ble befruktet? Var det ivf eller icsi dere fikk?? Kan jo hende at det ene egget er gullegget? Stor klem til deg! 

Sykepleieren sa at det kun var det ene som hadde utviklet seg videre til i dag. Kan jo selvsagt håpe på det, men da skal vi ha rimelig mye flaks, i og med at det ser så dårlig ut allerede etter bare én dag. Vi har IVF. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, thwrbra85 skrev:
Den Monday, August 29, 2016 at 5.41, Mipmip skrev:

Er det fryseforsøk du har vert igjennom å satt inn i normal syklus ?

Fryseforsøk, men ikke i normal syklus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Pinnsvin skrev:

Tror dessverre ikke jeg får oppleve innsett allikevel.. :(

Fikk nettopp telefon fra klinikken, med beskjed om at kun ett av de ni de hentet ut i går har utviklet seg videre til i dag.. :(
Så sannsynligheten for at vi får innsett på mandag er forsvinnende liten..
Fullstendig motløs nå med tanke på at vi må igjennom hele jævelskapet en gang til :( 

Spennende å høre deres historie og! Krysser fingrene for at det ene egger utvikler seg fint. Vi ble og skuffet når våre egg skulle befruktes. Vi fikk ut hele 14 egg, og dag en etter uttak fikk vi beskjed om at 8 var befruktet, men på dag 5 (alle ble dyrket til blastocyst) var det bare et godt egg igjen, og det ble frosset ned (innsett ble utsatt på ubestemt tid). Jeg krysser fingrene for at der ene egget er det som skal til for å få oss gravide. 

Lykke til til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prover87 skrev:

Spennende å høre deres historie og! Krysser fingrene for at det ene egger utvikler seg fint. Vi ble og skuffet når våre egg skulle befruktes. Vi fikk ut hele 14 egg, og dag en etter uttak fikk vi beskjed om at 8 var befruktet, men på dag 5 (alle ble dyrket til blastocyst) var det bare et godt egg igjen, og det ble frosset ned (innsett ble utsatt på ubestemt tid). Jeg krysser fingrene for at der ene egget er det som skal til for å få oss gravide. 

Lykke til til dere!

Takk for fingerkryssing - heier på dere også. Jeg har allerede "bestemt meg" for at dette forsøket var forgjeves, og gruer meg allerede til ny runde med hormoner.

Håper det egget dere har på frys er gullkantet! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pinnsvin skrev:

Tror dessverre ikke jeg får oppleve innsett allikevel.. :(

Fikk nettopp telefon fra klinikken, med beskjed om at kun ett av de ni de hentet ut i går har utviklet seg videre til i dag.. :(
Så sannsynligheten for at vi får innsett på mandag er forsvinnende liten..
Fullstendig motløs nå med tanke på at vi må igjennom hele jævelskapet en gang til :( 

Off, det var trist å høre. Men ett kan jo faktisk være nok :) vi må bare håpe videre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FlyBabe skrev:

Off, det var trist å høre. Men ett kan jo faktisk være nok :) vi må bare håpe videre.. 

Jeg klarer rett og slett ikke tenke positivt. Og jeg vet ikke om jeg vil takle en runde til med så mye hormoner så lenge, så akkurat nå har jeg nok noen mørke skyer over hodet. 

Noen av dere som ble veldig oppblåst etter egguttak? Jeg ser jo nesten gravid ut nå :-/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Pinnsvin skrev:

Jeg klarer rett og slett ikke tenke positivt. Og jeg vet ikke om jeg vil takle en runde til med så mye hormoner så lenge, så akkurat nå har jeg nok noen mørke skyer over hodet. 

Noen av dere som ble veldig oppblåst etter egguttak? Jeg ser jo nesten gravid ut nå :-/ 

Ja, magen er som en stor hard ballong i flere dager etterpå. Alle gledene ved prøverør.... Jeg håper egget ditt klarer seg hele veien. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Pinnsvin skrev:

Jeg klarer rett og slett ikke tenke positivt. Og jeg vet ikke om jeg vil takle en runde til med så mye hormoner så lenge, så akkurat nå har jeg nok noen mørke skyer over hodet. 

Noen av dere som ble veldig oppblåst etter egguttak? Jeg ser jo nesten gravid ut nå :-/ 

Jepp.. skjønner deg.. *klem* Jeg var oppblåst og hadde litt ubehag etter uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Ja, magen er som en stor hard ballong i flere dager etterpå. Alle gledene ved prøverør.... Jeg håper egget ditt klarer seg hele veien. Lykke til!

3 minutter siden, FlyBabe skrev:

Jepp.. skjønner deg.. *klem* Jeg var oppblåst og hadde litt ubehag etter uttak.

@Askmeagain89 - tusen takk <3 

Da blir jeg liggende henslengt på sofaen i min altfor store joggebukse med god samvittighet litt til ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter fremdeles og venter på blødning. Mistet antakelig på torsdag forrige uke. Bah. Hvor lenge skal man vente liksom 😠

Noen her som har peiling på denne slimhinnen forresten. Har tykk slimhinne nå. 24 mm. Det virker veldig mye... kan det ha noe å si for at jeg mistet tro? Vet jo at man ikke skal ha for tynn, men har også lest at man ikke skal ha for tykk heller.

Tanker på en lørdagskveld altså ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, glassmanet skrev:

Sitter fremdeles og venter på blødning. Mistet antakelig på torsdag forrige uke. Bah. Hvor lenge skal man vente liksom 😠

Noen her som har peiling på denne slimhinnen forresten. Har tykk slimhinne nå. 24 mm. Det virker veldig mye... kan det ha noe å si for at jeg mistet tro? Vet jo at man ikke skal ha for tynn, men har også lest at man ikke skal ha for tykk heller.

Tanker på en lørdagskveld altså ☺

Nå er den vel for tykk fordi du ikke har blødd ut graviditeten enda? Det første man kan se på UL ved graviditet er jo fortykket slimhinne. Med andre ord et produkt av at du ble gravid, ikke grunnen til at du mistet :)

Anonymkode: 7315f...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Pinnsvin skrev:

Jeg klarer rett og slett ikke tenke positivt. Og jeg vet ikke om jeg vil takle en runde til med så mye hormoner så lenge, så akkurat nå har jeg nok noen mørke skyer over hodet. 

Noen av dere som ble veldig oppblåst etter egguttak? Jeg ser jo nesten gravid ut nå :-/ 

Jeg var superoppblåst, og var det lenge! Selv blir jeg veldig mye mørkere til sinns med alle hormonene innabords. Mens jeg fremdeles gikk på sprøyter under forrige forsøk, samtidig som jeg visste at forsøket sannsynligvis ikke en gang kom til å gå til uttak, var skyene rimelig tunge og mørke. Når hormontåka fikk gitt seg litt etter at forsøket ble avbrutt, var jeg mer meg selv igjen og gira på å dure videre.

Edit: Og løpet er jo ikke kjørt selv om bare ett egg klarer seg! Som flere sier, så trenger man jo bare ett :)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, miore skrev:

Jeg var superoppblåst, og var det lenge! Selv blir jeg veldig mye mørkere til sinns med alle hormonene innabords. Mens jeg fremdeles gikk på sprøyter under forrige forsøk, samtidig som jeg visste at forsøket sannsynligvis ikke en gang kom til å gå til uttak, var skyene rimelig tunge og mørke. Når hormontåka fikk gitt seg litt etter at forsøket ble avbrutt, var jeg mer meg selv igjen og gira på å dure videre.

Edit: Og løpet er jo ikke kjørt selv om bare ett egg klarer seg! Som flere sier, så trenger man jo bare ett :)

Ååå, så "godt" å høre at flere har hatt de samme tankene! Helt feil å si, men jeg sier det likevel. Håper skyene slipper taket litt etterhvert, så jeg kan bli noenlunde meg selv igjen. 

Men, tilbake til dette med de fysiske symptomene. Blir bare mer og mer oppblåst, og får mer og mer vondt. Sliter med å sitte, ligge, gå på do og å gå. 

Hvor lenge varer det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Pinnsvin skrev:

Ååå, så "godt" å høre at flere har hatt de samme tankene! Helt feil å si, men jeg sier det likevel. Håper skyene slipper taket litt etterhvert, så jeg kan bli noenlunde meg selv igjen. 

Men, tilbake til dette med de fysiske symptomene. Blir bare mer og mer oppblåst, og får mer og mer vondt. Sliter med å sitte, ligge, gå på do og å gå. 

Hvor lenge varer det? 

Første forsøket mitt, for et par år siden, så ble jeg gravid. Da fortsatte oppblåstheten leeenge - til uke 9-ish av graviditeten - fordi tilstedeværelsen av hcg gjør at folliklene gjerne ikke tømmes for vann. Ømheten ga seg mye tidligere, tenker det var snakk om en uke eller to. Denne gangen, når jeg ikke en gang kom meg til uttak, forsvant oppblåstheten på få dager etter at jeg var ferdig på sprøytene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, miore skrev:

Første forsøket mitt, for et par år siden, så ble jeg gravid. Da fortsatte oppblåstheten leeenge - til uke 9-ish av graviditeten - fordi tilstedeværelsen av hcg gjør at folliklene gjerne ikke tømmes for vann. Ømheten ga seg mye tidligere, tenker det var snakk om en uke eller to. Denne gangen, når jeg ikke en gang kom meg til uttak, forsvant oppblåstheten på få dager etter at jeg var ferdig på sprøytene. 

Nå kan ømhet og oppblåsthet bare være så lenge det vil, for nå gir jeg meg ende over.. 
Fikk telefon fra klinikken, og var forberedt på å få høre at det ikke gikk bra, så satt og klamret meg til kaffekoppen. Det første sykepleieren sa var "Gode nyheter!" Mot alle odds har det ene ensomme egget klart seg gjennom helgen, og er klart til å settes inn i dag! Jeg er målløs og smålig sjokkert her jeg sitter!

:sjokkbla: :hoppendeglad:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pinnsvin skrev:

Nå kan ømhet og oppblåsthet bare være så lenge det vil, for nå gir jeg meg ende over.. 
Fikk telefon fra klinikken, og var forberedt på å få høre at det ikke gikk bra, så satt og klamret meg til kaffekoppen. Det første sykepleieren sa var "Gode nyheter!" Mot alle odds har det ene ensomme egget klart seg gjennom helgen, og er klart til å settes inn i dag! Jeg er målløs og smålig sjokkert her jeg sitter!

:sjokkbla: :hoppendeglad:

Hurra, så gode nyheter! Lykke til med innsett i dag, og gratulerer med (snart) rugertilværelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, Pinnsvin skrev:

Nå kan ømhet og oppblåsthet bare være så lenge det vil, for nå gir jeg meg ende over.. 
Fikk telefon fra klinikken, og var forberedt på å få høre at det ikke gikk bra, så satt og klamret meg til kaffekoppen. Det første sykepleieren sa var "Gode nyheter!" Mot alle odds har det ene ensomme egget klart seg gjennom helgen, og er klart til å settes inn i dag! Jeg er målløs og smålig sjokkert her jeg sitter!

:sjokkbla: :hoppendeglad:

Så kjekt! Gratulerer :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, miore skrev:

Hurra, så gode nyheter! Lykke til med innsett i dag, og gratulerer med (snart) rugertilværelse :)

 

1 minutt siden, prover87 skrev:

Så kjekt! Gratulerer :hoppendeglad:

Tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Pinnsvin!

Vi forsøker med ny inseminering denne måneden. Har begynt på Letrozol, og skal på UL fredag. Blir nok inseminerin mandag eller tirsdag. Gruer meg til to nye uker med venting :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...