Gå til innhold

Prøverør 2016

FlyBabe

Anbefalte innlegg

Takker og bukker :) Ikke ofte man gleder seg til mensen, men sånn er det denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 28. juli 2016 at 7.41, miore skrev:

Får ikke blodprøvesvarene før sannsynligvis i morgen. Men jeg tok ny CB+ i dag morges, og i dag ser streken svakere ut. Så har det vært noe, antar jeg det har vært kjemisk! 

Edit: Blodprøvesvaret var negativt, og blodprøven ble tatt på dagen med den sterkeste clearblue-testen. Kommer ikke til å kjøpe clearblue igjen  :opplyser:

CB+ er dessverre ikke til å stole på. De viser ofte en veldig svak strek, men som er skyggestrek. Brant meg på det selv :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spraydag 11 i dag 😊 hetetokter og såå trøtt! Kjenner jeg gruer meg litt til å begynne på jobb igjen på mandag.

Håper mensen kommer. Skulle fått den i går. Forstår det som at riksen har policy på at mensen skal dukke opp før sprøytestart? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :) Hvis alt går etter planen, så blir det prøverør på meg rett før jul :) Krysser fingrene for at medisinene gjør susen, ellers blir det bare med den ene gangen:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, glassmanet skrev:

Spraydag 11 i dag 😊 hetetokter og såå trøtt! Kjenner jeg gruer meg litt til å begynne på jobb igjen på mandag.

Håper mensen kommer. Skulle fått den i går. Forstår det som at riksen har policy på at mensen skal dukke opp før sprøytestart? Noen som vet?

Jeg går riktignok ikke på spray, men må ta primolut før forsøket for å få mens først! Grunnen er at de vil vi skal ha "friske" og nye slimhinner før sprøytene, så det er best mulig sjanse for at egget fester seg.

1 time siden, nyher skrev:

Hei folkens :) Hvis alt går etter planen, så blir det prøverør på meg rett før jul :) Krysser fingrene for at medisinene gjør susen, ellers blir det bare med den ene gangen:grine:

Velkommen hit!

Hvorfor bare ett forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, nyher skrev:

Velkommen hit! Hvorfor bare ett forsøk, lurer jeg også på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, glassmanet skrev:

Mensen skal komme 3 dager før du starter på sprøyter, hvis jeg ikke husker feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt ulik praksis. Jeg fikk beskjed om at det ikke var viktig om jeg hadde fått mensen fordi syklusen reguleres med medisiner. Får bare en dato for sprøytestart som jeg forholder meg til, uavhengig av syklus, men skal gå lenge på procren og suprecur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha nesespray og får ikke ta sprøyter før onsdagen etter blødning startet. Det kan da gå alt mellom 1 dg til en uke. De har ulik praksis skjønner jeg. 

Ring sykehuset i morgen, @glassmanet😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg fikk mensen likevel 😁 (trodde aldri jeg skulle bli glad for det!) Begynner på gonal f i morgen. Føler meg veldig bra etter møtet på sykehuset i dag. De virket så positive og hadde troa på at dette kom til å gå så bra. Jeg som har vært så negativ begynner å få mange positive tanker nå 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i rute for innsett neste uke, har fire fem dagers klasse A embryo på frys, så håper de tåler opptining

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Pebbles skrev:

Jeg er i rute for innsett neste uke, har fire fem dagers klasse A embryo på frys, så håper de tåler opptining

Åh, lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Er det flere her som bruker Prednisolon?

:spy:

Jeg gjør 😊 for første gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

stefanie: Hvordan påvirker de deg?

Jeg gikk på prednisolon (kortisontabletter) forrige forsøk.

Personlig så fikk kroppen min en ny hverdag! Jeg er mye plaget med muskelbetennelser, så derfor var det legen satte meg på kortison. Pga kroppen kan støte bort et embryo hvis det er mye betennelser i muskler og ledd. For første gang på mange år så hadde jeg ikke vondter her og der :)

Det dumme, som jo egentlig er uvesentlig, er at man går opp i vekt av kortison. Kortisonkilo er et kjent begrep. 

http://www.notmywar.com/hva-er-sammenhengen-mellom-prednisolon-og-vektokning/

Og det var den eneste bivirkningen jeg hadde. Så, det er jo en bagatell i det hele når målet er en baby. 

En ting du må huske på som ikke alle leger er flinke til å si ifra om er at når du skal slutte med kortisontablettene så må du aldri bråslutte. Kroppen produserer steorider selv, og når man tar prednisolon så slutter kroppen å produsere det selv. Derfor må man trappe gradvis ned tablettene sånn at kroppen begynner å produsere selv samtidig som du trapper ned. 

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...