Harlekin Skrevet 7. juli 2016 #761 Del Skrevet 7. juli 2016 @sastras, vet dere hva som er grunnen til at dere ikke blir gravide? Hvis det er dine egg som er problemet, kan eggdonasjon være et alternativ? Da må du ikke igjennom så mye medisinering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sastras Skrevet 7. juli 2016 #762 Del Skrevet 7. juli 2016 2 timer siden, Harlekin skrev: @sastras, vet dere hva som er grunnen til at dere ikke blir gravide? Hvis det er dine egg som er problemet, kan eggdonasjon være et alternativ? Da må du ikke igjennom så mye medisinering. Mannen min har nedsatt kvalitet og jeg har endometriose. Eggene vil rett og slett ikke feste seg så eggdonasjon er ikke et alternativ. Vi kommer nok til å søke om adopsjon, så er det bare å håpe at vi blir godkjent. Mener jeg har hørt at endometriosepasienter har oppnådd positive resultater hos Hausken, vet dere noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 7. juli 2016 #763 Del Skrevet 7. juli 2016 (endret) @sastras, jeg vet ikke så mye om endometriose. Men er det ikke mulig å operere (det gjorde en venninne av meg) for å "rydde opp", og så gjennomføre et forsøk umiddelbart etter dette? Beklager at jeg er så uvitende om dette. Uansett ville jeg kontaktet Hausken og hørt hva de har å tilby. Nei, hvis det ikke er eggene som er problemet, er nok ikke ED et alternativ. Uansett er også adopsjon en flott måte å få barn på, selv om det er tidkrevende og dyrt. Hvis dere kommer så langt, vil jeg gjerne tipse om forumet Ønskebarn, der er det mange i samme situasjon. Endret 7. juli 2016 av Harlekin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 10. juli 2016 Forfatter #764 Del Skrevet 10. juli 2016 (endret) Er det noen her som har hatt uttak, men ikke fikk sette inn igjen med en gang (før en måned eller to etter?) Jeg lurer på om dere hadde smerter i magen lenge etterpå? Jeg vet ikke om det er uttaket eller galleproblemet som gjør at jeg har vondt Endret 10. juli 2016 av FlyBabe Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #765 Del Skrevet 11. juli 2016 Da ringte St.Olavs. 4 blastocyster på frys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 11. juli 2016 #766 Del Skrevet 11. juli 2016 @FlyBabe, gallesmerter sitter på et annet sted enn eggstokksmertene jeg ble "bare" lett overstimulert, men de smertene var ganske langt nede i magen, og "symmetriske", på en måte. En "tung" følelse nederst i mageområdet på begge sider. Det er tydeligvis vanskelig å beskrive smerter for min del er/var gallesmerter tusen ganger vondere (fun fact: man kan få gallegangsspasmer selv etter at man har fjernet galleblæren!). De smertene sitter i tillegg høyere opp i magen, stråler til rygg/skulder, og føles på en måte skarpere og mye mer "feil". Det er i alle fall min opplevelse av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 11. juli 2016 #767 Del Skrevet 11. juli 2016 6 timer siden, FlyBabe skrev: Da ringte St.Olavs. 4 blastocyster på frys. Det er kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #768 Del Skrevet 11. juli 2016 6 timer siden, miore skrev: @FlyBabe, gallesmerter sitter på et annet sted enn eggstokksmertene jeg ble "bare" lett overstimulert, men de smertene var ganske langt nede i magen, og "symmetriske", på en måte. En "tung" følelse nederst i mageområdet på begge sider. Det er tydeligvis vanskelig å beskrive smerter for min del er/var gallesmerter tusen ganger vondere (fun fact: man kan få gallegangsspasmer selv etter at man har fjernet galleblæren!). De smertene sitter i tillegg høyere opp i magen, stråler til rygg/skulder, og føles på en måte skarpere og mye mer "feil". Det er i alle fall min opplevelse av det Jeg har hatt tre gallesteinsanfall, så jeg vet de er kraftige. Hadde bare ikke trodd at smertene etter uttak skulle vare så lenge, og være såpass vonde. Men jeg tror jeg er mye bedre i dag,har ikke tenkt på at jeg har hatt vondt i alle fall. Jeg gikk på en lang fjelltur i går, så det kan hende at det ikke var så lurt etter uttak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #769 Del Skrevet 11. juli 2016 34 minutter siden, Askmeagain89 skrev: Det er kjempebra! Ja, håper ett av de er klart for å bli en baby! Jeg trodde kanskje vi fikk flere når jeg hadde 17 egg, men jeg har skjønt at det skal litt til. Men hvor ofte skjer det at eggene ikke tåler opptininga? Kan vi risikere at ingen av eggene tåler det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 11. juli 2016 #770 Del Skrevet 11. juli 2016 2 minutter siden, FlyBabe skrev: Jeg har hatt tre gallesteinsanfall, så jeg vet de er kraftige. Hadde bare ikke trodd at smertene etter uttak skulle vare så lenge, og være såpass vonde. Men jeg tror jeg er mye bedre i dag,har ikke tenkt på at jeg har hatt vondt i alle fall. Jeg gikk på en lang fjelltur i går, så det kan hende at det ikke var så lurt etter uttak. Jeg ble lett overstimulert på begge mine uttak. Var vondt og ubehagelig en drøy uke i alle fall. Og jeg hadde også smerter lenger opp enn eggstokkene. Relativt mye buksmerter også. Ikke behagelig altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #771 Del Skrevet 11. juli 2016 Et øyeblikk siden, VirreVapp skrev: Jeg ble lett overstimulert på begge mine uttak. Var vondt og ubehagelig en drøy uke i alle fall. Og jeg hadde også smerter lenger opp enn eggstokkene. Relativt mye buksmerter også. Ikke behagelig altså Ah, da er det sikkert litt ekstra vondt pga. overstimuleringa. Satser på det har gått over nå, da er 6 dager siden uttak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 11. juli 2016 #772 Del Skrevet 11. juli 2016 1 time siden, FlyBabe skrev: Ja, håper ett av de er klart for å bli en baby! Jeg trodde kanskje vi fikk flere når jeg hadde 17 egg, men jeg har skjønt at det skal litt til. Men hvor ofte skjer det at eggene ikke tåler opptininga? Kan vi risikere at ingen av eggene tåler det? Jeg skjønner det, men 4 er veldig bra. I løpet av 3 forsøk har vi kun fått to som har blitt befruktet og klart seg til dag 3. Klart det skal bli baby Jeg vet dessverre ingenting om fryste egg for vi har aldri fått noen på frys. Masse lykke til og god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #773 Del Skrevet 11. juli 2016 22 minutter siden, Askmeagain89 skrev: Jeg skjønner det, men 4 er veldig bra. I løpet av 3 forsøk har vi kun fått to som har blitt befruktet og klart seg til dag 3. Klart det skal bli baby Jeg vet dessverre ingenting om fryste egg for vi har aldri fått noen på frys. Masse lykke til og god bedring! Tusen takk! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maxi25 Skrevet 11. juli 2016 #774 Del Skrevet 11. juli 2016 Hei, lurer på om noen av dere har erfaring med crinone? Jeg tok siste dose på onsdag og i går var det mye cottage cheese altige klumper oppi skjeden som var kullsvarte. Jeg har ikke spotett og spotter ikke. Utfloden er hvit eller offwhite.. Men de sorte klumpene som jeg forsiktig tok ut i går har gjort meg engstelig. Jeg er i dag 4+5 uker gravid. Jeg har forsøkt å lese litt på andre forum og det virker å være en ganske kjent bivirkning av crinone, mange som opplevde sorte rester og også andre farger som grønn, gul og lakserosa. Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro at alt er i orden og venter bare på at noe skal gå galt slik som sist gang. Har ikke ul før jeg er i uke 8 og det er første uka i august. Har tenkt å holde ut til da og unngå hcg prøver og slikt da det medfører mer stress.. dere som har blitt gravide via prøverør uten å miste i SA eller MA, hvordan symptomer hadde dere? Opplevde dere farget rester etter crinone eller evnt lutinus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 11. juli 2016 #775 Del Skrevet 11. juli 2016 2 timer siden, FlyBabe skrev: Jeg har hatt tre gallesteinsanfall, så jeg vet de er kraftige. Hadde bare ikke trodd at smertene etter uttak skulle vare så lenge, og være såpass vonde. Men jeg tror jeg er mye bedre i dag,har ikke tenkt på at jeg har hatt vondt i alle fall. Jeg gikk på en lang fjelltur i går, så det kan hende at det ikke var så lurt etter uttak. I så all anbefaler jeg deg å tenke på å operere ut galleblæren når du er ferdig med graviditet for denne gang Livskvaliteten min ble i alle fall EKSTREMT mye bedre da jeg fikk den ut etter seks år med anfall! Hvis du gikk lang tur kan det hende det trigget litt smerte, ja Jeg husker jeg tok meg en roolig løpetur etter ca en uke - angret bittert på dét. Fire på frys høres for øvrig veldig bra ut - spesielt når det har gått så langt som til blastocyst! Da tipper jeg de er rimelig robuste og at de fleste av dem bør tåle tining godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 11. juli 2016 Forfatter #776 Del Skrevet 11. juli 2016 1 time siden, miore skrev: I så all anbefaler jeg deg å tenke på å operere ut galleblæren når du er ferdig med graviditet for denne gang Livskvaliteten min ble i alle fall EKSTREMT mye bedre da jeg fikk den ut etter seks år med anfall! Hvis du gikk lang tur kan det hende det trigget litt smerte, ja Jeg husker jeg tok meg en roolig løpetur etter ca en uke - angret bittert på dét. Fire på frys høres for øvrig veldig bra ut - spesielt når det har gått så langt som til blastocyst! Da tipper jeg de er rimelig robuste og at de fleste av dem bør tåle tining godt. Du er veldig flink til å oppmuntre! Tusen takk! Ja, jeg tar nok operasjon så fort jeg er ferdig med dette forsøket/graviditeten. Jeg fikk bekreftet gallestein rett før vi skulle sette i gang med forsøket, og jeg ville ikke utsette, jeg tok heller sjangsen på å greie meg. Det går også an å ta operasjon selv om man er gravid (selv om jeg nok ikke vil gjøre det og risikere å miste). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 11. juli 2016 #777 Del Skrevet 11. juli 2016 3 timer siden, maxi25 skrev: Hei, lurer på om noen av dere har erfaring med crinone? Jeg tok siste dose på onsdag og i går var det mye cottage cheese altige klumper oppi skjeden som var kullsvarte. Jeg har ikke spotett og spotter ikke. Utfloden er hvit eller offwhite.. Men de sorte klumpene som jeg forsiktig tok ut i går har gjort meg engstelig. Jeg er i dag 4+5 uker gravid. Jeg har forsøkt å lese litt på andre forum og det virker å være en ganske kjent bivirkning av crinone, mange som opplevde sorte rester og også andre farger som grønn, gul og lakserosa. Jeg klarer ikke helt å slå meg til ro at alt er i orden og venter bare på at noe skal gå galt slik som sist gang. Har ikke ul før jeg er i uke 8 og det er første uka i august. Har tenkt å holde ut til da og unngå hcg prøver og slikt da det medfører mer stress.. dere som har blitt gravide via prøverør uten å miste i SA eller MA, hvordan symptomer hadde dere? Opplevde dere farget rester etter crinone eller evnt lutinus? Jeg brukte begge. Crinone kom ut i alle former og med alle farger. Skikkelig stressende, men gikk bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maxi25 Skrevet 11. juli 2016 #778 Del Skrevet 11. juli 2016 30 minutter siden, Askmeagain89 skrev: Jeg brukte begge. Crinone kom ut i alle former og med alle farger. Skikkelig stressende, men gikk bra. Er noe herk altså, jeg tenkte jeg var heldig med crinone ettersom jeg hadde bare en prikk som var gul eller lys lakserosa i kanskje totalt to dager... Helt til i går når det kom en ganske så stor klump med rester og de var helt svarte. Hadde du også svart? Og hvordan gikk det med svangerskapet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askmeagain89 Skrevet 11. juli 2016 #779 Del Skrevet 11. juli 2016 1 time siden, maxi25 skrev: Er noe herk altså, jeg tenkte jeg var heldig med crinone ettersom jeg hadde bare en prikk som var gul eller lys lakserosa i kanskje totalt to dager... Helt til i går når det kom en ganske så stor klump med rester og de var helt svarte. Hadde du også svart? Og hvordan gikk det med svangerskapet? Svart, brunt, rosa, gult, hvitt.. blødde også en del. Svangerskapet gikk veldig bra. Har en fantastisk datter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sastras Skrevet 12. juli 2016 #780 Del Skrevet 12. juli 2016 Den 7.7.2016 at 13.54, Harlekin skrev: @sastras, jeg vet ikke så mye om endometriose. Men er det ikke mulig å operere (det gjorde en venninne av meg) for å "rydde opp", og så gjennomføre et forsøk umiddelbart etter dette? Beklager at jeg er så uvitende om dette. Uansett ville jeg kontaktet Hausken og hørt hva de har å tilby. Nei, hvis det ikke er eggene som er problemet, er nok ikke ED et alternativ. Uansett er også adopsjon en flott måte å få barn på, selv om det er tidkrevende og dyrt. Hvis dere kommer så langt, vil jeg gjerne tipse om forumet Ønskebarn, der er det mange i samme situasjon. Det er mye mulig. Jeg skal høre hva de mener på Hausken når de åpner igjen. Adopsjon er absolutt en flott måte å få barn, og egentlig så vil jeg heller det enn ennå et forsøk. Men siden det er ett år til vi kan søke, og vi er lei av å vente, så prøver vi oss på en runde til tror jeg. Dessuten er jeg redd for at vi ikke blir godkjent på grunn av sykdommen min, jeg har vært sykemeldt i 3 år nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå