Gå til innhold

Verste du kan få i julegave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir selvfølgelig glad og takknemlig for alt, men det er enkelte ting som jeg kanskje ikke hopper i taket over å få. 

Nips til en liten leilighet. 

Bibler! Jeg har nok! Og ja- jeg tar det etterhvert som et hint om at jeg ikke lever livet på "riktig" måte.

En annen ting er gavekort til veldig spesialiserte (og for meg uinteressante) butikker. F.eks "Nål og tråd", "Skien bil-styling", kondomeriet, interiørbutikk hvor alt er i fransk landstil osv. Jeg finner sikkert noe, men når jeg går i hullete klær pga dårlig økonomi, eller bruker mye tid på å finne mat som er billig nok, skulle jeg  egentlig ønske det hadde vært gavekort til et kjøpesenter isteden. Det føles litt teit å bruke 700 kr på syutstyr når jeg heller kunne brukt de på noe mer nødvendig.

 

Anonymkode: 71849...39f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste jeg får er kjøkkenutstyr av dårlig kvalitet. Teflon som flaker, ledninger som løsner og kaffekverner kan brukes fem ganger før de ryker. Jeg lager mye mat, og foretrekker skikkelige redskaper som varer. I tillegg kan jeg ikke fordra ting som går i søpla fordi det er ødelagt etter noen få gangers bruk. Det er som å kjøpe upraktiske, ubehagelige sko i syntetisk skinn. Meningsløst på de fleste punkter.

Ellers kan jeg leve med det meste. Kalender med bilder av voksne kusiner er riktignok litt kleint.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok sær, men jeg er glad for alt jeg får enten det koster 1 kr, eller 1000. Hjemmelaget eller kjøpt, gitt med hjerte eller ikke. Og dette fordi det er en gave. Jeg synes folk er bortskjemte og kravstore. Og det er slike som deg og andre som gjør at folk gruer seg for å kjøpe gaver.

Anonymkode: 0c5a0...41e

Ok.

Anonymkode: b8898...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det din tolkning det er noe galt med. Ikke de som skriver ønskeliste. En ønskeliste er en liste med noe en ønsker seg. Det er ikke en kravsliste. For min del er jeg opptatt av at mottakeren skal bli glad for det jeg gir og at det ikke noe overflødig eller noe som er uønsket, og da er en ønskeliste perfekt, men det er tydeligvis ikke særlig viktig for alle. Det er da virkelig ingen som gir en ønskeliste til noen som ikke har spurt vedkommende hva de ønsker seg. 

Anonymkode: c7f69...dc5

Signerer. 

Anonymkode: b8898...526

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klamydia :( det liker man ikke å få på juleaften.... 

 

Anonymkode: 6cfc0...ddd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bidrag til en veldedig organisasjon jeg knapt har hørt om eller som jeg ellers ikke ville gitt til.

Anonymkode: 57399...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener en kan svare oppriktig om en spør deg først. Å skrive liste hinter om forventninger til de rundt deg. Det er en uting.

Hva er forskjellen på å si hva man ønsker seg og å skrive hva man ønsker seg?

Anonymkode: c7f69...dc5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begriper ikke hva som er galt med ønskelister. Jeg skriver ønskeliste hele året, fordi jeg hverken vil eller har råd til å gå ut og kjøpe alt jeg får lyst på når jeg får lyst på det. Så jeg skriver ønskelister i stedet, og dermed har jeg noe å si hvis folk spør. På årets ønskeliste står alt fra te, kaffe og telys til litt et par litt dyrere elektroniske greier jeg trenger. Svigerfamilien, mamma og bestevenninnene mine spør gjerne etter ønskeliste og da får de den i skriftlig form, og jeg får ønskeliste fra dem i retur. Hvert år får jeg noe fra listen og mye spennende som de har funnet på helt selv - og jeg gjør det samme, kjøper noe fra listen hvis jeg har lyst, eller kjøper noe helt annet hvis jeg kommer på noe bra jeg vet de vil bli glad for. Oppfatter man ønskelister som et krav eller en bestillingsliste må man da være uvanlig lettfornærmet? Det er jo bare idéer.

Anonymkode: 1ee16...f94

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å få ting folk forventer at jeg skal sette frem som bilder og pynt. Er det noe barn har laget så er det enda verre, jeg vil ikke ha barn og da hører det og med at jeg ikke vil ha barnekunst på veggene eller en slik stygg lenke på treet..

Snop synes jeg er kjedelig å få for jeg spiser ikke så mye av det. Er dritt lei tullegaver... Ellers er jeg stortsett fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg får: Klær, vesker eller sko som ikke er min stil, pyntegjenstander som ikke er min smak, duftlys som lukter WC rens, ting jeg absolutt ikke har behov for og som bare tar plass, for eksempel eggkoker, løkkutter, nuppefjerner osv,

Ting jeg liker å få: Hjemmelagde ting/mat/kaker, gaver som viser at vedkommende kjenner meg eller bryr seg om meg (behøver ikke være dyrt), ullundertøy, gode bøker, god te, gavekort, praktiske ting i god kvalitet som jeg sjelden orker å bruke penger på selv, for eksempel duker, sengetøy, sengeklær, fine servietter, vaser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på å si hva man ønsker seg og å skrive hva man ønsker seg?

Anonymkode: c7f69...dc5

Forskjellen er at noen spør deg hva du ønsker deg. Da trenger de veiledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å få bilder av andres barn, eller noe som barna deres har laget i barnehagen. Jada, de synes sikkert det er koselig og personlig, men det er ikke noe jeg har lyst til å ha stående framme. Det passer absolutt ikke inn med noe annet jeg har, og jeg er ganske opptatt av interiør. Dermed blir det slik at jeg må lete det fram og sette det en synlig plass dersom jeg vet de kommer på besøk. Skikkelig irriterende. 

Ellers liker jeg ikke å få andre pyntegjenstander, hvis det ikke er noe spesielt jeg har ønsket meg. Stearinlys og servietter er greit nok, de kan brukes opp og trenger ikke oppbevares i skap. 

Med mindre du er i familie med disse barna, eller er gudmor eller lignende, så er det vel strent talt nokså sære venner du har? Er ikke normalt å gi ting barna har lagd eller bilder av barna til de som er utenom familie/gudforeldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Skriver ønskeliste så når familien begynner å spørre hva jeg ønsker meg til jul så mailer jeg listen over. Enkelt og greit. Elsker mennesker med ønskelister, da slipper jeg å bruke penger på feilkjøpte gaver og de slipper å få en feilkjøpt gave.

Neitakk til kaffekopper med julemotiv på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blue Ivy.

Jeg skjønner heller ikke hva som er så galt med ønskelister? :klo: Jeg skriver ønskelister sånn at det er lettere for folk å finne på ting til meg og de fleste spør hva jeg ønsker meg. Da skriver jeg liste. Skal jeg heller si "samma det" når folk spør? Det er enda verre. Hater når folk ikke kan si hva de ønsker seg. Jeg liker å gi folk det de ønsker seg og ikke bare random shit de kanskje ikke setter pris på og hiver/gir bort.  Jeg krever heller ikke at de skal gi meg det som står på listen, men setter veldig pris på ting jeg ønsker meg ja, 

Eneste jeg ikke liker er klær, da det ender opp i feil str og jeg liker å prøve klær før jeg kjøper det. Har vanskelig kropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sende ut en ønskeliste blir for meg det samme som å si "enten kjøper du dette, eller så vil jeg ikke ha noe". Utakknemlig, og ikke det julen handler om i mine øyne.

Hos oss blir vi etterspurt liste om vi ike gir til mamma/mormor i tide. Så om jeg er litt føre var er jeg utaknemlig?

Anonymkode: a1521...ad7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss blir vi etterspurt liste om vi ike gir til mamma/mormor i tide. Så om jeg er litt føre var er jeg utaknemlig?

Anonymkode: a1521...ad7

Da ville jeg sagt det var en uting av en tradisjon dere har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg sagt det var en uting av en tradisjon dere har.

Så det er en uting at familie etterspør hva vi ønsker oss? Må si jeg syntes det er du som er sær ja.

Anonymkode: a1521...ad7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg liker minst å få, er faktisk sjokolade og konfekt. Fordi jeg har vennet meg av med det og liker ikke smaken. Konfekt blir liggende til den blir hvit her i huset og så må jeg kaste den. Skulle ønske folk kjente meg bedre. Det har ikke noe med utakknemlighet å gjøre, jeg setter jo pris på at de husket meg da, men. "Alle liker ikke sjokolade". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er en uting at familie etterspør hva vi ønsker oss? Må si jeg syntes det er du som er sær ja.

Anonymkode: a1521...ad7

Lister er en uting. 1. Du er ikke lenger 10 år gammel. 2. Det vitner om at du krever ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...