Gå til innhold

Verste du kan få i julegave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje jeg er kjedelig, men jeg trenger ikke julegaver, syns det å være med familien er nok. Blir glad for hva jeg enn får, at noen i det heletatt har tatt seg bryet og tenkt på meg lenge nok til å faktisk kjøpe gave, uansett hva det er, er jo kjempekoselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med de fleste her angående å få nips i gave. Jeg har noen i slekten som alltid kjøper pyntegjenstander i slik shabby chic(?) stil. Jeg liker ikke stilen og har mer en nok nips fra før av. Som oftest får jeg gitt det bort, men noe blir alltid liggende å samle støv. Jeg setter jo stor pris på at de har tenkt på meg, men synes de bør styre unna interiør når de ikke en gang har vert i leiligheten min. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke mye glad for duftlys, parfyme eller parfymerte produkter. Reagerer på det meste av parfymerte produkter, og bruker kun faste produkter jeg vet jeg tåler. 

Alkohol er heller ikke en slager, siden jeg sjelden drikker, og syns det meste av alkoholholdige drikker smaker ganske vondt. Fancy oljer, konfekt etc føler jeg egentlig er ganske bortkastet på meg, da jeg er akkurat like fornøyd med en mye rimeligere olje eller sjokolade fra vanlig dagligvarebutikk, som jeg sannsynligvis også heller vil velge fremfor den fancy varianten... 

Pelsholdige plagg vil jeg virkelig heller ikke ha. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talglys og servietter. Tenner nesten aldri lys men har hundrevis som jeg har fått i gave oppigjennom. Servietter er forbruksvare. Kan kjøpe det selv. For mye pynteting. Har nok pynteting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker eller små ubrukelige gjenstander fra TGR. Klær og sånt kan enten returneres i butikk eller gis videre som bursdagsgaver, men sokker har jeg altfor mange av. Men har ikke store forventninger til julegaver uansett, jeg liker å få julegaver, er jo bare en hyggelig å gi og få uansett hva det er :)

det er jo kjempefrekt å gi bort en gave du har fått som gave til en annen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er jo kjempefrekt å gi bort en gave du har fått som gave til en annen

Siterte 2 ganger, men får ikke vekk. Men nei! Det er jo veldig mye mer dumt å bare la det bli liggende i en skuff og aldri bli brukt, heeeelt sikker på at den som ga bort gaven hadde satt mer pris på at det faktisk ble brukt av noen andre da. Selv er jeg miljøbevisst og hadde blitt veldig skuffet om noen gjorde det med noe jeg ga bort, altså bare lot der bli liggende et sted ubrukt eller i verstefall kastet det.

Anonymkode: c9264...d77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo kjempefrekt å gi bort en gave du har fått som gave til en annen

Det er enda frekkere å kaste den. 

Anonymkode: c7f69...dc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Er det spurt etter en ønskeliste blir det noe helt annet, som jeg har sagt før. Da blir det ikke det samme kravet som jeg snakker om. Hadde jeg spurt en kompis om å liste om fem gaver han kunne tenke seg, hadde jeg da ikke blitt snurt om han hadde gjort det (med mindre disse gavene var kjempedyre). Ethvert oppgående menneske forstår at det ikke er det jeg snakker om. Hadde han derimot sendt med den listen uoppfordret hadde han nok fått kull i gave av meg

Det er da ingen som snakker om å sende ønskelister uoppfordret... Flere her, inkludert meg, har jo presisert at vi ikke sender rundt ønskelister i hytt og pine, men sender til de som spør etter julegaveønsker. Jeg skjønner ikke hvor du får det fra at "alle" sender ut lister uoppfordret, så vidt jeg kan se er det ingen som sier at de gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det spurt etter en ønskeliste blir det noe helt annet, som jeg har sagt før. Da blir det ikke det samme kravet som jeg snakker om. Hadde jeg spurt en kompis om å liste om fem gaver han kunne tenke seg, hadde jeg da ikke blitt snurt om han hadde gjort det (med mindre disse gavene var kjempedyre). Ethvert oppgående menneske forstår at det ikke er det jeg snakker om. Hadde han derimot sendt med den listen uoppfordret hadde han nok fått kull i gave av meg

Absolutt ikke. Alle har presisert at det dreier seg om en etterspurt ønskeliste. Du svarer krasst tilbake at "da ville jeg sagt det var en uting av en tradisjon dere har", "lister er en uting. 1. Du er ikke lenger 10 år gammel. 2. Det vitner om at du krever ting" eller annet negativt møl. Dette er responser fra deg til noen som igjen poengterer at listen er etterspurt. Merkelig hvordan du prøver å ro deg i land når du over flere sider har vært så bastant. 

 

Anonymkode: c7f69...dc5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er sånt som fotballeffekter eller sterk alkoholholdig drikke som cognac noe jeg blir mindre begeistret for. Jeg fins ikke interessert i fotball(og gidder heller ikke å prøve å bli det, med mindre samboeren plutselig skulle få et innfall om å bli det), og jeg kan til nøds drikke likør hvis det er Dooleys/Baileys eller lignende, ellers holder jeg meg til cider/rusbrus de få gangene i skuddåret jeg faktisk drikker alkohol.

Anonymkode: 193f7...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som koster under 1000 kr. La nå da heller være å kjøpe noe enn å gi meg billige gaver. 

Anonymkode: 23c7b...8f2

Hæ, tar du imot ræl bare fordi det koster over 1000 kr??       Vi gir hverandre bare gaver som koster 5000 kr ++.   Det er ikke noe poeng ellers, må selvfølgelig bare være merketing og helst kjøpt i byer som Paris og London. Så her bruker hele familien 100 000 + på juleshopping i Paris, ifjor var vi Milano.   Her i Norge selger de jo bare det samme overalt som alle har, ingenting eksklusivt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo kjempefrekt å gi bort en gave du har fått som gave til en annen

Frekt å gi bort videre julegaver? Da er det jo frekt å gå til butikken og returnere gaver og da? 

Nå er ikke de fleste av gavene jeg får, kjøpt med så mye omtanke - at "den der vet jeg at trampe23 ønsker seg".

Jeg har fått alt fra bamser til store?! kjoler. For å kommentere bamsen. Jeg er ikke 5 år gammel og trenger ingen bamse. Det er ikke en søt bamse engang, men en ku?! 🐄 Og kjolen? Vel, nå er jeg veldig slank og har ganske så flate bryster. Og det ser man på meg. Jeg går ikke kledd i burkha, så alle som har sett meg vet hvordan kroppsfasong jeg har. Jeg trenger ikke gi folk BH størrelsen min liksom. Men neida, en gave var en stroppløs kjole laget for de med ekstremt store pupper, i tillegg var kjolen løs?! Tror du vedkommende tenkte "DENNE KJOLEN VIL SE KJEMPEFIN UT PÅ TRAMPE23"? Vel, det tror ikke jeg.

I tillegg får jeg så mye billig dilldall fra TGR, som fyller opp skuffene... da kan det også gis videre, som tilbehør til gaver. Vesker fra Primark har jeg heller ikke behov for, jeg har litt dyrere vesker jeg bruker til hverdags og fest, og da vil det bare bli stående... og da synes jeg det er veldig greit å gi det videre til andre som vil prise seg lykkelig over gavene.

 

Når jeg kjøper julegaver er det ikke alltid jeg får kjøpt gaver med masse omtanke, om jeg er stressa ender jeg noen gang selv opp med å stikke til apoteket og kjøpe kremer, dusjsåper eller spiselige gaver, bare for å få kjøpt noe, men jeg kjøper ikke slike unødvendige ting (føler jeg da, dersom vedkommende synes det er søppel, så skal han/hun vær så god å kvitte seg med det slik jeg kvitter meg med visse gaver), men som regel pleier jeg å kjøpe gaver underveis hele året slik at jeg finner noe som kan være fint til han eller henne,og slipper stresset i desember.

 Men for å svare deg, så synes jeg ikke det er frekt om noen gir bort eller bytter gaver de får av meg (dersom det ikke er laget av meg, F.eks. votter jeg kan ha strikket med omtanke) og synes heller ikke at jeg er frekk som velger å gi bort eller bytte unødvendige gaver 😉

Endret av Trampe23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HVA ER TGR? Hvorfor er det så mange som får julegaver herfra og hva er det som gis? Og hvorfor er man misfornøyd med julegaver fra TGR? 

Anonymkode: c7f69...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets har vi ingen avtale om hva ting skal koste eller ikke koste. Jeg kjøper gaver ut ifra hva jeg vet at vedkommende trenger eller ønsker seg og de gjør det samme for meg. Jeg har veldig dårlig råd, og trenger veldig mye, så da er det kjekt å få praktiske ting som de vet at jeg vil bli glad for. Vi lager ofte julegaver til hverandre, men jeg lager ikke det samme til alle.

Strikker ofte sokker og votter til de vennene jeg vet vil sette pris på det, og lager ofte en kurv med god mat og drikke. Lager gjerne hjemmelaget marsipan, syltetøy og saft som jeg er sikker på at vedkommende er glad i. Julegaver er hva man gjør det til, men det er meningsløst å gi bare for å gi. Heldigvis tenker vi ikke kroner og øre i min omgangskrets. Vi tenker behov og hva som er tanken bak gavene. Det syntes jeg er helt ok.

aw, hjemmelagde gaver er jo best. Pris kan ikke måle seg med dem, fordi det ligger som regel en tanke bak hjemmelagde gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Absolutt ikke. Alle har presisert at det dreier seg om en etterspurt ønskeliste. Du svarer krasst tilbake at "da ville jeg sagt det var en uting av en tradisjon dere har", "lister er en uting. 1. Du er ikke lenger 10 år gammel. 2. Det vitner om at du krever ting" eller annet negativt møl. Dette er responser fra deg til noen som igjen poengterer at listen er etterspurt. Merkelig hvordan du prøver å ro deg i land når du over flere sider har vært så bastant. 

 

Anonymkode: c7f69...dc5

Jeg synes fortsatt det er en uting, i og med at det er en tradisjon, og ikke en engangshendelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke så mye gaver lengre, men har noen tanter som på død og liv skal gi meg slike Body Spray og Shower Gel-pakker fra Cubus som lukter kunstig. Jeg gir dem videre til noen som kanskje trenger det, eventuelt som syns det er helt topp. Har de spurt meg hva jeg ønsker hadde jeg nok svart enten ingenting eller å gi gaver til fattighuset isteden.

Men jeg husker en gang jeg fikk en gave fra ei langt ut i slekta. Jeg var 12 og akkurat begynt i den veslevoksne alderen hvor jeg var for kul for alt. Da fikk jeg en SVÆR lime grønn genser, med trompet ermer og en gedigen ROSA drage midt på brystet, med små drager rundt. Som ikke det var nok var den dekket i glitter og størrelse medium/large. Jeg brukte såvidt xs. 

Anonymkode: 340cb...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...