Gå til innhold

Spør en bruker

Fremhevede innlegg

Gjest Zumo de Melocotón
Skrevet
1 time siden, Cyrus skrev:

@Zumo de Melocotón Blir du mer oppskaket av å se på nyhetene at 100 mennesker er slaktet ned i Nigeria? Eller at 5 mennesker er slaktet ned i USA?

Jeg tror de fleste av oss er laget slik at jo "nærmere" tragediene kommer vårt eget liv og vår egen hverdag, både geografisk og i forhold til hvem som blir rammet, jo mer påvirket blir vi av det. I tillegg har måten media legger frem sakene på mye å si. Selv om jeg er litt idealist og i mange år drømte om å "redde den tredje verden", og selv om jeg ser på alle som like verdifulle og bryr meg over snittet om mine medmennesker, så er likevel sannsynligheten større for at jeg se og reagere på et innslag om 5 som blir slaktet ned i USA, enn på et innslag om 100 som blir slaktet ned i Nigeria. Sad, but true.. :roll: 

Men.. Det kommer litt an på hvilke virkemidler de bruker og hvor "groteskt" de fremstiller det. Bilder eller film som viser skadde/drepte (spesielt barn) vil f. eks få meg til å reagere mer, uansett hvilke av innslagene som inneholder det. Et innslag fra USA vil muligens inneholde navn og bilder på ofrene og evt. intervjuer med familie/venner/vitner. Det gjør det jo mer "personlig" også, ergo vil jeg kunne reagere mer på det. Men jeg reagerer på begge deler og synes det er grusomt uansett.

Ville du tatt verdens høyeste vannsklie etter at du fikk info om at en tiåring døde av nakkeskader der denne uken, @Cyrus?

1 time siden, EpleDrue skrev:

@Zumo de Melocotón Har du kjørt bil uten å feste beltet? 

Nei, den rutinen med å feste bilbeltet er så innprentet i meg at jeg føler ubehag om jeg lar være å gjøre det. Forstår ikke hvorfor folk ikke bruker bilbelte, de kan umulig forstå hvilke konsekvenser de risikerer. Ved ett eneste tilfelle har jeg hørt om at manglende bilbeltebruk var positivt, og det var en ulykke hvor bilen kjørte ut på dypt vann og personen uten bilbelte var den eneste som klarte å komme seg ut i tide.

Hvor mye og hvor ofte synes du det er OK at man drikker alkohol i løpet av uken, og hvor ofte pleier du å gå på byen, @EpleDrue?

1 time siden, EpleDrue skrev:

Det er alltid fint å komme tilbake til hverdagen, og enda finere å se frem til neste ferie. Når den blir har jeg ikke helt bestemt meg for enda. :fnise: Har en spennende høst i vente, så hvem vet, kanskje det blir en paraplydrink i desember. 

@Zumo de Melocotón Kunne du dratt på en konsert med en artis du ikke kan fordra, bare for å gjøre vennene dine glade? 

Ja, det kunne jeg, og det har jeg også gjort flere ganger. Som regel blir det jo en bra kveld likevel, men jeg må innrømme at det har hendt et par ganger (på festival) at jeg har blitt med for å høre på en artist, men sneket meg over til en av de andre scenene som spilte musikk jeg liker bedre. Er vi mange eller folk drikker mye, så legger de ikke merke til det om jeg passer på å rekke tilbake før konsertslutt. :tommelsmil: :ler: 

Pleier du å gå på festivaler, @EpleDrue? Og sover du i så fall i telt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Uchiha Madbrah skrev:

Venner bare kaller meg for uchi. Ellers uttaler man det som : Uchi-ha Mad-brah. Tror jeg? 

Er Madbrah fordi du er en mad vro og Uchiha ditt ekte navn?

Skrevet
6 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

Jeg tror de fleste av oss er laget slik at jo "nærmere" tragediene kommer vårt eget liv og vår egen hverdag, både geografisk og i forhold til hvem som blir rammet, jo mer påvirket blir vi av det. I tillegg har måten media legger frem sakene på mye å si. Selv om jeg er litt idealist og i mange år drømte om å "redde den tredje verden", og selv om jeg ser på alle som like verdifulle og bryr meg over snittet om mine medmennesker, så er likevel sannsynligheten større for at jeg se og reagere på et innslag om 5 som blir slaktet ned i USA, enn på et innslag om 100 som blir slaktet ned i Nigeria. Sad, but true.. :roll: 

Men.. Det kommer litt an på hvilke virkemidler de bruker og hvor "groteskt" de fremstiller det. Bilder eller film som viser skadde/drepte (spesielt barn) vil f. eks få meg til å reagere mer, uansett hvilke av innslagene som inneholder det. Et innslag fra USA vil muligens inneholde navn og bilder på ofrene og evt. intervjuer med familie/venner/vitner. Det gjør det jo mer "personlig" også, ergo vil jeg kunne reagere mer på det. Men jeg reagerer på begge deler og synes det er grusomt uansett.

Ville du tatt verdens høyeste vannsklie etter at du fikk info om at en tiåring døde av nakkeskader der denne uken, @Cyrus?

Jeg elsker vannsklier, og hadde nok kastet meg utfor med hodet først. Og om ingenting har tatt livet av meg ennå, så tror jeg det skal litt mer til enn en vannsklie for å knekke meg.

@Zumo de Melocotón Liker du å kjøre karuseller?

Gjest Uchiha Madbrah
Skrevet
9 minutter siden, minister-mio skrev:

Er Madbrah fordi du er en mad vro og Uchiha ditt ekte navn?

Heter heldigvis ikke Uchiha på ekte. Eller vent... det ekte navnet mitt er jo enda verre. Tok meg sånn 12 år å lære.... :ler:

Men nei, navnet kommer fra en tegneserie (se hvor fort jeg gikk fra gangster til nerd) som heter Naruto. Fyren heter egentlig Uchiha Madara, men jeg valgte Uchiha Mad (kjempeteit forkortelse av madara) og brah - siden jeg har vært på alt for mange mannsdominerte forumer hvor enhver innlegg sluttet med brahhhhhhhh. 

Skrevet
1 minutt siden, Uchiha Madbrah skrev:

Heter heldigvis ikke Uchiha på ekte. Eller vent... det ekte navnet mitt er jo enda verre. Tok meg sånn 12 år å lære.... :ler:

Men nei, navnet kommer fra en tegneserie (se hvor fort jeg gikk fra gangster til nerd) som heter Naruto. Fyren heter egentlig Uchiha Madara, men jeg valgte Uchiha Mad (kjempeteit forkortelse av madara) og brah - siden jeg har vært på alt for mange mannsdominerte forumer hvor enhver innlegg sluttet med brahhhhhhhh. 

Ah, jeg har faktisk sett litt Naruto, men det er så lenge siden. Kjente jeg ble ekstremt nysgjerrig på fornavnet ditt nå. Siden det tok deg 12 år å lære, er navnets uttale på et annet språk enn ditt 1. språk?

@Cyrus hvem er det på profilbildet ditt?

@Zumo de Melocotón er du eldre enn 25 år?

Skrevet
20 timer siden, Cyrus skrev:

Så med andre ord så er det helt greit at han kaller veganere for vaginere?

Helt innafor! Nå skal jeg lære deg noe gøy. Folk med mentale problemer er mer tilbøyelige til å bli veganere.

Det er en så stor andel veganere som er helt søplete i hodet, at noen bestemte seg for å forske på det.
De tenkte det kunne komme av at disse menneskene ikke fikk i seg nok næring, og at de derfor ble sutrete tullebøtter... Men så viste det seg at å spise vegansk fungerer helt fint, og så lenge du passer på å få i deg b12 (som mangler i grønnsaker, fordi man vasker vekk bakteriene som produserer det), er det ingen problemer med å utelukke alt som kommer fra dyr.

Etter å ha forska på det en god del, kom de frem til at det ikke har noe med selve kostholdet å gjøre, men at gærninger bare er mer tilbøyelige til å bli veganere, uten at de egentlig forstår hvorfor. De lurer på om det kan være så enkelt som at folk som er rare, enkelt og greit kan ha lettere for å bryte normer, siden de allerede er ute og svever.

Skrevet
1 minutt siden, minister-mio skrev:

@Cyrus hvem er det på profilbildet ditt?

Det er Cyrus. Lederen for The Riffs. Du veit: Can you count suckeeeeeeers???!!!!, eller Can you dig iiiiiiit???!!!

@minister-mio Sparer du i BSU?

Skrevet
1 minutt siden, Cyrus skrev:

Det er Cyrus. Lederen for The Riffs. Du veit: Can you count suckeeeeeeers???!!!!, eller Can you dig iiiiiiit???!!!

@minister-mio Sparer du i BSU?

Jepp

@Cyrus er det lenge til du er for gammel til å spare i BSU?

@Yme hva hadde du til middag i dag?

Skrevet
7 minutter siden, Uchiha Madbrah skrev:

:ler::ler:

Skrevet
2 minutter siden, Yme skrev:

Helt innafor! Nå skal jeg lære deg noe gøy. Folk med mentale problemer er mer tilbøyelige til å bli veganere.

Det er en så stor andel veganere som er helt søplete i hodet, at noen bestemte seg for å forske på det.
De tenkte det kunne komme av at disse menneskene ikke fikk i seg nok næring, og at de derfor ble sutrete tullebøtter... Men så viste det seg at å spise vegansk fungerer helt fint, og så lenge du passer på å få i deg b12 (som mangler i grønnsaker, fordi man vasker vekk bakteriene som produserer det), er det ingen problemer med å utelukke alt som kommer fra dyr.

Etter å ha forska på det en god del, kom de frem til at det ikke har noe med selve kostholdet å gjøre, men at gærninger bare er mer tilbøyelige til å bli veganere, uten at de egentlig forstår hvorfor. De lurer på om det kan være så enkelt som at folk som er rare, enkelt og greit kan ha lettere for å bryte normer, siden de allerede er ute og svever.

Hmmmm... Det her er interessant. Men er du så søplete i hodet du da? Jeg synes du fremstår som forholdsvis fornuftig, men det er kanskje utifra kg-standarden :) 

Skrevet

Jepp

@Cyrus er det lenge til du er for gammel til å spare i BSU?

Jeg får lov til å spare frem til neste sommer-OL :)

@minister-mio Dersom du har fått hull i et klesplagg, og bestemmer deg for å kaste det. Stiller du deg da foran speilet og river det av deg "Hulk Hogan stil"?

Gjest Zumo de Melocotón
Skrevet
47 minutter siden, Moonwalker skrev:

@Zumo de Melocotón har du et crush på Blipp'en?

Haha... Jeg så han kun helt i starten når han ble kjent og et par kvelder på idol som programleder, men digget humoren og energien hans da. Etter det har jeg ikke fått muligheten til å "gå lei", for jeg har ikke sett på vanlige TV-kanaler på eeeeevigheter. Så mitt inntrykk er fremdeles at han er en fønni-bønni og jeg kunne muligens funnet på å crushe på personligheten hans ihvertfall. :fnise: 

Hvem er kjendiscrushen din, @Moonwalker?

17 minutter siden, Cyrus skrev:

@Zumo de Melocotón Liker du å kjøre karuseller?

Jeg er litt sånn karastrofetenker når det kommer til fornøyelsesparker, så folk pleier å måtte overtale meg litt før jeg blir med. Men når jeg først blir med, så er det dritgøy!! Digger mest berg-og-dal-baner, tømmerrenner og sånn fritt-fall, men den siste sprenger jeg nok trommehinnene på alle rundt meg på og sitter og gjentar åneiåneiåneiånei helt til de slipper og vi raser mot bakken. Omg for et elsk/hat-forhold jeg har til sånne. G:bolledeig:

Karuseller er jo moro det også, hvis de ikke er sånne kjedelige barnekaruseller. :fnise:

Hvilke fornøyelsesparker er morsomst å besøke, @Cyrus?

Har du vært mye i Tusenfryd, @Uchiha Madbrah?

Liker du fornøyelsesparker, @EpleDrue, og har du vært i Eurodisney eller Disneyland?

Er du redd for spøkelseshus (eller har du vært i noen som var verdt besøket), @Uchiha Madbrah, @EpleDrue, @Cyrus, @Moonwalker, @Fox Mulder, @Coronas, @applestories, @minister-mio, @Mysticgirl, @toothfairy, @Charmander, @Rossin, @kisskissbangbang?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Cyrus skrev:

Hmmmm... Det her er interessant. Men er du så søplete i hodet du da? Jeg synes du fremstår som forholdsvis fornuftig, men det er kanskje utifra kg-standarden :) 

Det kommer an på hvordan man definerer søplete, tenker jeg. Hjernen min fungerer spesielt dårlig på veldig mange ting som normale folk tar for gitt :ler: 

Har heldigvis funnet meg en veggisgruppe for veganere som baserer seg på vitenskap, istedenfor "Jeg føler at" og trendy dietter, så der går det an å få skikkelig info. De fleste sånne veganer-samfunn er bare full av følsomme idioter som tror idrettsutøvere kan leve på 60 gram proteiner om dagen, av den enkle grunn at de bare ønsker at det skal være sånn, fordi ting blir lettere da.

@Yme hva hadde du til middag i dag?

Pasta med tofu og brune bønner. Har aldri lagd tomatsaus før, så det smakte bare tomatpuré, men det var kjeeeempe fin makronæringsverdi i middagen, så jeg var så fornøyd atte!

Skrevet
21 timer siden, Zumo de Melocotón skrev:

Godt spørsmål! Jeg pleier å ha lyst til å følge følelsene, men ender som regel opp med en avgjørelse basert på rasjonalitet/logikk. Med visse unntak, det hender noen ganger at jeg lar meg rive med. :fnise:

Har du en favorittdrink, @calavi?

Mango/strawberry daiquiri er veldig godt. Ellers er jeg fan av mojito. 

12 timer siden, Rossin skrev:

@calavi pleier du å vaske skoa dine i vaskemaskina?

Hender jeg gjør det, ja. 

2 timer siden, EpleDrue skrev:

@calavi Liker du amerikansk eller britisk spenningsserie best? 

H ikke gjort meg opp noe særlig mening om det, men har nok sett mest amerikansk, men om det er så mye bedre vet jeg ikke. 

@Zumo de Melocotón Kuleste tv-spill? 
@RossinKuleste brettspill? 
@EpleDrue Hvor stor er leiligheten din? 
@Uchiha Madbrah Hvor mange selfier tar du av deg selv i uken? Sånn ca? 

Skrevet
2 minutter siden, Zumo de Melocotón skrev:

Er du redd for spøkelseshus (eller har du vært i noen som var verdt besøket), @Uchiha Madbrah, @EpleDrue, @Cyrus, @Moonwalker, @Fox Mulder, @Coronas, @applestories, @minister-mio, @Mysticgirl, @toothfairy, @Charmander, @Rossin, @kisskissbangbang?

Den på grõna lund da jeg var liten var bra.

2 minutter siden, Yme skrev:

Pasta med tofu og brune bønner. Har aldri lagd tomatsaus før, så det smakte bare tomatpuré, men det var kjeeeempe fin makronæringsverdi i middagen, så jeg var så fornøyd atte!

Må koke en stund for å få bort den smaken eventuelt tilsette noe søtt som gulrot.

Forklar makronæringsverdi?

Skrevet
Den 10.8.2016 at 16.20, Silfen skrev:

Nææææsj . Eller, jo. Eller, SoP er strengere enn meg! For real! Jeg er laidback og kul, seff, selv om AB sier jeg er helt fullstendig vanlig. :Knegg: Ikke sant, @Stjerner og planeter?

@skruf Har du sett The lost boys?

@Snuppi @qwerty123 fader så mange qwertyer, men satser på det er den rette; vil dere være med ut i dag?

@EpleDrue Hvilken dag i uken er best å gå ut på?

For sent ute på KG :(

Skrevet
1 minutt siden, Zumo de Melocotón skrev:

Hvilke fornøyelsesparker er morsomst å besøke, @Cyrus?

@Cyrus

Jeg er stor fan av Liseberg! Også liker jeg klatrepark, forutsatt at løypene er utfordrende, og at jeg kan slippe den ubrukelige zip-linen på slutten. Også waterpark med svææære sklier!!

Jeg har det siste året klart å legge fra meg alt av irrasjonell frykt, så nei jeg er ikke "redd for å bli redd" :) 

@Zumo de Melocotón Hva synes du om hun dama på "shape up"-bladet som reklameres så iherdig for på dette forumet?

Skrevet
5 minutter siden, minister-mio skrev:

Må koke en stund for å få bort den smaken eventuelt tilsette noe søtt som gulrot.

Forklar makronæringsverdi?

Jeg kokte ikke sausen i det hele tatt. Bare rørte samme hakka tomater og litt tomatpure, og putta bønner oppi :ler: 

Makronæring er proteiner, fett og karbohydrater. Jeg må ha mellom 150 og 200 proteiner hver dag, og alle måltidene mine burde inneholde minst 40 gram protein, for at proteinsyntesen min skal være på sitt høyeste så lenge og ofte som mulig.

Skrevet
8 minutter siden, Yme skrev:

Det kommer an på hvordan man definerer søplete, tenker jeg. Hjernen min fungerer spesielt dårlig på veldig mange ting som normale folk tar for gitt :ler: 

Har heldigvis funnet meg en veggisgruppe for veganere som baserer seg på vitenskap, istedenfor "Jeg føler at" og trendy dietter, så der går det an å få skikkelig info. De fleste sånne veganer-samfunn er bare full av følsomme idioter som tror idrettsutøvere kan leve på 60 gram proteiner om dagen, av den enkle grunn at de bare ønsker at det skal være sånn, fordi ting blir lettere da.

Ønsker du å utdype? For nå ble jeg nysgjerrig :)

Det verste jeg hører er de folka som påstår at man klarer seg på sånne barnemengder protein. Det fungerer kanskje greit uten trening/mosjon, men om man ønsker utbytte av fysisk aktivitet så må man mate på litt. Er det slik at du må passe på å få i deg mange typer proteiner i løpet av en dag, siden mange grønnsaker ikke har komplette proteiner?

Gjest Fox Mulder
Skrevet
2 timer siden, Moonwalker skrev:

nææh, alt for lite.

@Fox Mulder har det der?

Vært fraværende :fnise:

1 time siden, Zumo de Melocotón skrev:

Var skummelt, men var levende skuespillere et sted i England. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...