Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Hurra!! Melding fra SAS..."forsvunne" billetter ligger ikke i en eller annen elektronisk søppelhaug. Jeg er fremdeles regnet som reisende - utpå sommer'n en gang.

Ellers starta dagen heller labert. Våkna klokka "ti-på-være-på-jobben". Unødvendig å si at det ble tempo da, vel. En eller annen rakker må ha slått av vekkeruret i nattens løp :evil: (hvis jeg da ikke glemte å slå det på i går kveld altså :wink: ). Jeg kom sent, men godt på jobb. For jeg fikk faktisk gjort unna litt, så nå er stabelen med "må gjøre'r" litt mindre enn den var.

Og så har jeg vært på trim. Dette var siste mnd. jeg hadde betalt for på treningssenteret, så nå driver jeg å psyker meg opp til å fornye medlemsskapet. Men det er litt fristende å bare la det ligge til høsten og heller satse på friske spaserturer nå utover sommeren. Hmmm,hvem er det jeg tror jeg lurer. Gå???! Jeg, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Cata

Godt at du ikke ble borte i eletronikken til SAS, da. Så da kan du reise.

Noe av det verste jeg vet er å våkne akkurat så seint at jeg nesten rekker joben i tide.

Støv - det tror jeg er noe som gror på alle underlag. jeg er sikker på at det er et stoff som formerere seg av intet, for det nytter ikke å utrydde det.

Håper du får en grei uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uæh!! Mannfolk! :sinna:

Skulle være "siste-liten-innkalt" omviser for noen besøkende på jobben i dag, og så skulle jeg vise rundt siste gjengen etter at resepsjonen var stengt. Og slik vi har det er det så godt som umulig å få utenforstående ut og inn på anstendig vis etter stengetid. Usj!! Og det hadde ingen tenkt på da de satte opp timeplanen for besøket. Hrmmmmfgrrrruffffff!!

Men vi fikk da ordnet det så gjestene var strålende fornøyde da de forlot oss. :-)

Har dessuten gjort alvor av mine planer om å kjøpe MP3 spiller så jeg kan danse rundt med musikk i øra (Yess, Bettie, nå må du holde øynene åpne og se om du ser ei halvgammel røy som danser rundt med plugger i øra... Da er det nok moi. :wink:*tar Miss Piggy slengen igjen*)

Sitter ellers og føler meg litt .....vet ikke helt.....til overs kanskje. Mannen i mitt liv skal ha bryllupsplanleggingsmøte med eks'en i kveld. For ene dattera, altså.

Er helt sikkert ikke sjalu, og de må jo planlegge en gang og det raker jo egentlig ikke meg. Alt det der vet jeg, men det føles littegrann rart likevel. Her gjør jeg mitt beste for å gi ham "fri" så han kan konsentrere seg om de forestående eksamener, og så tilbringer han tid med unger og eks og..... Nei, jeg føler meg rett og slett litt overflødig. :klaske: OK, da, ingen grunn til å gni det inn. Egentlig er det jo det jeg er i en sånn sammenheng. Overflødig altså!

Jeg HAR ingenting med barna hans å gjøre. Og jeg HAR slett ingenting med bryllupsforberedelser å gjøre. Så enkelt er det jo. Hjernen min skjønner det, men jeg må visst gjøre en innsats for å få resten av meg med på det også. Og jeg sitter ikke og depper nå, altså. Det gjør jeg ikke, men som sagt.....det føles litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det må føles rart. Du investerer jo i mannen og er en del av livet hans - men likevel ikke på alle sider. Det er jo, som du sier, naturlig, for han er jo faren til noen rimelig voksne barn. Men jeg forstår at det kjennes litt rart og litt tomt.

Men når eksamen er over - da er det din tur, vet du.

Tipper du var en flott omviser jeg, og forstår irritasjonen din over planleggere som glemmer vesentlige detaljer i planen.

Ha en god dag i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Engler og demoner" har jeg også lest, og jeg liker den! :) Gjør du?

Jeg forstår det føles rart og tomt,men kansje er det bare slik det må være i akkurat denne situasjonen? jeg vet ikke, men jeg synes i allefall du takler tingene bra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Buste, lenge siden sist du var her. Koselig at du kikker innom. Så langt som jeg har lest (er ikke helt ferdig enda) så liker jeg "Engler og demoner" (bortsett fra de mer bloddryppende "drepe kardinaler" scenene). Har aldri likt bestialske scener verken i bøker eller på film *fyttegrøss*.

Når det gjelder å takle mann og ekser og greier så.....vet ikke helt jeg. Blir eitrende sint innimellom. Nå har vi lenge hatt en avtale om at vi skal gi bryllupsgaven sammen, sånn at jeg også "er med" sammen med ham, selv om jeg ikke får være med rent fysisk. I dag hadde han fått den gode ideen at han skulle se hva de fikk og så gi sin (vår) gave etterpå. Sånn at han kunne gi noe de ikke hadde fått. Javisst! Så mye for å vise at vi er et par. Da ville jeg enten blitt nødt til å gi gave bare fra meg, eller tilsynelatende ikke gitt gave. Så da sa jeg stopp. Nå har det bryllupet i rask rekkefølge kostet meg min egen bursdagsfeiring (han ville vi skulle lage et litt større selskap - men pga. bryllupet så måtte det kanselleres. Har jo ikke kapasitet til to store arrangement på et år- forståelig nok), min beste venninnes 40-års dag (han har ikke råd til å bli med pga. bryllup og jeg er lei av å reise alene til slike tilstelninger) og jeg har fått utgiftene til min "utenlandsflukt" på toppen. Det er en del å ofre for et bryllup som jeg ikke engang blir bedt i. Så da mener jeg han kunne ta såpass hensyn til mine følelser at vi i det minste fremstår som et par på et stykke papir. Jeg gjorde oppmerksom på hva jeg mente i temmelig klare ordelag, så det blir til at vi gir en pengegave sammen. Da kan de bruke pengene til det de måtte trenge.

Så jeg vet ikke helt hvor bra jeg tar ting, jeg. :klø: Sannsynligvis har jeg opptrådt barnslig og jeg burde nok vite bedre osv. osv. osv., men likevel.... Når vi liksom skal ha et forhold, så er det grenser for hvor selvutslettende jeg orker være.

(Men jeg gleder meg til "svigermor" - altså hans mor- får høre at jeg ikke er bedt. Vi kommer godt overens, og hun pleier si fra når det er noe hun reagerer på. Så jeg håper i mitt stille sinn hun reagerer på mitt fravær :evil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Hurra!!! Selvangivelsen levert (på nett).

:sur: Minus....fant en post som manglet i den forhåndsutfylte utgaven, -og det betyr at jeg nok må se langt etter de få kronene skatteetaten forespeilet meg at jeg skulle få igjen.

Jaja, jeg har "bestilt" litt høyere skattetrekk til neste år, så jeg får bare leve i håpet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du oppførte deg barnslig. Det får jammen være måte på! Godt at du ikke ga deg på det punktet, for det blir jo helt tullete hvis du ikke skulle være med på en fellesgave - om ikke annet som en symbolsk handlig overfor deg.

Selv om det ikke blir en kjempestor bursdagsfeiring på deg, bør det i hvert fall bli en feiring! Det fortjener du.

Har også levert selvangivelsen min, og for første gang på mange år skal jeg ikke betale restskatt - hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei Cata.

Måtte ta en tur innom boken din før jeg kan logge meg av. Du er jo så flink å besøke min. Men som jeg sa til Bettie også; jeg er så opptatt av meg og mitt jeg liksom... og så glemmer jeg at andre har sitt de også. Og ingen er vel bare statister i mitt liv....

Så leit å høre at du ikke er invitert i bryllupet? Er ikke det litt rart da? Nå har jeg jo ikke lest og lest og lest, og kanskje forklarer du bakgrunnen for det tidligere i boken, men det er jo rart.... Når to stykker bor sammen så er det jo direkte uhøflig å bare invitere den ene... jeg ville følt meg så snurt hvis det skjedde med meg, at bare jeg ble invitert og ikke samboer liksom, at jeg hadde ikke gått selv heller.

Men det er klart - han er jo faren, så han MÅ vel nødvendigvis være der.... men det er en merkelig ting ja... (ligger vel noen bitre følelser der antakelig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjempesinna::frustrert::sinna::sur: *banner så det lyser, men av hensyn til sarte sjeler, skriver jeg det ikke ut i klartekst*

Nemlig! Fikk musikkdingsen min i dag (MP3 spiller) og det er kjempefin lyd i den når jeg hører på radio - men den vil altså ikke spille musikk!!!! Verdens dyreste lommeradio. Jeg har endevendt manual og like forb.... står den der med pauseikonet på displayet uansett hva jeg trykker eller ikke trykker på. Prrrrftthhhh!! :sinna:

Så i morgen går den i retur. Kan godt være det bare er en eller annen liten filleting jeg har gjort feil, men ikke tale om at jeg klarer se hva det er. Og troubleshooting-avsnittet i manualen er til null hjelp. Godt det er returrett/angrefrist. Og jeg har jo ikke bruk for den sånn på øyeblikket, men jeg blir skikkelig sur når jeg må begynne å dille med å sende tilbake ting.

Men bortsett fra det, er verden ganske grei med meg. Hadde en nokså fredelig dag på jobb i dag, -men det fortjente jeg jammen, siden alt gikk galt i går. Da jeg kom på jobb sto småkrisene i kø og ventet på meg. Fikk orden på de verste flokene før jeg dro på motivasjonskurs. Var vel egentlig mer kommunikasjonskurs, men motivasjon og kommunikasjon er ofte to sider av samme sak - så greit nok. Traff en god slump hyggelige folk og hadde i det store og hele en ålreit kveld - selv om det ble en lang kjøretur.

Så jeg kom sent hjem (vel, ikke bare kurset sin feil da, -jeg stakk innom gubben en tur på vei hjem og da ble det jo ekstra seint) og merker effekten i dag. Stuptrøtt allerede nå! Gjør mitt beste for å falle i "halvkoma" senere i kveld, for nå har jeg til og med bevilget meg et glass vin. Er ikke ofte jeg gjør det, men i kveld følte jeg for å åpne den flaska jeg kjøpte for noen uker siden. Fant ut at de har sånne småflasker på vinmonopolet, så da kan jeg tillate meg et glass av og til. Er jo håpløst for meg å kjøpe en vanlig flaske - med mitt forbruk ville mesteparten bli til eddik før jeg begynte å nærme meg bunnen. Selv om mannen og jeg deler en flaske er sjansene for "eddikproduksjon" gode. Ingen av oss kan sies å stille i kategorien stordrikkere, nei. :wink:

Og når vi nå er inne på temaet....etter siste ukes utblåsning så har freden igjen senket seg over forholdet og de to hjem. (Nei, Mysan, vi bor ikke sammen skjønner du.) Så da jeg slo på tråden for å klage litt over "spilledingsen" i kveld ble jeg faktisk invitert på kaffe. Han var midt mellom to fag og trengte en pause i lesinga. Skjønner det godt jeg, etterhvert som eksamen nærmer seg begynner man å gå inn i en metningsfase der man føler at man ikke får stappet inn mer kunnskap.

Men jeg dro hjem igjen som dere ser, så nå skal jeg hygge meg på KG resten av kvelden og så ta tidlig kveld så jeg får innhentet litt av gårsdagens (dvs. -nattens) tapte søvn. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god natts søvn hjalp på formen. Sto seint opp i morges, men var til gjengjeld våken. Hadde ikke før fått tygd i meg frokosten før min gamle mor ringte og var pratesjuk så der gikk det en halvtime i et svisj.

Så ble det en liten bytur. Måtte innom posten og returnere "musikkdingsen" og måtte ha litt papir så jeg fikk pakket inn bursdagspresangen til min kjære. Litt stil må det være. (Ikke så lett da, med det grusomme gavepapiret de hadde til salgs på bokhandelen. Fant omsider ett som ikke var helt psykedelisk....) Vel hjemme igjen ringte mobilen. Da var det en tante som hadde blingsa litt på navnelista - hun skulle egentlig ringe til den som sto "på sida av meg" i alfabetet. :ler: Jaja, vi fikk oss en koselig prat uansett. Etter dette ble det en pause og en liten surfe- og KG runde, før jeg dro avsted til min kjæres fødseldagsfeiring. Ble bare litt kaffe og kaker, da, for han leser og datter er russ i år. Så det var ett eller annet russearrangement som skulle foregå nå utpå kvelden.

Da ungdommen var forsvunnet til sitt, tok vi en siste kaffe og så tuslet jeg avgårde hjemover. Kun to dager igjen til første eksamen, så han hadde noen bøker han ville se over. Forståelig nok. Så nå har jeg tent i peisen (litt småkaldt i dag) og benket meg ved PC'n. Og om et kvarter blir det sofakrok + "Aidensfield". Har begynt å se den serien etterhvert og er blitt litt avhengig. Er noe som mangler hvis det er en lørdagskveld jeg ikke får den med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuddeluuuuu!!!

Nå sitter jeg her med kaffekoppen og et par kjeks og gullende ren samvittighet. Nå har jeg nemlig byens blankeste bil (så lenge det varer). Et uventet anfall av energi sendte meg og bilen bort til nærmeste bensinstasjon nå i formiddag og det ble full rundvask i "vaskemaskina". Og nå har jeg stått og gnikket med polervoks og polergarn i et par timer så nå er armene støle, men jeg er superfornøyd. Og svett! Blir nok en dusj i kveldinga ja. Nå kan regnet bare komme for nå er bilen godt beskyttet en stund. Og vask med underspyling har vel fått bukt med det grøvste av veisalt fra vinterveiene også. Fornøyd med meg selv, ja.

Og så har jeg fått meldt meg inn i et annet forum også. Skal ikke flytte ut fra KG altså, men forum er gøy så jeg kan godt veksle litt. (Sånn blir det når man ikke har så mange venner i nærmiljøet - da får man være sosial på nettet til hverdags og besøke RL venner når det passer sånn.)

Min kjære leser og leser, men i dag har jeg innført Cata-fri dag i den heimen. For i morgen er det eksamen nr. 1. Nytter ikke å dille med damer da :wink: , selv om dama er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelou

Hallais :vinke: !

Grattis med nyvasket og skinnede bil- sånn bilvaskautomat syns jeg nesten er litt perverst gøy- føler meg som Karius og/eller Baktus når de børstegreiene kommer børstende.

:-)

Håper du har en god og oppbyggelig søndag! :blomst: (<---1maiblomst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Nå er april over og snart er lesinga til mannen slutt. Du har jammen kommet godt gjennom denne måneden. Gratulerer! Jeg håper han vet å sette pris på den oppofrelsen du har gjort. Han skylder deg en stoor takk.

Flink du har vært som har vasket og stelt bilen. Det krever litt energi å få gjort sånne ting.

Vemmelig musikkdings som ikke virker. Når man kjøper noe sånt, så skal det virke. Basta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallalla, trallalla, trallalallalala..... :plystre:

Godt dere ikke hørte den, for sangstemme.....? Nei, det ble jeg ikke utstyrt med. Noen sto foran meg i køen da den ble delt ut.

Men jeg er altså i godt humør. Mannen er omsider i gang med eksamenene og hadde følelsen av at det gikk bra i dag. (Tror jeg det har gjort også. Som jeg har sagt før...han har hjerneceller som virker,og siden han i tillegg har jobbet systematisk så ligger alt til rette for at det skal gå bra.) Så jeg krysser fingre og er positiv :hjerter:.

Selv hadde jeg en heller kjedelig dag på jobb i dag. Hadde en hel bunke med småting som måtte gjøres,og så vet jeg at jeg har en større oppgave foran meg, -men da må jeg ha litt sammenhengende ro og fred. Og da går det ikke med sånne småting som bare MÅ gjøres de også. :evil: Og i morgen må jeg inn til Storbyen på et møte så da går den dagen også. Men på onsdag.....DA skal jeg skride til verket med liv og lyst, eller liv og sjel eller hva det nå heter. Får bare såvidt begynt på det jeg skal, men det er nå tross alt bedre enn å ikke ha begynt i det hele tatt. Men nå går det mot en tidlig kveld, for i morgen må jeg grisetidlig opp for å komme fram i tide. Usj. Sånn er det bare å bo langt utpå landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Cata

Det ble stille i skogen hvis bare de fuglene som kan synge, kvitrer. Så syng i vilden sky, du.

Så er eksamenstiden i gang. Hvor mange skal han gjennom?

Jeg liker heller ikke dager med masse små oppgaver., dagen blir så oppstykket da.

Og møtedager - det er både og. Håper dagen går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

heilo :sjenert:

Mistenker nå Hund for å ha spist selvangivelse- mener å huske at Hund rapte litt merkelig etpar dager i forige uke. Muligens straff for nektet tilgang til søppelbøtta :roll: .

Viktig Møte gikk finfint, Skummel Mann var heldigvis blid som en lerke, og veldig gira på å få meg ut i jobb igjen, hurra!!!

Syng med den stemmen du har, Cata, det er både verdig og rett, og ekstremt oppbyggelig, det er jeg sikker på (hunden liker ihvertfall når JEG synger...). :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Trøtt...og øm i baken. :ler:

Først kjøre bil lenge....så sitte i møte lenge.....og så lang biltur igjen. :Gjesp:

I morgen må jeg nok rydde plass til en skikkelig spasertur. Stakkars benmusklene må få røre litt på seg, ellers blir det vel samme effekt som hos dem som sitter lenge i fly: fare for blodpropp. :-(

Vel, så ille blir det forhåpentligvis ikke, men at det trengs litt bevegelse - det er helt klart.

Ellers...jotakk Bettiehører meg. Og nå er eksamen nr. 2 unnagjort og gubben fremdeles fornøyd med innsatsen. Hvis jeg ikke har mistet oversikten så har han 6 igjen nå, men alle er ikke like lange altså. Det er noen muntlige eksamener inni rekka der. Men uansett må det jo forberedes. Heldigvis kommer ikke de andre så tett som disse. De siste er litt spredt utover i mai og begynnelsen av juni, så da blir det litt pusterom innimellom. Det går nok bra dette.

Begynner så smått å føle meg "single" igjen, men det er kanskje bare bra å ikke være sånn kjempesammenklistret par Blir fort litt for tett, så jeg er egentlig litt fornøyd med å ha funnet litt av meg selv igjen også. Nå må vi bare få balansert ut dette her. Vil jo ikke bli helsingle, heller da. :wink:

...og lillelou, kan du lære hunden din å applaudere, så kan jeg låne den litt og synge for den? Det ville vært ekstremt oppbyggelig for min selvtillit på det feltet. :ler: Applaus mottas med takk; -også fra Vofs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cata

Å sitte og sitte og sitte - det er slitsomt.

Så godt at mannen er fornøyd med innsatsen så langt. Han er sikkert veldig forberedt og en på en positiv bølge.

Håper du har hatt en god dag i dag. Det er jo snart helg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...