Gå til innhold

Som Cata's dager går......

Cata

Anbefalte innlegg

Morn-morn. :kaffekopp:

Hjemmebakt brød er jo bare NAM! :sikle:

Egentlig altfor lenge siden jeg har bakt nå. Burde kanskje gjøre det snart. Men ikke i dag. I dag skal dagen nytes ute i frisk luft. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mornings. Dvs jeg har vært oppe noen timer allerede og slomset rundt på nettet og drukket morgenkaffen min. Nå skal jeg straks hive på meg kontaktlinser og så hiver jeg meg selv på sykkelen og drar på jobb. Må jobbe litt i dag og da er det like greit å få begynt så jeg kan komme meg hjem og ha litt fri i kveldinga.

Kjenner jeg trenger litt forsiktig trim nå, etter 4 dager med intensiv tasting av data, samt en nokså tøff styrkeøkt i går kveld så er jeg passe øm i hele systemet. Tenker rolig sykling i solskinnet bidrar godt til rehab!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til går jeg i fjortismodus :ler: . I kveld var en sånn kveld. Jeg ble sittende og glo på Trinny og Susannah i kveld, og det var reprise fra fjorårets sesong der det eneste saliggjørende var "smoky eyes". For moro tok jeg fram øyenskygge og prøvde selv... Hjelpes. Det ble meg en fin vaskebjørn. Men ikke verre enn at jeg tror at det må gå an å få til med litt mer trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har man fullført sitt første mosjonsløp på...ja, gud vet hvor mange år. Det er i allfall godt over 20. Bare litt stolt her nå altså :ler: . Jeg skal være den første til å signere på at 5 km ikke er allverden, men for en sofapotet som jeg så....Tjah!

Leggene ynker seg og knærne klager, men det går over. Vel, ene leggen har jo mast ganske lenge, så den kommer vel til å fortsette med det, men resten ordner seg med litt hvile. Har jo ikke fått jogget særlig mye på en måned, først pga. allergi og stor pollentetthet og så pga. "et eller annet" som jeg løp på meg i ene leggen da jeg skulle ut og prøve nye sko på 5 km for første gang, så jeg hadde et par små "nær døden opplevelser" underveis. Pusten holdt jo aldeles ikke, og etter drøyt 3 km så var ikke beina særlig lykkelige heller. Så da ble det å fullføre på viljen.

Trøsten er at jeg "tok" ungdommen i motbakkene, så vårens motbakkeløping gav tydeligvis visse fordeler. Jeg er rimelig sikker på at ikke alle ungdommene jeg passerte i motene tok meg igjen senere :nigo: . Det er moro for en gammel røy. :kaklehone:

Må innrømme at det frister å prøve å trene seg opp til å klare mila... Men da må jeg finne sko med såpass demping at ikke asfaltløping knekker hele systemet, for rundt her ER det asfalt. Sånn er det bare. Skal jeg finne grusveier av noen lengde så må jeg kjøre et bra stykke og det er sånt jeg ikke gidder når jeg kommer fra jobb. Da må det trimmes effektivt.

Uansett - jeg tar gjerne runden til neste år også, jeg. Fint vær og masse folk rundt langs traséen gjorde det ekstra moro. Fant masse kjente da jeg gikk i mål og ble stående en god stund ute og sludre før jeg tuslet hjem og fant dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Cata! :roser:

Når sofapoteten har klart 5km nå, så klarer du mila om et år. Det er bare å fortsette treningen det. :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Sauen.

*fremdeles fornøyd potet*

Eh...came to think of it....jeg har hatt potetsuppe til middag. Betyr det at jeg er kannibal? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*dobbeltfornøydpotet* :nigo:

Der kom resultatene fra mosjonsløpet opp på hjemmesiden deres - omsider.

Jeg kom jammen inn blant beste halvpart i min klasse. Jøss!!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Ja, ikke sant? Har fått litt blod på tann nå. Hvis bare beina holder. Gjør nytt fremstøt for å se om jeg kan finne sko som demper godt nok til at ikke legg og kne ryker. Asfalt er og blir fæle greier...

Men det hadde vært innmari moro å klare ei mil. Ikke hver uke akkurat, men å være i stand til å løpe en mil uten å "dø".

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke Löpslabbet i nærheten? Der kan du jo få testet løpesett og sånt, slik at du får sko som passer perfekt. Det koster jo noen kroner, men kan fort bli verdt det hvis du finner de perfekte skoene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke Löpslabbet i nærheten? Der kan du jo få testet løpesett og sånt, slik at du får sko som passer perfekt. Det koster jo noen kroner, men kan fort bli verdt det hvis du finner de perfekte skoene...

Nei, er evig langt til noe sånt herfra. Dessuten er jeg litt sur.... Fikk anbefalt Nike AirMax hos Löplabbet i sin tid, og det var det jeg kjøpte sist, men Nike har åpenbart forandret "resepten" kraftig, for de skoene var ikke gode å løpe i nå, det er helt sikkert. Men samtidig var jeg veldig glad i de gamle som jeg hadde for mange år siden.

Har gamblet og bestilt et par Mizuno på nett. De skal ha "svært god" demping på asfalt, samt være laget for normalpronasjon. Så vidt jeg kan skjønne så underpronerer jeg litt så dermed må jeg ha normalpronasjonssko. Slitasjen tyder på det i allfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt når produsentene endrer skoene sine. Jeg har litt av det samme problemet. Adidas har også endret på sine sko. Så jeg som alltid har slitt med å finne gode sko, sliter nå enda mer. De nyeste skoene mine er bare 95% gode (de gamle 100%). :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kanskje jeg burde prøve Adidas i så fall. Har hatt et par og det er seriøst de vondeste sko jeg har hatt i hele mitt liv. Men jeg var "fattig" og de var på salg.... Passet elendig til foten min, selv om det teknisk sett var rett størrelse. Var noe med oppbygningen av sålen som ble helt feil for min fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sukk: Jeg kommer seriøst til å jobbe meg i hjel i løpet av året.... Det er da pokker som folk maser. Her sitter vi med to megasvære prosjekter i fanget og masse folk involvert, og når en av mine kolleger da trekker seg fra det ene prosjektet "for det er jo ikke noe å gjøre for ham der likevel", så faller jo det meste av hans del på meg. Og så får jeg kjeft for at jeg ikke prioriterer rett i forhold til daglig virke og det andre prosjektet, mens han prioriterer helt fantastisk.

Problemet er bare at begge prosjektene MÅ gjennomføres og jeg mistenker at gjennomføringsgraden blir heller dårlig hvis alle tar sin hatt og går, så i og med at han gikk så har han fratatt meg det samme valget. En annen sak er at jeg er av den formening at når man har gått inn i et prosjekt som dette, så må man gjøre sitt beste og stole på at prosjektledelsen som har vært gjennom mange liknende prosjekter faktisk vet hva de gjør og at det stemmer når de forlanger deltakelse fra oss.

Så jeg er småsur :kjefte: . Okey, storsur....

Det er ikke det at jeg forventer tårevåte takksigelser, for jeg gjør nå tross alt bare det jeg er satt til etter beste evne, men jeg forventer å ikke stadig få kritikk for at jeg jobber med feil ting. Særlig når dette kommer fra folk som dropper egen involvering også slik at det blir enda mer komplisert for oss som står i det. Alt kan ikke ha førsteprioritet samtidig. Når det er mange viktige ting på gang som alle må gjøres, så må man prøve å route det inn etter beste evne og da får spørsmålsstillerne være så greie å gi bittelitt slakk slik at ikke alt må besvares på sekundet. Særlig i perioder som nå der jeg har gitt beskjed om at "denne uken er jeg opptatt, så spørsmål må enten inn i god tid før eller så må det vente til etterpå".

Bah!!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen. :kaffekopp:

Jeg skjønner godt at du er sur. Men en ting tror jeg du skal være temmelig sikker på, og det er at du hadde slitt enda mer hvis du ikke har vært så flink til å ta vare på kroppen din det siste året. I sånne perioder er trening og kosthold viktigere enn noen gang. Det er nå du virkelig høster fruktene av det du har sådd. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt så blir jeg utslitt før tida pga. jeg har enda en greie som "må" gjøres. Har jobbet lange dager før, i mange år, men har aldri vært så utslitt som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen enkel sak det der. Håper du kommer deg gjennom det med helsa i behold. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Håper jammen jeg også, for dette her kommer til å vare året ut og vi har nettopp fått høre at "Det blir verre". Artige fremtidsutsikter. Er nesten så jeg vurderer å ta ut 4 ukers ferie på trass i år. Vi har "lov" å ta ut ferie i august. Da er prosjektet stoppet så det er fredningstid....

Dobbeltpuh, men det er jo en håpløs tid. Nytter ikke å ta seg en skikkelig "slappeavpåsuperhotelliSpania" tur da, for i august blir man jo ikke bare kokt i Middelhavsområdet, man blir helstekt.

Helstekt Cata med eple i kjeften er muligens ikke noe pent syn? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, det ble dagen sin det. Jeg fikk lyst til å dra til nabobygda for å se etter sommerbukse, -ikke minst fordi jeg skal reise vekk om en uke og bør se litt presentabel ut. Ønsket var "luftig linbukse", men jeg kom hjem med stram blomstermønsterbukse.... Sistnevnte fordi luftig lin rett og slett ikke var å oppdrive :sur: . Men merkelig nok likte jeg "blomsterbuksa". Blomster er ellers ikke min stil i noe som helst plagg, men på denne var det fint - sikkert fordi det var ganske duse farger og ikke så veldig voldsomt. Blir definitivt sesongplagg, men det får så være. En sykkeljakke fikk også være med hjem. Det kan være kjølig om morgenen når jeg sykler på jobb, nemlig, og jeg fant en til en veldig grei pris.

Vel hjemme igjen ble det å stappe litt grøntfór (ikke eple :ler: ) i ansiktet og komme seg på trening. Veldig fornøyd med dagens økt for i tillegg til styrketreningen (hadde hele salen for meg selv mesteparten av tiden - luksus) så tok jeg sjansen på en intervalløkt på mølle også. Leggen proteserte litt, men overlevde med grei margin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres fornuftig ut å ta fire ukers ferie i ett strekk jeg. Kanskje det er det du trenger for å hente deg skikkelig inn igjen?

Og om du ikke ønsker å bli helstekt, så får du ta deg en ukes cruise med Hurtigruta eller finne deg et rolig sted på Island eller i Skottland... Finnes vel steder du kan hvile ut uten å bli stekt også... :jepp:

Og blomsterbukse høres spennende ut. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...