Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei, muligens god teori at det er Isak fordi han har et forhold med Eskild. Eskild har jo vært i dialog med han, og sa jo ganske fort til Noora at han ikke er gay... But still... hvem faen gidder å bo i en bod liksom? Dette er relativt priviligerte ungdommer fra Oslo som er vant med varme, rennende vann, toalett, kjøleskap, tv... Er ikke logisk at Isak skal bo i boden til Eskild for å ha homsesex? Eller??? Kanskje det ikke er noen som bor der, men at Isak og Eskild bare har sex der? 

Anonymkode: 33d94...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Krystallklart skrev:

1. Han som Eskild hadde på besøk var ikke en flyktning men en student

2. Det er mer sannsynlig at det er en en mer sentral person som okkuperer boden 

3. Like sannsynlig at Sana blir hovedperson til høsten, only time will show

Ja, det kan godt hende det blir Sana, men for min del er det mer interessant om det er Vilde siden vi har sett såpass mye av henne i begge sesongene, men fortsatt vet lite om hvordan hun har det hjemme og hva hun tenker og føler. 

Anonymkode: 33d94...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke den siste scenen var spesielt godt spilt av Josefine (Noora). Ikke ta det feil, hun er en fantastisk god skuespiller, og har flere episke scener i denne sesongen, men akkurat her var hun ikke troverdig. Jeg likte heller ikke manuset, selv om mange andre syntes det var helt rått at hun brukte Williams egne ord mot han selv. Hvorfor skulle hun gjenta det han tidligere har sgat til henne, det ble jo bare teit og lite ektefølt? Mye bedre om hun hadde hatt en dialog skrevet for HENNE og som virkelig viste hva hun følte f.eks "William du må skjerpe deg, jeg skjønner at dette har vært tøft for deg, men jeg har i tre uker trodd at jeg ble voldtatt av broren din og du har selv sett hvor forferdelig jeg har hatt det. Det er urettferdig at jeg ikke får muligheten til å forklare meg, og du må gjerne flytte til London, men da får du faen meg ha guts til å prate med meg først".

Og hvem bor i boden? Han flyktningen til Eskild så klart. Tror dere virkelig William har gått til innkjøp av en madrass, en pute og en dyne og drassa den rundt i byen for så å plassere den i BODEN til Noora? Dama han ikke gidder å svare på meldingene der hun skriver at hun har blitt misbrukt av broren hans... Nei og nei. Det eneste logiske er at Eskild har plassert han flyktningen der som han håper er homo. 

Til slutt vil jeg bare si at serien gjør meg oppgitt. Helt siden flaskeknusingen har vi blitt hengende igjen etter fingerspissene på et forbanna stup. Hver eneste fredag går ting til helvette. Så blir det litt fint igjen i løpet av uka, for så å raseres til de grader på fredag igjen. 

Nå håper jeg bare ting løser seg, samma om de blir sammen eller ikke. Er klar for ny sesing med Vilde som er lesbisk.

Anonymkode: 33d94...e36

Oj, der er vi helt uenige. Jeg syns hun som spiller Noora alltid er veldig god, jeg, også i dag. Og jeg elsker de gangene de bruker samme dialog om igjen, at den kan ha flere betydninger. Syns ting nøstes så fint sammen med sånne detaljer.

Jeg tror heller ikke at det med flaskeknusingen er helt over. Noen nevnte jo at det ble filma, og det er vel ikke tilfeldig? Jeg lurer på om N og W finner sammen, men at det med knusingen blir en slags cliff hanger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen flere her inne som er medlem av den 20+ skam-siden på facebook?
Meldte meg ut av den opprinnelige fanpagen fordi fjortisene der inne virket noe virkelighetsfjerne, men på denne 20+ siden er det jo nærmest verre. Enkelte der inne poster jo opptil ti ganger daglig og får det helt seriøst til å høres ut som om serien har tatt over livet deres. De har kjærlighetssorg fordi Noora har kjærlighetssorg, så de legger seg på sofaen, drar teppet over huet og hører på triste sanger på skam-lista si på spotify. Altså... Alvorlig talt..? Er det bare jeg som synes det begynner å ta litt av nå?

Endret av Clarity
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Clarity skrev:

Er det noen flere her inne som er medlem av den 20+ skam-siden på facebook?
Meldte meg ut av den opprinnelige fanpagen fordi fjortisene der inne virket noe virkelighetsfjerne, men på 20+ siden er det jo nærmest verre. Enkelte der inne poster jo opptil ti ganger daglig og får det helt seriøst til å høres ut som om serien har tatt over livet deres. De har kjærlighetssorg fordi Noora har kjærlighetssorg, så de legger seg på sofaen og hører på triste sanger på skam-lista si på spotify. Altså... Alvorlig talt..? Er det bare jeg som synes det begynner å ta litt av nå?

Har et par voksne folk på diverse sosiale medier som har en oppførsel som får meg til å tro at det har blitt VEL populært å overdrive engasjementet sitt i Skam. Gjerne med en kombinasjon av ironisk distanse og knis-fnis-OMG-jeg-glemte-at-babyen-min-hang-på-snora-til-tørk-fordi-jeg-hakke-rulleplass-og-tenker-på-at-William-må-svaaaare-stemning.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gruppen er pinlig ja. Meldte meg inn da den ble tipset om her, men meldte meg ut forrige uke da det gikk over styr!!! Kun de samme 5 som kommenterer og bare samme gnålingen om og om igjen.

Anonymkode: 33d94...e36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Clarity skrev:

Er det noen flere her inne som er medlem av den 20+ skam-siden på facebook?
Meldte meg ut av den opprinnelige fanpagen fordi fjortisene der inne virket noe virkelighetsfjerne, men på denne 20+ siden er det jo nærmest verre. Enkelte der inne poster jo opptil ti ganger daglig og får det helt seriøst til å høres ut som om serien har tatt over livet deres. De har kjærlighetssorg fordi Noora har kjærlighetssorg, så de legger seg på sofaen, drar teppet over huet og hører på triste sanger på skam-lista si på spotify. Altså... Alvorlig talt..? Er det bare jeg som synes det begynner å ta litt av nå?

Det mest irriterende med den gruppa er når folk kommenterer med ny kommentar i den festa tråden, hvor man bare skal skrive noe i når det kommer noe nytt. Jeg tror jo det er kommet nytt innlegg, men så viser det seg at Trine på niogtrædve (ikke en faktisk person, bare eksempel) så seg nødt til å reagere i tråden med en kommentar FOR FJERDE GANG I DAG. 

Anonymkode: c6e25...519

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gruppen er pinlig ja. Meldte meg inn da den ble tipset om her, men meldte meg ut forrige uke da det gikk over styr!!! Kun de samme 5 som kommenterer og bare samme gnålingen om og om igjen.

Anonymkode: 33d94...e36

Dette. 

Med stadig nye #'s... 

Anonymkode: 338be...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Krystallklart skrev:

Jeg tenkte også umiddelbart på Isak. Men om det har sammenheng med Eskild er jeg mindre sikker på. Men en mulighet det også. Noe sier meg at Eskild løy når han konkluderte med at Isak ikke var gay. Spennende overlapp til neste sesong, tipper dette ikke vil bli oppklart ila neste uke. 

Ja. Men jeg tenker at dette med madrass og dyne i boden må være Eskild sitt verk. Ingen kan sove der nede uten at det skjer gjennom noen av de som bor i huset, og siden hverken Noora eller Linn vet noe om det så må det være Eskild som står bak. Så tenker jeg at siden Eskild ikke kjenner så mange andre i serien enn vennene til Noora, han syriske flyktningen og muligens Isak/Penetrator-Chris, så må det være en av de to siste. Vennene til Noora ville ha gått til Noora for å be om hjelp, ikke Eskild. William ville ha tatt inn på hotell eller sovet hos en kompis i stedet for å snike seg rundt i boden til Noora.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og dette

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/De-50-arige-anmelderne-er-sikkert-fornoyde_-men-Skam-har-mistet-meg-197653b.html

 

haha. Også på dette forumet her. Mange eldre som er vel opphengt i serien ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Krystallklart skrev:

og dette

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/De-50-arige-anmelderne-er-sikkert-fornoyde_-men-Skam-har-mistet-meg-197653b.html

 

haha. Også på dette forumet her. Mange eldre som er vel opphengt i serien ja

Nå blei historien om Noora og William skrevet først da, så det var jo fastslått før alt dette med Eva. Og det er jo mange som hyller skam for at de har tatt opp temaet voldtekt. Selv om hun som har skrevet innlegget ikke kan relatere til det...

Liker tanken på en "norsk" gossip girl jeg. Liker den serien, supert at norge kan lage bra serier!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette. 

Med stadig nye #'s... 

Anonymkode: 338be...377

Hvorfor lager de egne hashtagger? Er det noe jeg ikke har fått med meg, eller bare er de sånn? 

Jeg som (relativt) ung ,men fortsatt over målgruppealder er helt enig med innlegget i Aftenposten og VG. Før skreiv de på 40+ statuser ala "har verdens beste mann/barn/jobb/liv/elsker å vaske huset og dessuten fikk verdensbeste datter 5+ på naturfagprøven" etterfulgt av tidenes selfie-  mens det nå er blitt bytta ut med "herreguuud-jeg-elsker-william-serr-lissom-føler-meg-ung-igjen". Ting blir rett og slett mindre kult når "alle" tar del i det, og spesielt når foreldregenerasjonen klikker slik som de gjør. 

Anonymkode: d862c...81b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk ja.. Alle skal få lov til å se en serie selvfølgelig, men altså nei nå. Noe av det jeg likte med SKAM var jo det at den var litt skjult. Det virket ikke som så mange hadde hørt om det. De gangene serien faktisk ble nevnt, var jeg skikkelig gira. Ey, de nevnte Skam!! Den dag i dag er det jo BARE skam jeg ser. Skam på tv, på face, på twitter og jodel og VG og Dagbladet og insta og arg. Skjønner godt at 15-åringene ikke vil at "vi voksne" skal se det. Det var jo liksom litt deres serie også kom de teite voksne og overfalt det og har tatt med seg ungdomssjargongen i sin egen tale. Jeg husker selv da jeg var ung. Ble så utrolig flau over de voksne når de plutselig begynte å bruke ord og slang vi brukte for å leke kule. Da var det ikke noe gøy lengre! Voksne som prøver så hardt på å være en del av ungdomsmiljøet er ikke kult. Jeg synes synd på de som seriøst lar skam gå ut over hverdagen sin, som faktisk ikke får sove fordi de tenker på Noorhelm og som bruker resten av tiden i kommentarfeltet på SKAMfans-20+ for å diskutere om det er Sana eller Vilde eller han duden fra påskehytta som sover i boden asså hallooooo.

Nei, jeg har vel gått litt lei Skam. Ikke serien i seg selv kanskje, men alt fuzzet rundt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns også Nora var mindre troverdig i det klippet enn vanlig. Og seriøst, hvor mange husker ordrett en så lang setning sagt av en kjære? Jeg husker knapt hva partneren min sa for 5 minutter siden

Anonymkode: dc2b7...efc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir pinlig berørt når voksne fnisete damer tar selfies i lag med Thomas (William) og poster på instagram.  La nå gutten få gå i fred.  Ikke rart han flytter til London :P

Anonymkode: b746a...1ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir pinlig berørt når voksne fnisete damer tar selfies i lag med Thomas (William) og poster på instagram.  La nå gutten få gå i fred.  Ikke rart han flytter til London :P

Anonymkode: b746a...1ca

Det er William som flytter, ikke Thomas :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett de tre første episodene nå og er overrasket... De spillet bedre enn kjendisskuepillerene vi har i Norge.  All nok film er akkurat som reklamen fra Get eller hva det var. "Moder'n har slengt rundt med slufsa! Jeg stikker til kjønn! " Disse unge folka er mye mer naturlige i både prat og kroppsspråk. Og på videregående så kjente jeg ei som var helt lik Vilde😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...