Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sesong 1 endte jo med brudd mellom Eva og Jonas. Hadde det ikke blitt litt rart om sesong 2 skulle ende med et brudd også? 

Jeg tenke også at det er William som har overnatta i boden, hvorfor skulle ellers den meldinga dukka opp, hva slags relevans har den da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, hørte en morsom teori her om dagen. Går visst noen rykter om at William er lett basert på Odd Magnus Williamson. Høres helt latterlig ut, men bare tenk da: William Magnusson - Magnus Williamson. Tilfeldig, ooooor? :laugh: 

Anonymkode: 13e0c...dbd

Julie Andem som skriver Skam er bestevenn med Odda så det tror jeg kan stemme! 

Anonymkode: e3a25...002

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Julie Andem som skriver Skam er bestevenn med Odda så det tror jeg kan stemme! 

Anonymkode: e3a25...002

Hadde vært gøy i så fall! Elsker sånne små detaljer. Hørte det btw på podcasten til Harm og Hegseth. 

Anonymkode: 13e0c...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Susa skrev:

Jeg tenke også at det er William som har overnatta i boden, hvorfor skulle ellers den meldinga dukka opp, hva slags relevans har den da?

Men det hadde vært skikkelig merkelig om han faktisk har liggi i boden til Noora hele tiden :fnise:

Anonymkode: 49d82...2d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke W har sovet i kjellerboden haha, det blir for rart. Tror det bare er noe annet tull :)

Anonymkode: fa947...96f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært gøy i så fall! Elsker sånne små detaljer. Hørte det btw på podcasten til Harm og Hegseth. 

Anonymkode: 13e0c...dbd

Odd Magnus Williamsson brukte navnet til J. A. i Tina & Bettina, så det er nok pay back.

"Tina: Å ja. Fordi bestemoren til tykke monster Julie Andem i parallellklassen het Amanda, og hun var visstnok den største hora på 60-tallet, så jeg trodde kanskje Amanda-prisen var en ”største hore-pris”"

http://www.tv2.no/a/3633224

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Rosalie skrev:

Odd Magnus Williamsson brukte navnet til J. A. i Tina & Bettina, så det er nok pay back.

"Tina: Å ja. Fordi bestemoren til tykke monster Julie Andem i parallellklassen het Amanda, og hun var visstnok den største hora på 60-tallet, så jeg trodde kanskje Amanda-prisen var en ”største hore-pris”"

http://www.tv2.no/a/3633224

Stemmer det! NÅ kom jeg på hvor jeg hadde hørt det Julie Andem navnet før. Haha! Morsomt! Jeg elsket Tina og Bettina den gangen det kom ut. Må se det igjen!

Anonymkode: 13e0c...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Nå må jeg bare tømme ut litt frustrasjon her altså.. Jeg er medlem av en sånn SKAM-fanside på face. Der er det stadig kok. Folk driver nå blant annet å diskuterer hvem som sover i denne boden. Enkelte folk spekulerer seriøst om det er Sana eller Vilde. Asså, hæhh?! Sana kunne visst ha blitt kasta ut av broren og forloveden hans. Okeeei, men hvis det er tilfelle, så hadde jo ikke Sana bare gjemt seg i en bod?! Hun hadde vel ikke latt seg bli kasta ut heller sånn med det første? Dette er det skremmende mange som støtter.. 

Også har vi den Vildeteorien da.. Ahhrg. For noen har jo hengt seg opp i at Vilde kanskje kan være skeiv. Det er vel ikke helt umulig det, men så konkluderer noen da med at det ikke er alle familier som takler det og at Vilde da (uten å ha sagt noe til noen) har flytta inn i boden til Noora fordi foreldrene har blitt forbanna. 

Altså wtf..?! Og ikke få meg til å begynne med klamydia-diskusjonen de har der inne. "trodde ikke man kunne få klamydia som voksen". Hææh. Jeg orker ikke mer. Vurderer å melde meg ut av den gruppa asap zulu.

Men helt ærlig, er det noen her som virkelig tror det er dem..?

Anonymkode: 13e0c...dbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er William som har sovet der siste natta nå. Altså, at han kom hjem fra London, også dro han dit. Men jeg vetta faen. Stod jo at det var madrass der. Nei, aner ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Elanor skrev:

William er en kald fisk, altså!

Men dette klippet likte jeg, for nå ble jeg temmelig sikker på at vi får en lykkelig slutt. Ikke at at hjertet mitt kommer til å bli knust hvis disse to ikke finner sammen igjen, men denne uvissheten liker jeg ikke.

Det er det at de bytter roller som gjør meg så sikker. Nå er det Noora som må kjempe for William. De har til og med byttet dialog. Og vi vet jo hvordan det ender. Det har vi jo allerede sett.

Kommer til å bli dypt sjokkert hvis jeg tar feil!

Passe sykt hvis William har gjemt seg i kjellerboden hele denne tiden.

Om Noora og William ikke blir sammen igjen, føler jeg meg sikker på at forholdet deres blir behandlet på en "ordentlig" måte, dvs at de får snakket sammen og vi seere får en god forståelse av hvorfor det ikke kunne gå bra. Regissøren har selv sagt at historien rundt Noora og W var det aller første hun skrev i hele serien, så jeg tror alt som skjer er godt gjennomtenkt og gir mening til slutt. Egentlig tilsier magefølelsen min at det ender godt, men jeg tør ikke helt å håpe. 

Men det ville jo gitt mest mening om disse to svært så vaktsomme personene klarte å slippe den andre inn til slutt, etter de lange forviklingene. Og så ser det ut som det er få løse tråder i denne serien, da selv små detaljer tas opp senere. Og jeg lurer litt på hvorfor temaet Nooras seksualitet har vært et tema mellom N og W flere ganger, hun forteller jentene om sin debut med feil gutt og hun forteller Mari om hvordan hun selv la seg naken i Ws seng, dersom det ikke skulle nøstes opp igjen senere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, missdior skrev:

Nytt klipp, og det var litt sånn meh. Så p3-morgen sitt først, så regna nesten med at Noora kom til å møte William i dag. Jeg er lei, jeg. Er det lov å si? Alt for mye frem og tilbake, og ditt og datt. Først kjente jeg skikkelig på spenningen, nervøsiteten osv. Nå er jeg der at jeg bare vil at de skal wrappe up sesong to, samma for meg om det ender lykkelig eller trist. Har helt mista taket på Noora, likte henne SÅ mye bedre i sesong 1!

Enig, man blir litt lei. Nå var jo neste scene eller handling veldig hauset opp av alle andre, men allikavel. Blir litt lei av at det er frem og tilbake hele tiden. Blir litt for amerikansk drama..

Anonymkode: 97bb1...1c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den tøysefilmen fra flyplassen viste at William faktisk kom fra London. Det er jo P3 alt sammen. Ergo kan han ikke ha sovet i boden. Det har jo ikke vært veldig mye opptakt til neste sesong, så jeg tipper dette er det.

Og så tror jeg ikke W hadde planlagt å flytte til London hele tiden, men at han bare sier det nå. Jeg vet jo ikke, han kan bare være veldig såra, men jeg mistenker at den kalde tonen hans nå er det han gjør både når han skal beskytte seg selv og noen han er glad i. Dvs jeg tror han har mye skyldfølelse for det med bror, og at alle de London-greiene handler om å trekke seg selv og sine familieproblemer bort fra Noora.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det er Nikko som sover i boden? :sjokkbla:

Anonymkode: 8c0c2...312

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er Nikko som sover i boden? :sjokkbla:

Anonymkode: 8c0c2...312

Mer sannsynlig enn Sana eller Vilde eller Mari eller hva de nå mener.

Anonymkode: 13e0c...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera Vinge skrev:

Om Noora og William ikke blir sammen igjen, føler jeg meg sikker på at forholdet deres blir behandlet på en "ordentlig" måte, dvs at de får snakket sammen og vi seere får en god forståelse av hvorfor det ikke kunne gå bra.

Enig.

Og jeg håper at det ender med at de faktisk ikke blir sammen. William er uansett ferdig med vgs nå (minus en eksamen han kan ta som privatist), og dermed heller ikke en naturlig del av neste sesong. Og dessuten har jeg vært i mot "forholdet" fra starten av. Noora fortjener så mye bedre. Likte måten hun snakket til han på i dag (og mot Niko forrige dagen). Minner meg om gode, gamle Noora fra sesong 1.

Endret av ankara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror at det er Isak og Eskild som "sover" i boden. Isak kjenner sikkert Eskild gjennom noe homo-nettverk, og de har sex der nede fordi Isak vil at det skal være hemmelig. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke den siste scenen var spesielt godt spilt av Josefine (Noora). Ikke ta det feil, hun er en fantastisk god skuespiller, og har flere episke scener i denne sesongen, men akkurat her var hun ikke troverdig. Jeg likte heller ikke manuset, selv om mange andre syntes det var helt rått at hun brukte Williams egne ord mot han selv. Hvorfor skulle hun gjenta det han tidligere har sgat til henne, det ble jo bare teit og lite ektefølt? Mye bedre om hun hadde hatt en dialog skrevet for HENNE og som virkelig viste hva hun følte f.eks "William du må skjerpe deg, jeg skjønner at dette har vært tøft for deg, men jeg har i tre uker trodd at jeg ble voldtatt av broren din og du har selv sett hvor forferdelig jeg har hatt det. Det er urettferdig at jeg ikke får muligheten til å forklare meg, og du må gjerne flytte til London, men da får du faen meg ha guts til å prate med meg først".

Og hvem bor i boden? Han flyktningen til Eskild så klart. Tror dere virkelig William har gått til innkjøp av en madrass, en pute og en dyne og drassa den rundt i byen for så å plassere den i BODEN til Noora? Dama han ikke gidder å svare på meldingene der hun skriver at hun har blitt misbrukt av broren hans... Nei og nei. Det eneste logiske er at Eskild har plassert han flyktningen der som han håper er homo. 

Til slutt vil jeg bare si at serien gjør meg oppgitt. Helt siden flaskeknusingen har vi blitt hengende igjen etter fingerspissene på et forbanna stup. Hver eneste fredag går ting til helvette. Så blir det litt fint igjen i løpet av uka, for så å raseres til de grader på fredag igjen. 

Nå håper jeg bare ting løser seg, samma om de blir sammen eller ikke. Er klar for ny sesing med Vilde som er lesbisk.

Anonymkode: 33d94...e36

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ungoliant skrev:

Jeg tror at det er Isak og Eskild som "sover" i boden. Isak kjenner sikkert Eskild gjennom noe homo-nettverk, og de har sex der nede fordi Isak vil at det skal være hemmelig. 

Jeg tenkte også umiddelbart på Isak. Men om det har sammenheng med Eskild er jeg mindre sikker på. Men en mulighet det også. Noe sier meg at Eskild løy når han konkluderte med at Isak ikke var gay. Spennende overlapp til neste sesong, tipper dette ikke vil bli oppklart ila neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke den siste scenen var spesielt godt spilt av Josefine (Noora). Ikke ta det feil, hun er en fantastisk god skuespiller, og har flere episke scener i denne sesongen, men akkurat her var hun ikke troverdig. Jeg likte heller ikke manuset, selv om mange andre syntes det var helt rått at hun brukte Williams egne ord mot han selv. Hvorfor skulle hun gjenta det han tidligere har sgat til henne, det ble jo bare teit og lite ektefølt? Mye bedre om hun hadde hatt en dialog skrevet for HENNE og som virkelig viste hva hun følte f.eks "William du må skjerpe deg, jeg skjønner at dette har vært tøft for deg, men jeg har i tre uker trodd at jeg ble voldtatt av broren din og du har selv sett hvor forferdelig jeg har hatt det. Det er urettferdig at jeg ikke får muligheten til å forklare meg, og du må gjerne flytte til London, men da får du faen meg ha guts til å prate med meg først".

Og hvem bor i boden? Han flyktningen til Eskild så klart. Tror dere virkelig William har gått til innkjøp av en madrass, en pute og en dyne og drassa den rundt i byen for så å plassere den i BODEN til Noora? Dama han ikke gidder å svare på meldingene der hun skriver at hun har blitt misbrukt av broren hans... Nei og nei. Det eneste logiske er at Eskild har plassert han flyktningen der som han håper er homo. 

Til slutt vil jeg bare si at serien gjør meg oppgitt. Helt siden flaskeknusingen har vi blitt hengende igjen etter fingerspissene på et forbanna stup. Hver eneste fredag går ting til helvette. Så blir det litt fint igjen i løpet av uka, for så å raseres til de grader på fredag igjen. 

Nå håper jeg bare ting løser seg, samma om de blir sammen eller ikke. Er klar for ny sesing med Vilde som er lesbisk.

Anonymkode: 33d94...e36

1. Han som Eskild hadde på besøk var ikke en flyktning men en student

2. Det er mer sannsynlig at det er en en mer sentral person som okkuperer boden 

3. Like sannsynlig at Sana blir hovedperson til høsten, only time will show

Endret av Krystallklart
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...