Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det sto 20 min på fredagens episode ganske lenge, men plutselig var den 40 minutter. Håper den kommende blir lengre enn 20 min :)

Lurer veldig på fortsettelsen nå! Skulle ønske hun snakka med William.. Tipper Mari blir en sentral person for å finne ut hva som har skjedd.

Anonymkode: bbd6f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått sett episoden enda. Hvorfor snakker hun ikke med William? 

Anonymkode: 152fb...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noora er nominert til pulikumsprisen på Gullruten, husk å stemme på henne ;)

Anonymkode: bbd6f...497

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it

Jeg håper virkelig hun klarer å åpne seg for William og at dette her ordner seg.

Kudos til NRK for å sette festvoldtekter på agendaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker denne serien veldig godt selv om jeg er mye eldre. Syns også konseptet med insta bildene og chatbilder er bra. Syns de klarer å holde serien realistisk med relaterbare hendelser selv ikke bare for tenåringer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noora er nominert til pulikumsprisen på Gullruten, husk å stemme på henne ;)

Anonymkode: bbd6f...497

*Josefine

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, ankara skrev:

*Josefine

Stem på Noora står det på gullrutens side ;) men jeg vet at skuespilleren heter Josefine ;) 

Anonymkode: bbd6f...497

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKAM bør legge opp

Anonymkode: 4d49c...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytt klipp! nå syns jeg at noora må slutte å være så jævlig stolt, og oppsøke hjelp. og snakke med William. seriøst , får helt vondt av fyren. 

lader opp til kriiig mellom sana og hijabpolitet som Chris sier! spennende med noe nytt 😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun skriver noe i kronikken som får de nærmeste til å forstå...? 

 

Anonymkode: b746a...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, missdior skrev:

nytt klipp! nå syns jeg at noora må slutte å være så jævlig stolt, og oppsøke hjelp. og snakke med William. seriøst , får helt vondt av fyren. 

lader opp til kriiig mellom sana og hijabpolitet som Chris sier! spennende med noe nytt 😀

Herregud, William kommer til å drepe broren sin hvis det faktisk har skjedd noe! :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it
1 time siden, missdior skrev:

nytt klipp! nå syns jeg at noora må slutte å være så jævlig stolt, og oppsøke hjelp. og snakke med William. seriøst , får helt vondt av fyren. 

lader opp til kriiig mellom sana og hijabpolitet som Chris sier! spennende med noe nytt 😀

Jeg digger hijabpolititvisten!

Og jeg håper stadig at Noora snakker med William, at serieskaperne bruker plattformen sin til å vise at dette ikke er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som kommer videre denne uka. Kommer Nico til å svare henne, og i så fall, hva da? W har jo ingen anelse om at de har møttes! Satser på at Sana får en anelse om at noe er galt her siden hun vet at N skulle snakke med ham. Og jeg blir stadig usikker på hva Maris rolle vil være - hvem sin side er hun på liksom? Har også tenkt litt at selv om W ikke kommer til å være sint på N for at hun fikk blackout og noe eventuelt skjedde da, så kan han bli såret over at hun fortsatt ikke stolte på ham og tok det Nico sa for god fisk (kan se for meg at det Nico sa om W egentlig handlet om han selv). Samtidig har han fortalt henne så lite om broren, og til tross for at Nico løy om hvor W var så løy jo også W om at Nico hadde reist til Stockholm. Herlighet, de MÅ utvide fredagens episode til 40 min! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, missdior skrev:

nytt klipp! nå syns jeg at noora må slutte å være så jævlig stolt, og oppsøke hjelp. og snakke med William. seriøst , får helt vondt av fyren. Jeg tror heller ikke hun helt har skjønt at Nico er slem/ljuger. Igjen - uerfaren tenåring...

lader opp til kriiig mellom sana og hijabpolitet som Chris sier! spennende med noe nytt 😀

Noora oppfører seg vel slik de fleste uerfarne tenåringer vil oppføre seg.

Hijabpolitiet - kongenavn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Snakk med noen"  ja,  hadde det vært så lett hadde Noora gjort det med det samme.  Mange som har opplevd lignende forteller det gjerne ikke før etter mange år,  ofte aldri. De skammer seg,  skylder på seg selv,  er redd for ikke å bli trodd osv.  

Det er så lett å stå utenfor å si hva man bør gjøre og hvordan man skal reagere.  Helt til man plutselig står der selv...  

Jeg håper og tror at Noora forteller det til noen til slutt og at ofre i RL gjør det samme.  

 

Anonymkode: b746a...1ca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. mai 2016 at 6.45, Rosalie skrev:

 

Anonymkode: 33d94...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får ikke fjernet sitering!!

 

nå begynner skam å bli litt for dystert for min smak. Jeg skjønner at det oppleves annerledes for de som kun ser fredagsepisoden i sin helhet, men for oss som følger med hver dag er dette ren tortur. Jeg lever meg alt for mye inn i denne serien, og har vært deppa på ekte i hele dag siden historien ikke går fremover og vår kjære heltinne Noora er så lei seg og destruktiv. Og stakkars William som får så miksa signaler fra kjæresten sin. Først vil hun ha pause, så ringer hun han seks ganger, og så vil hun ha pause igjen. Og det uten noen forklaring!

Og storyen med Sana gir jeg helt beng i akkurat nå, jeg vil jo at venninnene skal være våkne og legge merker til endringene hos Noora! Blir helt gal å se på dette her.

Mitt eneste håp denne uka er at Noora mest sannsynlig vil snakke med Mari og at Mari kan bekrefte at ingenting skjedde. At hun var drita, trodde hun var hjemme hos seg selv og la seg i senga til Nico. Ikke noe mer enn det.

På Instagram og Facebook florerer det nå bilder fra innspilling som viser hele jentegjengen på Volvat på 17.mai + en collage av William og Noora i bilen til William. Så da vet vi hvert fall at Noora vil være sosial på 17.mai og at hun og William en gang i fremtiden hvert fall prater sammen! 

Anonymkode: 33d94...e36

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror forresten ikke at Noora ble voldtatt. Det har de rett og slett ikke tid til siden det kun er tre episoder igjen. Et så alvorlig tilfelle trenger myyyye oppmerksomhet og tid til å fordøye for både karakteren og alle hennes relasjoner. Det er jo en lettelse, men hvem vet. Kan jo hende redaksjonen ønsker å gå den veien...

Hensikten med dette er nok for unge tittere å se alle feilene Noora har gjort og gjør. Man sitter jo og skriker til skjermen "ikke ta i mot drinken!", "ikke send melding til nico!", "oppsøk legen!", "ikke dusj!!!" og viktigst av alt: "snakk med noen!". Å fremprovosere disse følelsene hos unge mennesker gir faktisk mer lærdom enn om Noora hadde gjort alt riktig.

Og lærdommen til Noora denne sesongen har helt klart vært å åpne seg for de rundt seg og snakke om ting.

Anonymkode: 33d94...e36

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke fjernet sitering!!

 

nå begynner skam å bli litt for dystert for min smak. Jeg skjønner at det oppleves annerledes for de som kun ser fredagsepisoden i sin helhet, men for oss som følger med hver dag er dette ren tortur. Jeg lever meg alt for mye inn i denne serien, og har vært deppa på ekte i hele dag siden historien ikke går fremover og vår kjære heltinne Noora er så lei seg og destruktiv. Og stakkars William som får så miksa signaler fra kjæresten sin. Først vil hun ha pause, så ringer hun han seks ganger, og så vil hun ha pause igjen. Og det uten noen forklaring!

Og storyen med Sana gir jeg helt beng i akkurat nå, jeg vil jo at venninnene skal være våkne og legge merker til endringene hos Noora! Blir helt gal å se på dette her.

Mitt eneste håp denne uka er at Noora mest sannsynlig vil snakke med Mari og at Mari kan bekrefte at ingenting skjedde. At hun var drita, trodde hun var hjemme hos seg selv og la seg i senga til Nico. Ikke noe mer enn det.

På Instagram og Facebook florerer det nå bilder fra innspilling som viser hele jentegjengen på Volvat på 17.mai + en collage av William og Noora i bilen til William. Så da vet vi hvert fall at Noora vil være sosial på 17.mai og at hun og William en gang i fremtiden hvert fall prater sammen! 

Anonymkode: 33d94...e36

Hvor finner du disse bildene? Trodde jeg fikk med meg alt på insta. 

Og har Josefine slettet instaen sin? 

Anonymkode: 152fb...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...