Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg som har spart meg til hver fredag måtte se dagens klipp. Jeg forstod tidlig at broren er det sorte fåret her, meget manipulerende, og hadde en uggen følelse gjennom hele festscenen. Ikke overrasket over at hun våkner opp naken, men er ikke sikkert noe har skjedd da hun trolig har svimt av grunnet store mengder alkohol. Hun vil jo kjenne det om hun faktisk hadde sex siden hun er jomfru. Man er jo temmelig øm nedentil (når jeg tenker tilbake til min første gang for ja, kremt, 15 år siden).

Når det er sagt så har denne serien tatt en alvorlig vending. Store mengder alkohol med ukjente mennesker kan potensielt sette deg i en sårbar situasjon, og temaet er sådan høyaktuell for den gruppen serien er rettet mot.

(Hilsen en litt for engasjert 32-åring :ler:)

 

Anonymkode: a1fed...186

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns folk lever seg aaaltfor inn i dette, spesielt i Skam 20+ gruppa (er ikke med i den andre, men der er de jo 16..). Jeg liker også å snakke om og diskutere serien, men det er en serie, ikke ekte - flere i disse gruppene virker jo nesten obsessed og lever seg helt sykt inn i serien. Det er jo ikke sunt å ikke få sove omtrent fordi du ligger og tenker på hva som skjer med William og Noora.

Begynner snart å synes synd på skuespillerne..

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mm456 skrev:

Jeg syns folk lever seg aaaltfor inn i dette, spesielt i Skam 20+ gruppa (er ikke med i den andre, men der er de jo 16..). Jeg liker også å snakke om og diskutere serien, men det er en serie, ikke ekte - flere i disse gruppene virker jo nesten obsessed og lever seg helt sykt inn i serien. Det er jo ikke sunt å ikke få sove omtrent fordi du ligger og tenker på hva som skjer med William og Noora.

Begynner snart å synes synd på skuespillerne..

Møtte "Noora" i byen i går.  Stod sikkert 8 stykker og ropte etter hun. Stakkars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, mm456 skrev:

Jeg syns folk lever seg aaaltfor inn i dette, spesielt i Skam 20+ gruppa (er ikke med i den andre, men der er de jo 16..). Jeg liker også å snakke om og diskutere serien, men det er en serie, ikke ekte - flere i disse gruppene virker jo nesten obsessed og lever seg helt sykt inn i serien. Det er jo ikke sunt å ikke få sove omtrent fordi du ligger og tenker på hva som skjer med William og Noora.

Begynner snart å synes synd på skuespillerne..

Det er antagelig fordi det er så realistisk. Jeg kjenner meg i hvert fall igjen i de fleste problemstillingene som tas opp, og jeg er nærmere 40 enn 30...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snømusa skrev:

Møtte "Noora" i byen i går.  Stod sikkert 8 stykker og ropte etter hun. Stakkars. 

Er akkuratt det. Stakkars jente, hun ER jo ikke Noora liksom. 

 

9 minutter siden, Rosalie skrev:

Det er antagelig fordi det er så realistisk. Jeg kjenner meg i hvert fall igjen i de fleste problemstillingene som tas opp, og jeg er nærmere 40 enn 30...

Ja.. Er jo helt greit å kjenne seg igjen (jeg blir 21), det gjør jeg selv, men man må jo klare å skille mellom virkelighet og TV. Gjør det sikkert ikke bedre at skuespillerne "ikke skal" gjøre intervjuer osv..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så gårsdagens episode av SKAM rett før jeg la meg i natt, og må helt ærlig at jeg har hatt en urolig natt, hvor mulige scenarier fra "etter blackouten" har gått på repeat i drømmene mine. Antagelig fordi det var en veldig vond, men lett gjenkjennbar setting fra da jeg var på samme alder selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tapas skrev:

Hvem er hun blonde jenta som popper opp hver episode?!

Mari? Kanskje en eks av William som Nicolas har fått et litt for tett bånd med. Mulig det er derfor William ikke vil at Nicolas skal få møtt Nora ordentlig. 

Anonymkode: c04fb...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skam4life

Jeg håper det blir tydelig i de neste episodene nå at det som skjedde med Noora er voldtekt! Fikk skikkelig vondt i magen da jeg så det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får vi hvertfall se om William faktisk er en bra fyr eller ikke, ut i fra hvordan han reagerer på det som har skjedd med Noora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Blir spennende å se hva hun sier til William, og ikke minst hva han gjør.

Ekle broren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt klipp! Lever meg nok litt vel mye inn i Skam, for det der var nesten vondt å se på:icon_frown:

Anonymkode: 0447c...bf1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig.. Men siden hun googler tegn på voldtekt så er hun vel ikke helt sikker på om hun er voldtatt. Noe lignende skjedde med ei jeg kjenner og hun hadde vondt og blødde. Om man er jomfru og har blitt voldtatt vil jeg tro msn kjenner det?

Anonymkode: bbd6f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tasia

Føler at skam gjør et skille på sterke og svake personer. De sterke klarer å stå imot fristelsen å se på småklippene som blir lagt ut og dermed kan se episoden i sin helhet på fredager også har du de svake som ser småklippene flere ganger og overtenker hvert klipp. Jeg tilhører definitivt siste gruppe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tasia skrev:

Føler at skam gjør et skille på sterke og svake personer. De sterke klarer å stå imot fristelsen å se på småklippene som blir lagt ut og dermed kan se episoden i sin helhet på fredager også har du de svake som ser småklippene flere ganger og overtenker hvert klipp. Jeg tilhører definitivt siste gruppe :fnise:

Serien er genial med alltid å avslutte en episode med cliffhanger. Så jeg vil tro at det store flertallet Skam-fans er svake, slik som oss. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk vondt i magen av siste episode.. håpet hun ville snakket med Eskild så han kunne hjulpet henne :/ Men kjenner meg veldig igjen i å bare holde sånne ting for seg selv og ikke søke hjelp når man burde.. men gjør vondt å se andre gjøre samme "feil", selv om det bare er en tvseriefigur da..

Anonymkode: fa947...96f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på om de legger ut meldingsutvekslingen mellom henne og nico (hvis han svarer) ila dagen...også lirer jeg på om hun kommer til å gå på skolen i morgen eller skulke. Håper i hvert fall noen skjønner at noe er galt snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før klarte jeg å se hele episoden på fredager, men nå må jeg se alle klippene ila uken. Det er jo såå mye verre, går rundt og venter på nye klipp hele tiden og spekulerer i hva som kommer til å skje. Da jeg klarte å vente tenkte jeg aldri på serien før neste fredag. 

Noen som vet hvor lang fredagens episode er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eneleh skrev:

Før klarte jeg å se hele episoden på fredager, men nå må jeg se alle klippene ila uken. Det er jo såå mye verre, går rundt og venter på nye klipp hele tiden og spekulerer i hva som kommer til å skje. Da jeg klarte å vente tenkte jeg aldri på serien før neste fredag. 

Noen som vet hvor lang fredagens episode er?

20 min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...