Gå til innhold

Skam på NRK

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest blåbærpike
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var konstruktivt, men blodfansen reagerer med engang det ikke er noe positivt som blir sagt. Sannheten er jo at serien har vært dødskjedelig de siste ukene, lite handling, samtaler hvor det blir sagt lite, unaturlig lange tenkepauser, samtaler som føles unaturlig, etc. 

Anonymkode: ca37e...e54

Jeg synes faktisk det at de tar tenkepauser, at ting tar tid og så videre er mye mer realistisk enn at alt skal skje med en gang og at alle alltid vet hva de skal si. Det skiller seg fra andre TV drama, men sånn er virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var konstruktivt, men blodfansen reagerer med engang det ikke er noe positivt som blir sagt. Sannheten er jo at serien har vært dødskjedelig de siste ukene, lite handling, samtaler hvor det blir sagt lite, unaturlig lange tenkepauser, samtaler som føles unaturlig, etc. 

Dette er jo norsk skuespill i et nøtteskall

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bloodless skrev:

Ja, altså, jeg er 31. Jeg grein. I skam, alene på badet, så gubben ikke skulle dømme. :fnise:

Derfor jeg alltid ser på slike serier aleine. :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.5.2016 at 18.06, maipai skrev:

Blir lite imponert over at W lar kjærlighetssorg styre livet hans i så stor grad. Rømmer landet når ting blir vanskelig og bare driter i skolen og eksamener... Suck it up W! Hadde du bare holdt deg i ro hadde du fort funnet ut at ting ikke var så ille som de så ut og du hadde fått fullført den skolegangen du nettopp feiret at du var ferdig meg.

Vil legge vekt på at dette er en tv-serie og at den ikke gjenspeiler virkeligheten. Det er greit å drømme seg inn i serien og sånt altså, men å til de grader la seg irriterere over noe som forsåvidt ikke stemmer helt virker litt rart.

Endret av michaeline__07
Jeg la til en bokstav i ordet "gjenspeiler".
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Vil legge vekt på at dette er en tv-serie og at den ikke gjenspeiler virkeligheten. Det er greit å drømme seg inn i serien og sånt altså, men å til de grader la seg irriterere over noe som forsåvidt ikke stemmer helt virker litt rart.

Jeezes ikke gå inn i en tråd om en TV-serie og be folk slutte å diskutere lidenskapelig #overit

Anonymkode: 33d94...e36

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeezes ikke gå inn i en tråd om en TV-serie og be folk slutte å diskutere lidenskapelig #overit

Hvorfor ikke? Det står jo skrevet rett foran meg. Jeg må få svare, da. :)

#whocares

Endret av michaeline__07
Jeg la til et spørsmålstegn i en setning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Hvorfor ikke? Det står jo skrevet rett foran meg. Jeg må få svare, da. :)

#whocares

Forskjellen på en bra serie og en helt okå serie er at man klarer å leve seg skikkelig inn i den og oppriktig bry seg om karakterene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen på en bra serie og en helt okå serie er at man klarer å leve seg skikkelig inn i den og oppriktig bry seg om karakterene. 

Jeg er ikke sånn hvis jeg digger en tv-serie, men vi er alle forskjellige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, michaeline__07 skrev:

Jeg er ikke sånn hvis jeg digger en tv-serie, men vi er alle forskjellige. :)

Ja vi er alle forskjellige, men hvorfor shame de som ikke er like som deg selv? De aller, aller fleste som ser Skam er mektig klar over at de fiktive rollefigurene ikke er ekte, men man lever seg like vel inn i historien og heier heltinnen.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufff. jeg er 33år, og jeg gråt jeg og :fnise:

Jeg er singel (egentlig veldig relevant i forhold til dem som har familie med hus bil barn campingvogn og hund og sånn, på min alder), så jeg kjenner meg igjen.

Jeg ville ALDRI vært 16 (?) år igjen, alle problemene var minimale i forhold til "voksene" problemer, men følelsene er de samme. Jeg blir helt overveldet.. :hjerte:

Og jeg kjenner meg så igjen! akkurat som om det kunne vært i går. Skremmende. Jeg har tom sittet med venninner og sett på bilder av oss og festingen, crushene våre osv, og vi ler og mimrer. Dette er nok sikkert godt for sjelen vil jeg tro. Håper på sesonger ut videregående, for dette draaaaaaar meg langt tilbake i tid, og jeg elsker det! :hjerte: 

Endret av UnderCover
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er enig i at pausene kan gi stemning og dybde til scenen. Spesielt William/Thomas er ekstremt god til å fortelle med ansiktet, og særlig øynene. Men noen ganger føles det unaturlig, f.eks i den scenen Noora snakker med Mari på benkene utenfor skolen. Mari setter seg ned og Noora sier "takk for at du ville møte meg" og Mari sier "såklart!"... og så er Noora stille. LENGE. Helt til Mari må si "du har noia for den festen du?". Skjønner at det skal formidle angsten til Noora, og at hun ikke klarer å få ordene ut. Men i virkeligheten hadde det bare vært rart at hun som inviterer til prat er helt stum.

2 timer siden, blåbærpike skrev:

Jeg synes faktisk det at de tar tenkepauser, at ting tar tid og så videre er mye mer realistisk enn at alt skal skje med en gang og at alle alltid vet hva de skal si. Det skiller seg fra andre TV drama, men sånn er virkeligheten. 

Jeg syns ikke William eller de andre karakterene oppfører seg merkelig i samtaler, det er kun Noora jeg reagerer på. Serien skal gjenspeile virkeligheten, og det er få som snakker slik Noora gjør. Det føles unaturlig, og poenget er at det skal føles naturlig. IRL hadde Noora blitt oppfattet som rar. 

Det er ikke slik at en bare kan snakke skikkelig fort og komme med gode kommentarer på løpende bånd eller så bruker en lang tid på å uttrykke seg mens en lager kleine ansiktsuttrykk, det finnes en mellomting. Det er et eller annet som føles så unaturlig, at det blir kleint å se på - og dette gjelder bare Noora-karakteren.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fint om ikke folk spoiler FØR fredagens episode. Det er JÆVLIG irriterende!!!

Anonymkode: 13a2e...356

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlighet da menneske- du kan ikke logge deg inn på en 66 siders tråd om landets mest populære serie og forvente at ingen har spoila???

Anonymkode: a74da...8b8

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som veldig nylig har begynt å se Skam (helt fra starten av, sesong 1?) Begynner å bli fristet til å starte, men føler liksom at siden halve Norge har kommet til slutten av sesong 2 kommer jeg til å bli så ensom hvis jeg starter helt på begynnelsen nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Chromium skrev:

Noen som veldig nylig har begynt å se Skam (helt fra starten av, sesong 1?) Begynner å bli fristet til å starte, men føler liksom at siden halve Norge har kommet til slutten av sesong 2 kommer jeg til å bli så ensom hvis jeg starter helt på begynnelsen nå.

Jeg startet for en ukes tid siden. Kom meg fort gjennom alle episodene, for å si det slik. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, CaraEvingne skrev:

Huff, -kroppen din trenger potet- dialogen mellom Noora og Vilde på gulvet var flau. 

Fikk tårer i øynene av den, jeg.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvordan man definerer frigjort. Man er jo slave av egen overtro

Anonymkode: dc2b7...efc

Skal du se slik på det, så er vi alle slaver av egen stat. Kommer an på hvordan du definerer frigjort ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Chromium skrev:

Begge sesongene er jo unnagjort på bare noen timer. De fleste episodene varer kun i 20 min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint om ikke folk spoiler FØR fredagens episode. Det er JÆVLIG irriterende!!!

Det er ikke spoiler. Det står på skam.p3.no.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så akkurat gjennom sesong to litt smått på nytt igjen, da det var noen moments jeg ville ha med meg, og nå klarer jeg ikke å se forbi at Noora har på knallrød leppestift i det ene bildet, og ved kysset er den totalt borte.

40 minutter siden, Chromium skrev:

Jeg begynte å se på Skam for en liten uke siden. Episodene er ikke spesielt lange, så man kommer seg fort gjennom sesongene. Jeg er også up to date nå. :-)

Anonymkode: f64a7...795

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...