Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere glemmer at Eva var mer alvorlig og stille da hun var hovedperson. Det foregikk så mye. Det er først i denne sesongen at hun er blitt mer livlig og outgoing.

Når man har mye på gang, trekker noen folk seg inn i skallet sitt.

 

Som introvert vet jeg godt at andre kan bli irritert når jeg tar lang tid på å svare. Men jeg tenker nøye på hva jeg skal si, for å være sikker på at jeg virkelig mener det jeg sier. Dette gjelder særlig om det e noe vanskelig man prater om.

Anonymkode: ae4c5...237

Jeg likte Eva bedre den første sesongen, da hun var mindre «outgoing», hun var mer troverdig enn Noora. Det er bare noe med Noora som er «off.» Hun er ikke så interessert i så veldig mye virker det som, himler med øynene ofte, responderer ikke alltid og når hun gjør det, bruker hun lang tid på å få fram helt banale poeng. 

Jeg er introvert jeg også, men skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre :)

Anonymkode: ca37e...e54

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende å se om vi får vite hvem som bor i boden. Det ble jo nevnt igjen på lørdag, så da er det vel ikke bare en ubetydelig melding, men en tråd de vil nøste opp?

antar at vi må vente til høsten for å se om det blir noen dom mot william.

jeg husker ikke helt hvordan første sesong sluttet, lå det igjen noen cliffhangere? Skjønte vi hvem neste sesong kom til å handle om? Noen som kan friske opp minnet mitt litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isak vet ikke om han er kalt inn til avhør. Dette kan kanskje tyde på at han ikke har sjekket posten hjemme fordi han bor i boden til Noora? 

Noen av gutta har avhør på mandag, dvs etter sesongavslutningen😣

Anonymkode: 152fb...a53

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isak vet ikke om han er kalt inn til avhør. Dette kan kanskje tyde på at han ikke har sjekket posten hjemme fordi han bor i boden til Noora? 

Noen av gutta har avhør på mandag, dvs etter sesongavslutningen😣

Anonymkode: 152fb...a53

Skulle akkurat til å skrive det samme, det må være Isak som bor i boden! Kanskje Eskild hjelper han?

Anonymkode: bbd6f...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg likte Eva bedre den første sesongen, da hun var mindre «outgoing», hun var mer troverdig enn Noora. Det er bare noe med Noora som er «off.» Hun er ikke så interessert i så veldig mye virker det som, himler med øynene ofte, responderer ikke alltid og når hun gjør det, bruker hun lang tid på å få fram helt banale poeng. 

Jeg er introvert jeg også, men skjønner ikke helt hva det har med saken å gjøre :)

Anonymkode: ca37e...e54

Jeg liker Noora. Jeg syns Eva er noget slitsom.. men er jo ikke unormalt i den alderen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at vi er jo ikke ALT som skjer. Det er nok et bevisst valg å ha med så lite foreldre/voksne som mulig. Selv om vi aldri ser noen voksne, er det ikke dermed sagt at disse ungdommene turer rundt som de vil. 

Anonymkode: 13e0c...dbd

Jamen sant både William og Noora har ikke-tilstedeværende foreldre. William bor i et stort hus alene ogNoora bor i kollektiv med universitets eller høgskolestudenter.. ikke ser vi om hun har no jobb utenfor skolen. Eva sin mor er velke stort sett hele tiden men er hjemme bare innimellom. Og får de lov å rulle med russen? Eller sniker de seg ut og juger hjemme? (Ja er vel mest sannsynlig selv om vi ikke får se det). Men nå vet vi fint lite om foreldrene til noen av de andre da... Men lurer på om Sanas foreldre og bror er like snerpete som brorens forlovede, som hater henne og kaller henne hore...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Birti
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isak vet ikke om han er kalt inn til avhør. Dette kan kanskje tyde på at han ikke har sjekket posten hjemme fordi han bor i boden til Noora? 

Noen av gutta har avhør på mandag, dvs etter sesongavslutningen😣

Anonymkode: 152fb...a53

Oh! Ja! Var det ikke noe som skjedde hjemme hos Isak i sesong 1 også? Han var borte fra skolen, og Jonas mente Eva burde ta kontakt med ham.. Fikk vi egentlig vite hva som hadde skjedd da? (Kan godt hende det altså. Frk. Gullfisk fornekter seg ikke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Birti skrev:

Oh! Ja! Var det ikke noe som skjedde hjemme hos Isak i sesong 1 også? Han var borte fra skolen, og Jonas mente Eva burde ta kontakt med ham.. Fikk vi egentlig vite hva som hadde skjedd da? (Kan godt hende det altså. Frk. Gullfisk fornekter seg ikke!)

Faren stakk og morra klikka tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birti
1 minutt siden, Boneli skrev:

Faren stakk og morra klikka tror jeg.

Mao kan det være helt ulevelig hjemme hos han - og vi vet at han har chatta med Eskild på Instagram. (Seriøst, hvorfor chatter man på Instagram?) Jeg begynner å tro på teoriene over her om at det er Isak som bor i boden og at Eskild hjelper ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Birti skrev:

Mao kan det være helt ulevelig hjemme hos han - og vi vet at han har chatta med Eskild på Instagram. (Seriøst, hvorfor chatter man på Instagram?) Jeg begynner å tro på teoriene over her om at det er Isak som bor i boden og at Eskild hjelper ham.

Jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Birti skrev:

Mao kan det være helt ulevelig hjemme hos han - og vi vet at han har chatta med Eskild på Instagram. (Seriøst, hvorfor chatter man på Instagram?) Jeg begynner å tro på teoriene over her om at det er Isak som bor i boden og at Eskild hjelper ham.

Isak er hovedpersonen i sesong 3

Anonymkode: 4f27c...e2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eskhhill.. Hkannke hdu bare hlissoom... slutte å hhvææære sååå hhjævla sær hlissomm?

Slitsomt å høre på Nora.. Dårlig diksjon... Og mye "lissom" og "bare" osv.. :(

Anonymkode: 4f27c...e2e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eskhhill.. Hkannke hdu bare hlissoom... slutte å hhvææære sååå hhjævla sær hlissomm?

Slitsomt å høre på Nora.. Dårlig diksjon... Og mye "lissom" og "bare" osv.. :(

Anonymkode: 4f27c...e2e

Hun er jo så uinteressert, og sur/småsarkastisk, og måten hun snakker på.....  

"Jeg er den eneste som vasker sengetøyet her i huseeeeet. Hadde det ikke vært for meeeeeg, så hadde sengetøy ditt vært helt sånn helt stivt av lissom gammalt cum..."

Anonymkode: ca37e...e54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prater sånn som Noora 😟

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er jo så uinteressert, og sur/småsarkastisk, og måten hun snakker på.....  

"Jeg er den eneste som vasker sengetøyet her i huseeeeet. Hadde det ikke vært for meeeeeg, så hadde sengetøy ditt vært helt sånn helt stivt av lissom gammalt cum..."

Anonymkode: ca37e...e54

 

Anonymkode: c6e25...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eskhhill.. Hkannke hdu bare hlissoom... slutte å hhvææære sååå hhjævla sær hlissomm?

Slitsomt å høre på Nora.. Dårlig diksjon... Og mye "lissom" og "bare" osv.. :(

Anonymkode: 4f27c...e2e

Hun er tenåringsjente, de prater sånn lizm.

Anonymkode: 5a670...b92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hun er tenåringsjente, de prater sånn lizm.

Anonymkode: 5a670...b92

Nja, kanskje i grunnskolen, men VGS? Det er tre år siden jeg gikk ut av VGS. Jeg kjenner også flere som går på vgs, venner, kusiner, etc., og de snakker ikke på den måten, eller personlighet, omgangkrets, etc. har mye å si. Men problemet er jo at Noora liksom skal være den intelligente ;)

Anonymkode: ca37e...e54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker måten Noora snakker på. Hu er jo fra Mjøndarn lissåm!

Anonymkode: 103c5...95c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josefine F. Pettersen kommer fra Sigdal og derfor den dialekten med ord som 'ikkje', 'us' osv. Det hadde egentlig vært kult om hun kunne beholdt sin egen dialekt i SKAM. I serien spiller hun at hun er fra Mjøndalen, mao ikke den rene Oslodialekten, men ei ikke så altfor langt fra Sigdal likevel. 

Er vel ganske åpenlyst nå at det blir cliffhanger på fredag, og dermed mye spenning til neste sesong. Og den eneste logiske personen som har bodd i kjellerboden til Noora's kollektiv er Isak, men om det kommer frem denne uken er også relativt usikkert. Men med alt dette å bygge videre på så er det all grunn til å tro at sesong 3 kan bli enda bedre enn sin forgjenger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...