Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Magnifiq skrev:

Den episoden hvor Sana kommer og sier til Nora at William er på kontorer til rektor (?), så får Nora SMS (rett før sana kommer inn i klasserommet)  fra hun Linn om at det er madrass og dyne i boden ..

 

så har de jo fått naboklager på det, som hun tar opp med Eskild.

Så spør hun William om det er han som sover i boden dems..

Åjaaa. Nå husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håpte det var om isak. Er jo nysgjerrig på om han og chris er i et forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Maleficenta skrev:

Håpte det var om isak. Er jo nysgjerrig på om han og chris er i et forhold..

Men følger du ikke med når du ser på? Chris og Isak greia har vi jo fått vite. 

Anonymkode: 152fb...a53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men følger du ikke med når du ser på? Chris og Isak greia har vi jo fått vite. 

Anonymkode: 152fb...a53

Hæ når da? Når Eva rota med Chris på bussen og han feide henne vekk når isak ringte? Jeg må ha vært i halvsøvne når jeg så noen av episodene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo for at Isak ville at Chris og de skulle hjelpe med å ta "hevn" på Yakusa gutta eller noe. Når Isak ringte på festen var det jo da han og Jonas sto utenfor med de gutta, og de skulle slåss

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et dukkehjem. Det lå i kortene hele tiden men ingen hadde vel trodd de skulle trekke så konkrete linjer mellom historiene. Noora er såklart Nora og Wilhelm er Helmer. Men så er det jo to versjoner at et dukkehjem, så blir Noora med William eller ikke? Og får vi svaret i morgen? 

Vel uansett hva så håper jeg ikke det ender med åpen slutt slik at vi må gruble hele sommeren. Spørsmålet er vel egentlig hva som skjer videre med William...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, nutella skrev:

Det var jo for at Isak ville at Chris og de skulle hjelpe med å ta "hevn" på Yakusa gutta eller noe. Når Isak ringte på festen var det jo da han og Jonas sto utenfor med de gutta, og de skulle slåss

Åå var det bare det. Så kjedelig. Hadde vært mye mer spennende om de var gay..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1. juni 2016 at 20.39, AnonymBruker skrev:

Som skuespiller er du forventet å kunne legge om talemåten, så det er godt mulig hun gjør ;) Det er ikke uvanlig. Men hun snakket ganske likt på Gullruten, bare at hun ikke dro alt ut så mye da, som hun gjør i serien.

Anonymkode: 1e6ed...7e6

Du tar helt feil! Hu er ikke fra oslo! Se det intervjuet en hang til - jeg synes det høres ut som hu er fra valdres området-isj! Ikkje, heile, e... Det er alt annet enn oslo- dialekt iaf!

Anonymkode: d0237...700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Krystallklart skrev:

Et dukkehjem. Det lå i kortene hele tiden men ingen hadde vel trodd de skulle trekke så konkrete linjer mellom historiene. Noora er såklart Nora og Wilhelm er Helmer. Men så er det jo to versjoner at et dukkehjem, så blir Noora med William eller ikke? Og får vi svaret i morgen? 

Vel uansett hva så håper jeg ikke det ender med åpen slutt slik at vi må gruble hele sommeren. Spørsmålet er vel egentlig hva som skjer videre med William...

Ender ikke et dukkehjem med at Nora til slutt forlater helmer da? :( 

Anonymkode: 152fb...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ender ikke et dukkehjem med at Nora til slutt forlater helmer da? :( 

Anonymkode: 152fb...a53

Det er to versjoner av stykket. Ett der hun blir, og ett der hun drar! Da gjenstår det bare å se☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tar helt feil! Hu er ikke fra oslo! Se det intervjuet en hang til - jeg synes det høres ut som hu er fra valdres området-isj! Ikkje, heile, e... Det er alt annet enn oslo- dialekt iaf!

Anonymkode: d0237...700

Ho er fra Sigdal i Buskerud 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, acetosella skrev:

Det er to versjoner av stykket. Ett der hun blir, og ett der hun drar! Da gjenstår det bare å se☺️

selv om det er riktig at Ibsen ble tvunget til å lage en versjon der Nora blir, fordi det tyske publikumet ikke var klar for det i 1879, så synes jeg det er ganske misvisende å si i 2016 at det finnes to versjoner av Et dukkehjem.

Det at Nora går er det viktigste som skjer i Et dukkehjem, og nettopp det som har gjort stykket viktig og berømt. Så for denne debattens del er det ganske misvisende å si at det finnes to versjoner.

Nora går. Punktum.

Endret av Amafalathiel
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Amafalathiel skrev:

selv om det er riktig at Ibsen ble tvunget til å lage en versjon der Nora blir, fordi det tyske publikumet ikke var klar for det i 1879, så synes jeg det er ganske misvisende å si i 2016 at det finnes to versjoner av Et dukkehjem.

Det at Nora går er det viktigste som skjer i Et dukkehjem, og nettopp det som har gjort stykket viktig og berømt. Så for denne debattens del er det ganske misvisende å si at det finnes to versjoner.

Nora går. Punktum.

Skjønner at det er misvisende, men tviler på Noora drar etter alt dette..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, acetosella skrev:

Skjønner at det er misvisende, men tviler på Noora drar etter alt dette..

jeg skal ikke uttale meg om hva Noora gjør - jeg sier bare hva Nora gjorde ;-)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tar helt feil! Hu er ikke fra oslo! Se det intervjuet en hang til - jeg synes det høres ut som hu er fra valdres området-isj! Ikkje, heile, e... Det er alt annet enn oslo- dialekt iaf!

Anonymkode: d0237...700

Jeg skrev ingenting om at hun har Oslo-dialekt? Hun er fra Sigdal..

Anonymkode: 1e6ed...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Amafalathiel skrev:

selv om det er riktig at Ibsen ble tvunget til å lage en versjon der Nora blir, fordi det tyske publikumet ikke var klar for det i 1879, så synes jeg det er ganske misvisende å si i 2016 at det finnes to versjoner av Et dukkehjem.

Det at Nora går er det viktigste som skjer i Et dukkehjem, og nettopp det som har gjort stykket viktig og berømt. Så for denne debattens del er det ganske misvisende å si at det finnes to versjoner.

Nora går. Punktum.

Vår Noora har en tvist i navnet (to o'er). Dessuten har vi allerede hatt en Nora som brøt ut av dukkehjemmet i serien, da Eva dumpet Jonas. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Rosalie skrev:

Vår Noora har en tvist i navnet (to o'er). Dessuten har vi allerede hatt en Nora som brøt ut av dukkehjemmet i serien, da Eva dumpet Jonas. 

Når William plukket opp Et Dukkehjem spurte han samtidig hvorfor hun heter Noora med to o'er. Det kan ligge et clue der. Altså versjon nr 2 av et dukkehjem...kanskje? Hvorfor skulle han ellers spørre om det og ikke få svar fra Noora?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rosalie skrev:

Vår Noora har en tvist i navnet (to o'er). Dessuten har vi allerede hatt en Nora som brøt ut av dukkehjemmet i serien, da Eva dumpet Jonas. 

Ehh h or har dere fra at skam er basert på et dukkehjem..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Krystallklart skrev:

Når William plukket opp Et Dukkehjem spurte han samtidig hvorfor hun heter Noora med to o'er. Det kan ligge et clue der. Altså versjon nr 2 av et dukkehjem...kanskje? Hvorfor skulle han ellers spørre om det og ikke få svar fra Noora?

Kanskje de nettopp hadde hatt om et dukkehjem på skolen i norsktimen da... betyr ikke at det er paralleller mellom de historiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ehh h or har dere fra at skam er basert på et dukkehjem..?

Altså følger du fortsatt ikke med når du ser? :klo: 

Anonymkode: 152fb...a53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...