Gå til innhold

Skam på NRK


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

9.04 min igjen, så er sesong 2 over. 

Anonymkode: 34f50...c73

Det blir nok en laaang episode på fredag, tenker jeg. De endrer ikke programmet før helt innpå, slik de gjorde forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Rosalie skrev:

Det blir nok en laaang episode på fredag, tenker jeg. De endrer ikke programmet før helt innpå, slik de gjorde forrige uke.

I følge tv guiden, skal siste episode vare i 25 min.

Anonymkode: 34f50...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge tv guiden, skal siste episode vare i 25 min.

Anonymkode: 34f50...c73

Og i følge TV-guiden skulle forrige episode vare 20 minutter. Det ble ikke endret, selv om episoden varte i rundt 50 min. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrooolig kjedelig denne sesongen er... :(

Likte sesong veldig mye bedre, Eva har en mer levende og autentisk personlighet.. 
Noora bare stirrer fremfor seg og bruker en halv evighet på å få frem et par ord...

Gjesp...

Anonymkode: 4f27c...e2e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

sesong 1, mener jeg

Anonymkode: 4f27c...e2e

Helt uenig, sesong 1 var mye kjedeligere fordi Eva var kjedelig. Ingen kjemi mellom henne og Jonas. 

Forresten, jeg digger Eskild. :laugh:

Lurer på om serien har blitt så populær fordi den er kjemisk renset for foreldre? Noe som er ganske uvanlig i ungdomsserier. Moren til Eva stakk innom en sjelden gang i forrige sesong, mens Noora og William ser ut til å ha null kontakt med sine. 

Anonymkode: 5a670...b92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig, sesong 1 var mye kjedeligere fordi Eva var kjedelig. Ingen kjemi mellom henne og Jonas. 

Forresten, jeg digger Eskild. :laugh:

Lurer på om serien har blitt så populær fordi den er kjemisk renset for foreldre? Noe som er ganske uvanlig i ungdomsserier. Moren til Eva stakk innom en sjelden gang i forrige sesong, mens Noora og William ser ut til å ha null kontakt med sine. 

Anonymkode: 5a670...b92

Jeg er enig med AB-en som sier at Eva var mer autentisk og hadde mer sjarm. Noora engasjerer meg ganske lite, samtalen med broren til William syns jeg var bra, men det er måten hun er på som ikke føles autentisk. Hun har like mye sjarm en sofa. Hun snakker irriterende sakte, bruker lang tid på å få frem et poeng, virker uinteressert store deler av tiden... Personligheten hennes er "meh." 

Anonymkode: ca37e...e54

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med AB-en som sier at Eva var mer autentisk og hadde mer sjarm. Noora engasjerer meg ganske lite, samtalen med broren til William syns jeg var bra, men det er måten hun er på som ikke føles autentisk. Hun har like mye sjarm en sofa. Hun snakker irriterende sakte, bruker lang tid på å få frem et poeng, virker uinteressert store deler av tiden... Personligheten hennes er "meh." 

Anonymkode: ca37e...e54

Jeg synes det er ganske interessant å se hvor forskjellig folk opplever de samme scenene og karakterene. :)

Men personlig synes jeg ikke Eva var en spesielt interessant karakter. Hele forholdet mellom Eva og Jonas var ikke noe jeg heiet på. 

Anonymkode: c6e25...519

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er ganske interessant å se hvor forskjellig folk opplever de samme scenene og karakterene. :)

Men personlig synes jeg ikke Eva var en spesielt interessant karakter. Hele forholdet mellom Eva og Jonas var ikke noe jeg heiet på. 

Anonymkode: c6e25...519

Jeg heiet heller ikke på forholdet deres, fordi jeg syns Jonas var litt nedlatende overfor Eva, men jeg syns Eva var mer ekte og mer "levende" enn Noora. Det var jo første sesongen som fikk meg interessert, mens denne sesongen har jeg vært skuffet. Karakteren Noora er ikke interessant nok, det er kun disse øyeblikkene når hun setter folk på plass som er morsomme ;)

Noora-karakteren var også mer spennende når hun ikke hadde hovedrollen, og det sier jo en del… William f.eks, han er interessant, selv om jeg ikke nødvendigvis liker karakteren. 

Anonymkode: ca37e...e54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende at Noora tar så lett på at William har problemer med å styre sinne sitt. Vedder på at dette kommer tilbake som tema senere. 

Anonymkode: 7f0b8...dbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og samtlige svar til dette.

Kragebein, mod

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende at Noora tar så lett på at William har problemer med å styre sinne sitt. Vedder på at dette kommer tilbake som tema senere. 

Anonymkode: 7f0b8...dbf

Hun har allerede tatt et oppgjør med det, i episoden etter den med flaskeknusinga. Og det er slett ikke sikkert hun tar så lett på det, men det er ikke alle tanker og diskusjoner man tar med seg utenfor forholdet. 

Det virker som om William jobber med seg selv, og hvem kan med hånden på hjertet si at de ikke har egenskaper som kan såre eller skade andre? Noora har bestemt seg for å satse på William, og da tar man med både de gode og dårlige egenskapene. 

Anonymkode: 790a0...20f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere glemmer at Eva var mer alvorlig og stille da hun var hovedperson. Det foregikk så mye. Det er først i denne sesongen at hun er blitt mer livlig og outgoing.

Når man har mye på gang, trekker noen folk seg inn i skallet sitt.

 

Som introvert vet jeg godt at andre kan bli irritert når jeg tar lang tid på å svare. Men jeg tenker nøye på hva jeg skal si, for å være sikker på at jeg virkelig mener det jeg sier. Dette gjelder særlig om det e noe vanskelig man prater om.

Anonymkode: ae4c5...237

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt uenig, sesong 1 var mye kjedeligere fordi Eva var kjedelig. Ingen kjemi mellom henne og Jonas. 

Forresten, jeg digger Eskild. :laugh:

Lurer på om serien har blitt så populær fordi den er kjemisk renset for foreldre? Noe som er ganske uvanlig i ungdomsserier. Moren til Eva stakk innom en sjelden gang i forrige sesong, mens Noora og William ser ut til å ha null kontakt med sine. 

Anonymkode: 5a670...b92

Det syns jeg virker rart. De er bare 16 og foreldrene er der ikke og lar de styre på som de vil

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Det syns jeg virker rart. De er bare 16 og foreldrene er der ikke og lar de styre på som de vil

Husk at vi er jo ikke ALT som skjer. Det er nok et bevisst valg å ha med så lite foreldre/voksne som mulig. Selv om vi aldri ser noen voksne, er det ikke dermed sagt at disse ungdommene turer rundt som de vil. 

Anonymkode: 13e0c...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes SKAM har gått i "klisje-fella" nå; de skal flytte sammen etter av og på forhold i ett par uker og plutselig er det tydeligvis akseptabelt og noe en bør komme unna med å knuse flasker i hue på folk, kun fordi det er "helten i serien som gjør det. Ikke akkurat sunne signaler som sendes ut! Jeg likte sesong 1 godt, mye fordi den ikke hadde den typiske "happy-endingen" - den var realistisk (livet er ingen dans på roser som tenåring), men nå begynner det å bli for dumt...

Anonymkode: d0237...700

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes SKAM har gått i "klisje-fella" nå; de skal flytte sammen etter av og på forhold i ett par uker og plutselig er det tydeligvis akseptabelt og noe en bør komme unna med å knuse flasker i hue på folk, kun fordi det er "helten i serien som gjør det. Ikke akkurat sunne signaler som sendes ut! Jeg likte sesong 1 godt, mye fordi den ikke hadde den typiske "happy-endingen" - den var realistisk (livet er ingen dans på roser som tenåring), men nå begynner det å bli for dumt...

Anonymkode: d0237...700

Du vet jo ikke om han blir dømt eller ikke? 

Anonymkode: 152fb...a53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun har allerede tatt et oppgjør med det, i episoden etter den med flaskeknusinga. Og det er slett ikke sikkert hun tar så lett på det, men det er ikke alle tanker og diskusjoner man tar med seg utenfor forholdet. 

Det virker som om William jobber med seg selv, og hvem kan med hånden på hjertet si at de ikke har egenskaper som kan såre eller skade andre? Noora har bestemt seg for å satse på William, og da tar man med både de gode og dårlige egenskapene. 

Anonymkode: 790a0...20f

Ja, Noora tok et oppgjør der og da. Siden har hun blitt svakere, fordi hun er betatt av William. Det er jo akkurat slik det ofte er i virkeligheten. Hun bortforklarer oppførselen hans og kommer med unnskyldninger til vennene. 

Blir spennende å se hva som skjer. 

Anonymkode: 7f0b8...dbf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...