AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #61 Skrevet 16. november 2015 Ser ikke helt hvorfor du trekker inn Norge i dette her. Rosetoget skjedde etter 22. juli, noe IS ikke var involvert i. IS har ikke angrepet Norge (hvertfall ikke enda), og da er det jo idiotisk å snakke om et motangrep for Norge. Anonymkode: 88bf8...3e8 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #62 Skrevet 16. november 2015 Hvem er i krig ?Frankrike har bombardert før og er dette er ikke noe nytt. Vet dere i det hele tatt hva er krig?Krig er når man ,,bor,, kjelleren, når man ikke kan gå på skole pga bombardering og granatering, når din far eller du må krige for å beskytte familien sin, når folk dør av sult, når du legger deg om kveld og ber for at du skal våkne neste morgen. I krig folk blir drept hver dag... Livet stopper, alt er stengt og rasert. Krig er ikke hvis man bombarderer andre land og tar hevn.Anonymkode: feec9...df3Det er jo nettopp det krig er. Det du trekker frem er konsekvenser av krig. Anonymkode: 88bf8...3e8 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #63 Skrevet 16. november 2015 Ser ikke helt hvorfor du trekker inn Norge i dette her. Rosetoget skjedde etter 22. juli, noe IS ikke var involvert i. IS har ikke angrepet Norge (hvertfall ikke enda), og da er det jo idiotisk å snakke om et motangrep for Norge. Anonymkode: 88bf8...3e8Vi skal vel ikke føle oss så alt for trygge lenger her heller... Hvem vet hva som vandrer over grensen i disse dager! Bare for å ha det sagt, jeg mener ikke alle flyktninger og muslimer er terrorister, men denne "flyktningkrisen" kan for de rette personer være et fint skalkeskjul. Anonymkode: 8deaa...d30 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #64 Skrevet 16. november 2015 Vi kan velge å ikke bombe IS men bare la de holde på. Kanskje utvikler ikke organisasjonen seg, men holder seg til de områdene de er i. Men mest sannsynlig utvikler de seg til å bli større og større og "tar over" Europa til slutt. De er ute etter makt, de VIL utvikle seg. Alle taper.Vi kan velge å bombe IS nå som de er relativt små og bombe dem med fly og droner. IS vil svare med å drepe mange av oss med selvmordsbombere og automatvåpen. Noen av våre landsmenn og sivile vil bli drept. Fordi vi er i krig. Noen taper. Selvfølgelig er det utrolig kjedelig å måtte velge valg nr.2 når vi vet at så mange av våre egne sivile må dø. Men som Børge Brende sier: vi har ikke noe annet valg. Vi kan ikke la IS fortsette. Dessverre betyr det å måtte ofre noen av våre egne sivile på veien. Kanskje også ofre noen år med trygghetsfølelse. Det er vondt. Det er nært. Det er skremmende. Men vi har ikke noe valg...Og glem ikke at vi på veien mot fred også dreper sivile i landene vi bekjemper IS. Det er ikke bare vi som ofrer liv for fred... Anonymkode: bf537...9ca 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #65 Skrevet 16. november 2015 Vi kan velge å ikke bombe IS men bare la de holde på. Kanskje utvikler ikke organisasjonen seg, men holder seg til de områdene de er i. Men mest sannsynlig utvikler de seg til å bli større og større og "tar over" Europa til slutt. De er ute etter makt, de VIL utvikle seg. Alle taper.Vi kan velge å bombe IS nå som de er relativt små og bombe dem med fly og droner. IS vil svare med å drepe mange av oss med selvmordsbombere og automatvåpen. Noen av våre landsmenn og sivile vil bli drept. Fordi vi er i krig. Noen taper. Selvfølgelig er det utrolig kjedelig å måtte velge valg nr.2 når vi vet at så mange av våre egne sivile må dø. Men som Børge Brende sier: vi har ikke noe annet valg. Vi kan ikke la IS fortsette. Dessverre betyr det å måtte ofre noen av våre egne sivile på veien. Kanskje også ofre noen år med trygghetsfølelse. Det er vondt. Det er nært. Det er skremmende. Men vi har ikke noe valg...Og glem ikke at vi på veien mot fred også dreper sivile i landene vi bekjemper IS. Det er ikke bare vi som ofrer liv for fred...Anonymkode: bf537...9caNettopp. De blir, som du nevner, større og større. Bedre å bombe de sønder og sammen nå, enn siden! Det vil uansett være tap på begge sider, dessverre. Anonymkode: 8deaa...d30 2
NordicViking Skrevet 16. november 2015 #66 Skrevet 16. november 2015 I Norge duller vi og daller. Arrangerer rosetog og koseprater. Frankrike viser lederskap og styrke, og mindre enn 2 døgn etter angrepet, er motangrepet i gang.http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorangrepene-i-paris/frankrike-bomber-is-i-syria/a/23561931/ Og i Storbritannia vil statsminister David Cameron at britene skal være med og bombe IS-mål i Syria.Hva med norske fly? Kom igjen, Erna!
Gjest Skrevet 16. november 2015 #67 Skrevet 16. november 2015 Og i Storbritannia vil statsminister David Cameron at britene skal være med og bombe IS-mål i Syria.Hva med norske fly? Kom igjen, Erna!Jeg skjønner det er feig tankegang fra meg men jeg ønsker ikke at vi skal bidra eller sende bombefly og bli neste slaktefest. Hadde dog brydd meg mindre om jeg var barnløs.
NordicViking Skrevet 16. november 2015 #68 Skrevet 16. november 2015 Jeg skjønner det er feig tankegang fra meg men jeg ønsker ikke at vi skal bidra eller sende bombefly og bli neste slaktefest. Terrorister skal slaktes! Det er den eneste måten å bli kvitt dem på. 3
Gjest Skrevet 16. november 2015 #69 Skrevet 16. november 2015 Terrorister skal slaktes! Det er den eneste måten å bli kvitt dem på.Jeg har ikke sagt noe annet?
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #70 Skrevet 16. november 2015 Jeg skjønner det er feig tankegang fra meg men jeg ønsker ikke at vi skal bidra eller sende bombefly og bli neste slaktefest. Hadde dog brydd meg mindre om jeg var barnløs. Litt off topic, men der sa du det. "Barnløs". Jeg har 2 barn, yngste er 5 måneder. Har ofte tenkt på om det skulle oppstå en katastrofe, hvor utrolig sårbar man er når man har barn... Man ville gjort alt for at det ikke skulle skje dem noe! Jeg føler virkelig med alle (barn) som rammes av krig, og det river langt inn i sjelen å lese hva IS, Taliban etc gjør... Den ondskapen de besitter kjenner ingen grenser. Anonymkode: 8deaa...d30 2
Gjest Skrevet 16. november 2015 #71 Skrevet 16. november 2015 Litt off topic, men der sa du det. "Barnløs". Jeg har 2 barn, yngste er 5 måneder. Har ofte tenkt på om det skulle oppstå en katastrofe, hvor utrolig sårbar man er når man har barn... Man ville gjort alt for at det ikke skulle skje dem noe! Jeg føler virkelig med alle (barn) som rammes av krig, og det river langt inn i sjelen å lese hva IS, Taliban etc gjør... Den ondskapen de besitter kjenner ingen grenser. Anonymkode: 8deaa...d30Ja, man får en annen tankegang. Hver gang jeg leser om terrorfare i Norge tenker jeg på barna mine, bare tanken på at de kan bli rammet er terror i seg selv.
Dunkel Skrevet 16. november 2015 #72 Skrevet 16. november 2015 Frankrike kommer ikke til å bombe Syria sønder og sammen. De har jo spesifikke mål, som treningsleirene, hovedkvarter og våpenlagre osv. Man blir aldri kvitt IS ved å dille og dalle med fakkeltog eller ved å endre profilbildet sitt på facebook til det franske flagget. IS må tilintegjøres en gang for alle. Frankrike kommer nok til å oppleve mer angrep. IS har jo uttrykket at de ønsker å ødelegge Paris. Det hele Europa burde gjøre er å sperre grensene slik at ikke flere idioter slipper til. 4
NordicViking Skrevet 16. november 2015 #73 Skrevet 16. november 2015 Jeg har ikke sagt noe annet? Har jeg antydet noe annet? Terrorister må fjernes, selv om det medfører at vi kan bli rammet av terror. 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #74 Skrevet 16. november 2015 Er det sånn at IS-folk er opprinnelig vanlige muslimer som har blitt overbevist? Anonymkode: 44620...64f 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #75 Skrevet 16. november 2015 Nei, men i mine øyne bør en prøve å løse konflikter på diplomatisk nivå før man går til det skritt å angripe. Jeg forstår at Frankrike slår tilbake, men jeg tenker allikevel at mer vold er ikke løsningen på en sånn situasjon, det kan tvert i mot gjøre det hele mer eksplosivt. Jeg klarer ikke å se for meg at noen av IS's ledere hadde vært villig til å sitte ned med vestens øverste ledere og diskutere seg frem til en fredsavtale...Vi snakker ikke samme språk:Vi snakker om demokrati, de snakker om diktatur.Vi snakker om menneskers frie vilje, de snakker om Gud.Vi snakker om enkeltmenneskers liv, de snakker om brikker mot et mål..."La oss bare glemme dette og være venner fra nå av", kommer dessverre aldri til å skje. Det lar seg ikke gjøre. De er blod på begge siders samvittighet. Sivile har måttet bøte med livet. Mange sivile...Heldigvis er IS i mindretall. Foreløpig. De vil bli beseiret. Jeg orker ikke tro noe annet eller vurdere mulighetene for at de ikke blir det. Vi kommer til å vinne. Men veien mot fred vil gå over mange lik. Jeg gruer meg. Anonymkode: bf537...9ca 5
Gjest Cartman Skrevet 16. november 2015 #76 Skrevet 16. november 2015 Håper Frankrike bomber dritten ut av dem. Måtte Raqqa brenne i helvetes flammer.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2015 #77 Skrevet 16. november 2015 Chamberlain var vel ikke så fryktelig lysten på krig mot tyskerne heller da.Er man feig og prøver å unngå konflikter, så kommer man til å bli fullstendig overkjørt.... Anonymkode: ed49e...5b1 2
Gjest Cartman Skrevet 16. november 2015 #78 Skrevet 16. november 2015 Chamberlain var vel ikke så fryktelig lysten på krig mot tyskerne heller da.Er man feig og prøver å unngå konflikter, så kommer man til å bli fullstendig overkjørt....Anonymkode: ed49e...5b1Chamberlain forstod ikke maktpolitikk. Kennedy derimot forstod hva maktpolitikk innebar. Den ene sendte verden ut i en verdenskrig. Den andre forhindret en verdenskrig. Ledere skal ikke være snille. Ledere skal være bestemte, kyniske og viljesterke.
Cordelia Skrevet 16. november 2015 #79 Skrevet 16. november 2015 (endret) Men terroristene står ikke på bakken og roper "her er vi". Man må altså vite hvor man skal treffe, ellers er det liten vits å bombe. Så altså får man håpe denne aksjonen ikke bare er en ren impulsiv hevnaksjon, men faktisk taktisk gjennomtenkt.Så en overskrift at Anomymous skulle sette i gang aksjoner på nettet mot IS. Forhåpentligvis kan de gjøre skikkelig skade. De kan nok ha større sjanse til å ramme nettverkene. Kanskje... Endret 16. november 2015 av Cordelia skrivefeil, lagt til
King in the North Skrevet 16. november 2015 #80 Skrevet 16. november 2015 I dette tilfellet MÅ man vise ansvar. Man er nødt til å forsvare seg, og nå er verden nødt til å stå samlet mot IS, og utrydde dem en gang for alle, og da må alle være med, inkl. Russland og Nato. Det er nok nå. Det hjelper ikke med koseprat og rosetog. Nå må det handling til.Anonymkode: 7b175...bf8Det er strengt tatt vesten som startet med å bombe og angripe i Syria. Ikke så veldig rart at de som blir angrepet, svarer med samme mynt. Nå gjentas sirkelen i kjent stil, og nye terrorangrep og fiendtlighet mot vesten avles nok en gang. Handling, som du kaller det, er mest sannsynlig det mest idiotiske Vesten kan svare med. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå