Gå til innhold

Frankrike bomber IS

Fremhevede innlegg

Skrevet

IS har komt til Norge.

Anonymkode: 24b48...49b

IS er allerede i Norge. 

Vi må slutte å være så forbanna naive, det holder ikke å gå i rosetog, tenne en fakkel og synge Kumbaya my Lord...

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg greier virkelig ikke å se fordelen med å bombe IS hovedstaden. Det sitter gærne mennesker over hele verden, ja, til og med i lille Norge som er i stand til å utføre et terrorangrep. De bomber IS, men også uskyldige mennesker blir drept..... Hva er "takken" fra IS? Det tør jeg ikke å tenke på en gang....

Skrevet

IS er allerede i Norge. 

Vi må slutte å være så forbanna naive, det holder ikke å gå i rosetog, tenne en fakkel og synge Kumbaya my Lord...

Det var jo akkurat det jeg skrev..? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er glad, for noe må gjøres. Men samtidig er jeg redd, for dette kan bli starten på noe stort, krig. 
Europa mot IS.

Jeg er livredd for at IS starter opp noe stort. Også her i Norge. 
De er overalt, også her i Norge, vi har jo latt de valse rett over landegrensene. Vi har tatt imot de med åpne armer. 

Når de på toppen sier et ord, så er det igang. IS har folk over alt, ikke bare i Frankrike og Syria. 
Og når Frankrike nå erklærer krig så kommer IS til å åpne porten til helvete, og da er det i gang. Er det ikke rart at flyktningkrisen skjedde over natten? Krigen i Syria startet jo ikke i sommer. 
Nettopp, IS bestemte seg for å sende folk utav landet, skapte panikk for å få andre land til å slippe inn de stakkars flyktningene. 

Alt er planlagt, og IS sitter å ler av oss. Dumme, dumme land som lot de bare valse over landegrensene. 
Og hvor er USA oppi alt dette? De sitter der å ler av oss. For de bekymrer seg over Donald Trump fyren og stakkars meksikanerne som blir sendt hjem. De liker å leke tøff, men når det gjelds så tenker de kun på seg og sitt. 
Russland er jo helt på trynet og har vært klar til å gå i kamp, for Putin's største ønske er å havne i historie bøkerne, for han er så narsissistisk som du får det, med en god dose galskap. Putin begynner å få litt panikk nå sikkert, for Frankrike angrep IS og han vil så gjerne så først i kampen mot IS. For han vil så gjerne bli sett på som stor og tøff, og ikke minst en leder. Så det klør i fingrene hans, vedder på at snart får vi nyhetene om at Putin har sendt et par missiler mot Syria. For som alle vet så vokste Putin opp med Hitler som forbilde, for Putin vil så gjerne ende opp i historiebøkene. 

Så nå har det startet. 

Anonymkode: bc14b...bdc

• Liker 1
Skrevet

Jeg er glad, for noe må gjøres. Men samtidig er jeg redd, for dette kan bli starten på noe stort, krig. 
Europa mot IS.

Jeg er livredd for at IS starter opp noe stort. Også her i Norge. 
De er overalt, også her i Norge, vi har jo latt de valse rett over landegrensene. Vi har tatt imot de med åpne armer. 

Når de på toppen sier et ord, så er det igang. IS har folk over alt, ikke bare i Frankrike og Syria. 
Og når Frankrike nå erklærer krig så kommer IS til å åpne porten til helvete, og da er det i gang. Er det ikke rart at flyktningkrisen skjedde over natten? Krigen i Syria startet jo ikke i sommer. 
Nettopp, IS bestemte seg for å sende folk utav landet, skapte panikk for å få andre land til å slippe inn de stakkars flyktningene. 

Alt er planlagt, og IS sitter å ler av oss. Dumme, dumme land som lot de bare valse over landegrensene. 
Og hvor er USA oppi alt dette? De sitter der å ler av oss. For de bekymrer seg over Donald Trump fyren og stakkars meksikanerne som blir sendt hjem. De liker å leke tøff, men når det gjelds så tenker de kun på seg og sitt. 
Russland er jo helt på trynet og har vært klar til å gå i kamp, for Putin's største ønske er å havne i historie bøkerne, for han er så narsissistisk som du får det, med en god dose galskap. Putin begynner å få litt panikk nå sikkert, for Frankrike angrep IS og han vil så gjerne så først i kampen mot IS. For han vil så gjerne bli sett på som stor og tøff, og ikke minst en leder. Så det klør i fingrene hans, vedder på at snart får vi nyhetene om at Putin har sendt et par missiler mot Syria. For som alle vet så vokste Putin opp med Hitler som forbilde, for Putin vil så gjerne ende opp i historiebøkene. 

Så nå har det startet. 

Anonymkode: bc14b...bdc

Du vet IS sliter når....: http://www.dagbladet.no/2015/11/15/nyheter/utenriks/paris/terror/frankrike/41973604/

• Liker 4
Skrevet

Det var jo akkurat det jeg skrev..? 

Beklager, jeg siterte feil :) Skulle sitere den som lurte på om IS var i Norge... 

• Liker 2
Skrevet

IS er det USA og andre vestlige land som har skapt, ved å involvere seg i andres kriger. På en måte kan man forstå dette hatet akkurat mot dem. De skulle latt diktatorer som Saddam og andre få holde på, og ikke blandet seg.

Når det er sagt, så støtter jeg at Frankrike bomber IS nå. De må forsvare seg og hevne dette grusomme angrepet. Samtidig kan man jo spørre seg om det er særlig lurt; trolig vil det komme flere angrep fra IS.

• Liker 4
Skrevet

Enig i det, små begrensede angrep som dette vil bare skape flere flyktninger, mer terror i Europa etc. 

Skal man ta det ved roten så må man gjøre noe få politikere er villig til, nemlig bombe denne delen av verden tilbake til steinalderen med atomvåpen og utrydde alt liv, samt arrestere og undertrykke delen av befolkningen som allerede har flyktet til Europa. 

Anonymkode: 091ea...46f

Men litt av problemet er jo at de ikke har utviklet seg lenger enn steinalderen. Jeg tror den beste måten å minske terror på er utdanning og et mer utviklet, sekulært samfunn. Pratet ditt om å utrydde folk fra den delen av verden gidder jeg ikke svare på. 

• Liker 3
Skrevet

Dette er helt feil reaksjon. 

Gjest Sunhands
Skrevet

I dette tilfellet MÅ man vise ansvar. Man er nødt til å forsvare seg, og nå er verden nødt til å stå samlet mot IS, og utrydde dem en gang for alle, og da må alle være med, inkl. Russland og Nato. Det er nok nå. Det hjelper ikke med koseprat og rosetog. Nå må det handling til.

Anonymkode: 7b175...bf8

Det er jo dette som har blitt sagt hver gang? Nå må vi vise ansvar og ta igjen.. Ja, har sett hvordan det har gått..

Med litt bombing og noen tapte sivile liv får propagandamaskineriet til IS noe å drive med. Hvis det da ikke vokser frem en ny og enda verre terrororganisasjon... Som historien har vist..

Skrevet

Skulle gjerne sett IS bombet sønder og sammen jeg. Men desverre sitter jeg med denne vonde følelsen om at dette var akkurat det de ville. Forresten er det vel ikke en følelse en gang, det er vel ganske opp i dagen at de vil ha hellig krig mot vesten. Så spørs det da hvor smart de vestlige allierte griper an saken. Vet, ikke helt hva jeg synes om den raske responsen.

• Liker 4
Skrevet

Men hva er alternativet? De kommer jo ikke til å stoppe terroren uansett, så må vel i det minste svekke de? Eller skal vi la de holde på? Ikke vet jeg, men skummelt er det 😳

• Liker 1
Skrevet

Men hva er alternativet? De kommer jo ikke til å stoppe terroren uansett, så må vel i det minste svekke de? Eller skal vi la de holde på? Ikke vet jeg, men skummelt er det 😳

Det er klart de ikke kommer til å stoppe med terroren. At Frankrike har bombet IS i Syria i det siste er jo grunnen til denne terroren i Paris.

Skrevet

Må si jeg ikke liker denne utviklingen. Er vi på vei mot en 3. verdenskrig? 

Anonymkode: 8deaa...d30

• Liker 3
Skrevet

Hvem er i krig ?Frankrike har bombardert før og er dette er ikke noe nytt. Vet dere i det hele tatt hva er krig?

Krig er når man ,,bor,, kjelleren, når man ikke kan gå på skole pga bombardering og granatering, når din far eller du må krige for å beskytte familien sin, når folk dør av sult, når du legger deg om kveld og ber for at du skal våkne neste morgen. I krig folk blir drept hver dag... Livet stopper, alt er stengt og rasert. 

Krig er ikke hvis man bombarderer andre land og tar hevn.

Anonymkode: feec9...df3

Gjest pellepirat
Skrevet

Må si jeg ikke liker denne utviklingen. Er vi på vei mot en 3. verdenskrig? 

Det tviler jeg sterkt på. IS har overhodet ikke den type "arsenal" og kapasitet for en slik type krig. De kan ikke stå i mot en samlet verden som kriger mot dem. USA, Russland, Frankrike, Storbritannia, NATO, samlet. De har fly og luftstyrker. IS "kriger" ved å bruke terror og frykt, men kan ikke stå i mot verden i en slik type krig. 

Skrevet

Hvem er i krig ?Frankrike har bombardert før og er dette er ikke noe nytt. Vet dere i det hele tatt hva er krig?

Krig er når man ,,bor,, kjelleren, når man ikke kan gå på skole pga bombardering og granatering, når din far eller du må krige for å beskytte familien sin, når folk dør av sult, når du legger deg om kveld og ber for at du skal våkne neste morgen. I krig folk blir drept hver dag... Livet stopper, alt er stengt og rasert. 

Krig er ikke hvis man bombarderer andre land og tar hevn.

Anonymkode: feec9...df3

Men, er det ikke IS som tar hevn på Frankrike da. Det var jo Frankrike som bombet IS først..

Anonymkode: ce053...c94

Skrevet

Om ikke akkurat "krig" som tilbake i tid, og som mange opplever daglig i krigsrammede områder, så oppnår iallefall IS det de ønsker, å skape frykt.

Det må jo få større konsekvenser nå når Frankrike går inn for å bombe IS, tenker på alle disse terroristene som lurer rundt og venter på nye aksjoner! Nå er det ikke bare i midtøsten vi hører om selvmordsaksjoner og terror. Det har nådd europa og det kommer nærmere og nærmere. Man begynner jo naturligvis å tenke på hva framtiden vil bringe. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...