Gå til innhold

Svigermor mener jeg ødelegger stemningen og skaper drama


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes absolutt svigermor var laaangt over streken her. Spesielt da det virket som hun prøvde å gi deg dårlig samvittighet, med å si at det kanskje er du som setter en "stopper" for at mannen din ikke får barn og hun ikke får flere barnebarn. Dere har jo fortalt at dere prøver, da burde det jo være naturlig for andre ,å tenke seg til at det kanskje er vanskelig for dere når det ikke har blitt barn noen år senere. Men jeg synes uansett det er frekt at andre maser om barn, uansett grunn. Det har jo ingen andre noen ting med. I dette tilfellet er det ekstra sårt i tillegg, fordi dere faktisk ønsker barn så sterkt.
Huff, håper svigermor har innsett at hun var direkte slem i enkelte av kommentarene sine. :icon_frown:

Hvordan går det, TS? :klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her syntes jeg du og mannen absolutt bør fortelle svigerfamilien at dere sliter, det ville jo løst hele problemet og dramaet ville ha forsvunnet. "Vi har prøvd å få barn i 4 år. Det har endt i 3 spontanaborter, den siste for bare 3 uker siden. Derfor er dette et sårt tema for oss." Og vips, så vil dere få medfølelse i stedet for drama, og det vil bli slutt på alt hemmelighetskremmeriet. 

Jeg syntes for øvrig at svigermoren din var veldig frekk som i det hele tatt tok dette opp, samt skylder på deg for at sønnen hennes ikke har barn. Familieplanlegging er en svært personlig ting. Men svigermoren din forstår nok ikke din reaksjon. Hun har kanskje aldri selv slitt med å få barn, og tror dere ikke har noen fordi dere ikke vil. Hvorfor ikke bare løse dette ved å fortelle? Alt som behøves er en liten setning, samt at dere bør si at dere ikke ønsker å snakke noe mer om dette fordi det er for sårt. 

 

Lykke til! :blomst:

Anonymkode: 8e83c...2fc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din reaksjon er naturlig og veldig forståelig, for oss som kjenner bakgrunnen. For svigermor og resten av familien som ikke aner hva dere sliter med fremstår du som veldig dramatisk. Jeg tror det er på tide å revurdere beslutningen om å ikke innvie familien i hva dere går gjennom. Hadde de visst ville dere nok blitt møtt med forståelse og omtanke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om svigermoren kanskje ikke visste noe om abortene til TS, så virker hun i overkant psykopatisk ut.

Man henger ikke ut personer på denne måten, når det er flere til stede. Så jeg slår et slag for at dette mennesket aldri vil bli noe enkel å ha med å gjøre. Hun vet tydeligvis hvor en skal stikke, uten at så mange andre merker det;)

Hilsen ei som kuttet ut svigermoren sin, og fikk et lettere og en dramafri hverdag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lest hele tråden. Men jeg vil råde din mann til å fortelle svigermor om jva dere har gått igjennom. Samtidig forteller han henne i klare ordelag at temaet om dere skal ha barn eller ikke er ferdigdiskutert i plenum. Svigermor skal ikke komme med flere kommentarer, det blir ikke alseptert. Mannen din får stå opp for kona si og seg selv (!) og sette grenser for hva dere tolererer fra svigermor. Jeg hadde sagt ifra ved middagsbordet i farsdagen, den dama trenger å få seg en smekk over kjeften. 

Men stram opp mannen din litt, du. Å takke sin egen mor er hans jobb. Siden søsteren hans er en god venninne kan dere be om backing der.

Anonymkode: eac35...f08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din svigermor eier ikke manerer, og fremstår i tillegg som svært selvsentrert.

Jeg forstår godt at du reagerer.

Din mann må ta en prat med henne og fortelle henne hva dere har vært gjennom, og i tillegg be henne ikke mase mer om dette med barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

åå! Jeg får så vondt for deg! 

Mitt beste tips er å finne en dag hvor du føler deg litt sterkere, og legge alle kortene på bordet. Rolig og kontrollert. Fortell om barna du har mistet, om hvor sårt det er og hvor vanskelig dere to har det sammen. Hun er nødt til å forstå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din reaksjon er naturlig og veldig forståelig, for oss som kjenner bakgrunnen. For svigermor og resten av familien som ikke aner hva dere sliter med fremstår du som veldig dramatisk. Jeg tror det er på tide å revurdere beslutningen om å ikke innvie familien i hva dere går gjennom. Hadde de visst ville dere nok blitt møtt med forståelse og omtanke.

TS skriver jo at familen vet at de har forsøkt å få barn over lang tid uten å lykkes. 
Da er det langt over streken av svigermor å kommentere det i familieselskap og attpåtil legge skylden på svigerdatter. 
Men i din familie, SiMa, er dette kanskje normalt?

Å miste et barn mens du er gravid er en utrolig sår og personlig opplevelse. Det er faktisk kun opp til TS om hun vil dele dette med noen. Jeg skjønner godt at hun ikke vil dele dette med svigermor. Hun høres jo ut som å være kynisk, ond og dum som et brød.

Anonymkode: e31c1...1c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejemini. Tenk at hun vet at dere prøver, at hun vet at det er sårt for dere, og likevel presterer å si at du, som familieløs, derfor sikkert ikke ønsker barn. Så utrolig rart!

Utbrudd som du hadde der, det tåler familier. Faktisk. Vondt når det står på, men det er vel egentlig en del av livet. Livet sjæl, si.

Jeg henger meg også opp i det at svigermor -etter- utbruddet ditt, fortsatt ikke ser ut til å forstå hvorfor du reagerte sånn som du gjorde: Om hun nå en gang er så forvirret at hun ikke forstod hvor store problemer dere kanskje måtte ha med å få barn, FØR middagsseansen, så MÅ hun jo ha forstått det etter utbruddet ditt? Jeg forstår virkelig ikke hvordan det kan ha seg sånn at hun ikke har tenkt tanken etterpå. Det framstår for meg som et stort mysterium at hun er sur på deg etter dette, og agerer ut fra det. Greit at det kan oppleves kjipt med kjefting foran ungene og greier, men herregud..? Hun må da ha forstått poenget? Jeg skjønner ikke hvordan dette ikke utløser sympati, men heller enda mer nedrakking på deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...