Gå til innhold

Mamsi, LK, og SoMe-diskusjonen på FB

Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Gjest hulderjenta

Sukk. Hvis folk skal vise til noe, ta med en link!

Og det bruker jeg å gjøre også, men akkurat da hadde jeg bare mobilen og var på vei inn døra på jobb. Dessuten er det linket til gruppa flere ganger tidligere i tråden. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synd at artikkelforfatteren bommer med illustrasjonen og dermed kan bli tatt for å ha påstått noe som ikke stemmer

Hvordan bommer han? EN går jo åpenbart god for bildet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det bruker jeg å gjøre også, men akkurat da hadde jeg bare mobilen og var på vei inn døra på jobb. Dessuten er det linket til gruppa flere ganger tidligere i tråden. :-) 

En link til gruppa hjelper lite når den relevante delen ligger langt nede, begravt under alt mulig annet rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Hvordan bommer han? EN går jo åpenbart god for bildet.

Hvis man skal diskutere med noen , så er første bud at man selv har sitt på det tørre. Er det noe jeg har lært av å diskutere her på KG og forsåvidt av å observere andre kommentarfelt så er det at meningsmotstandere like ofte vinner en diskusjon ved å diskvalifisere motparten. Slik som illustrasjonen er brukt her, så ser dette ut som om det er EN som har gjort sammenstilling av bildet og teksten, det er det ikke. Jeg synes det er uredelig av artikkelforfatteren. Hvis man fremstår som uredelig så mister man noe av slagkraften i debatten og selv om man har gode poenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble jo selvfølgelig gående å grunne på dette, for på et eller annet vis så er det jo litt feigt å gjøre knefall fordi man ikke vil utsette seg for potensielt dårlige opplevelser. Som du sier så blir det jo en dårlig sirkel. Jeg tror forsåvidt at det som i alle fall bør unngås er at man knytter det til eksempler, feks slik som det vi diskuterer i tråden her der man setter ting opp mot hverandre. Da blir det lett til at man debatterer ut fra forholdet man har til CBE, LKE, EN, Mamsi og ikke egentlig en prinsippiell /generell diskusjon. Om det lar seg gjøre, eller om det vil engasjere er et annet spørsmål. 

Jeg har tenkt på dette en del de siste dagene. Det er ikke bare fordi jeg er uhøflig jeg ikke har svart 😉

Jeg syns det er vanskelig å få til en ren prinsipiell/generell diskusjon. Jeg syns det er vanskelig å forklare hva jeg mener uten eksempler. Og "anonymiserte" eksempler fungerer ikke alltid bra - alle vil vel skjønne hvem jeg snakker om hvis jeg sier sponset hår for eksempel. Så da er vi tilbake til om debattantene greier å diskutere generelt uten å la følelsene for/i mot de omtalte personene ta overhånd. Det er nok ikke enkelt det heller. 

Ikke lett å få til dette her. Jeg har ikke noen gode løsninger pt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...