Gå til innhold

Mamsi, LK, og SoMe-diskusjonen på FB


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Er enig i flere av momentene i svarene du har fått, Bloggleseren. Vil legge til at det er vanskelig  å alltid ha oversikt over hvem som er avsender av et budskap når vi er såpass mange her inne. LKE svarer for seg (og fruen), mens vi er et flerhodet troll for de som ser på "oss" som en samstemt gruppe, hvilket vi ikke er. 

Når det gjelder Sophie Elise tror jeg ikke hun blir like interessant å diskutere her inne, delvis fordi hun ikke har en historikk med diverse avsløringer (selv om hun også tar en spansk en innimellom) og muligens også fordi hun faktisk har endel cred blant folk, hun skriver ikke bare om nye tights og kaffekopper, men har faktisk meninger og tør ytre dem. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Admin av denne gruppa på facebook har lagt ned noen retningslinjer og det er bra :Nikke: Veldig mye bra i den gruppa, og synd om det skal bli en drittsleningplass for den ene og den andre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både bra og litt dumt at det verste er slettet. Visste EN klikket for den minste ting, det gjør hun alltid, og hun tar alt som "er det bare fordi jeg er svart???". Men at LKE ville la seg bli en del av det hadde jeg aldri trodd.

 

Haha, fy faen. Denne EN er jo et eventyr for seg selv.

Under delen der hun skryter av at noen "måtte bite i seg den arrogansen og uvitenheten i samme slengen som de måtte legge ned sine egne titler" etter at de kritiserte bloggere skjer det noe litt spesielt:

Elisabeth Norheim drar på julebord: "Jeg orker faktisk ikke bruke tid på å forklare selvfølgeligheter som de fleste forsto for mange år siden. I`m out girl. Julebord caller. God helg" (7. november kl. 17:51)

Elisabeth Norheim syntes visst ikke julebord var så kult likevel: "Tenker du sånn BS-saklig som Victoria holder på med?" (7. november kl. 21:34)

Elisabeth Norheim var i fin form tidlig på morgenen etter gårsdagens påståtte julebord: "Snakk om å ha tungt for det. Jeg snakker om dette. Du har jo null troverdighet fordi du beviser jo med denne kommentaren at du ikke aner hva du snakker om og er full av BS." (8. november kl. 07:54)

EN drar altså på julebord, og der blir hun sittende og diskutere på Facebook? WTF?

Endret av jabx
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er én ting jeg stusser litt på: Hvis det er hets og uthenging når Elisabeth Norheim omtaler en debattant på en negativ måte på sin Facebook-side, hvorfor er det ikke hets og uthenging å omtale Elisabeth Norheim på en negativ måte her?

EN er en offentlig maktperson. Videre er hun svært aktiv med hets av andre. Hun misbruker altså sin maktposisjon til å hetse andre.

Det aller meste som har vært skrevet om EN her har uansett vært 100 ganger mer saklig enn oppgulpet hun presterer på det jevne.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bloggleseren

Du stiller gode spørsmål, og jeg vil ikke at de skal stå ubesvart, slik at det ser ut som om "den som tier samtykker". Noe av det du skriver er jeg enig i andre ting er jeg uenig i. Dog har jeg, som du, litt uheldige erfaringer med å gå inn i slike diskusjoner her på KG. Så derfor lar jeg være. 

Syns det er veldig trist hvis dine tidligere erfaringer gjør at du holder deg unna diskusjonen. For dette er et utrolig viktig emne jeg gjerne ser debattert godt og lenge. Hva er netthets og hvor går grensen mellom greit og ikke greit? Det har vært mye omtalt i mediene i det siste og det er jo bra med fokus på det. Men samtidig har jeg ikke vært særlig imponert over hverken debatten som har blitt ut av det eller over hvem som har deltatt i den. Syns det har vært en del netthetsere uten selvkritikk der, som har fått framstille seg selv som rene uskyldige ofre.

Inne her på rampelys er det (overraskende kanskje :laugh:) mange gode debattanter. Tenk så flott diskusjon det kan bli. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Syns det er veldig trist hvis dine tidligere erfaringer gjør at du holder deg unna diskusjonen. For dette er et utrolig viktig emne jeg gjerne ser debattert godt og lenge. Hva er netthets og hvor går grensen mellom greit og ikke greit? Det har vært mye omtalt i mediene i det siste og det er jo bra med fokus på det. Men samtidig har jeg ikke vært særlig imponert over hverken debatten som har blitt ut av det eller over hvem som har deltatt i den. Syns det har vært en del netthetsere uten selvkritikk der, som har fått framstille seg selv som rene uskyldige ofre.

Inne her på rampelys er det (overraskende kanskje :laugh:) mange gode debattanter. Tenk så flott diskusjon det kan bli. 

Jeg er helt enig med deg i at det finnes utrolig mange gode debatanter på KG, og dette kunne vært en god arena. Vi har massevis av bra diskusjoner i andre tråder, også på Rampelys, men det er av en eller annen grunn vanskelig å få nyanserte diskusjoner i tråder som omhandler CBE på en eller annen måte. Jeg ble medlem i mars i år, og ville gjerne diskutere, låne andres perspektiver, se ting fra ulike sider etc. Jeg oppfant et nytt begrep og det var å være KG-sint. Det ble vridd og vrengt på det meste av det man sa, og jeg kjente knapt igjen meg selv, både fordi jeg vanligvis er en nokså lugn person, men også fordi jeg begynte å overstige mine egne grenser for hva som var OK å uttale. Så derfor tok jeg et bevisst valg. Jeg svarer når noen henveder seg til meg direkte med spørsmål om hva jeg mener, det synes jeg er redelig. Dette med dobbelmoral, og om en tråd kan være dobbeltmoralsk, om folk bør skjæres over en kam etc har vi diskutert i mars/april. Det var en diskusjon som endte dårlig. Paradoksalt nok er jo det nettopp nettikette som man ønsker å debattere, og som man ikke vil diskutere, nettopp fordi man har opplevd at nettikette ikke akkurat er tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig i mye av det som blir skrevet over her, og synes selv det er vanskelig å vurdere hva som kan klassifiseres som netthets/dårlig nettetikette, da folk flest har ulike grenser for hva som er greit og ikke. De fleste ser jo ut til å være enig i at EN gikk langt over streken, og da ser jeg heller ikke problemet med å påpeke dette. Så fremt at debatten holder seg til sak, og ikke person, så burde det være legitimt å diskutere andre menneskers debattstil i negativt fortegn. Diskusjonen på SoMe-gruppa var frustrerende og fascinerende lesing på samme tid, for det er sjelden jeg ser så klare eksempler på uthenging og forsøk på latterliggjøring av meddebattanter. Veldig godt å se at så mange evnet å sette ned foten uten å bli ufin, for diskusjonen var stygg nok fra før av. Personlig synes jeg det er litt for skummelt å ta en offentlig debatt under eget navn, og frykten min ble ikke akkurat noe mindre av å se hvordan enkelte tillater seg selv å holde på. 

Jeg synes for en gangs skyld at LKE hadde noen gode innspill, og jeg forstår godt at det kan føles innvaderende og sikkert urettferdig å stadig må stå til veggs for å ikke gjøre jobben sin godt nok. Jeg synes til tider det har vært litt voldsomt, selv om jeg synes Mamsi skriver godt og saklig, og angriper tema som jeg personlig har stor interesse for. Bare synd at LKE er mer opptatt av å vinne diskusjoner enn alt annet, og bruker mer tid på å regne (fordelaktige) prosenter enn å prøve å forstå hva helheten egentlig handler om. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var helt greit av LKE å henvise til prosenter da det er med på å sette et korrekt perpektiv ift fokuset og massive trykket de blir utsatt for ift plassering på blogglisten. De er verken størst eller verst, og opplever det nok som svært urimelig at de blir utsatt for det de oppfatter som et personfokus, ikke som manglende merkingsfokus. 

Glipper synes jeg de også skal få lov å ha uten å bli stilt ut til spott og spe på torget. 

Endret av LilleSnupp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Syns det var helt greit av LKE å henvise til prosenter da det er med på å sette et korrekt perpektiv ift fokuset og massive trykket de blir utsatt for ift plassering på blogglisten. De er verken størst eller verst, og opplever det nok som svært urimelig at de blir utsatt for det de opplever som et personfokus, ikke manglende merkingsfokus. 

Glipper synes jeg de også skal få lov å ha uten å bli stilt ut til spott og spe på torget. 

Det er ikke glipper, men bevisst ettermerking/tøying av reglene. Fruen er jo ifølge seg selv perfeksjonist og har to do-lister som hun krysser av, hvor vanskelig er det da å stryke ut *merke blogginnlegg, Facebook, Twitter og Instagram etter gjeldende veiledning fra FO fra listen?

Endret av Mahnaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener LKE sine prosenter er tatt ut av luften, såfremt han ikke legger fem det statistiske underlaget. Og vips har han skapt seg et falskt faktagrunnlag å refererer til.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke glipper, men bevisst ettermerking/tøying av reglene. Fruen er jo ifølge seg selv perfeksjonist og har to do-lister som hun krysser av, hvor vanskelig er det da å stryke ut *merke blogginnlegg, Facebook, Twitter og Instagram etter gjeldende veiledning fra FO fra listen?

Jeg opplever at du tillegger meg ytringer jeg ikke har ytret her, så vet ikke helt hva du mener jeg skal svare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener LKE sine prosenter er tatt ut av luften, såfremt han ikke legger fem det statistiske underlaget. Og vips har han skapt seg et falskt faktagrunnlag å refererer til.

Det er sikkert fritt frem å etterprøve hans påstand. Dersom din påstand holder hevd, DA har du all grunn til å kritisere hans tallmateriale!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Vel, EN har gått videre og blokkerer nå istedenfor frivillige som hjelper flyktninger i Nattevakten-gruppen på Facebook.  Da trenger vi kun å forholde oss til Mamsi og LKE vedrørende CBE fremover - hvis noen tør å diskutere det igjen i den gruppa der da. 

 

 

 

 

Endret av Mahnaz
Tenkte ikke på at bildene må sladdes, legger de derfor ikke ut.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille Snupp; det er plenty av folk her inne som har dokumentert ørten ettermerkinger. Uansett; enn så lenge - så er ikke hans påstand noe mer verdt å bruke enn min.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Snupp; det er plenty av folk her inne som har dokumentert ørten ettermerkinger. Uansett; enn så lenge - så er ikke hans påstand noe mer verdt å bruke enn min.

Da er det vel ingen sak å regne ut eget tallmateriale for de som betviler LKE sitt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da ingen interesse av å bruke tid på det. Det burde derimot HAN ha, som er daglig leder for formaet som kommer med tallene. I min jobb er det ikke tillatt å hive tall opp i lufta uten å dokumentere hvor de er hentet fra.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som gjør det vanskelig å etterprøve LKE er jo all ettermerkingen.

Når innleggene blir merlet 6-10 timer etter at det er publisert, er det feilmerket, men vanskelig å bevise om man ikke tar screenshot

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...