Gå til innhold

Mamsi, LK, og SoMe-diskusjonen på FB


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist

Hei!

Selv om diskusjonen tildels overlapper med Fotballfrue-kritikk, så tenkte jeg at vi tar diskusjonen rundt Mamsis blogginnlegg på FBs "Stort og Smått fra Sosiale Medier" i en egen tråd. Det blir for det første mer ryddig, og for det andre er en del av debatten i FF-tråden rundt denne FB-diskusjonen strengt tatt en avsporing.

Kjør debat!

Edit: Her er diskusjonen fra FB: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/

Endret av Zeitgeist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bruker83924

Nivået på diskusjonen var jo helt tragisk, i hvert fall fra enkelte debattanter.  All respekt til Mamsi som klarer å svare på en skikkelig måte tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Både bra og litt dumt at det verste er slettet. Visste EN klikket for den minste ting, det gjør hun alltid, og hun tar alt som "er det bare fordi jeg er svart???". Men at LKE ville la seg bli en del av det hadde jeg aldri trodd. 

 

Gøy å være hjemme i permisjon med sutrete baby og en 2-åring som har omgangssyke når en har dette å lese mellom slagene. Sykt at barna mine som såvidt kan snakke er mer oppegående enn den gjengen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg tror det ble tatt skjermdumper av diskusjonen før det forekom sletting. Kanskje @Cornucopia eller @Asti* har noe? 

Denne EN virker som en heller usympatisk person på meg. Og at hun begynner å dra POC-kortet, viser igjen bare hvor håpløst dårlig hun er til å argumentere. 

At LKE ble med på dansen, forundrer meg ikke. Med hensyn til hva han har lirt av seg tidligere, så er det bare et par kommentarer til han sprekker.

*Hersens taggefunksjon som ikke virker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Glem det jeg skrev i Fotballfrue-tråden, jeg tar en diskusjon med LKE any day. Så lenge jeg slipper den barnslige debattstilen til EN og hennes lavmål (og det har hun jo ordnet selv nå, heldigvis, i og med at hun har blokkert meg! :fnise:). Skjønner ikke at hun så aktivt går inn for å drite seg ut på denne måten...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ble tatt skjermdumper av diskusjonen før det forekom sletting. Kanskje @Cornucopia eller @Asti* har noe? 

Denne EN virker som en heller usympatisk person på meg. Og at hun begynner å dra POC-kortet, viser igjen bare hvor håpløst dårlig hun er til å argumentere. 

At LKE ble med på dansen, forundrer meg ikke. Med hensyn til hva han har lirt av seg tidligere, så er det bare et par kommentarer til han sprekker.

*Hersens taggefunksjon som ikke virker. 

Jeg har endel, men ikke tilgjengelig nå. Legger ut det jeg har utover kvelden. Tror jeg tom har ENs trusler om at klokka går, samt eksempler på hvordan en blogg.no-ansatt (Aeae) og EN fyrer hverandre opp og klasker never mens de lirer av seg hets og usakligheter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, den diskusjonen der trakk virkelig blogg-Norges rykte langt under bunnivå! Jeg ble helt matt av å lese at de samme folkene som klager på at saklig kritikk mot dem er hets, samtidig hetser andre, og driver regelrett mobbekampanje. Jeg gir meg over! 

Dere som kommenterer her gjør en knalljobb med å ta kampen mot content marketing og snusk i bransjen! Tommel opp! 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten stund så jeg takter til at LKE faktisk var med i korrekt-merking-diskusjonen. Ikke helt uten spydigheter ganske vist men tross alt med. Og jeg likte det jeg så. For første gang har jeg sett LKE bli med i en ordentlig debatt 👍 Men det varte desværre ikke lenge. Nå er vi tilbake til start 😞

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok endel skjermbilder + Cornucopia sendte meg det jeg manglet (første skjermbildet). Hentet fra https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/923762887707167/ :

NB! Skjermbildene er uten FB-bilder. :)

Endret av Asti
Lagt til skjermbilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten stund så jeg takter til at LKE faktisk var med i korrekt-merking-diskusjonen. Ikke helt uten spydigheter ganske vist men tross alt med. Og jeg likte det jeg så. For første gang har jeg sett LKE bli med i en ordentlig debatt 👍 Men det varte desværre ikke lenge. Nå er vi tilbake til start 😞

LKE maler seg inn i hjørnet sitt: http://imgur.com/a/cgvrc

 

Rettet filen.

Endret av Cornucopia
Nytt forumopplegg gjør ting vanskelig
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i den gruppa på FB og har kost meg med mange gode debatter der inne, er mange flinke og dyktige der. Men akkurat denne debatten utartet seg til å bli rimelig hårreisende fra enkelte. Og dette fra mennesker som skal være gode på kommunikasjon... Rett og slett trist syns jeg og får meg til å tenke meg om en eller flere ganger før jeg deltar i debatt der igjen.

Hvordan skal man vinne frem mot nettroll og digital mobbing når de som jobber med disse mediene og har dette i sine yrker også lar seg falle hen til personkarakteristikker og drittslenging?

All ære til Mamsi, gode, gjennomtenkte svar selv når hun fikk så mye dritt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ikke LKE forstår at det er han som er problemet? Hadde det ikke vært for hans dårlige oppførsel hadde ikke noen giddet å henge seg opp i alt. Ydmykhet er mangelvare. Og hvor er CBE?  Er hun såpass lei av å blogge at hun ikke bryr seg om at han kjører det rett og grøfta?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LKE maler seg inn i hjørnet sitt http://imgur.com/a/vZPuc

 

Æsj. Det er håpløst å gjøre slikt fra mobil. Det første bildet skulle ikke være der. Fikser det når jeg kommer hjem. 

Huff ja. Det er nesten vondt å se på når han holder på slik  :sjokkert: Trist for det hadde vært veldig interresant å få han med på en god diskusjon om merking av reklame på SoMe. Det kommer nok bare til å skje i drømmene mine :tongue:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


(Ser nå at Asti - the Queen of skjermdump ;-) - har de samme - så jeg sletter mitt, jeg.)

Endret av Cornucopia
Legger til filer
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vel ikke være noen som har skjermdump av innlegget der mamsi beskylder LKE å slette Facebook-oppdateringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Norheim har helt klar vært oppmerksom på CBE tråden her på KG i lengre tid, jeg har sett henne henvise med sleivspark til den tidligere. 

Har noen vært på FB profilen hennes siste 4 timer? Jeg ser at hun henger ut en som skriver motsvar til henne i mamsi sin tråd med screenshot og latterligjøring på profilen sin. Trolig en som er mye inne på CBE tråden. Hun går langt og dermed knebler hun motstand fordi man ikke orker å riskere å bli hengt ut av henne. Helt drøyt faktisk!

Det som er baksiden nå er at ingen vil legge ut noe mer kritikk om CBE på SoMe gruppen i fare for å bli hetset og det er jo slik hun knebler videre debatt. Skulle tro hun var hyret inn for å latterliggjøre kritikk og dermed gjøre den "ugyldig"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

EN burde bli rapportert på FB om hun fortsetter skittkasting og hets på egen profil. Hun har tydeligvis misforstått hva ytringsfrihet er.

Jeg er i blokkert-klubben, dessverre/heldigvis.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen kan ta skjermdump og sladde navn og bilde? Meget mulig hun har blokkert personen det gjelder. Men greit å få se hva hun skriver for den det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Kanskje noen kan ta skjermdump og sladde navn og bilde? Meget mulig hun har blokkert personen det gjelder. Men greit å få se hva hun skriver for den det gjelder. 

Jeg har gitt beskjed til hun det gjelder og rapportert innlegget til EN på Facebook😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo hengt ut 2 stykker fra den tråden..sjokkert! :hakeslepp:

+ en rasistisk bussjåfør..

Endret av LilleCa
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...