Chandra Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #181 Del Skrevet 7. juni 2016 36 minutter siden, LilleMy1989 skrev: Så bra med vellykket ultralyd Misunner deg all din energi Men bra at du har noe som får tiden til å gå og som tydelig er viktig for deg Det blir nok godt med ferie likevel og ikke minst; PERMISJON med bitteliten baby Her gar magetrollet lagt med hodet ned siden midten av 20 tror jeg og han har nå begynt å feste seg Helt greit for meg for jeg vil ikke ha setefødsel Ja jeg har nok hatt flaks siden energien er så fin. Får bare nyte det så lenge som mulig. Men jeg kan love deg at det skal bli godt med permisjon!! Har ikke ord for hvor godt det skal bli. Så godt han også har hodet ned! Vi vil ikke ha setefødsel. 😅 Kjenner man at hodet fester seg mon tro? Skal snart inn og sjekke dagboken din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 7. juni 2016 #182 Del Skrevet 7. juni 2016 De sier at man kan kjenne stikk og trykk i bekkenet. Jeg har hvertfall følt at han borer seg nedover en god stund nå (delikat) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #183 Del Skrevet 7. juni 2016 6 minutter siden, LilleMy1989 skrev: De sier at man kan kjenne stikk og trykk i bekkenet. Jeg har hvertfall følt at han borer seg nedover en god stund nå (delikat) Herlig! Da skal jeg kjenne etter den følelsen. Foreløpig er det bare poking i blæra så jeg nesten tisser på meg. Jaja, blir enda mindre delikat når de skal borre seg helt ut! Men fy som jeg gleder meg!! Tenk at livet vårt snart er så til de grader forandret! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 7. juni 2016 #184 Del Skrevet 7. juni 2016 Ja det er helt vilt og uforståelig! Vet jo hva som skal skje men forstår det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 7. juni 2016 Forfatter #185 Del Skrevet 7. juni 2016 Godt plassert i senga! Fri i morgen så nå satser jeg på å våkne uthvilt. Legge meg tidlig og sove til jeg våkner. Hadde det ikke vært for tannlegetimen i morgen hadde det vært helt perfekt. Men et lite hull tar vel et kvarter å fikse? Det er jo en høneblund i tannlegestolen. 😅 Hatt en fin og koselig kveld. Mannen og jeg tok med hunden til svigers sin campingvogn. Kjøpte med oss en slags gyrosrullekebab vi spiste til middag der ute før vi gikk en time med hunden. Deilig med slike dager midt i uka. Får veie opp med torsk til middag i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 8. juni 2016 Forfatter #186 Del Skrevet 8. juni 2016 Ferdig hos tannlegen og det gikk ikke så bra. 50 minutter tok det å fikse det lille hullet! Jeg har begynt å bli svimmel når jeg ligger på ryggen og det førte til at jeg holdt på å svime av. Helt forferdelig følelse. Hele meg ble glovarm og svettet, jeg så ingen ting og det gikk helt rundt for meg. Tok lang tid før det gikk over også. Fikk i tillegg litt panikk fordi det skjedde mens hun satt bedøvelsen så det gjorde det ikke så mye bedre. Så med mange pauser, kalde kluter og vifte samt at jeg måtte sitte oppreist og det derfor tok lengre tid ble jeg ferdig. Det skjedde to ganger så veldig glad for at jeg klarte å fullføre og at det nå er over. Ble sikkert tredobbelt så dyrt men! Jeg er ferdig!!!! Borringa var ikke noe problem i seg selv da. Tannlegen sa at det også kunne ha noe med at de måtte bruke en annen type bedøvelse på grunn av graviditeten og at kroppen kunne reagere litt med adrenalin på den eller noe. Så sikkert en god blanding av alt samtidig som jeg var litt nervøs for at jeg skulle bli svimmel i forkant. stakkars baby må ha lurt på hva mamma har drevet med, men hun tåler det vel. Nei fysj, nå skal resten av fridagen nytes! Jeg bør egentlig belønne meg selv for at jeg ikke gikk hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #187 Del Skrevet 9. juni 2016 Dagen i går gikk med til mye soving. Ble helt utkjørt etter alle problemene hos tannlegen. Fikk shina over 1. etasje og gått tur med hunden på kvelden. I dag er jeg passe uthvilt heldigvis. Etter i dag er det 5 arbeidsdager til ferie og totalt 15arbeidsdager igjen å jobbe før permisjon. Nå går det fremover! 😃 Denne uka er planen å gjøre ferdig barnerommet. Sette opp seng og gjøre det hyggelig. Vi skal ikke pusse opp siden vi må rive en vegg om et års tid. Men da får vi gjøre så godt vi kan så lenge. Senga skal jo uansett inn på vårt rom men gidder ikke å gjøre det enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #188 Del Skrevet 10. juni 2016 Endelig fredag! :D I dag står jordmortime for tur. Har ikke gått opp så mye i det siste så håper hun ikke sier noe på det. I går fikk vi tømt siste rest ut av barnerommet og satt opp seng. Kjempefornøyd med valget! Vi ble ikke helt ferdig for IKEA tar jo 100 år å skru sammen. Har bare skuffene igjen også skal vi sette på grå hjerteknotter istedenfor de som fulgte med. Fikk også gått en time med hunden mens mannen klipte plenen. Wok til middag og hjemmemekka juice med ostesmørbrød til kveldsmat. Rett og slett fin dag! Liker når ting flyter av seg selv. Det går også sakte fremover med søknad om utbygging og garasje. Nå venter vi på godkjenning fra statens vegvesen før arkitekten skal tegne opp og sende søknad til kommunen. Det tar tid men så lenge det går fremover er det jo greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 10. juni 2016 #189 Del Skrevet 10. juni 2016 Så bra at alt var fint på ultralydkontrollen. Vi var på kontroll omtrent likt vi da Og her var det det samme. Baby ligger med hodet ned og vekst var akkurat på snittet. Morkaka hadde også flyttet seg. Tenk, nå er det ikke mange uker igjen Jeg tjuvstarter permisjonen med 2 uker ferie, så jeg skal bare jobbe ut juni Gleder meg til å fokusere på siste rest som å pakke stelleveske, fødebag og vaske tøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #190 Del Skrevet 10. juni 2016 3 timer siden, Sjela skrev: Så bra at alt var fint på ultralydkontrollen. Vi var på kontroll omtrent likt vi da Og her var det det samme. Baby ligger med hodet ned og vekst var akkurat på snittet. Morkaka hadde også flyttet seg. Tenk, nå er det ikke mange uker igjen Jeg tjuvstarter permisjonen med 2 uker ferie, så jeg skal bare jobbe ut juni Gleder meg til å fokusere på siste rest som å pakke stelleveske, fødebag og vaske tøy Ja vi hadde kanskje ultralyd samme dag? 😃 Helt sykt at det er så kort tid igjen! Misunner deg å starte før altså! Jeg har ferie i uke 25 da så tiden til permisjon blir i alle fall oppstykket. Jeg gleder meg til å fokusere kun på å gjøre klart til baby! Også gleder jeg meg til å hoppe ut av de sorte jobbantrekkene! Nå har jeg vært hos jordmor og alt var bra. SF målet var 29 så nå er jeg inne på kurven igjen! 😃 Vekta var på 69 så har gått opp 11 kg nå. Veldig glad for det. Fikk også et hefte om amming. Blodprosent og alt var bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #191 Del Skrevet 13. juni 2016 33+0 i dag! Våknet opp helt tung i kroppen og er kvalm. Går sikkert over snart håper jeg. 4 arbeidsdager før ferie så skal holde ut. Siste dag på treningssenterjobben i kveld også heldigvis. Det letter litt med roligere mandager snart. Tror jeg overdrev litt i helga. Vasket begge bilene innvendig og gikk lang tur med hunden i går etterfulgt av grillbesøk og klesvask og rydding. Allikevel føler jeg ikke at jeg får gjort alt. Irriterende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 13. juni 2016 #192 Del Skrevet 13. juni 2016 Hatt en aktiv helg du 😃 Blir nok godt med ferie! Teller ned selv 😉 Begynner å bli mer slitsomt, eller egentlig handler det om at jeg ikke orker så mye som før.. det er kjedelig. Har du/dere planer i ferieuken? Eller er det for å slappe av hjemme 😊? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #193 Del Skrevet 13. juni 2016 1 time siden, maja87 skrev: Hatt en aktiv helg du 😃 Blir nok godt med ferie! Teller ned selv 😉 Begynner å bli mer slitsomt, eller egentlig handler det om at jeg ikke orker så mye som før.. det er kjedelig. Har du/dere planer i ferieuken? Eller er det for å slappe av hjemme 😊? Ferie skal bli herlig ja! Mannen har nettop begynt i ny jobb så jeg skal ha ferie alene. Bare pusle hjemme og slappe av. Få unna litt rydding og babypusling tenker jeg. Kanskje bake litt? Deilig skal det i alle fall bli. Nå merker jeg virkelig at ting blir tyngre fra uke til uke. Det er tungt å drasse på den magen. Etter jobb i dag spiste vi middag og jeg måtte legge meg etterpå. Tittet på skam ( ) og sov en time. Stod opp for å dra på yogatimen og følte meg helt utafor. Nå er jeg hjemme igjen og er så glad for at dette var siste gang. Det er ikke gøy å undervise når man ikke når ned til bakken lenger og ikke klarer å vise en eneste øvelse bra samtidig som man er uvel. Så nå har jeg en mindre ting å fokusere på fremover. Skal bare vanne litt ute før jeg tar kvelden. Vurderer faktisk å feire med en alkoholfri øl. Har forresten knottstikk over alt! Har merket at de elsker gravide damer for jeg er som en en magnet nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 14. juni 2016 #194 Del Skrevet 14. juni 2016 Deilig med noen dager hjemmeferie og, bare orden og pusle som du sier 😉 Kan tenke meg det er greit å slipåe yogaundervisning fremover, ja! Hmm, alkoholfritt øl. Der sier du noe ☺ Har hatt en del lyst på øl i svangerskapet, men faktisk ikke hatt en eneste alkoholfri øl, på tide kanskje 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #195 Del Skrevet 14. juni 2016 53 minutter siden, maja87 skrev: Deilig med noen dager hjemmeferie og, bare orden og pusle som du sier 😉 Kan tenke meg det er greit å slipåe yogaundervisning fremover, ja! Hmm, alkoholfritt øl. Der sier du noe ☺ Har hatt en del lyst på øl i svangerskapet, men faktisk ikke hatt en eneste alkoholfri øl, på tide kanskje 😃 Da er det på tide! Jeg har drukket en del. 😅 Godt i forbindelse med grilling i sola syntes jeg. Munkholm fatøl er ok og om du får tak i Estrella er den best! Eller grønn carlsberg flaske. I dag våknet jeg nesten uthvilt. Herlig. En kollega på jobben hadde med litt babyleker til meg og en ubrukt roosa Uv-drakt jeg kan bruke til neste sommer. Godt å arve litt også, så får jeg bare gi videre etterhvert. i dag tror jeg vi skal ut på Hvaler og grille og gå tur med hunden. Det skal bli fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. juni 2016 #196 Del Skrevet 14. juni 2016 Så snilt av din kollega, og så koselig med grilltur ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #197 Del Skrevet 14. juni 2016 2 timer siden, Sjela skrev: Så snilt av din kollega, og så koselig med grilltur ute Ja veldig snilt å gi bort litt. Nå sitter jeg og titter på stellebord. Får aldri bestemt meg! Vurderer å bare ta det billigste til IKEA og male det hvitt. Det er jo så mange fine bord men prisene er jo såå mye høyere! 😅 Eneste er at jeg kunne ønske mer litt mer oppbevaringsplass. Hm... Troll har noen fine med en skuff og to hyller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. juni 2016 #198 Del Skrevet 14. juni 2016 Vi har kjøpt det fra IKEA til 199. Mener også det ble kommentert i tester at det var mer stabilt enn flere av sine dyre konkurrenter Det hadde selvsagt vært finere i hvitt, men det er stress å male og ser jo egentlig helt greit ut. Pluss for at det er plass til badebaljen fra ikea under på "dødplassen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 15. juni 2016 Forfatter #199 Del Skrevet 15. juni 2016 17 timer siden, Sjela skrev: Vi har kjøpt det fra IKEA til 199. Mener også det ble kommentert i tester at det var mer stabilt enn flere av sine dyre konkurrenter Det hadde selvsagt vært finere i hvitt, men det er stress å male og ser jo egentlig helt greit ut. Pluss for at det er plass til badebaljen fra ikea under på "dødplassen" Ja det har jeg også lest! Det som er dumt er at jeg helst trenger litt fin/bedre oppbevaringsplass under. Synd den ikke har to hyller egentlig. Får tenke litt til på det. Ser det er en hvit type med to hyller fra IKEA som det selges en del av på Finn som ikke selges på IKEA lenger. Valgets kvaler. 😁 Nå er det 1 og en halv arbeidsdag til ferie! Skulle egentlig hatt fri i dag men byttet slik at jeg får fri fredag isteden. Føles lurt ut nå! 😃 Skal besøke en veninne i kveld og i morgen får jeg besøk av en gammel veninne jeg ikke har sett på flere år. Innimellom det må jeg få shinet huset. Skal skrive en liste over hva jeg skal få gjort i løpet av ferien. Håper på å få unna masse babygreier, organisering av huset og bakst av ting til fryseren. Også selvfølgelig slappe av og nyte livet og bruke ekstra tid på hunden! Har forresten kjøpt tidenes diggeste gravidbukse på HM. 😍 Skal bosette meg i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 15. juni 2016 Forfatter #200 Del Skrevet 15. juni 2016 Det er bare helt fantastisk at jordmor og fastlege har stengt de siste 4 ukene før fødselen min. Så jeg fikk tilbud om å ta kontrollen jeg skulle hatt 22.juli 2 dager før termin isteden. Selvfølgelig forklarte jeg legekontoret at det var uaktuelt så da må jeg ringe tilbake om 3 uker for å bli henvist til et annet legekontor. Syntes det er kjipt at jeg ikke har min fastlege eller jordmor tilgjengelig siste måneden før fødsel men det går vel greit det også. Måtte bare få ut litt frustrasjon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå