Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med dagen! :strix: Stort med rundt tall! 

Er det privat UL du skal på? :) Jeg skal også inn igjen på UL samme uken som deg for å sjekke at morkaka har flytta seg. Gleder meg også til å se lille igjen :rodmer:

Høres ut som kjempefine bilder dere tenker å ha på veggen. Det er neimen ikke lett, og etter å ha bodd her siden november har vi fremdeles kun ett bilde oppe på veggen :fnise: Og jeg er så lei alle bildene vi hadde i den gamle leiligheten, så tviler på at de får se noe mer av dagens lys.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, Sjela skrev:

Gratulerer så mye med dagen! :strix: Stort med rundt tall! 

Er det privat UL du skal på? :) Jeg skal også inn igjen på UL samme uken som deg for å sjekke at morkaka har flytta seg. Gleder meg også til å se lille igjen :rodmer:

Høres ut som kjempefine bilder dere tenker å ha på veggen. Det er neimen ikke lett, og etter å ha bodd her siden november har vi fremdeles kun ett bilde oppe på veggen :fnise: Og jeg er så lei alle bildene vi hadde i den gamle leiligheten, så tviler på at de får se noe mer av dagens lys.

 

Takk! 😃 Fikk gavekort på spabehandling fra noen kollegaer nettopp. Tenkte å bestille fotpleie. Det blir sikkert gravidføttene glad for. 💕

Jeg skal på UL på sykehuset av samme grunn som deg. Fin bonus å få og jeg håper jo at morkaka er der den skal selvfølgelig. :) 

ja bilder er helt håpløst! Også er det så viktig å ha noe man trives med siden man ser det hver dag liksom. Det som er enda værre er belysning. Det har jeg begynt å titte på nå. Finner ingen ting jeg liker. Fant muligens noe som kunne fungere på Ellos av andre ting men får titte i butikker først. Viktig at det blir perfekt når jeg først skal gjøre det. Problemet er da at jeg aldri ender opp med noe da. 😅 

Du er heldig som er i gang med barnerommet. Det må vi også snart. Vil bli ferdig med alt men mannen mener vi har så god tid. Hva er det for noe tull??? Haha

Nei nå vil jeg virkelig bare være hjemme og leke husmor dagen lang altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hentet min første babypakke! 😃 Apotek1 sin. Det var mye i den. 😃 Har ikke sett så nøye enda men skal se senere. Akkurat kommet inn døra og ligger på sofaen mens mann og svigerbror lager taco. Gått nesten to timer i skogen med hundene i det herlige været. Er helt kaputt. :tongue: 

Resten av helga skal det grilles og nytes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk helg! Eneste skår i gleden er at jeg har blitt skikkelig forkjøla og nå merker jeg at det er sykt tungt å være gravid og forkjøla i varmen. Lurer på om jeg skal dra fra jobb snart. Får så dårlig samvittighet men må prøve å tenke på meg selv. Hm... det er liksom tungt å puste så er vel greit å kaste inn håndkleet: 

28+0 og tredje trimester! Hurra!! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro fra jobb i går og hjemme i dag. Tror det var en bra avgjørelse selv om det er hardt for samvittigheten. Etter det har jeg litt ferie og så kommer helligdager så skal faktisk ikke på jobb før neste torsdag! :sjokkert: Fritiden skal virkelig nytes så fort formen er bra igjen. 

Nå som jeg uansett sitter her tenkte jeg å lage en lang liste over alt som må gjøres. Forhåpentligvis klarer jeg å krysse ut en del i løpet av en uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også positivt overrasket over innholdet i apotek-pakken :) Jeg har nå bestilt REMA sin, og meldt meg på Libero sin. Sistnevnte får man hentelapp på i posten rett før termin. Rema sin kan jeg hente om 4 dager :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Sjela skrev:

Jeg ble også positivt overrasket over innholdet i apotek-pakken :) Jeg har nå bestilt REMA sin, og meldt meg på Libero sin. Sistnevnte får man hentelapp på i posten rett før termin. Rema sin kan jeg hente om 4 dager :) 

Samme her! Kan hente rema pakken i dag men blir nok ikke før i morgen. Venter også på Libero sin men det er jo mange uker til den. *utålmodig* :fnise:

Nå har jeg laget verdens lengste liste så nå føler jeg at jeg har mer kontroll (og nok å gjøre fremover). Heldigvis skal mannen få lov til å gjøre noen av tingene. 

I helgen fikk vi opp paviljongteltet og jeg fikk behandlet bordet og det ble så fint sammen! Gresset ble klippet og det begynner å se ok ut her nå. Grillen er også skinnende ren og sommersesongen er liksom i gang.  Håper på en lang og passe varm sommer. 

Lille har også begynt å hikke. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med forkjølelse altså :( Føler det er nok å være gravid liksom :P

Så deilig å bli klar til sommersesongen!! Vi skal beise altanen nå, heldigvis er det bare 12 kvm så den er ikke så stor :fnise: Så blir vi vel klare etter det. Må bare gå til innkjøp av plaskebassenget mitt!! :nigo: 

Gleder meg til å grille! Det er jo så godt! Vi valgte kullgrill nå. Har dere gass? 

Skriver under på "passe varm".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sikkert kjempefint! :) Deilig med grillsesong! Vi har allerede tatt i bruk grillen mange ganger allerede, og den også fortjener definitivt en liten vask nå. Her vi bor er det bare lov med gassgrill, men jeg ser virkelig nytten av det. Den blir fort varm, man kan kontrollere temperaturene bedre og så oser det selvsagt ikke like mye med gass som med kull. Men så er jo kull ganske sjarmerende også da :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Med mindre du er en kongelig person så har du ikke en prinsesse i magen men en vanlig borger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, The Architect skrev:

Med mindre du er en kongelig person så har du ikke en prinsesse i magen men en vanlig borger

Så ukoselig ting å si.. Har den vanlige KG hetsen funnet veien i folk sine dagbøker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Kjedelig med forkjølelse altså :( Føler det er nok å være gravid liksom :P

Så deilig å bli klar til sommersesongen!! Vi skal beise altanen nå, heldigvis er det bare 12 kvm så den er ikke så stor :fnise: Så blir vi vel klare etter det. Må bare gå til innkjøp av plaskebassenget mitt!! :nigo: 

Gleder meg til å grille! Det er jo så godt! Vi valgte kullgrill nå. Har dere gass? 

Skriver under på "passe varm".

Ja, det holder absolutt å være gravid! Men satser på at det går raskt over. Har fri en uke så trenger ikke å stresse med noe nå heldigvis. :) 

Vi har gass ja! Men kullgrill lukter så sommer! Deilig å ikke ha så stor altan da. Da blir det fint raskt. :fnise: plaskebasseng høres digg ut! Skulle hatt det nå. 

6 timer siden, Sjela skrev:

Det ble sikkert kjempefint! :) Deilig med grillsesong! Vi har allerede tatt i bruk grillen mange ganger allerede, og den også fortjener definitivt en liten vask nå. Her vi bor er det bare lov med gassgrill, men jeg ser virkelig nytten av det. Den blir fort varm, man kan kontrollere temperaturene bedre og så oser det selvsagt ikke like mye med gass som med kull. Men så er jo kull ganske sjarmerende også da :)

 

Ja det er kjekt med gass selv om kull har ordentlig sommersjarm. Men greit med gassgrill som blir fort varm når man er utålmodig. :) det begynner å bli bra nå, men ulempen med 5 mål hage/tomt er at man aldri blir arbeidsledig. Men jeg slipper i det minste å kjede meg da. :fnise: 

6 timer siden, maja87 skrev:

Så ukoselig ting å si.. Har den vanlige KG hetsen funnet veien i folk sine dagbøker også?

 

4 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Haha dust :hoho: Hvordan vet du at hun ikke er kongelig?

Haha noen som har lite å ta seg til! 😝 Jeg er dronning i mitt lille lille rike tenk. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde gassgril før men synes ikke smaken blir den samme. I tillegg kan man jo "tilsette" smak ved å blande ting i kullet, ikke at jeg er så avansert enda men jeg KUNNE ha gjort det :fnise: Selvfølgelig tar det mye lengre tid enn med gass, kullet skal jo fyres opp en time før. Synes det er så bra når folk klager på kull eller kullgrill: "kullet er dårlig fordi vi måtte ha på masse tennvæske for at det skulle bli varmt (med andre ord så vet de ikke hva de holder på med og har ikke ventet til kullet ble klart) og kjøttet måtte bare kastes for det smakte bare tennvæske (ja hva forventer du hvis du drukner kullet?)"...

Haha! Husker første gang jeg skulle grille med kull... Hadde oppi noe sånt som 4 kg kull... Grillen holdt vel 350 grader eller noe :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg så enig med deg @LilleMy1989 ! Husker første gang jeg spiste grillmat hos svigers. Ikke veldig rutinerte på grillingen der i gården. Alt smakte tennvæske :spy: Selv hadde jeg i mine glansdager et opptenningsrør som gjorde tennvæsken fullstendig overflødig. Det er bare å anbefale for de som fyrer med kull. Og så er jo essensen at kullene skal ligge en stund før man slenger på kjøttet, så ikke alt bare blir en svidd masse. Da spiller nok mengden også inn :fnise: 

Med så mange mål hage har du vel nok å ta deg til ja! Men til gjengjeld kan du jo glede deg stort over alle fruktene den bærer (føler meg veldig poetisk her :P ). Særlig rabarbraen misunner jeg noe enormt! Lurer på når den kommer ut i butikken :klo:

Selv har jeg noen krydderurter stående på balkongen. Og en lavendelplante som drysser noe helt vanvittig. That's about it :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Sjela skrev:

Der er jeg så enig med deg @LilleMy1989 ! Husker første gang jeg spiste grillmat hos svigers. Ikke veldig rutinerte på grillingen der i gården. Alt smakte tennvæske :spy: Selv hadde jeg i mine glansdager et opptenningsrør som gjorde tennvæsken fullstendig overflødig. Det er bare å anbefale for de som fyrer med kull. Og så er jo essensen at kullene skal ligge en stund før man slenger på kjøttet, så ikke alt bare blir en svidd masse. Da spiller nok mengden også inn :fnise: 

Med så mange mål hage har du vel nok å ta deg til ja! Men til gjengjeld kan du jo glede deg stort over alle fruktene den bærer (føler meg veldig poetisk her :P ). Særlig rabarbraen misunner jeg noe enormt! Lurer på når den kommer ut i butikken :klo:

Selv har jeg noen krydderurter stående på balkongen. Og en lavendelplante som drysser noe helt vanvittig. That's about it :P 

Jeg har aldri grillet med kull så hadde helt sikkert gjort alle feil i boka om jeg hadde prøvd! :P

Har du hage Sjela? For da er det jo bare å kjøpe en og putte i jorda eller få en avlegger av noen. 😃 Jeg er veldig glad i hagen og den gir stor glede når jeg ut over i sesongen kan høste bær og frukter! 😃 Har satt ned en del etter at vi flyttet inn så avlingen blir litt og litt større for hvert år. Jeg blir alltid lykkelig av hagearbeid og kunne sikkert bablet om det i timesvis. 

Nå har jeg gått over en time i skogen med hunden. Best å gjøre det før det blir for varmt for både meg og hund. Fremdeles rimelig forkjølet men formen er bedre og jeg fikk endelig sovet godt i natt. Skal bare støvsuge og vaske over noen gulv før jeg kjører en tur til mamma. Da blir det vel verandakos og avslapping. Liker slike fridager altså! Håper permisjonstiden blir like god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, dessverre ingen hage :( Så får ha noen planter i vinduet og på balkongen. Og kjøpe rabarbraen når den kommer i butikken. Eventuelt stikke rabarbraplante et sted i hagen til svigers :fnise: 

Imponerende hvor produktiv du er om dagen! Er formen helt fin? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på rabarbraplante hos svigers! :hoppe: Har akkurat spist rabarbrasmuldrepai hos mamma nå, helt tilfeldig. Såå godt! 

Formen er egentlig uforskammet bra om dagen sett bort fra forkjølelse. Eneste plager jeg har er litt smerter i lysken når jeg går og litt trøtt om jeg ikke får sovet ut. Kroppen føles ikke så tung ut heller. Eller den føles tung ut om jeg skal gå fort eller løfte eller gjøre veldig mye da. 😅 Men klarer fint å klippe gress og ordne og styre inne og ute. Aller best er at jeg har kjempemye tiltakslyst så jeg håper dette varer. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rabarbra tror jeg ikke jeg har spist siden jeg var barn :sjokk: Kanskje det må innføres i sommer ;) Vi har ca ett mål med hage tror jeg og nå siste årene har vi jobbet med å tømme den for alt den eldre generasjonen syntes var passelig å plante. Ca 20 trær rundt tomten, mange busker - blant annet bærbusker, en rodondendron på ca 3m i diameter :sjokk: osv. Ikke begynt å tenke på hva vi skal gjøre enda. Vil gjerne ha mye plen til lek + fotball, må vel ha opp noen lekegreier ala sandkasse og slikt, skal ha gjerde og hekk rundt hele. Lenger er vi ikke kommet. Vi begynner tidligst neste år tenker jeg :fnise: Men det kan jo hende at jeg lager til en liten flekk til rabarbra :ph34r:

Så bra at formen er bedre @Chandra! Ser jo ut som du har fått gjort mye idag :jepp: Kjenner jeg er litt misunnelig på den paien... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Rabarbra tror jeg ikke jeg har spist siden jeg var barn :sjokk: Kanskje det må innføres i sommer ;) Vi har ca ett mål med hage tror jeg og nå siste årene har vi jobbet med å tømme den for alt den eldre generasjonen syntes var passelig å plante. Ca 20 trær rundt tomten, mange busker - blant annet bærbusker, en rodondendron på ca 3m i diameter :sjokk: osv. Ikke begynt å tenke på hva vi skal gjøre enda. Vil gjerne ha mye plen til lek + fotball, må vel ha opp noen lekegreier ala sandkasse og slikt, skal ha gjerde og hekk rundt hele. Lenger er vi ikke kommet. Vi begynner tidligst neste år tenker jeg :fnise: Men det kan jo hende at jeg lager til en liten flekk til rabarbra :ph34r:

Så bra at formen er bedre @Chandra! Ser jo ut som du har fått gjort mye idag :jepp: Kjenner jeg er litt misunnelig på den paien... 

Rabarbra må du få plass til! :D Man kan også kjøpe typer som ikke blir så store som du ikke vil at den skal ta for mye plass. Men fjerne bærbusker? :ph34r: Jeg elsker bærbusker! Men de var kanskje gamle?? Jeg setter bare flere og flere busker jeg. :fnise: Tenk så koselig når barna kan gå å plukke på sommeren! :rodmer: 

Fikk gjort hagearbeid i kveld også. Klippet alle kanter med kantklipperen også begynte jeg på "prosjekt hekk". Da vi kjøpte huset for 2 1/2 år siden var alt skikkelig gjengrodd bortsett fra selve gressplenen som var vedlikeholdt og det er et evig prosjekt å få alt frem igjen og i fin stand. Problemet med slike gjengrodde gamle hager er at ugresset har rukket å bli rimelig stritt! 

Mot veien har vi en hekk som har tatt helt av og det vokser like mye andre greier som hekk der. Burde ha gjort noe for lenge siden men vi vet ikke helt hvordan vi skal løse det mot veien. Det blir nok ny hekk, men hele gårdsplassen skal bli omgjort når vi bygger garasje så det har ikke vært noe vits i å gjøre for mye som bare må gjøres på nytt. Men nå tar det jo litt tid og jeg fant ut at jeg i alle fall kan gjøre den hekken som allerede er der presentabel så lenge. Så har klippet bort døde greiner og begynt å luke under. Det tar jo litt tid men jeg kom godt i gang i stad. Tror det får bli et prosjekt jeg gjør litt og litt hver dag for jeg har jo andre prosjekter jeg må gjøre også.  Samtidig merker jeg at ryggen ikke orker for mye nå. Fikk også stusset en busk som hadde tatt litt for mye av. Den vil jeg også på sikt ha bort, men den kan stå der så lenge. Gleder meg til ny økt i morgen. Da skal blant annet et hav med solsikker omplasseres. Håper de kan vokse litt her og der som det fremdeles er litt vilt. Håper jeg også kan få med mannen på Europris så jeg kan kjøpe et lite cafèbord til å ha ved inngangspartiet, noen nye store potter og så vil jeg stoppe et sted og kjøpe flere stemorsblomster til balkongkassene. Fikk også en staudeavlegger av mamma i stad jeg må finne en plass til. Håper jenta mi blir like glad i hage og blomster som meg. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...