Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Foccacia :hjerte: Må prøve å bake det en dag! Så godt! Gleder meg til sol og varme her og, ikke sett så mye til det enda altså :opplyser: Ei heller noen gravidglød... Satser på den kommer til oss med vårværet???? 

Tror yoga er veeeldig nyttig, der minte du meg på at jeg skal prøve meg på å få inn en liten yogarutine hver dag for nettopp bekken og fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Foccacia :hjerte: Må prøve å bake det en dag! Så godt! Gleder meg til sol og varme her og, ikke sett så mye til det enda altså :opplyser: Ei heller noen gravidglød... Satser på den kommer til oss med vårværet???? 

Tror yoga er veeeldig nyttig, der minte du meg på at jeg skal prøve meg på å få inn en liten yogarutine hver dag for nettopp bekken og fødsel :)

Ja det er såå godt, og en av få ting jeg får til å bake! :fnise: 

Håper virkelig gløden kommer med sol og vår ja... Usj. Håret oppfører seg også helt merkelig om dagen. Jeg liker å rette ut håret og ha det tilbake i en hestehale men hver dag når jeg gjør det nekter håret å samle seg i hestehalen og det står masse hår ut på toppen av hodet. Samme hvor mye jeg grer og ordner står det bare til alle kanter. :angry: 

Yoga er gull altså! <3

I dag har vi tittet på sofabord hos noen som lager på bestilling. Vi har funnet et bord som er kjempefint men vi blir ikke enige om målene. Har holdt på i hele kveld og målt og diskutert. Mannen vil ha et kjempebord og jeg vil ha et mindre et og jeg klarer ikke se for meg hva som blir fint. Til slutt måtte jeg sende mail til møbelselgeren med mål på sofa og begge sine meninger om størrelse på bord så jeg håper jeg får et fornuftig svar tilbake om hva vi bør velge. Etter dette må vi velge ut bilder og finne nye lamper til stua før den er ferdig. Kjenner jeg ikke klarer å bestemme meg for noe om dagen så dette kan bli spennende. :fnise: Vi har også prøvd å måle opp plassering av ny garasje og eventuelt utbygging av hus og vi er ikke heelt enige. Ingen store uenigheter men jeg vil bare at alt skal bli perfekt når vi først skal gjøre noe og brått syntes jeg at alt er bare fælt. Sånn helt ut av det blå liksom. Er livredd for at hele huset skal se stygt ut. Gravid og hormoner er en dårlig kombinasjon med oppussing og viktige valg som må tas altså! Det er ikke sikkert at vi får bygge ut en gang, men om vi får det så vet jeg jo at det blir bra. Da får vi et ekstra bad og etter litt tenking ser jeg at jeg da kan få badekar med utsikt til vannet. Så nå blir jeg jo kjempedeppa om vi får nei på utbygging. :tongue: Dessuten så tør jeg ikke å tenke på hvor mye det vil koste om vi får ja. Det er kanskje best å bekymre seg en annen dag.

Alt i alt har jeg hatt en fin dag altså. Nå blir det tidlig i seng og målet for i morgen blir å bestille bord så det er gjort. Mannen fyller 30 år i morgen også! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for mannen! 

Luksusproblem altså :hoho: Det blir sikkert bra, spesielt når det må lages til dere... 

Troor jeg ville venta med oppussing :P Jeg kan hvertfall ikke drive med det nå :hoho:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hurra for mannen! 

Luksusproblem altså :hoho: Det blir sikkert bra, spesielt når det må lages til dere... 

Troor jeg ville venta med oppussing :P Jeg kan hvertfall ikke drive med det nå :hoho:

 

Ser litt lysere på det nå. 😅 Litt for mange hormoner i går! Skikkelig luksusproblem ja! 

Oppusing blir kanskje litt feil å kalle det når jeg tenker meg om. Nå må vi bare planlegge, få noen til å lage tegninger og søke kommunen og det kan ta over et halvt år før vi får svar om vi er uheldige siden tomta vår ikke er regulert som boligområde. Det eneste som skal pusses opp er barnerommet men om vi får ja til utbygging er det ikke vits i siden deler av rommet må rives. Blir nok mannen sin jobb uansett. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så sliten jeg er i dag! godt det er helg om 3 timer. Bekkenet er også vondt. 

Jaja litt klaging er vel lov. 😝

35 arbeidsdager igjen til permisjon! Jeg teller ned!

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26+0 i dag! Tiden flyr! 

Merker absolutt at formen begynner å bli litt dårligere. Men ikke mye å klage på bortsett fra vondt bekken og mer tungt å bevege seg og stort søvnbehov. 

Hatt en fin helg og fått gjort litt i hus og hage, turer med hunden, litt yoga og god mat. Ikke minst funnet meg ny favorittserie: Outlander. Kjempebra! 

Ser fremdeles bare frem til permisjon nå. 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Chandra skrev:

26+0 i dag! Tiden flyr! 

Merker absolutt at formen begynner å bli litt dårligere. Men ikke mye å klage på bortsett fra vondt bekken og mer tungt å bevege seg og stort søvnbehov. 

Hatt en fin helg og fått gjort litt i hus og hage, turer med hunden, litt yoga og god mat. Ikke minst funnet meg ny favorittserie: Outlander. Kjempebra! 

Ser fremdeles bare frem til permisjon nå. 😅 

Tiden går fort ja ☺ Bra du er i god form tross alt 😃 Ser frem til permisjon her og, tror jeg må begynne å telle arbeidsdager jeg og 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også veldig frem til permisjonen. Har ett par ting som må ferdigstilles på jobb før jeg går ut, men det skal jeg nok fint rekke. Har ikke motivasjon til mer :P 

Så smart å få noen til å lage sofabord til dere. Jeg har vært inne på tanken selv, for saumfarer nettside etter nettside og finner virkelig ikke ett bord jeg vil ha. Det er noen som er veeeldig i nærheten av det jeg vil ha, men da er det gjerne feil farge ++ :fnise: Jeg kunne godt tenkt meg et sofabord med minst 1 skuff og en litt mer skjult underhylleløsning til blader og diverse. Nå har vi Lack-bordet fra IKEA og det er bare et eneste stort rot og synlig kaos under det :dry: Jeg må ha oppbevaring, men samtidig skal det ikke synes for alle og enhver hva jeg oppbevarer der :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. april 2016 at 12.29, Sjela skrev:

Jeg ser også veldig frem til permisjonen. Har ett par ting som må ferdigstilles på jobb før jeg går ut, men det skal jeg nok fint rekke. Har ikke motivasjon til mer :P 

Så smart å få noen til å lage sofabord til dere. Jeg har vært inne på tanken selv, for saumfarer nettside etter nettside og finner virkelig ikke ett bord jeg vil ha. Det er noen som er veeeldig i nærheten av det jeg vil ha, men da er det gjerne feil farge ++ :fnise: Jeg kunne godt tenkt meg et sofabord med minst 1 skuff og en litt mer skjult underhylleløsning til blader og diverse. Nå har vi Lack-bordet fra IKEA og det er bare et eneste stort rot og synlig kaos under det :dry: Jeg må ha oppbevaring, men samtidig skal det ikke synes for alle og enhver hva jeg oppbevarer der :P 

33 arbeidsdager igjen nå 😅 har noen større arrangementer å ta meg av frem til permisjonen starter og det er forsåvidt greit så tiden går fort. 

Skjønner problemet med bord. Kan absolutt anbefale å få noen til å snekre! Det er mange firmaer rundt omkring. Vi lette i evigheter og det ble billigere enn alternativene vi fant. 

Dagen i dag har vært fæl på jobb. Rett og slett vært supergretten, trøtt og SULTEN. Snakker mye i telefonen og i dag har alt folk har ringt om irritert meg. Får sette det på gravidkontoen. 😁 Samme hvor mye jeg har spist har jeg vært skrubbsulten. Lurer på hvor hyggelig jeg er om en måned! 

Nå skal jeg legge meg og se på min nye favorittserie Outlander. Anbefales virkelig om man liker handlinger fra 1700-tallet. 💕 

Er så glad jeg har fri i morgen. Er helt avhengig av den fridagen for å holde humør og kropp gående nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her går det unna ja :nigo: Jeg har ikke fintelt, men det er jo ikke så altfor lenge igjen til perm. Og jeg har i utgangspunktet holdt av to uker ferie i forkant av permisjonen, så da er det jo enda kortere til :)

Uff, kjenner igjen den følelsen av å tenke at alle er dumme og irriterende innimellom :P Jeg har nok litt kortere tålmodighet enn normalt, og min tålmodighet er i utgangspunktet ikke så veldig stor :fnise: Heldigvis tror jeg at jeg har sluppet unna de verste "PMS"-symptomene, men det er noen dager innimellom hvor alle har vært idioter og irritert meg grønn. Da er det best å bare bli hjemme egentlig og nyte sitt eget selskap :ler: 

Nyt fridagen! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. april 2016 at 10.22, Sjela skrev:

Oi her går det unna ja :nigo: Jeg har ikke fintelt, men det er jo ikke så altfor lenge igjen til perm. Og jeg har i utgangspunktet holdt av to uker ferie i forkant av permisjonen, så da er det jo enda kortere til :)

Uff, kjenner igjen den følelsen av å tenke at alle er dumme og irriterende innimellom :P Jeg har nok litt kortere tålmodighet enn normalt, og min tålmodighet er i utgangspunktet ikke så veldig stor :fnise: Heldigvis tror jeg at jeg har sluppet unna de verste "PMS"-symptomene, men det er noen dager innimellom hvor alle har vært idioter og irritert meg grønn. Da er det best å bare bli hjemme egentlig og nyte sitt eget selskap :ler: 

Nyt fridagen! :) 

Kanskje best å ikke begynne nedtellingen enda. 😅 Brått gikk tiden sakte!

Jeg har ikke hatt så mange hormonelle utbrudd men denne uka er vist ekstrem. Sov så dårlig i natt og lunta er så kort nå. Men det var uansett godt med en fridag i går da. Men blir uansett ikke uthvilt uten nattesøvn. 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg sovet greit så nå føler jeg meg levende igjen.

En ting som plager meg litt er at huden er så dårlig om dagen. Skikkelig kjedelig! 😝 Føler meg ikke direkte fresh. Håper det går over snart! 

Ellers har jeg fått ordnet oss barnesete. Et helt strøkent knapt brukt sete fra en kollega. Ville egentlig ikke kjøpe brukt men her vet jeg det er pent brukt og under ett år gammelt. Nå husker jeg ikke helt merke men det har vunnet flere tester. Kjekt å spare penger på noe man ikke får brukt så lenge! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+0 😃 Tiden flyr! Merker at baby vokser mye om dagen og har mer kraft i sparkene. Så koselig!

Hadde en ekkel episode i går da jeg fikk en blødning. Heldigvis veldig liten og det var mest sannsynlig et blodkar som sprakk da den gav seg med en gang og kom ikke igjen. Ringte føden som var veldig hyggelige og behjelpelige. Må innrømme jeg ble litt stressa et øyeblikk. Men er sikker på at det var et blodkar da jeg følte meg veldig sår der nede. 😅

Hatt en fin og rolig helg. Nesten litt for rolig. Merker jeg Er i en slags venteperiode. Midt i mellom mitt gamle liv og mitt nye liv på en måte. Merkelig følelse. Vil jo bare komme i gang med livet som mamma. 😊

Men ååå så vanskelig det er å konsentrere seg på jobb. Den interesserer meg ikke mer lenger liksom. Må prøve å ta meg sammen. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden går veldig fort nå! Her er det bare 10 uker til termin liksom! :sjokk: 

Ekkelt med blødning :( Bra det ga seg fort og at de er hyggelige på føden. Det er de her og heldigvis :)

Kjenner til den følelsen! Jeg vil re opp seng og lage til alt. Har så smått begynt å vaske noe sengetøy :fnise: Og det med å ikke klare å konsentrere seg og engasjere seg kalles "pregnancy brain".. Du er alt for opptatt med alle endringer i kropp og liv :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på pregnancy brain ass :daane: Motivasjon og tiltakslyst på jobb er det lite med her om dagen :sjenert: 

Ekkel episode, men godt blødningen var liten, og godt med helsepersonell som kan betrygge deg :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Tiden går veldig fort nå! Her er det bare 10 uker til termin liksom! :sjokk: 

Ekkelt med blødning :( Bra det ga seg fort og at de er hyggelige på føden. Det er de her og heldigvis :)

Kjenner til den følelsen! Jeg vil re opp seng og lage til alt. Har så smått begynt å vaske noe sengetøy :fnise: Og det med å ikke klare å konsentrere seg og engasjere seg kalles "pregnancy brain".. Du er alt for opptatt med alle endringer i kropp og liv :hjerte:

 

Oi da kan du jo virkelig begynne å telle ned! 😳 Herlig da! 

Ja det var veldig ekkelt. Men godt med en god opplevelse så vet jeg hva som venter meg i andre enden av telefonen når fødselen begynner. Har alltid hatt litt skrekk for å ringe føden. Alt nytt er liksom skummelt. 😅 

Jeg vil også bare ordne! Vil ordne til baby og jeg vil lage mat og ordne i hagen. Som en ekte husmor. Haha. Pregnancy brain likte jeg! Det er uten tvil det jeg lider av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Sjela skrev:

Skriver under på pregnancy brain ass :daane: Motivasjon og tiltakslyst på jobb er det lite med her om dagen :sjenert: 

Ekkel episode, men godt blødningen var liten, og godt med helsepersonell som kan betrygge deg :klem: 

Godt vi er flere! Er det mulig å være så uinteressert liksom? Jeg pleier vanligvis å ta ansvar for alt mulig men nå vil jeg slippe alt jeg kan. Godt det er mange fridager i mai så tiden går fort! 

I dag fikk jeg barnesetet jeg kjøpte av en kollega. Det ser splitter nytt ut og var kjempegodt å bære rundt på! Cybex aton 3s het det vel. Godt å kjøpe brukt når det er så fint. Føler veldig på miljøbelastningen av å kjøpe alt nytt og samtidig er det greit å spare penger der man kan.  Men må innrømme at mesteparten blir kjøpt nytt da. Det er jo veldig stas med nye fine klær til baby og alt. :hjerte:

Nå har jeg spist tidenes beste torskemiddag og snart er det tid for yoga. Er kjempemett og merker at baby tar mere plass altså. Får liksom ikke plass til like mye mat lenger.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger i senga og drar meg. Herlig med helligdag. Været er perfekt så i dag skal jeg kose meg like mye som i går. Hagearbeid. :rodmer: Nå vokser det i hagen fra dag til dag og komposten er allerede 30 grader. Det er virkelig vår! 

Har bursdag  så i kveld skal vi ut å spise og jeg får besøk av søster senere i dag. Halvveis til 60! :sjokkert: Men føler meg fremdeles ung da! :fnise:

 Har forresten fått innkalling til ultralyd 7. Juni. Gleder meg til å se lille jenta igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LilleMy1989 skrev:

:bursdag:

Takk! :blomst:

Vært en herlig dag. Fikk besøk av søster med gave og nybakte kanelboller. Så vi har kost oss, gått tur med hunden i skogen og sittet i solen. Var på restaurant med mannen på kvelden og spiste meg stappmett. :fnise:  Har også puslet litt i hagen. Formen er så bra om dagen og ting føles ikke så tungt ut. Det må nytes. Gjør hagearbeid i sakte tempo og bare nyter. Er så mye som dukker opp nå som solen endelig har kommet og det er gøy å følge med!

Fikk to kjempefine bilder av søsteren min noe som passet perfekt siden neste prosjekt er å bytte ut bildene i stua. Bildene er fra leiligheten vi hadde før og passer ikke inn i stua. Etter to og et halvt år i huset er det jo da på tide å gjøre noe med det. I kveld har jeg sittet lenge og lett etter botaniske trykk vi skal blåse opp og ramme inn over sofaen. Vil gjerne ha med naturen inn siden vi bor landlig med skog rundt oss så da fant jeg trykk av geitrams og hvitveis. Det kryr det av utenfor hagen så det passer bra. Håper det blir like fint i virkeligheten som i tankene mine da. :fnise: Kjenner jeg bobler over av tiltakslyst og har lyst til å få unna så mye småting i hus og hage som mulig nå før baby kommer. Resten av kvelden skal med andre ord brukes til listeskriving. :rodmer:

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...