Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Det var gamle busker ja ;) Plommetreet og kirsebærtreet har fått stå i fred :hjerte: Sistnevnte har ingen make så dessverre ingen kirsebærpå oss :(

Vi har også en slik hekk, den vokser vilt og sprer seg utover så den MÅ graves vekk. Hva har de tenkt når de plantet den !?!?! Vi skal ha ny hekk rundt hele tomten men det blir vel neste år. Så er vi så heldig at vi har mer mose enn gress så vi må fylle på med jord oppå for å få det jevnt og så ny plen... muligens 2 år til :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det var gamle busker ja ;) Plommetreet og kirsebærtreet har fått stå i fred :hjerte: Sistnevnte har ingen make så dessverre ingen kirsebærpå oss :(

Vi har også en slik hekk, den vokser vilt og sprer seg utover så den MÅ graves vekk. Hva har de tenkt når de plantet den !?!?! Vi skal ha ny hekk rundt hele tomten men det blir vel neste år. Så er vi så heldig at vi har mer mose enn gress så vi må fylle på med jord oppå for å få det jevnt og så ny plen... muligens 2 år til :P

 

Aha, da skjønner jeg! :) Det høres ut som vår hekk! :fnise: Den har bare tatt helt av og det ser ut som om to hekker har grodd sammen. Etter litt tenking i natt tror jeg st mannen skal få kutte ned hele med motorsaga til 30cm over bakken når den har blomstret ferdig. Tror det er beste løsning. Så får jeg i alle fall halvveis kontroll frem til vi bytter den ut om et par år. Den skal jo vokse raskt så håper det stemmer. Kanskje sette noen hostaer mellom den og gressplenen siden jeg uansett har en som skal flyttes og deles. 

Hva slags hekk skal dere plante? 

Nå spiser jeg frokost på verandaen og leser Erik Bertrand Larssen. Alltid mye inspirasjon å hente der! Siste dag med skikkelig varmt nå så tiden skal brukes ute. :) 

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+4 og har hatt jordmortime. Masse liv og bra hjertelyd, men SF målet lå under gjennomsnittet. Det var under både streken og det fargede området så jeg har fått henvisning til vekstestimering på sykehuset. Håper virkelig ikke det er noe galt, men mest sannsynlig er vel alt bra. Flere har kommentert at jeg har liten mage og jeg kjenner det stikker litt faktisk. Spesielt når den tydeligvis faktisk er litt for liten. Regner med at jeg får time om et par uker siden det tar litt tid på grunn av langhelg. Håper på en raskere time så jeg slipper å bekymre meg da. Kanskje jeg må shoppe mer i størrelse 50. :tongue: Men her har vi i alle fall svaret hvorfor jeg kan styre rundt i hagen og være i aktivitet uten problem med at magen er i veien. Sånn sett er det jo behagelig og det hadde jo vært behagelig med liten mage i sommer - om alt er bra med baby da! På den andre siden har jeg lyst til å kjenne på følelsen med svær babymage!

I går hentet jeg babypakken på Rema og den likte jeg! Likte at de sendte med hele pakker og ikke bare vareprøver. Nå gjenstår bare Libero, men det tar vel litt tid enda. Hentet også pakken med lammeskinn fra Babydan og syntes det var mykt og godt. Fikk også kjøpt meg cafesett til å ha utenfor hovedinngangen og en 10 pk med fioler jeg skal plante i krukker litt her og der. Nå er finværet vekk da, så det frister ikke like mye å gå ut. Får heller få unna litt innendørs når jeg kommer meg opp fra godstolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille jordmor ringte og sa hun hadde snakket med sykehuset og skaffet time til meg neste torsdag. Hadde hun sendt i posten hadde den jo ikke blitt behandlet før torsdag pga fridagene så det var flaks og veldig snilt av henne! :) Hun ville ikke st jeg skulle bekymre meg så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj for en dag i går. Fikk ikke gjort noe som helst og var bare utslitt, sur og lei. Sovnet på sofaen halv ti før mannen fikk meg i seng ved elleve tiden, og stod ikke opp før nærmere elleve i dag. :tongue: Ingen tvil om at jeg trengte det for humøret er bedre i dag. Har fått gjort unna noen ærender på pc nå og skal straks ut med hunden og plante blomster. Bestilt meg ny ansiktsskrubb og lagt ut sofabordet vårt på finn. 

Skal på besøk til søster i kveld på bakt søtpotet og skravling. Gleder meg veldig! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk time tidlig! Bra jobba av jordmor! :jepp: Det er fælt å gå bekymra for sånne ting  :( Håper det går bra med deg. En natt med vill soving hjelper alltid! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 14.5.2016 at 16.38, Weebs skrev:

Så bra du fikk time tidlig! Bra jobba av jordmor! :jepp: Det er fælt å gå bekymra for sånne ting  :( Håper det går bra med deg. En natt med vill soving hjelper alltid! :) 

Ja er virkelig imponert! Ikke alle som hadde giddet å tatt den telefonen. Er egentlig ikke noe bekymret nå for jeg føler så mye liv og jeg er lang og tynn så jeg troor det bare er naturlig for meg. Men vi får se på torsdag. Prøver å ikke tenke på det.

Litt sliten om dagen. Sover forferdelig dårlig om natten. Mannen snorker konstant og jeg våkner mye. Merker det går ut over energinivået, men får allikevel gjort en del på dagen. Man fant ut i går at 2 timer med hardt hagearbeid er litt i overkant for kroppen nå. :fnise: I dag blir det en kortere økt med god hjelp fra mannen. Han hjalp til i går også da, og vasket begge bilene. Kan virkelig ikke klage.

Jeg er litt opphengt i listene mine om dagen så planen nå er å få gjort så mye som mulig. Jeg skal få ferdig kjøkkenskapryddingen, vaske trekket på den minste sofaen, lage hjemmelaget granola, vanne plantene inne før jeg går ut og får unna litt hagearbeid. Det er fremdeles hekken som står for tur. Nå ser den faktisk ut som en hekk igjen så det går fremover. Bare å komme i gang egentlig.

29+0 i dag! Bare 11 uker til termin. Hjelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest alle innleggene her, men glemt å kommentere etter den første gangen jeg gjorde det. Dere er så heldige som har hage! (Selv om en del av meg tenker at det var da voldsomt så mye arbeid det høres ut som hagen krever, da..) Vi bor i leilighet i en bydel utenfor Oslo sentrum, og har såååh lyst på hus med hage til hunden. Hage og treningsrom er mine høyeste husønsker. Det hadde vært noe!

Kjempebra at du har så bra form, det må gjøre hverdagen mye enklere og at det føles lettere å komme gjennom alt! :)

Håper du nyter pinsen!

Endret av Rainbow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rainbow skrev:

Jeg har lest alle innleggene her, men glemt å kommentere etter den første gangen jeg gjorde det. Dere er så heldige som har hage! (Selv om en del av meg tenker at det var da voldsomt så mye arbeid det høres ut som hagen krever, da..) Vi bor i leilighet i en bydel utenfor Oslo sentrum, og har såååh lyst på hus med hage til hunden. Hage og treningsrom er mine høyeste husønsker. Det hadde vært noe!

Kjempebra at du har så bra form, det må gjøre hverdagen mye enklere og at det føles lettere å komme gjennom alt! :)

Håper du nyter pinsen!

Så hyggelig da! :)  

jeg elsker hagen vår!  Anbefaler hus og hage på det sterkeste. Men du trenger ikke å bli skremt av hagearbeidet mitt. Tomten vår er 5 ganger så stor som en vanlig villahage i tillegg til at den var ustelt da vi kjøpte den og da er det mye jobb. Men for meg er det en hobby så det gjør ingen ting. Man kan jo også ha en lettstelt hage som allikevel er pen. Det krever allikevel  jevnlig innsats. Treningsrom ja... Der sa du noe! Det hadde vært veldig praktisk!

Ble mange timer i hagen i dag også. Men har hatt flere pauser og mannen har hjulpet meg. Nå er hekken rensket og prosjektet over. Nå gjenstår bare å plante noen stauder og kanskje så plen nærmere hekken for å pynte litt siden den ble litt glissen. Dere aner ikke hvor mange store hauger med kvist jeg har kjørt gjennom kompostkverna. 😅 For ikke å glemme antall trillebårer med rusk som er kjørt vekk. 

Sofabordet ble solgt og hentet i dag, jeg har vasket trekk til den ene sofaen, laget wok, ryddet ferdig kjøkkenskap og nå skal jeg lage sjokoladefondant. 😍 En veldig god dag altså! Hunden ligger helt død og sover i sofaen. Masse liv i magen. Rett og slett mye å sette pris på. :)

Håper alle får en super 17. Mai i morgen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har hatt en super feiring! 😃🇳🇴 

Her ble det en rolig formiddag med lang frokost på verandaen, tur med hunden i skogen og en liten tur med båten. I kveld har vi vært ute og spist med familien. Gleder meg til neste år med 9mnd baby! 😃 

Tok et bilde før vi gikk tur i stad og tenke jeg skulle driste meg til å legge det ut. Ikke quote bilde da jeg sikkert vil fjerne det igjen senere. :) Må jo ha noen mage bilder! 

I morgen er siste dag i ferien og da tenkte jeg å vaske huset og ta en tur i svømmehallen. Ser frem til jobb på torsdag igjen. 

image.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Så fin mage! Du ser veldig bra ut! 

Å, takk! Har kommet frem til at jeg skal glede meg over min lille mage. :rodmer: Den får jo bare bli så stor den blir. 

Nå har jeg spist laang frokost med kaffe og skal starte husvask. Begynne i 2. Etasje og vaske meg nedover. Bare å hive seg ut i det selv om det frister lite.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott mage ☺☺ Men, hvorfor sier folk den er liten? Min er ikke større..er riktignok et par uker bak, men likevel. Nyt den, du ser råbra ut ☺ Pg forhåpentligvis (og sannsynligvis) tar bebien det den trenger og lever helt topp 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, maja87 skrev:

Flott mage ☺☺ Men, hvorfor sier folk den er liten? Min er ikke større..er riktignok et par uker bak, men likevel. Nyt den, du ser råbra ut ☺ Pg forhåpentligvis (og sannsynligvis) tar bebien det den trenger og lever helt topp 👍

Tja si det. Men den er jo liten i følge jordmora og helsekortet så da må det jo være sånn. :ohmy: Gleder meg til å få unna ultralyden i morgen og få bekreftet at alt er ok, så skal jeg drite i størrelsen på magen! 😅 Og tusen takk for hyggelig og oppmuntrende kommentar. 💕 Jeg har jo gått opp helt normalt i vekt så tror ikke det er noen fare. 

Nå er huset snart strøkent og jeg har pause med Game of Thrones og mat. Snart ut med hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bakedama skrev:

Så koselig! Gratulerer! :) 

Hei! :blomst:

Takk for det! Har en spennende tid i møte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Chandra skrev:

Tja si det. Men den er jo liten i følge jordmora og helsekortet så da må det jo være sånn. :ohmy: Gleder meg til å få unna ultralyden i morgen og få bekreftet at alt er ok, så skal jeg drite i størrelsen på magen! 😅 Og tusen takk for hyggelig og oppmuntrende kommentar. 💕 Jeg har jo gått opp helt normalt i vekt så tror ikke det er noen fare. 

Nå er huset snart strøkent og jeg har pause med Game of Thrones og mat. Snart ut med hunden. 

Flink du er ☺ Skulle ønske vårt hus var strøkent når jeg kom hjem 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bakedama
Et øyeblikk siden, Chandra skrev:

Hei! :blomst:

Takk for det! Har en spennende tid i møte. 

Det skjønner jeg absolutt :) De blir artige i 2-3 års alderen, da kommer de aller beste "gullkorna" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, maja87 skrev:

Flink du er ☺ Skulle ønske vårt hus var strøkent når jeg kom hjem 😉

Hatt ferie i en uke så tenkte det var best å få det unnagjort før jobb i morgen. Skulle ønske husarbeidet gjorde seg selv. :fnise: Lurer på hvordan det blir med baby, to katter og en hund. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chandra skrev:

Hatt ferie i en uke så tenkte det var best å få det unnagjort før jobb i morgen. Skulle ønske husarbeidet gjorde seg selv. :fnise: Lurer på hvordan det blir med baby, to katter og en hund. :sjokkert:

Signerer den.. Her blir det bebi og tre hunder 😉 Sammen med to som helst vil være utendørs fremfor å rydde og vaske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...