Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Nystekte boller er det beste i verden! Jeg gruer meg alltid til å bake fordi jeg føler det er så mye arbeid. Men når jeg setter i gang går det jo alltid greit :) Skal definitivt bake vaniljeboller neste uke! :biggrin:

Jeg føler også at barnerom er lite prioritert enn så lenge. Men faren min (:ohmy:) sier vi må starte med en gang fordi månedene går så fort! Veldig morsomt at han blander seg inn i akkurat den delen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har vi 2 års bryllupsdag! :yvonne: I tillegg har vi 12 års jubileum. Viktig å ha alt på samme dato! Tenk at vi har vært sammen så lenge. Begynner nesten å føle meg gammel. :Plitt trist at jeg måtte ta av gifteringen for noen dager siden. Fingrene har hovnet opp og jeg fikk panikk for å ikke få den av. 

2 timer siden, Weebs skrev:

Nystekte boller er det beste i verden! Jeg gruer meg alltid til å bake fordi jeg føler det er så mye arbeid. Men når jeg setter i gang går det jo alltid greit :) Skal definitivt bake vaniljeboller neste uke! :biggrin:

Jeg føler også at barnerom er lite prioritert enn så lenge. Men faren min (:ohmy:) sier vi må starte med en gang fordi månedene går så fort! Veldig morsomt at han blander seg inn i akkurat den delen :ler:

Sitat

 

Det er så godt! Jeg gruer meg også alltid men det er jo ganske koselig når man er i gang selv om gårsdagens baking ble litt senere enn planlagt. 

Hehe ikke værst at faren din blander seg! Mannfolk har jo en tendens til å ikke stresse med slikt.  Men om man skal male er det selvfølgelig greit å gjøre det i god tid. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Tror det er vanlig så sent at man sover og her våken litt her og der på døgnet. Jeg klarer ikke sove noe særlig på dagtid lengre og sover dårlig på natten ofte. Det varierer om jeg får sove, våkner tidlig eller våkner midt på natten ;) Før kunne jeg sove 12 timer i døgnet og gjerne 1 av de midt på dag :P

Ah! Så. Lyst på boller! Er så. Mye jeg skal spise når knøtt er ute :nigo: deilig å fylle frysern; )

Ja du har nok rett i det for sov elendig i natt! Våknet med halsbrann også. Har aldri hatt det før men det var ikke noe tvil om hva det var. Hjalp med et glass melk! Får håpe det ikke var bollene som gjorde det! 

Hadde jeg bodd i nærheten skulle jeg kommet med et svæært brett boller til deg så fort mini var ute! Brått kan du dytte i deg boller og alt mulig om et par uker eller mindre. :) 

Nei nå må jeg stå opp. Skal avgårde om 40 minutter og jeg er så trøtt. :sFun_sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra shopping og Burger King! :plystre: Skikkelig sliten. Tror jeg har kommet dit  i graviditeten at en aktivitet om dagen er det man orker. :P Tross alt høygravid om noen dager!

Meen jeg fikk kjøpt verdens deiligste joggebukse til fødebagen og to Bjørn borg hipstere på outleten så nå er jeg i gang med fødebagen. Tror jeg skal legge joggebuksa rett i fødebagen så det blir en belønning å ta den på for første gang etter fødselen. Jeg har nemlig veeeldig lyst til å ta den på nå.  😅 Fikk også kjøpt flere gulpe/vaskekluter og en bukse til baby. Og en hundeleke til hunden. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en ny joggebukse til fødebagen, kom ikke ned i noen bag (ikke begynt på), men rett på meg 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, maja87 skrev:

Kjøpte en ny joggebukse til fødebagen, kom ikke ned i noen bag (ikke begynt på), men rett på meg 😉 

Tror det kommer til å skje her også! 😅 Så får jeg heller pakke den ned 3 uker før termin for å være sikker på å få den med. 

Nå er tørkestativet satt opp så i morgen blir det vask av sengetøy og babyklær. Også må jeg støvsuge for nå ser det ikke ut her igjen. 😅 Evig prosess det der altså. Det var jo null problem som u-gravid å holde alt fint men nå blir det værre og værre. Føler det er lenge siden hele huset var shinet over alt nå. 

Nå skal jeg true meg opp fra sofaen og gå en kveldstur med hunden. Tenkte å ta han med for å se på sauene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjip natt igjen. :( Selv om jeg ikke har sovet på dagen fikk jeg ikke sove da jeg la meg. Mannen snorker som et helvete og i tillegg holdt de på med grøfterydding utenfor huset. De kjører med traktorer og kutter trær og alt mulig i grøfta og det bråker forferdelig. Da jeg endelig fikk sovnet sovnet også hånden min og jeg måtte tisse og sånn gikk natten. :sFun_sleeping: Jeg er glad jeg har ferie i det minste. Håper ikke dette fortsetter på jobb. Da spør jeg glatt om delvis sykemelding. Håper jeg kan overtale mannen til å høre på apoteket etter noe for snorkingen da. Det kan ikke være bra å snorke så mye som han gjør om dagen. :angry: Han kommer til å ende opp med voldelig kone! :ph34r:

Jaja det er vel bare å komme seg opp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det kommer til å bli mye dagbokskriving denne uka. Nå skal jeg bare få ut litt klaging her før jeg tar meg sammen og gjør noe fornuftig. 

1. Får ikke sove om natta og dum mann snorker

2. Jeg har ferie og ikke mannen. 

3. Mannen har begynt i ny jobb og er veldig sliten etter jobb og legger seg tidlig (full forståelse for det selvfølgelig). 

4. Har fått smerter under føttene. Helt sikkert vann? 

5. Jeg har ferie og det har bare regnet eller vært overskyet og det skal tydeligvis ikke bli bedre. 

6. Jeg føler meg så lat og gretten! Prøver å si til meg selv at det er helt ok. Jeg trenger mer hvile og det er helt naturlig at humøret er dårlig. 

Jaja. På det positive har jeg nettop vært ute i hagen og plukket jordbær som smakte herlig og nå skal jeg komme i gang med dagen. Livet er bra, men det er godt å klage litt også. Tror også mannen er litt sur på meg fordi jeg har dultet borti han i hele 

Nå står klesvask og støvsuging på planen før jeg og hunden (som sover på sofaen) skal ut å luke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner noe mot snorking så må du fortelle det her! Mannen er fæl med det. Og hvis han, gud forby, havner på rygg :frustrert: Da tar det faktisk helt av. 

Så hjelpsom hund da, hjelper til med luking :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk vekk alt det positive så er jeg enig :hoho: 

Smertene under føttene (ømt å gå på?) kommer nok av vann ja, jeg merket det før jeg merket at føtten var hovne. Nå er de også ømme oppå... 

Vi har vært så fornuftige at vi har ansatt vaskehjelp annenhver uke. Skikkelig deilig å ha nyvasket hus og jeg klarer jo ikke noenting lengre så da prioriterte vi faktisk det. Mannen kan ikke ta seg av alt heller. Det anbefales ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bar faktisk mannen om å snu seg hvis han snorker, og han må snu seg helt rundt slik at han ligger fra meg eller på magen. Hvis ikke hjelper det nemlig ikke! Han må pent adlyde :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Hvis du finner noe mot snorking så må du fortelle det her! Mannen er fæl med det. Og hvis han, gud forby, havner på rygg :frustrert: Da tar det faktisk helt av. 

Så hjelpsom hund da, hjelper til med luking :biggrin:

Jeg lover! :tongue: Snorking er noe herk! 

Ja, ikke sant? Er vel heller dårlig med hjelp og han er mer interessert i å luke på feil steder. :fnise:

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Trekk vekk alt det positive så er jeg enig :hoho: 

Smertene under føttene (ømt å gå på?) kommer nok av vann ja, jeg merket det før jeg merket at føtten var hovne. Nå er de også ømme oppå... 

Vi har vært så fornuftige at vi har ansatt vaskehjelp annenhver uke. Skikkelig deilig å ha nyvasket hus og jeg klarer jo ikke noenting lengre så da prioriterte vi faktisk det. Mannen kan ikke ta seg av alt heller. Det anbefales ;)

 

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg bar faktisk mannen om å snu seg hvis han snorker, og han må snu seg helt rundt slik at han ligger fra meg eller på magen. Hvis ikke hjelper det nemlig ikke! Han må pent adlyde :nigo: 

Ja det er ønt under og litt over så da kommer nok vannet. Og jeg som hadde håpet å slippe det! :angry: Nå skjønner jeg hvorfor gravide går i sandaler. 

Vaskehjelp høres fantastisk ut! Hadde vært deilig men siden jeg frivillig har gått ned til 80% stilling føler jeg at jeg bør være litt husmor. Formen er heldigvis ikke så ille, det er myye værre med lysta. :( og selvfølgelig det at jeg  er mer sliten og bruker lengre tid. 

For å holde det gående tenkte jeg å skryte av hva jeg har gjort så langt i dag. Alt for å holde motivasjonen. 

- Vasket bad

- støvsugd begge etasjer

- tatt av sengetrekk og hengt dyner til lufting 

- satt på en vaskemaskin

Nå er det ut å luke med hunden så han får luftet seg litt før det blir gulvvask og støvtørking før lunsj. Bør også støvsuge vaskerommet i kjelleren. 

Spiste en stor porsjon havregrøt til frokost og merker at det hjelper på energinivået. Må huske det fremover. Det var et av tipsene til jordmor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse...

- luket blomsterbed (og blitt spist opp av knott)

- plantet ut en hortensia

- vasket over gulv i 1. Etasje 

- hengt opp sengetøyvask på det nye tørkestativet. Endelig! Er så koselig å stå der med kurv og klyper. Får skikkelig husmorfølelse

- spist eggerøre med urter fra hagen til lunsj 

- sovet en halvtime :sFun_sleeping:

- laget og spist middag. Ble fisk i dag. Prøver å bli sunnere igjen. Var jo så sunn før jeg ble gravid! På tide å ta seg sammen igjen. 

Neste på planen er en time i skogen med hunden og humøret er heldigvis litt bedre igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars hunden ble spist opp av knott på tur så det ble bare 55 minutter selv om jeg hadde planlagt lengre. Måtte få mannen til å hente oss . Har heldigvis fått fikset en sterkere fluespray fra veterinær nå som jeg vet fungerer bra. Tok igjen med 20 minutter rusling langs veien halv elleve. Fantastisk deilig med kveldstur for da er det så stille. :) 

Nå skal jeg bare legge på rent sengetøy før det er natta. Satser på en natt med mye søvn nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, maja87 skrev:

Du lå ikke på latsiden i går, nei 😉 

Nei, og det fungerte for i natt sov jeg mye bedre! :hoppe:

Sitter på verandaen og trassoler før været blir dårlig. Spist havregrøt med jordbær og honning så nå har jeg i alle energi ut over dagen. Litt sur for at værmeldinga har endret seg så jeg får regn resten av ferien. Men lite å gjøre med det. 

I dag skal jeg vaske babytøy og sengetrekk, finne frem fødebagen, sette opp vogna, støvsuge vaskerom og klippe ned en gressløk. Bare koselige ting egentlig! Mannen ymtet frempå at vi kunne finne på noe i kveld så jeg vurderer å foreslå IKEA tur siden det uansett skal regne. Stellebord selvfølgelig! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Havregrøt med jordbær og honning hørtes godt ut! Skriver jordbær på handlelista med en gang :tongue: 

Det høres ut som en koselig dag du har foran deg! :) Hvilket stellebord tenker du å gå for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Weebs skrev:

Havregrøt med jordbær og honning hørtes godt ut! Skriver jordbær på handlelista med en gang :tongue: 

Det høres ut som en koselig dag du har foran deg! :) Hvilket stellebord tenker du å gå for? 

Ingen ting slår jordbær! Kanskje bringebær? Det piffer i alle fall opp enhver kjip havregrøt! 

Nå har jeg tatt av lapper og emballasje på alt som skal vaskes. Tar bare klær i 50 og 56 i førsteomgang og alt av sengetøy, for ikke å glemme alle de freshe gulpe og vaskeklutene. Er livredd for at ting skal farge av på hverandre siden det er så mye hvitt med mønster så jeg satt på en vanlig vaskemaskin mens jeg manner meg opp. 😅 Har funnet frem fødebagen og satt den på barnerommet og hengt dynene hennes til lufting. Viktig å kose seg før hun kommer og alt sikkert blir kaos. ;)

Vurderer å kjøre til et vann med park med hunden og rusle med han der slik at det er gjort i tilfelle det blir IKEA-tur i kveld, men nå ble jeg trøtt.  *pregnant life*

Vi skal rett og slett lage stellebord av kjøkkeninnredning fra IKEA. Vi trenger litt ekstra oppbevaring og har plass til det og finner ingen stellebord som frister. Blir nok en skapstamme med en lur skuffeløsning og benkeplate på toppen. Nå kom jeg på at jeg må bestille en fresh stellematte også. Har heller ingen håndkleder til baby? HM... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så trøtt og sliten så jeg sov frem til det var tid for å lage middag. Nå har vi tatt med hunden rundt på ærender og ruslet en time rundt i området ved butikkene med voffsen. Fikk hentet ut flotthalsbånd til hunden og flåttmiddel til kattene. Fikk også hentet forlovelsesringen som har vært til reparasjon og jeg ble litt skuffet siden jeg ikke har sjans til å få den på. 

Skal brette og legge på plass litt tøy og resten av kvelden skal brukes på sofaen. Føler meg så gravid nå. To dager til høygravid! :PFikk vasket en maskin med deler av vogna siden den er kjøpt brukt og resten får jeg fortsette med i morgen. Ting tar tid om dagen og jeg er fremdeles litt snurt for at det bare regner nå! Har ikke værguden fått med seg at jeg har ferie??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sovet så godt i natt men fremdeles ikke klart å stå opp.  Hvor ble denne energien av? Håper den er bedre når jeg skal tilbake på jobb neste uke. 

Orker ikke å brette tøy i går så det blir i dag. Dette er virkelig en spennende ferie altså! :PKunne egentlig ha dratt på hyttetur i dag men fant ut at kroppen ikke orker noen lang biltur. Får heller sløve hjemme og håpe at helgen tar seg opp. Kjenner at hodet er rastløs og vil gjøre mye mens kroppen ikke vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...