Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

Disse gravidhormonene altså! Nå er jeg i superhumør! :hoppe: Uten spesiell grunn.

Følte meg brått uthvilt etter gårsdagen med masse søvn og jeg har laget grove vafler med havregryn og drukket kaffe. På vaflene hadde jeg hjemmelaget ripsgele fra i fjor, og da følte jeg meg brått som en skikkelig bondehusmor. Hjelper godt at fuglene synger ute og det ikke regner selv om det er overskyet. Hunden snorker i sofaen. Han er så rolig om dagen at jeg nesten blir litt bekymret. Kan jo være at han bare begynner å bli voksen, og det hadde jo vært behagelig! 

Har satt på en maskin med sengetøy til baby som skal vaskes to ganger og jeg skal snart brette tøy. Nå titter jeg på Ikea og skriver handleliste til i morgen. Skal som nevnt tidligere lage stellebord av kjøkkenstamme fra Ikea. Har funnet en modell med to små skuffer øverst,  en mellomstor skuff i midten og en stor skuff i bunnen. Frontene får samme farge som resten av innredningen på badet og jeg skal finne en lur løsning i skuffene. Det skal bli godt med mer oppbevaringsplass på badet og da kan vi fortsette å bruke det til andre ting når baby har blitt stor. Nå forutsetter dette at målene stemmer da. Får måle senere. Vil tippe på at det kommer på rett over 2000,- men det er uansett bedre å få en løsning vi er fornøyd med vi kan bruke fremover. 

Skal samtidig kjøpe ny søppeldunk og dobørsteholder og glass til tannbørster for nå har vi litt mye rart. Viktig å få freshet opp alt når man først er i redebyggermodus. :fnise:

Jo, også fikk vi svar på søknaden om garasje i dag fra Statens Vegvesen og de godkjente! Det var litt spenning knyttet til det siden det i utgangspunktet ble for nærme fylkesveien som går forbi huset. Det blir bra og da får vi skjermet veldig godt fra veien. Neste steg blir nå å få tegnet opp alt med arkitekten og jeg gleder meg spesielt til å tegne utbygget på huset som egentlig bare er en fjern drøm enn så lenge. Etter det skal søknaden sendes til den skumle kommunen, og får vi godkjent her skal det virkelig feires for det er en del tvilsomhet rundt alt! *krysser fingre*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å nå kjenner jeg at jeg ønsker meg slikt stellebord som dere skal lage :) Det høres superpraktisk ut! Egentlig så ønsker jeg meg vel et kjempestort bad og praktisk vaskerom også :fnise: Vårt er så lite at jeg kan holde han på magen samtidig som jeg skyller kluten i vasken liksom. Og da står jeg der hvor det er mest gulvplass... Slik er det i gamle hus! 

Vafler høres supergodt ut!!! Nom!

Så digg med godkjennelse :nigo: Veldig greit å få skjermet litt mot veien kan jeg se for meg. Har dere hekk og gjerde også? Eller kanskje dere skal bygge først :fnise:  Garasje og utbygg står høyt på ønskelisten her og. Men først må vi fikse kjedelige ting som nytt tak, renovere stue, bygge nytt bad og kjøkken... Så om en 20-30 år da... Eller så kan jeg bli lottomillionær! :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Å nå kjenner jeg at jeg ønsker meg slikt stellebord som dere skal lage :) Det høres superpraktisk ut! Egentlig så ønsker jeg meg vel et kjempestort bad og praktisk vaskerom også :fnise: Vårt er så lite at jeg kan holde han på magen samtidig som jeg skyller kluten i vasken liksom. Og da står jeg der hvor det er mest gulvplass... Slik er det i gamle hus! 

Vafler høres supergodt ut!!! Nom!

Så digg med godkjennelse :nigo: Veldig greit å få skjermet litt mot veien kan jeg se for meg. Har dere hekk og gjerde også? Eller kanskje dere skal bygge først :fnise:  Garasje og utbygg står høyt på ønskelisten her og. Men først må vi fikse kjedelige ting som nytt tak, renovere stue, bygge nytt bad og kjøkken... Så om en 20-30 år da... Eller så kan jeg bli lottomillionær! :hoho: 

Jeg håper det blir like fint i virkeligheten som i mine drømmer da! Jeg får knipse et bilde når det er på plass! :) Jeg ønsker meg også stoort bad. Nå skal jeg ikke klage, men det er en litt spesiell løsning på det slik at det ikke er plass til badekar der. De som pusset det opp lagde også et veldig lite servantskap eller hva det heter. Det kunne vært gjort på så mange bedre måter! I tillegg er det litt kjipt å måtte gå opp i 2. etasje om man må på do når man har barn. Tenker når vi er ute og leker og slikt. Jeg foreslo for mannen at vi skal lage utedo ute (vi bor jo tross alt på landet) og jeg ser for meg en søt rød bu med hjerte på døra. Men det forslaget ble bare ledd av! :ler:

Om vi får godkjent påbygg på huset skal vi bygge et bad til i 1. etasje med vaskerom ved siden av med egen inngang rett inn på vaskerommet. Men da må vi jo bruke masse penger, og mest sannsynlig har vi ikke råd til både garasje og utbygg med det første. 

Vi har ikke gjerde (men det står virkelig på planen både pga hund og baby). Den ene delen av innkjørselen er et område med vilt buskas som skjermer bra (men som ikke ser så fint ut) og den andre delen har en skabbete hekk. Med andre ord gleder jeg meg til å gjøre noe med alt!

------------------

Nå er barnevogna satt sammen og rengjort, vasket kommoden på barnerommet og fått unna en del klesvask. Nå sluttet det endelig å regne så da blir det tur med hunden før mannen kommer hjem og vi skal lage biffmiddag. Nam nam!

 

 

Endret av Chandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå at mannen lo av deg!! :hoho: Utedo! Aldri i livet! 

Men stort ja til stort ekstra bad! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg kan godt forstå at mannen lo av deg!! :hoho: Utedo! Aldri i livet! 

Men stort ja til stort ekstra bad! 

Hva??? Hvorfor er det ingen som liker den ideen? :plystre: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen dro avgårde for å spille ball så da sitter jeg her alene på en fredagskveld. Mannen lagde god biffmiddag før han dro da, så han er tilgitt. Jeg småkjeder meg. Har strøket det jeg har vasket og resten henger til tørk. Nå begynner jeg å nærme meg klar altså. Bare småplukk igjen. :enig: 

Gikk en time med hunden i stad og nå sover han på sofaen igjen. I dag var formen til og med ganske god på tur og jeg gikk runden raskere enn på lenge. 

Har laget en liten liste over hva som gjenstår av saker og ting:

- Stellebord (blir kjøpt i morgen)

- Kjøpe denne stellematten

- 1-2 bodyer til i str. 56 - resten tar vi etter at baby er født og vi ser hva vi får i gaver og hva baby liker å ha på seg/hva som funker.

- Neglklipper

- Termometer

- Et par håndklær (skal gå igjennom det vi har etterpå men det hadde vært hyggelig med noen nye til baby)

- Ammesingleter?

- Store bind

- Laken til vugge/vogn

- Baby Björn vippestol (kjøper av en kollega)

Også ønsker jeg meg en fin uro og caboo bæresjal. Brystpumpe også vil jeg tro, men det tar jeg etter fødselen. Vugge til stua har vi fått lånt så den må vi hente etterhvert. 

Nå gleder jeg meg aller mest til å få opp stellebordet og freshe opp badet!  Skal også skrive pakkeliste som skal ligge i fødebagen slik at jeg kan krysse av etterhvert og vi kan slenge i det som mangler når fødselen starter.

Jaja, dette ble bare babling. På den gode siden fikk jeg motivasjon til å ta en økt til med ordning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Weebs skrev:

Live fra IKEA! Spennende ;) Lykke til med stellebord-design :) Og legg gjerne ved bilde!

Kort oppdatering. Foreløpig har stellebord gått i dass! :ph34r: På vei til IKEA nr 2 nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det ble ikke noe stellebord. Etter en lang prosess med planlegging, måling og diskusjon i går kveld fant vi frem til at vi ikke går for kjøkkenløsningen. Det ville rett og slett sett litt malplassert ut og vi fikk ikke helt de størrelsene vi trengte. MEN vi fant ut at vi ville få plass til det stellebordet jeg har ønsket meg hele tiden.

Dette: :rodmer:

http://m.ikea.com/no/no/catalog/products/art/90256727/

Det er så fint!! Det stod på nett at de hadde 5 igjen men da vi skulle hente det ut var det kun to igjen av del 1 og ingen igjen av del 2 av eskene det lå i! :( Noen har sikkert tatt feil. Vi kjørte til neste IKEA men der var det helt tomt. Håper jeg får pappa til å kjøre innom å kjøpe når de får det på lager igjen. Nå har vi i alle fall bestemt oss og det har jo tatt din tid. Tror jeg har stor oversikt over stellebord på markedet! 😅

Fikk jo selvfølgelig brukt penger allikevel. :tongue: Mannen fant ut at vi skulle bytte ut alt bestikket vårt og kjøpte nytt sett pluss nye biffkniver som kostet ganske mye til å være IKEA. Så der ble det en liten diskusjon men alt i alt skal det bli godt å hive ut det gamle vi har. Kjøpte nytt stæsj til badet slik at det endelig matcher og noen kjempefine oppbevaringsbokser til stellebordet jeg akter å fylle mens jeg venter på stellebordet. Gleder meg til å få på plass alt! Ble en tur på hunden etterpå før pizza og soving på sofaen. Nå klipper mannen plenen og jeg sløver. 😅  IKEA er søren meg slitsomt nok når man ikke er høygravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det stellebordet hadde jeg også på handlelisten min. Men etter en runde med tommestokk i går fant jeg ut at det ble for bredt for badet :( Fant flere som var smale nok på Jollyroom da, men jeg kunne egentlig tenkt meg et bredere bord. Greit å kunne ha ting på siden, liksom! Well, well :tongue:

Da vi var på Ikea forrige helg følte jeg at jeg druknet i gravide damer. Det kan være fordi jeg legger spesielt merke til det nå, men uansett. Det var rett og slett gravidparty! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Weebs skrev:

Åh, det stellebordet hadde jeg også på handlelisten min. Men etter en runde med tommestokk i går fant jeg ut at det ble for bredt for badet :( Fant flere som var smale nok på Jollyroom da, men jeg kunne egentlig tenkt meg et bredere bord. Greit å kunne ha ting på siden, liksom! Well, well :tongue:

Da vi var på Ikea forrige helg følte jeg at jeg druknet i gravide damer. Det kan være fordi jeg legger spesielt merke til det nå, men uansett. Det var rett og slett gravidparty! :) 

Ja det er så fint! Jeg er helt forelsket. Også liker jeg at det er så stort at baby ikke bare triller rett ut. Jeg er livredd for å miste baby, jeg er så klønete. :tongue: Men de har mange fine på Jollyroom også da! Liker de som har en skuff rett under stelleplata og to hyller under. Men vil anbefale å søke på de modellene du liker for det var en del som hadde negative omtaler der folk klaget på at malingen flasset med en gang, de var raklete/ustødige, håpløse å montere opp etc. Nå husker jeg jo ikke hvilke av modellene det var, men føler det er viktig at det er ordentlig da de tross alt koster litt. :enig:

Det med gravide damer la jeg også merke til! Det var gravide damer OVER ALT! Sikkert de som stjal stellebordene rett foran nesa mi også. :opplyser:

-------------------

I natt sov jeg dårlig. Var kjempevåken på kvelden og fikk ikke sove. Tror det henger sammen med at baby var i partyhumør i magen. Tross alt lørdags kveld... På morgenen i dag var hun trøtt og ville ikke stå opp. Skylder på henne jeg. :fnise:  Merker at søvnen blir mer og mer merkelig nå. Helt tydelig at kroppen forbereder seg på å ikke sove en hel natt lenger. I morgen er det tilbake på jobb og da kan jeg telle ned arbeidsdager til permisjon igjen. Det skal bli godt med permisjon, men også litt trist. Savner kollegene mine etter en uke ferie og lurer på hva slags sladder jeg har gått glipp av. ;) 

I dag skal jeg bare styre hjemme. Gjøre en ordentlig innsats med babyting, organisering, klesvask og husordning. Ute er det meldt regn som vanlig så det passer fint. Vi skal også være hundepasser fra i dag til onsdag så det blir nok å gjøre. Ikke superhappy for det, men da får i alle fall hunden vår lekeselskap og mannen må bli med på trimtur med hund hver dag! ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de med skuff jeg også ønsker meg! Og se det ja, den første på lista mi flasser visst og ser ikke ut etter ett år. Ålreit, da prøver vi neste :tongue: De har heldigvis flere med skuff å velge mellom :) 

Skjønner godt at babyen ville ta en liten fest på lørdags kveld, jeg. Selvfølgelig må hun få sove litt lenger på søndag da! ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Weebs skrev:

Det er de med skuff jeg også ønsker meg! Og se det ja, den første på lista mi flasser visst og ser ikke ut etter ett år. Ålreit, da prøver vi neste :tongue: De har heldigvis flere med skuff å velge mellom :) 

Skjønner godt at babyen ville ta en liten fest på lørdags kveld, jeg. Selvfølgelig må hun få sove litt lenger på søndag da! ;) 

 

Ja de har jo mange å velge mellom av de typene. :Nikke: Har også lest om en som heter BRio Change eller noe som skal være av den typen og med gode erfaringer. Men klarte ikke å finne den på nett sist jeg søkte. :) 

-----

Nå er jeg helt utkjørt. Fikk hund nr 2 levert og mannen og jeg dro til en skogsløype en et stykke unna for skikkelig søndagstur. Det ble 6,5 km på over en og en halv time i øsende regn. Kunne vri opp undertøyet etterpå. :tongue: Turen var mer enn lang nok for høygravid dame så nå har jeg akkurat sovet middagslur på sofaen igjen. Gleder meg til å få tilbake kroppen og ikke bli utslitt av en tur i skogen altså. Kroppen er så tung å drasse på nå! Og jeg er jo egentlig ganske heldig i forhold til hvordan det kunne vært. :) 

Skal snaart komme meg opp og fortsette rydde og organiseringsprosjektene mine. 

På badet henger babyklær til tørk 😍

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å helledussen så søtt :rodmer: Håper jeg får mine fra H&M snart så jeg kan se hvor små de er :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Weebs skrev:

Å helledussen så søtt :rodmer: Håper jeg får mine fra H&M snart så jeg kan se hvor små de er :tongue: 

Ja :rodmer: Jeg går rundt og holder de opp mot magen hele tiden nå. Blir jo helt crazy av å se for meg babyen med de klærna på; og de er jo så små! Hun må jo bare bli supersøt! Har også funnet antrekk til å reise hjem fra sykehuset i nå. Ser så frem til å kunne ta med baby hjem, men det er jo en liten stund til enda! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så trøtt!! Sov vel 5 timer i natt og var oppe 6 ganger på do. Jobb er bare tungt nå. :( Håper søvnen blir bedre igjen hvis ikke må jeg be om delvis sykemelding. 

Fikk shoppet litt i går da. :) Slipperser til sykehuset og grårutete stellematte. Har også laget pakkeliste til fødebagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir altså sååå imponert over det husmorgenet ditt! At du liker å stelle i huset, vaske og henge opp tøy og at du får gjort så sinnsykt mye selv om du er høygravid er virkelig utrolig! Jeg misliker husarbeid sterkt (nesten like mye som jeg misliker å lage mat, men tror faktisk husabeid er hakket morsommere). Så at du får gjort alt det der med stor babymage i tillegg! Dessuten er du heldig med så mye plass. Er så lei av liten leilighet og plagsomme naboer.

Det er også kjempekoselig å lese om hunden din og at du har mye tid til ham selv om det skjer så mye annet med babyplanleggingen. Er så koselig hvordan du beskriver hvor mye han betyr for deg! <3

Hørtes ut som en flott stellebordløsning til slutt, virker som du kommer til å bli fornøyd med det! Og gratulerer på etterskudd med jubileum, det var jo kjempesøtt å ha både "bli sammen dag" og bryllup på samme dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rainbow skrev:

Jeg blir altså sååå imponert over det husmorgenet ditt! At du liker å stelle i huset, vaske og henge opp tøy og at du får gjort så sinnsykt mye selv om du er høygravid er virkelig utrolig! Jeg misliker husarbeid sterkt (nesten like mye som jeg misliker å lage mat, men tror faktisk husabeid er hakket morsommere). Så at du får gjort alt det der med stor babymage i tillegg! Dessuten er du heldig med så mye plass. Er så lei av liten leilighet og plagsomme naboer.

Det er også kjempekoselig å lese om hunden din og at du har mye tid til ham selv om det skjer så mye annet med babyplanleggingen. Er så koselig hvordan du beskriver hvor mye han betyr for deg! <3

Hørtes ut som en flott stellebordløsning til slutt, virker som du kommer til å bli fornøyd med det! Og gratulerer på etterskudd med jubileum, det var jo kjempesøtt å ha både "bli sammen dag" og bryllup på samme dag!

Så hyggelig sagt! Føler jeg er verdens kjedeligste person om dagen, men alt til sin tid vel! :) Føler ikke at jeg får gjort så mye men alt i alt får jeg vel sikkert det. Kan forsikre deg om at jeg ikke er glad i å lage mat da. Prøver å bli det men! ;) Vi bodde i rekkehus før og jeg må innrømme at det var fantastisk å flytte vekk fra plagsomme naboer og få masse plass. 

Storkoser meg med hunden altså. Nå som han begynner å bli litt mer voksen går ting litt mer på skinner også. :tongue: Må virkelig være flink til å prioritere han med baby i hus. Da skal han jo bli joggekameraten min også så. Om jeg skal klare triathlon om et år så kan jeg ikke ende i sofaen hele permisjonen uansett. Gleder meg så ril å ha mål å trene mot igjen! 

Uke 35+0 i dag! Bare 3 timer igjen på jobb. Etter jobb skal vi ha kyllingwraps og så skal vi finne et koselig sted å gå tur med hundene. Også må jeg lure inn en kort middagslur også. ;) Endelig skinner solen igjen også. Det er jo typisk når ferien er over. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Stellebordet er på lager igjen og pappa trodde han fikk hentet det i dag. Da kan jo baby nesten bare komme. ;) 

Merker jeg nesten har blitt litt manisk for å få alt på plass helst i går nå. Skal helst snu hele huset på hodet og klesvask har blitt gøy?? Det er vel vanlig. Og når dette går over kommer ammetåka?? Hjelpes. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...