Gå til innhold

Chandra har blitt mamma <3


Chandra

Anbefalte innlegg

37+0 :hoppe:

Drømte at jeg løp 5km på 24 min som høygravid. Var ikke måte på hvor sprek jeg var. Langt fra realiteten ja. :tongue: Folk ble skikkelig imponerte da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Weebs skrev:

Woho! Snart permisjon og fødsel! Dette blir søren meg spennende :nigo:

Ja, det er helt vilt! Føler at et helt nytt liv er rett rundt hjørnet, og det er jo sant også! Aner ikke hva som venter meg. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er 37+0 i dag og det er 4 arbeidstimer igjen til permisjon må det feires med en oppdatering. 

 

♡ På vei : 37+0

♡ Igjen til termin : 3 uker og 3 dager

 

♡ Kjønn : Jente

♡ Navn : Det er bestemt for lenge siden. :)

♡ Trimester : 3. trimester.

♡ Neste Kontroll : Ultralyd på sykehuset 13. juli

♡ Innkjøp : Kjøpt 2 bodyer og lue pluss sengesett i dag. Mangler bare et laken til vogn (glemte å kjøpe i stad), madrass til vugge og neglsaks. Tror også jeg kommer til å bestille meg ammesingletter fra H&M. 

♡ Bevegelser : Mye bevegelse og hikking! Merker at hun har det trangt nå og rumpe og føtter stikker stadig ut og noen ganger vrir hun seg hit og dit.

♡ Utålmodig : Ikke enda. Er i første omgang utålmodig etter å få permisjon. Kommer nok til å bli veldig utålmodig om et par ukers tid kanskje? Føler at jeg trenger litt tid hjemme bare til å slappe av og få på plass de siste detaljene.

♡ Vektøkning : nesten 14kg (16 hvis jeg regner med at jeg gikk ned 2 kg til å begynne med).

♡ Vann i kroppen: Litt. Kjenner noen ganger at det er vondt under føttene og jeg kan ikke bruke gifteringen lenger.

♡ Strekkmerker : Ikke på magen men fått 2-3 på puppene.

♡ Kynnere : Ikke som jeg merker.

♡ Hodet festet: Ja, det er i følge jordmor godt festet.

♡ Matkick : Bør, frukt og alt med sukker dessverre. ;) Prøver å begrense meg. Matlysten er i alle fall på topp!

♡ Plager : Sover dårlig om natten og begynner å merke det i rygg og nakke. Alt er tyngre. Kjenner noen ganger halsbrann. Litt tungt å puste til tider. Blir fort sliten!

♡ Humør: Kjenner at humøret er dårligere og at lunta er kort. Men på bra dager jeg har fått søvn er humøret ganske bra!

♡ Høygravid : Ja!

♡ Fødselsforventninger: Håper jeg klarer å komme gjennom det på en grei måte. Satser på å klare det uten epidural, men om det blir for ille tar jeg det i mot med åpne armer. Jeg gleder meg til opplevelsen og til å se jenta vår, og gruer meg samtidig litt. Men alt i alt føles det spennende ut nå. Er litt sykt å tenke på at livet blir snudd på hodet om noen uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker disse oppdateringene! 
Kommer til å stjele malen din etterhvert og håper det er greit. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg elsker disse oppdateringene! 
Kommer til å stjele malen din etterhvert og håper det er greit. :) 

Selvfølgelig! Tror jeg stjelte deler fra en blogg for lenge siden. :tongue:

En og en halv time til permisjon. Woho! Begynner å kjenne noen tegn til at kroppen forbereder seg. Får noen ganger noen tak i ryggen og magen er mer hard. På tide at jeg endelig kjenner noe! 

Fikset meg gratismåned hos Netflix i går så nå kan jeg kose meg med ny sesong av Marco Polo. Elsker den serien! Har også flere bøker! Jeg skal kose meg sånn!! Har ikke lagt noen planer enda. Har jo en del jeg skal gjøre hjemme men i dag blir det tur med hund og tacokos. I morgen tidlig er det ultralyd igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra :hoppe: Nyt nyt nyt som de sier :hoho: Selv er jeg på andre uken med ferie før den offisielle permisjonen starter til helgen :) Jeg har ikke gjort annet enn å late meg, se på Netflix/HBO og drukket altfor mye iste :fnise: Fant dere noen blåbær? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sjela skrev:

Hurra :hoppe: Nyt nyt nyt som de sier :hoho: Selv er jeg på andre uken med ferie før den offisielle permisjonen starter til helgen :) Jeg har ikke gjort annet enn å late meg, se på Netflix/HBO og drukket altfor mye iste :fnise: Fant dere noen blåbær? :) 

Høres herlig ut! Jeg har skaffet meg en gratismåned med Netflix så nå er det siste sesong av Marco Polo og Orange is the new black som gjelder. Brukte hele kvelden på sofaen i går. Deilig å endelig slappe av! Hva titter du på om dagen?

Det ble blåbær! Det var ikke så behagelig å plukke bær med den store magen da, så blir nok å plukke litt og litt når jeg går tur med hunden fremover. Godt med rørte blåbær til frokost da! :) Det var masse i skogen i alle fall.

--------

Så langt i dag har jeg vært rimelig hormonell og sur. Vi hadde taco i går og mannen skulle ordne det mens jeg gikk med hunden. Han skulle også rydde opp noe han selvfølgelig utsatte til i dag. Det aller verste jeg vet er å stå opp til rotete og møkkete kjøkken og gammel tacolukt er den verste lukten som finnes. Det endte jo selvfølgelig med at oppvaskmaskinen var nesten full slik at han ikke kunne rydde på morgenen i dag heller. Så da ble det jo min jobb. Men jeg straffer han med fisk til middag i dag. :twisted: 

Nå har vi startet dagen med ultralyd på sykehuset igjen. Forhåpentligvis for siste gang. Baby er litt under snittet, men ikke bekymringsverdig. Magen min er også liten fordi jeg ikke har så mye fostervann. Fostervannet er innenfor normalen, men som hun sa kunne det ha vært mer og det påvirker jo magestørrelsen. Mini veier ca 2800gram i dag så hun blir nok ikke den største babyen. Det er helt greit det altså! ;)  Gikk litt opp for meg at fødsel nærmer seg når hun sa at vi sikkert sees om noen uker da. Hjelpes! Kjøpte en 4 pk med noen bixit havrebarer med sjokolade i butikken til fødebagen på vei hjem. Får fylle opp resten senere. Nå har jeg heldigvis tid siden jeg bare skal være hjemme. Men før jeg gjør noe som helst nyttig skal jeg bare være sløv på sofaen og komme i godt humør igjen. Tror det er det beste både for meg og omverdenen.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh det hørtes godt ut! Fikk en pose med fryste blåbær i fjor. Tror jeg må ta ut noen fra fryseren og røre dem :laugh: nam!

Jeg har virkelig trålet gjennom mye av serier altså :P Akkurat nå er jeg på siste sesong av The Sopranos på HBO. Har sett det før, men det er så bra at det er verdt å se igjen :P Har sett 2 sesonger av Blacklist på Netflix. Sykt spennende serie! Den og Orphan Black anbefaler jeg om du liker spenning :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Sjela skrev:

Åååh det hørtes godt ut! Fikk en pose med fryste blåbær i fjor. Tror jeg må ta ut noen fra fryseren og røre dem :laugh: nam!

Jeg har virkelig trålet gjennom mye av serier altså :P Akkurat nå er jeg på siste sesong av The Sopranos på HBO. Har sett det før, men det er så bra at det er verdt å se igjen :P Har sett 2 sesonger av Blacklist på Netflix. Sykt spennende serie! Den og Orphan Black anbefaler jeg om du liker spenning :)

 

Takk for tips! Jeg er litt middels på spenning men likte Orphan Black ganske godt. Blacklist har jeg ikke sett så skal settes på lista. Har en forkjærlighet for historiske dramaer, men trenger noen ganger noe annet. Det kan bli litt vel mye drama og forviklinger noen ganger. :fnise: 

Men det absolutt beste jeg noensinne har sett på Netflix å være Sense8. Tror jeg må se sesongen en gang til. Ble rett og slett lei meg da sesongen var over.

--------

Nå har jeg sovet og føler meg litt mer som et menneske igjen. Hunden sover sammen med meg på sofaen og han er trøttere enn meg. Begynner å bli sulten igjen også. Baby presser seg opp i ribbeina og det er tungt å puste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vanskelig å anbefale serier. Man har ofte veldig ulike preferanser :) selv hatet jeg sense8 f eks :POg ikke minst historiske drama :Gjesp::ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sjela skrev:

Alltid vanskelig å anbefale serier. Man har ofte veldig ulike preferanser :) selv hatet jeg sense8 f eks :POg ikke minst historiske drama :Gjesp::ler:

 

Hva?? :fnise: Skjønner ikke at det er mulig en gang. Men verden hadde vært kjedelig om alle hadde vært like. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sovet vanvittig mye i dag! Tror lufta gikk ut av kroppen da den skjønte at den hadde permisjon. :fnise:

Men nå er husmorlivet i gang for fullt (fy som jeg gleder meg til å være husmor). Plukket en halv kg bringebær fra hagen og har laget rørte bringebær og en svær vaffelrøre som skal fortæres når mannen kommer fra trening. Måtte bruke opp noe melk så tror jeg må be noen på vafler i morgen for å få unna alt. Hvis ikke kan man vel også fryse vaffelrøre?

Nå skal jeg sløve i sofaen igjen. Har fått unna litt klesvask og støvsuging også og merker at jeg får litt tak i korsryggen og underlivet når jeg gjør for mye. Best å ikke overdrive.

Nei, nå er livet godt altså. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene dine høres fine ut! Og for et godt tips å straffe mannen med fisk til middag! Den skal jeg notere meg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Weebs skrev:

Dagene dine høres fine ut! Og for et godt tips å straffe mannen med fisk til middag! Den skal jeg notere meg ;) 

Ja, når jeg ikke er gretten og sliten og sur er dagene veldig bra! I alle fall nå som jeg har permisjon og kan pusle hjemme. Tror jeg egentlig burde vært født for et århundre siden, for jeg tror jeg godt kunne trivdes som skikkelig husmor. :fnise: 

Mannen blir alltid så gretten når vi skal ha fisk, men det er jo egentlig så godt. I går kjøpte jeg panert torskefilet på kiwi med båtpoteter, bearnaise og brokkoli til. Det kan da umulig ha vært så ille som han skal ha det til. :tongue:

10 timer siden, Sjela skrev:

Misunnelig på alle bærbuskene! Nyrørt syltetøy og vafler! Mannen din er heldig :nigo:

Ja, han kan ikke klage på det i alle fall! :) Bringebærene vokser egentlig litt villt rundt kanten av hele hagen og noen av buskene er noe jeg antar er gamle store hagebringebær som har forvillet seg som det blir mer og mer av hvert år. Har også en gul type som er veldig god som kommer litt senere. På sikt må jeg nok i tillegg få laget et svært bringebærfelt slik at jeg kan plukke enda mer. Bringebær slår lett jordbær selv om begge deler er veldig godt. 

--------

Sen frokost i dag men har fått sovet ordentlig ut. Ute regner det friskt men det skal bli opphold snart. Det er nesten så solen skinner gjennom skylaget selv om det regner og fuglene synger. Har laget meg havregrøt som er dynket i rørte bringebær. De holder jo bare i noen dager så har god unnskyldning til å spise ekstra mye. Tenkte å fryse resten i isbitformer eller liknende slik at jeg kan ha til grøt utover høsten. 

I dag har jeg laget meg en liten plan:

- 2 klesvasker

- Organisere tingene på barnerommet

- Rydde kjøleskap

- Plukke jordbær og fryse de til senere

Senere skal vi mest sannsynlig ut på campingplassen til svigermor på middag og ha med vaffelrørerestene dit. Tar med hunden også slik at vi kan gå tur der. 

Men først - lang frokost med grøt, te og bok! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafler med nyrørte bær! Nå ble jeg ihvertfall misunnelig!:bond:

Godt du nyter av permisjonen og er i full gang med nestingen! ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Beccy87 skrev:

Vafler med nyrørte bær! Nå ble jeg ihvertfall misunnelig!:bond:

Godt du nyter av permisjonen og er i full gang med nestingen! ;)  

Fortsatte med vaffelspisinga i går så nå har jeg virkelig fått min kvote! :tongue:

Fikk gjort alt på lista i går og også vasket vugga til stua og hengt opp uro på den. Nå gjenstår bare å ordne madrass og re opp nærmere. Barnerommet trenger mer jobb men det skal jo ikke brukes før om lenge. Innså i går at vi trenger et skap og oppbevaringshyller eller liknende der. 

Var på campingplassen hos svigers på kvelden og grillet og spiste hauger av vafler og bringebær. Tok med hunden og fikk gått en tur med han der også. Så deilig og vi satt ute lenge. Mannen har tråkket over så jeg må sørge for turene fremover. Ikke helt heldig så håper han blir fort frisk igjen nå. :P

I natt måtte jeg opp å tisse 6 ganger og magen var steinhard å ta på. Kynnere? I alle fall glad jeg har permisjon og slipper å stresse med å stå opp tidlig da. Drømt masse rart jobbrelatert også. 

Dagens liste:

- støvsuge 2. Etasje

- rydde klesskap

- rydde hvitt skap i kjeller

- rydde inn ting fra bilen 

- prøve å gå en time med hunden

- brette en klesvask og sette på en klesvask

- om tid: organisere fryser

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går ikke så bra. Satt med bok på verandaen og det ble Soool men den tålte jeg ikke så nå har jeg lagt på soverommet ned vifta på full guffe i en og en halv time og føler meg endelig som et menneske igjen. Ble skikkelig kvalm, uvel og varm. Men nå hiver jeg meg over klesskapet igjen for det begynner å bli bra. Høygravid og varme er vist dårlig kombo.  :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...