Gå til innhold

Barnehagen forlot sønnen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS sier at man i noen yrkesgrupper (les hennes) strekker man seg langt for jobben, mens i andre (les barnehageansatte) gjør man ikke det. Jeg tror dette får en del til å reagere negativt på TS sine innlegg.

Likevel er det vel ikke noen i denne tråden som mener at det var riktig å forlate barnet?

Det var bare et råd til TS for å unngå at et møte med barnehagen handler om hvorfor hun var sen (slik som i denne tråden), fordi det virkelig ikke er poenget her.

Anonymkode: 1c062...f22

Jeg forstod det slik at TS lurte på hvorfor barnehagen ikke strakk seg lenger. 

Anonymkode: f851c...97f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS sier at man i noen yrkesgrupper (les hennes) strekker man seg langt for jobben, mens i andre (les: denne barnehageansatte) gjør man ikke det. Jeg tror dette får en del til å reagere negativt på TS sine innlegg.

Likevel er det vel ikke noen i denne tråden som mener at det var riktig å forlate barnet?

Det var bare et råd til TS for å unngå at et møte med barnehagen handler om hvorfor hun var sen (slik som i denne tråden), fordi det virkelig ikke er poenget her.

Anonymkode: 1c062...f22

Sånn, jeg rettet kommentaren din, slik at den skulle bli slik trådstarter har beskrevet det.

Hun snakker om en ansatt i en barnehage, ikke om alle barnehageansatte i alle barnehager.

Anonymkode: 17741...93e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er ikke i stand til å skjønne hvorfor noen er så opphengt i dette med telefonsamtale versus sms. Kanskje ts tenkte det var raskere og mer effektivt med sms? Kanskje barnehagen hadde sagt at de foretrakk sms, og at det er slik de vanligvis kommuniserer med barnehagen? Hvem vet, uansett fikk hun bekreftelse på sms-en så da brukte hun tiden på å komme seg fortest mulig til barnehagen. Hadde hun ikke det innen kort tid hadde hun selvfølgelig ringt, men det ble jo unødvendig når hun faktisk fikk svar. Og hvilken forskjell gjør det egentlig, lurer jeg på? Hun sendte sms, hun fikk svar, barnehagen fikk vite om forsinkelsen så fort ts klarte å gi beskjed. 

Som sagt, klarer å ikke å se noe uforsvarlig eller kritikkverdig ved å sende en sms her. Hvis barnehagen lurte på noe mer sto de for øvrig fritt til å ringe tilbake.

Anonnymkode: bcad8...3e5

 Syns du en halv time etter at barnehagen stenger er kort tid? 5 minutter er kort tid. Om det var meg som ble så mye forsinket så hadde jeg aldri slått meg til ro med at det var ok etter en tekstnelding. Jeg hadde selvfølgelig ringt, og på den måten også fått visst hvem som hadde ansvaret for å vente sammen med barnet mitt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men det er helt greit å forvente at jeg blir 35 minutter over tiden på min jobb for å lappe sammen buken på andres slektninger? Hvorfor er noen yrkesgrupper så ekstremt rigide, mens andre strekker seg langt for å gjøre det beste? Det er snakk om en éngangsforeteelse, som skyldes summen av en rekke uheldige hendelser.

 

TS

Anonymkode: 30e58...07c

Sånn, jeg rettet kommentaren din, slik at den skulle bli slik trådstarter har beskrevet det.

Hun snakker om en ansatt i en barnehage, ikke om alle barnehageansatte i alle barnehager.

Anonymkode: 17741...93e

Nei, hun gjør ikke det.

Anonymkode: 1c062...f22

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det slik at TS lurte på hvorfor barnehagen ikke strakk seg lenger. 

Anonymkode: f851c...97f

Men dette handler ikke om å strekke seg. Man strekker seg ikke i jobben ved å vente sammen med et barn som ikke har blitt hentet, man gjør bare jobben sin. Det er der fokus må ligge.

Anonymkode: 1c062...f22

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverulerer du nå?
Man kan lære hvorfor det er lurt med back-up. Punktum. 
Ikke hvordan man skal tenke på alle mulige situasjoner som KAN oppstå og bla bla bla. 
Men hvorfor det er lurt med back-up. Og bare det.
Bare det.

Akkurat som du tolker oss som snakker om viktigheten av back-up på verste mulige måte, at vi mener det som at man skal unngå å hente for sent uansett hva som skjer, så er det lett å tolke motparten som at flere folk her ikke forstår viktigheten av back-up. 

Anonymkode: 998ad...d78

Takk for kloke ord! :kghjerte:

Anonymkode: 68d75...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Syns du en halv time etter at barnehagen stenger er kort tid? 5 minutter er kort tid. Om det var meg som ble så mye forsinket så hadde jeg aldri slått meg til ro med at det var ok etter en tekstnelding. Jeg hadde selvfølgelig ringt, og på den måten også fått visst hvem som hadde ansvaret for å vente sammen med barnet mitt. 

Hvis hun ikke hadde fått bekreftelse innen kort tid, ville hun selvfølgelig ha ringt, var det jeg mente. Jeg synes egentlig ikke en halvtime er så utrolig mye heller jeg da, strengt tatt. Og helt ærlig, forsinket er forsinket, jeg tar for gitt at de barnehageansatte forstår at jeg kommer så fort jeg overhode kan og ikke synes det er noe morsommere å komme for sent enn de synes det er å måtte vente med å gå hjem. Å ringe for å diskutere graden av forsinkelse eller spørre om det er "greit" for hva ellers skulle det være, det er jo ikke som om man har noe valg - eller jo, tydeligvis, man kan jo bare gå hjem og forlate barnet alene. Men altså, hvis barnehagen har sagt at sms er ok og ts fikk svar med en gang på at den var mottatt ser jeg virkelig ikke hva som er galt med det.

Anonymkode: bcad8...3e5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, bare bruddstykker.. Dette er bare trolling de Luxe...en barnehage må følge lover og regler. Det er ikke lov å etterlate et barn alene,så jeg tror ikke på denne historien.

En kirurg som holder på med kvinneguiden forum ? Ha..ha..

Anonymkode: 788d3...9db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke hadde fått bekreftelse innen kort tid, ville hun selvfølgelig ha ringt, var det jeg mente. Jeg synes egentlig ikke en halvtime er så utrolig mye heller jeg da, strengt tatt. Og helt ærlig, forsinket er forsinket, jeg tar for gitt at de barnehageansatte forstår at jeg kommer så fort jeg overhode kan og ikke synes det er noe morsommere å komme for sent enn de synes det er å måtte vente med å gå hjem. Å ringe for å diskutere graden av forsinkelse eller spørre om det er "greit" for hva ellers skulle det være, det er jo ikke som om man har noe valg - eller jo, tydeligvis, man kan jo bare gå hjem og forlate barnet alene. Men altså, hvis barnehagen har sagt at sms er ok og ts fikk svar med en gang på at den var mottatt ser jeg virkelig ikke hva som er galt med det.

Anonymkode: bcad8...3e5

Ved å ringe kommer det ofte frem mer informasjon enn ved en kjapp, enkel tekstmelding. Fordi man ofte bruker flere ord.

TS kunne f.eks. ha sagt: "Jeg blir forsinket, er der om 30 minutter. Beklager at du må vente."
 Den ansatte: "Vente? Jeg kommer ikke til å vente. Jeg går hjem nå, ungen sitter på huska når til du kommer".
Så hadde sikkert TS skreket noe i telefonen som ikke egner seg på trykk. Slik alle i tråden kanskje ville gjort. Ingen hadde godtatt at barnet ble sittende på husken.

Slik jeg oppfatter det har tekstingen vært mer lik:
TS: "Jeg blir forsinket".
Barnehageansatt: "OK".

Anonymkode: 998ad...d78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg

Og jobber man senvakt i barnehagen må man alliere seg med en backup hvis man er nødt til å hente egne barn. Sjansen er stor for at noen foreldre er forsinket! 

Anonymkode: b5c51...a6c

jobber i barnehage. Kunne aldri jobbet i samme barnehage som mine barn hadde gått i. De ville taklet det dårlig. Har ingen familie som kan hjelpe meg men har en barnevakt som henter og leverer på mine tidlig/senvakter. Hun har igjen sin familie hun vil hjem til etter at hun har passet mine barn. Som sagt så skjer det ofte at foreldre ikke holder tiden å jeg må jobbe lengere. Dette stresser meg veldig, men vet at jeg har barnevakten. Ville aldri forlatt et barn, men om det skulle skjedd noe med min barnevakt er min plan og sende ungene mine i drosje til min arbeidsplass. Ikke noe jeg håper skjer da de er 2 og 7 år. Men planen er der!

Anonymkode: 438ae...a76

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ved å ringe kommer det ofte frem mer informasjon enn ved en kjapp, enkel tekstmelding. Fordi man ofte bruker flere ord.

TS kunne f.eks. ha sagt: "Jeg blir forsinket, er der om 30 minutter. Beklager at du må vente."
 Den ansatte: "Vente? Jeg kommer ikke til å vente. Jeg går hjem nå, ungen sitter på huska når til du kommer".
Så hadde sikkert TS skreket noe i telefonen som ikke egner seg på trykk. Slik alle i tråden kanskje ville gjort. Ingen hadde godtatt at barnet ble sittende på husken.

Slik jeg oppfatter det har tekstingen vært mer lik:
TS: "Jeg blir forsinket".
Barnehageansatt: "OK".

Anonymkode: 998ad...d78

Jeg tror ingen mennesker ved sine fulle fem hadde tenkt tanken på at en barnehageansatt kunne finne på å forlate et barn. Så dermed virker det nok unødvendig å måtte presisere det, å si at man er sen (uansett hvordan den beskjeden når fram) burde faktisk være mer enn nok. Men jeg ser jo nå at jeg kanskje har mer tiltro til menneskeheten enn jeg burde, når noe så opplagt faktisk må sies.

Anonymkode: bcad8...3e5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ved å ringe kommer det ofte frem mer informasjon enn ved en kjapp, enkel tekstmelding. Fordi man ofte bruker flere ord.

TS kunne f.eks. ha sagt: "Jeg blir forsinket, er der om 30 minutter. Beklager at du må vente."
 Den ansatte: "Vente? Jeg kommer ikke til å vente. Jeg går hjem nå, ungen sitter på huska når til du kommer".
Så hadde sikkert TS skreket noe i telefonen som ikke egner seg på trykk. Slik alle i tråden kanskje ville gjort. Ingen hadde godtatt at barnet ble sittende på husken.

Slik jeg oppfatter det har tekstingen vært mer lik:
TS: "Jeg blir forsinket".
Barnehageansatt: "OK".

Anonymkode: 998ad...d78

Ts sendte sms til bhg rett før stengetid med beskjed om 30 minutters forsinkelse. Og fikk en skrevet bekreftelse på at beskjeden var mottatt. 

To grunner til å sende sms, bhg ønsker denne kommunikasjonsformer da beskjed går inn i et system/postboks som alle på avdelingen har tilgang til  og fordi hun da samtidig kunne diktere operasjonsrapport, noe som sparte tid for å komme raskere til barnehagen.

Kan være lurt å sjekke litt fakta før man går relativt krasse ut. Jo du påpeker at du ikke har lest hele tråden, men du er ganske bestemt i meningene dine som serveres uten videre forbehold.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det slik at TS lurte på hvorfor barnehagen ikke strakk seg lenger. 

Anonymkode: f851c...97f

Kanskje fordi hver av de ansatte hadde viktige ting/avtaler/etc.?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dette handler ikke om å strekke seg. Man strekker seg ikke i jobben ved å vente sammen med et barn som ikke har blitt hentet, man gjør bare jobben sin. Det er der fokus må ligge.

Anonymkode: 1c062...f22

Eh jo, å sitte på overtid er å strekke seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh jo, å sitte på overtid er å strekke seg.

Jeg vet ikke om det er å strekke seg eller ikke.

Om man velger en stilling der det forekommer overtidsarbeid, må man jo regne med å jobbe overtid noen dager.

Anonymkode: 68d75...f1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi hver av de ansatte hadde viktige ting/avtaler/etc.?

Men de skal jo alltid ha backup, i følgje «la oss være helt usaklige» gjengen her. Så da er det vel ikke noe problem, sa. Det er jo «bare» å iverksette sin helt perfekte backup plan, og vips!

Noe så tåpelig som å faktisk si at man kan etterlate et barn alene fordi man har «viktige avtaler og  ting», samtidig som man nekter å akseptere at TS  måtte  fullføre en  operasjon uten å ta ringepause

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eh jo, å sitte på overtid er å strekke seg.

Både TS og den barnehageansatte var i en situasjon hvor de måtte bli lengre. Det å «ikke være villig til å strekke seg» er ikke et alternativ islike situasjonen.

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, bare bruddstykker.. Dette er bare trolling de Luxe...en barnehage må følge lover og regler. Det er ikke lov å etterlate et barn alene,så jeg tror ikke på denne historien.

En kirurg som holder på med kvinneguiden forum ? Ha..ha..

Anonymkode: 788d3...9db

Hvorfor skulle ikke en kirurg skrive på KG? 

Og ja, barnehager kan selvfølgelig ikke etterlate barn på denne måten. Det betyr desverre ikke at ikke enkeltpersoner kan svikte totalt og feile så til de grader som vi ser her.

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi hver av de ansatte hadde viktige ting/avtaler/etc.?

Da må man avlyse/forskyve planene sine. 

Har man senvakt i BHG, vet man at det er en viss risiko for at man vil måtte være igjen sammen med barn som ikke ble hentet ved stengetid. Så å legge viktige avtaler til rett etter senvakt er ren idioti. 

Endret av Rosalie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, bare bruddstykker.. Dette er bare trolling de Luxe...en barnehage må følge lover og regler. Det er ikke lov å etterlate et barn alene,så jeg tror ikke på denne historien.

En kirurg som holder på med kvinneguiden forum ? Ha..ha..

Anonymkode: 788d3...9db

Hva er du finner så utrolig?  At det finnes mennesker i Norge som ikke følger alle lovene og reglene?  At det finnes kvinnelige kirurger?  At en kirurg kan være et helt vanlig menneske?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...