Gå til innhold

Barnehagen forlot sønnen min!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at ajourhold er noe foreldre må følge opp. Men det er jammen det eneste fornuftige du har sagt i hele tråden. Resten er bare et evindelig gnål om at foreldre må være tankelesere og gjette hva som kommer til å skje før det skjer.

Anonymkode: 90957...aa7

Helt enig! Etterpåklokskapen vil ingen ende ta. De som maser i vei, har nok sikret seg på alle bauger og kanter og tatt alle forholdsregler som tenkes kan, forat ikke noe uforutsatt skal komme til å ramme dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde hun planlagt bedre på forhånd, kunne hun sendt en sms til noen som hun på forhånd har avtalt at kan være backup for henne.

Og;

alle bør være såpass forutseende at man er klar over at ting kan skje og at man trenger å ordne seg med en backup som er snar å få tak i på sms

Anonymkode: 68d75...f1f

Skriver TS noe sted om at hun ikke har gitt barnehaven en oversikt over noen som kan kontaktes hvis hun blir forhindret?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en slik felles e-postliste.Problemet oppstår når foreldre ikke gidder lese e-postene fordi de gir faen. Under en spørreundersøkelse, sa 40% av foreldrene at de ikke leste informasjonen som barnehagen sendte ut. 40%..! Men de leser de største planene som vi printer ut og gir å hånda deres hvert halvår. Der opplyser vi om at foreldrene må følge opp kontaktlistene. Det gjør de, og vi er fornøyde.

Hver mnd eller annenhver mnd er heller ikke tilstrekkelig for at kontaktlisten er ajour til en hver tid. Jeg jobber i storbyen, folk flytter OFTE. Vi får endringer fortløpende, og det er veldig greit. :)

Anonymkode: 998ad...d78

Flott! :)

Det er merkelig at så mange bryr seg så lite om sine barn, som du forteller om. Jeg er sjokkert over at så mange ikke engang leser epostene fra bhg

De fleste orker å omadressere posten sin o.l. når de flytter. Men ikke oppdatere kontaktinformasjonen for sitt barn i bhg???

 

Anonymkode: 68d75...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg ikke sagt. Du har ikke skjønt poenget mitt.

Anonymkode: 998ad...d78

Du skriver jo igjen om alt hun skulle gjort på forhånd. Det hjelper ikke å ha all verdens back up, når man ikke rekker å varsle noen før man uansett er på vei selv. 

Selv med all verdens back up, vil det alltid kunne skje ting som gjør at de faller sammen. Særlig da i krisesituasjoner.

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! :)

Det er merkelig at så mange bryr seg så lite om sine barn, som du forteller om. Jeg er sjokkert over at så mange ikke engang leser epostene fra bhg

De fleste orker å omadressere posten sin o.l. når de flytter. Men ikke oppdatere kontaktinformasjonen for sitt barn i bhg???

 

Anonymkode: 68d75...f1f

Heldigvis gidder de det her jeg jobber. :)

Anonymkode: 998ad...d78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo igjen om alt hun skulle gjort på forhånd. Det hjelper ikke å ha all verdens back up, når man ikke rekker å varsle noen før man uansett er på vei selv. 

Selv med all verdens back up, vil det alltid kunne skje ting som gjør at de faller sammen. Særlig da i krisesituasjoner.

Anonymkode: 90957...aa7

Om bhg hadde hatt telefonnr til en backup-person som bor nærme, kunne barnet vært hentet få minutter etter stengetid, selv om Ts ikke har hatt mulighet til å kontakte bhg eller backup-personen selv.

 

Jeg har vanskelig for å tro at en lege under en operasjon ikke har mulighet for å få sagt en kort setning til en kollega som kunne videreformidlet beskjed til en person på sykehuset som kunne gitt beskjed fra legen (TS) til bhg + til backuppersonen som kunne hentet barnet

Anonymkode: 68d75...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om bhg hadde hatt telefonnr til en backup-person som bor nærme, kunne barnet vært hentet få minutter etter stengetid, selv om Ts ikke har hatt mulighet til å kontakte bhg eller backup-personen selv.

 

Jeg har vanskelig for å tro at en lege under en operasjon ikke har mulighet for å få sagt en kort setning til en kollega som kunne videreformidlet beskjed til en person på sykehuset som kunne gitt beskjed fra legen (TS) til bhg + til backuppersonen som kunne hentet barnet

Anonymkode: 68d75...f1f

Ps

Legen (ts) og alle andre foreldre med barn de har omsorg for, burde ha sin egen kontaktliste på arbeidsplassen som kollegaer har tilgjengelig slik at de får gitt beskjeder til bhg, skole, pårørende, backuppersoner, i fall noe hender med legen/ ts/ foreldren under arbeidstiden

Anonymkode: 68d75...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo igjen om alt hun skulle gjort på forhånd. Det hjelper ikke å ha all verdens back up, når man ikke rekker å varsle noen før man uansett er på vei selv. 

Selv med all verdens back up, vil det alltid kunne skje ting som gjør at de faller sammen. Særlig da i krisesituasjoner.

Anonymkode: 90957...aa7

Jo, dette har jeg gnåla om like mange evindelige ganger som jeg har sagt back-up...

Jeg sier at man må ha en back-up, selv om det ikke er noen garanti for at barnet blir hentet før stengetid. Jeg har også gjentatt at jeg sier dette fordi jeg var sikker på at TS ikke hadde back-up (mente å ha plukket det opp, men ser at andre mer oppmerksomme folk har sagt at hun har sagt hun hadde det, eller at hun iallefall ikke har sgat at hun IKKE har det). Og jeg begynte å skrive om back-up fordi jeg snakket med en som, slik jeg så det, ikke skjønte hvorfor man skulle ha det, barnehagen må jo bare kunne stille opp uansett.

Med dette sagt, har du nå skjønt poenget mitt? Man må ha en back-up, ikke en garanti for at barnet aldri blir hentet for sent. For det er ikke mulig.

Jeg har sittet utallige ganger igjen med forsenthentede barn, gjerne like lenge som TS kom for sent. Det ser jeg på som en selvfølge! Man drar ikke fra et barn! (hvis du ila meg en mening om at jeg syntes dette var greit også, ettersom du har ilagt meg så mange andre meninger jeg ikke har eller har gitt uttrykk for).

Anonymkode: 998ad...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bhg hadde hatt telefonnr til en backup-person som bor nærme, kunne barnet vært hentet få minutter etter stengetid, selv om Ts ikke har hatt mulighet til å kontakte bhg eller backup-personen selv.

 

Jeg har vanskelig for å tro at en lege under en operasjon ikke har mulighet for å få sagt en kort setning til en kollega som kunne videreformidlet beskjed til en person på sykehuset som kunne gitt beskjed fra legen (TS) til bhg + til backuppersonen som kunne hentet barnet

Anonymkode: 68d75...f1f

Jeg spør igjen dere som klager så fælt og er så etterpåkloke, vis meg innlegg fra TS hvor hun forteller at hun ikke har gitt barnehaven beskjed om andre som kan kontaktes. Takk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør igjen dere som klager så fælt og er så etterpåkloke, vis meg innlegg fra TS hvor hun forteller at hun ikke har gitt barnehaven beskjed om andre som kan kontaktes. Takk!

Da kanskje du kan fortelle sannsynlige årsaker for at bhg ikke kontaktet backup-personen :)

Anonymkode: 68d75...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kanskje du kan fortelle sannsynlige årsaker for at bhg ikke kontaktet backup-personen :)

Anonymkode: 68d75...f1f

Nei, det kan jeg ikke. Jeg forholder meg til hva TS selv har skrevet og innlater meg ikke på hypotetiske forklaringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kanskje du kan fortelle sannsynlige årsaker for at bhg ikke kontaktet backup-personen :)

Anonymkode: 68d75...f1f

Siden de ikke engang prøvde å ringe moren, var det neppe aktuelt for dem å kontakt en backup-person heller. Husk at moren satt i bilen da den barnehageansatte forlot sønnen, så det hadde vært fullt mulig å få tak i henne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de ikke engang prøvde å ringe moren, var det neppe aktuelt for dem å kontakt en backup-person heller. Husk at moren satt i bilen da den barnehageansatte forlot sønnen, så det hadde vært fullt mulig å få tak i henne.

Ok. Takk for svar!

Det hørtes merkelig ut at de ikke engang forsøkte å ringe moren.

Dette er vanskelig å tro på.

Blir interessant å høre fra TS (om hun oppdaterer), om hva bhg's personale forklarer om dette.

Anonymkode: 68d75...f1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spør igjen dere som klager så fælt og er så etterpåkloke, vis meg innlegg fra TS hvor hun forteller at hun ikke har gitt barnehaven beskjed om andre som kan kontaktes. Takk!

Hvorfor er dette så viktig?

Det må da være greit å diskutere et tema som er aktuelt for mange og komme med løsningsorienterte innlegg til hjelp, selv om vi ikke har alle detaljer fra TS?

Nei, det kan jeg ikke. Jeg forholder meg til hva TS selv har skrevet og innlater meg ikke på hypotetiske forklaringer.

Det må da være greit å diskutere et tema som er aktuelt for mange og å komme med løsningsorienterte innlegg til hjelp, selv om vi ikke har alle detaljer fra TS?

Anonymkode: 68d75...f1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg begynte å skrive om back-up fordi jeg snakket med en som, slik jeg så det, ikke skjønte hvorfor man skulle ha det, barnehagen må jo bare kunne stille opp uansett.

Barnehagen MÅ jo faktisk kunne stille opp uavhengig av backupplaner foreldre evt måtte ha. For noen ganger får man ikke iverksatt noen backupplan i tiden selv om man måtte ha hatt en. Det er det vi alle forsøker å fortelle deg. At dette problemet forsvinner ikke uansett hvor mange bacupplaner man har. Du leter etter et skuddsikkert system hvor alt går på skinner uansett. Det finnes ikke!

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være greit å diskutere et tema som er aktuelt for mange og komme med løsningsorienterte innlegg til hjelp, selv om vi ikke har alle detaljer fra TS?

Hva er løsningsorientert med å si "hun burde ha forutsett" og ellers bare gnåle i veg om alt mulig som uansett ikke hadde hjulpet i denne situasjonen.

Når barnehagen feiler så til de grader som i dette tilfellet her, hjelper det ikke for foreldres del å være "løsningsorienterte", Vi må kunne stole på at barnehagen ikke setter igjen barn alene. UANSETT!

Anonymkode: 90957...aa7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er løsningsorientert med å si "hun burde ha forutsett" og ellers bare gnåle i veg om alt mulig som uansett ikke hadde hjulpet i denne situasjonen.

Når barnehagen feiler så til de grader som i dette tilfellet her, hjelper det ikke for foreldres del å være "løsningsorienterte", Vi må kunne stole på at barnehagen ikke setter igjen barn alene. UANSETT!

Anonymkode: 90957...aa7

Kanskje TS og andre kan lære av det? :)

Anonymkode: 68d75...f1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen MÅ jo faktisk kunne stille opp uavhengig av backupplaner foreldre evt måtte ha. For noen ganger får man ikke iverksatt noen backupplan i tiden selv om man måtte ha hatt en. Det er det vi alle forsøker å fortelle deg. At dette problemet forsvinner ikke uansett hvor mange bacupplaner man har. Du leter etter et skuddsikkert system hvor alt går på skinner uansett. Det finnes ikke!

Anonymkode: 90957...aa7

Vi snakker forbi hverandre, og du leser jo ikke hva jeg skriver.. Hvorfor klipper du ut det jeg skriver rundt denne setningen og henger den ut som du gjør? Det var EN uheldig formulert setning, resten av innlegget gjør det jo klinkende klart at jeg er enig med deg!? Er det mulig...

 

Anonymkode: 998ad...d78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bhg hadde hatt telefonnr til en backup-person som bor nærme, kunne barnet vært hentet få minutter etter stengetid, selv om Ts ikke har hatt mulighet til å kontakte bhg eller backup-personen selv.

 

Jeg har vanskelig for å tro at en lege under en operasjon ikke har mulighet for å få sagt en kort setning til en kollega (nr. 1) som kunne videreformidlet beskjed til en person (nr. 2) på sykehuset som kunne gitt beskjed fra legen (TS) til bhg + til backuppersonen (nr. 3) som kunne hentet barnet

Anonymkode: 68d75...f1f

Fantastisk løsning! :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter er lenge for et barn å sitte alene å vente på mor. Du burde i det minste ringt for å gi beskjed, så du var sikker på at de fikk beskjeden, Er enig i at de burde ha ventet sammen med barnet, men kanskje den som var ansvarlig i barnehagen selv hadde et barn å hente selv? Eller måtte hjem pga barn? Du bør for ettertiden sørge for at noen andre kan hente hvis en sånn situasjon skulle oppstå igjen. Det er ditt barn og ditt ansvar, husk det.

Anonymkode: ca23b...0db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...